Nanae / May / Sachi / Tomoko
A socially-distanced college reunion, an unusual rapport struck between a food delivery man and a patron, a bus-stop encounter, and a blind woman scammed into thinking her brother is sick constitute the stories of Mayu Nakamura’s COVID-era quadriptych—a work that encapsulates the newfound anxieties of loneliness, insecurity and the struggle for connection within the depths of the pandemic lockdown. Tied together by the remarkable performances of actress Nahana, who embodies the various female characters across the film’s differing narratives, Nakamura’s episodic feature delves into the lives of women in COVID-era Japan, finding profundity and human connection amid the unlikely encounters of strangers.
Misaki Taniguchi
Two men working in a suburban scrap factory. A society in which parts that are no longer usable are easily replaced and continue to rotate as if nothing had happened. Evil gives birth to evil, lies are overlaid on lies, and weak ones hit even weaker ones. How should we live in this ruthless world? Faced with such an unanswered question head-on, swallowing all the contradictions and confrontations that are unevenly distributed, yet the possibility of salvation and the guidepost for liberation are out of the standard. The movie you are looking for on the scale of is born. Suspense full of speed and excitement, unpredictable angry development, stubborn lyricism and rugged humor in the meantime-giving the viewer a different dimension of horizon while giving a surprise similar to dizziness A terrifying monster movie to take away, that is this "Running the Night".
Somewhere on the coast of Taiwan is Hotel Iris, a mouldering seaside establishment run by a cold and thrifty Japanese woman (Nahana) and her lonely half-Taiwanese daughter Mari (Lucia). One night, Mari hears the cries of a woman from the upper floors. Heading up to investigate, she witnesses a distraught woman in a red camisole dress escape an impeccably dressed but violent man (NAGASE Masatoshi) whose cold voice is entrancing. Mari’s initial shock turns into a strange fascination which drives her to follow the man to discover more about him. He is a translator who lives on an isolated island one can only reach by boat and rumours swirl around him and recent murders. The closer she gets to the man, the more a hidden layer of Mari’s personality awakens as she allows herself to be engulfed by his strange passions…
Miho
병상에 누운 어머니를 모시며 성실하게 살아가는 남자 '요시다'. 말수도 적고 진지해 보이지만 그는 사실 남들에게는 인정받지 못하는 특별한 욕망을 갈망한다. 퇴근 후 언제나 삶의 유일한 낙인 클럽으로 향하는 그. 자신이 '여왕마마'라 부르는 '미호'에게 이 세계에 눈뜨게 된 계기를 털어놓는데…
Yoko Yokota
인구 노령화 및 감소로 고통받고 있는 일본 해안의 한 외딴섬에서 일어나는 이야기. 이 섬의 미래는 케이타가 농사짓고 있는 검은 무화과에 달려있다. 지역 사회를 되살릴 수 있는 큰 금액의 정부 보조금을 받을 수 있는 이 새로운 농업은 이곳의 한 줄기 희망이다. 그러나 어느 날 의심스러운 남자가 섬으로 찾아와 케이타 가족을 협박을 하기 시작하고, 케이타는 그의 친구 준과 신이치로에게 도움을 청한다. 그러나 미쳐 날뛰는 남자와 논쟁을 벌이던 세명은 결국 그를 엉겁결에 사고로 죽이게 된다.
Nanae
Three people from a former theater club get back in touch for the first time in 20 years during the COVID-19 pandemic. Each of them have led completely different lives, but an absent woman continues to cast a shadow over them. This story takes place over one night, and explores the themes of isolation during the COVID-19 pandemic and connections between people.
The film consists of three stories adapted from Japanese novelist Kanoko Okamoto's Farewell, To The Year Gone By and The House Spirit. Set in modern-day Taiwan, Japan's Yamagata, and Kuala Lumpur, they are the fantastical and humorous depiction of the landscapes of love between men and women in the 21st century. A slap in the face, a voice message, and a storm upend the quiet routine of life. They stir up memories, giving rise to pursuit, revenge and confrontation.
에도 막부가 쇠락해 가는 혼돈의 시대. 격변의 시대 뒤에는 이름 없는 무사들의 활약이 있었다. 떠돌이 무사 쇼는 유곽에 팔려온 소녀를 구해주려다 신정부와 에도 정권의 치열한 전쟁 한 가운데 서게 되는데…
Mari Miuno
The owner of an established photo studio, collapses from illness. His son Shinta, who was raised by his divorced wife, comes home. One day, an elderly woman named shows up at the studio and beckons Shinta to come with her. They arrive at a grassy field where Shinta finds about the secret of the "singing voice" that keeps echoing in his memory and about his father's feelings.
Kaori Onoda
가오루가 대학 시절에 묵었던 아파트의 집주인 가와시마 유키코가 열사병으로 고독사하자 가오루는 20년 만에 처음으로 아파트로 향한다. 유키코는 고학력에 교양이 있는 미혼이었다. 함께 하숙을 했던 오노다는 자신의 가족과 동료로 인해 감정적으로 뒤틀린 상태로 나타난다. 가오루는 두 여성의 과도한 관심과 애정이 그를 질식 시켰던 시절을 떠올리게 되는데...
Sayuri Eto
눈이 내리는 작은 마을에서 1명의 소년이 모습을 감추고, 함께 있었던 형 시라카와 잇키의 기억이 애매해서 조사가 혼란스럽게 진행된다. 조사 선상에 다른 몇 건의 살인 용의가 있었던 쿠도 하나에가 주목되지만, 완전 침묵을 유지하는 하나에는 무죄로 풀려난다. 사건으로 부터 30년 뒤, 용의자 하나에의 외동 딸인 하유리를 찾게된 사건을 추적하던 기자 키다치 쇼코가 잇키 앞에 나타난다. 30년이라는 긴 시간이 흘러 만난 피해자의 형과 용의자의 딸. 마음의 상처를 안고 살아가는 둘의 만남은 예상외의 결말을 향해 한 발짝 다가간다.
Kana Yoshida
A famous chef who is tasked with tracking down a 70-year-old missing recipe.
Madoka Takagi
'64 사건'으로 불리는 1989년 아동유괴살인사건이 미제로 남은 지 14년이 지난 어느 날, 그와 흡사한 또 다른 아동유괴사건이 발생한다. 백화점에서 가장 큰 여행가방에 2억원을 넣어 특정 장소로 가져오라는 범인의 요구는 과거의 '64 사건'과 너무나 유사한 형태를 띠고 있다. 유괴사건이 발생했음에도 경찰 내부에서는 단순한 모방범죄라며 사건의 언론 공개를 꺼려하고 사건의 자세한 정보가 경찰 홍보실 공보관 '미카미'에게조차 알려지지 않는 가운데, 사건의 정보를 입수한 기자협회는 유괴사건 피해자의 실명을 내놓으라며 '미카미'를 압박해 오는데... 모두가 그토록 숨기려 했던, 그 날의 진실이 밝혀진다!
Madoka Takagi
‘쇼와 64년(1989년)’ 전대미문의 아동 유괴 살인사건이 발생한다. 하지만 사건은 제대로 수사되지 못한 채 14년이 흐른다. 공소시효를 1년 남긴 어느 날, 새로 취임한 경찰청장은 자신의 업적을 남기고자 ’64 사건’의 재수사를 지시한다. 청장은 보여주기식 재수사를 위해 ’64 사건’의 유족을 방문하려 하고, 경찰 공보관 ‘미카미’는 유족을 찾아 설득해 보지만 딸을 잃은 고통 속에 살아가던 소녀의 아버지는 청장의 방문을 허락하지 않는다. 그의 허락을 구하기 위해 사건을 파헤치던 미카미는 당시 사건을 수사했던 경찰들을 만나면서 그들이 무언가 숨기고 있음을 직감하고 사건의 진실을 추적하기 시작하는데… 모두가 그토록 숨기려 했던, 그 날의 진실이 밝혀진다!
One morning, a man named Hiromi wakes up and finds himself transformed into a woman―the movie has a setting similar to Franz Kafka’s ʺThe Metamorphosis.ʺ However, its theme is gender gap. When the man who has lived a depressing life happens to live as a woman, the world looks totally different from the one he has lived in. Being torn between gender and sex, he gropes for a way he should live.
Namiko Watanabe
Ayane is the daughter of a karaage (fried food) store owner, but she never liked karaage. Eventually, she left home, only to return 5 years later. Her family lives in the city of Usa in Oita Prefecture, Japan. She brings with her a young girl named Shirley, who is her step-daughter from her ex-husband.
Asako Ueno
25-year-old Nanami is managing an amateur band. She is broke, cannot pay her rent, and the singer has run off. Yoshinori is 65. His wife dies the day before his retirement. Having suddenly lost everything, he becomes desperate. After the two accidentally meet, Nanami moves into Yoshinori's place and invites a few other people to become their flatmates – the beginning of an extraordinary life together.
광고회사로 이직해 일하게 된 ‘나’는 회사 선배 ‘카나’에게 왠지 모를 강한 끌림을 느낀다. 차갑지만 신비로운 매력이 있는 그녀를 유혹하기 위해 갖은 수단을 다 써보지만 카나는 전혀 관심을 주지 않는다.
그러던 중 갑자기 오늘 밤을 함께 보내자는 그녀의 문자를 받고 하룻밤을 함께 보내게 되면서 그녀에 대한 새로운 사실을 알게 되는데..
Narumi
Narumi, who has an aggressive personality, stabbed her colleague and went to prison. After serving her time, Narumi is released and goes back to her hometown where she grew up. Narumi goes to her younger brother Kei's home. At a young age, their parents died in a accident and Kei is the only one left Narumi can rely on. After Narumi sees Kei and his girlfriend Kana living together happily, Narumi decides to take her brother back. Narumi reveals a secret between her and Kei.
Yoshiko Yuasa
Based on a true story, Yoshiko and Yuriko relates the journey and great love affair of Yoshiko, who was a renowned translator of Russian literature and drama, and Yuriko, who was a feminist novelist and great activist of the post-war democratic literature movement. Both have left huge marks on Japanese literary history. The two women shared a strong attraction to each other from their first meeting and enjoyed a powerful love affair. Yoshiko reveals that she's an out lesbian, whilst Yuriko is married (not altogether happily) to a well-known scholar - a situation she can't walk away from with ease.
Momo, a maid
Hikari's boyfriend is one of those killed in the Akihabara massacre incident. Suffering from the shock of her loss and unable to accept this reality, she cuts herself off from the outside world. She eventually manages to muster enough courage to visit Akihabara, the scene of the incident. There, she encounters many people who are still coming to terms with the aftermath of the incident and are still suffering from the aftereffects.
묻지마 살인으로 가족을 잃어버린 어린 사토. 어느 날 텔레비전에서 자신과 비슷한 사연으로 복수를 다짐하는 토모키를 만나게 되는데…. 살인과 분노, 복수의 끊어지지 않는 악순환의 고리는 언제쯤 끝나게 될까? 2011년 베를린영화제 포럼부문에서 넷팩상과 국제비평가협회상을 수상한 작품. (2011년 제12회 전주국제영화제)
Atsuo Kashiwagi, an enthusiastic member of the village council, decides to invent a mysterious beast to make his village famous. Against all objections of his relatives, he goes through with his plan and starts organizing the first "viewings". The plan initially works out well and brings in a lot of money, many people dropping by hoping to catch a glimpse of the Yeti-like beast. But then the commotion gets out of hand leaving the whole village is in chaos.
Imaizumi (fish shop daughter)
간호사였던 어머니의 장례식 때문에 시골로 돌아온 젊은 의사가 어머니의 유품정리 중 발견한 어머니의 (간호)일지로부터 이야기로 시작된다. 어머니의 병원에 간호사일에 회의를 느낄때 쯤 새로이 발령받아 부임하게 된 토마선생... 토마선생의 생명을 다루는 의사로서의 숭고한 신념과 열정에 점차 동화되어간다는 이야기.
Miki, a nursing care robot, is popular among some medical staff and patients for her dainty and efficient work, but others are more skeptical. One day, Miki malfunctions and begins to see and hear fragmented images and voices.
Satoko
A young woman named Miyuki returns to her hometown, camera in hand, after a difficult breakup. As she walks and takes photographs, she meets a variety of people and begins to realize she doesn’t have to go through this painful time in her life all alone.
Teenage stepsisters Yui and Ai form a close bond as a result of the neglect and abuse from their respective parents. Fearing separation from each other when their parents plan to divorce, they run away together to Tokyo and, in order to survive steal a briefcase which they later discover belongs to the yakuza. This puts them in great danger. Tanida, a kind-hearted yakuza member, comes to their rescue and becomes the protective and loving parent figure they never had. But for how long will he be able to save them from harm?
Masako Fujii
시작하자마자 피가 폭포수처럼 치솟아 쏟아지는 "머신 걸"은 농담 같은 영화다. 단지 만화 같은 상상력, 이라는 식의 수사로는 온전한 표현이 불가하다. "데드 얼라이브"류의 전형적인 스플래터 장르 자장 안에 들어가 있되 피 한 바가지와 덴푸라 국물을 섞어놓은 듯 질퍽하게 엉뚱하다. "철남" 부터 "텍사스 전기톱 살인마", "이블데드" 까지 종횡무진 인용하고 베끼다가 심지어 쇼브라더스 쿵푸 복수극과 레즈비언 영화, 일본식 특수촬영 전대물의 관습까지 버무리는 데는 도무지 당해낼 재간이 없다. 온갖 B 문화 텍스트의 혼재라 할 만한 "그라인드 하우스" 마저 "머신 걸" 이 차용한 리스트에 포함돼있다. 신체훼손의 박력도 어지간한데, 이를테면 “가루를 내주마”라고 말한 뒤 정말 실제 가루를 내버리는 식이다. 영화는 기본적으로 동생을 잃은 누나의 복수를 다루고 있다. 이야기에 관성을 주는 요소 역시 복수라는 주제다. 이 세계 안에선 모두가 복수를 하려 한다. 복수심에 잠식되고 분노에 치를 떨어 팔을 튀기고 목을 자르고 얼굴을 박살낸다. 영화는 복수의 무의미함을 역설해내지만, 그렇다고 그 내연이 진솔해보이지는 않는다. 완성도 높은 특수효과와 기승전결이 뚜렷한 드라마를 원하는 관객이라면 실의에 빠질 수도 있을 만큼 거대한 농담이지만, 거부하기 힘든 매력이 있는 것도 사실이다. (허지웅)
Rie
Kyoko is an aspiring writer whose artistic vision is yet to be formed. When her girlfriend Rie asks her to move in with her, Kyoko begins to wonder about their uncertain future as a lesbian couple in Tokyo.
Misaki visits her boyfriend Koichi in Okinawa, the southern island of Japan. To welcome the arrival of Misaki, Koichi's friend Jinsei holds a welcoming party at his house. At the party, Misaki learns from the wise granny about the legend behind the bag hanging from the fig tree and the local demon: Kijimuna, which deeply fascinate Misaki. Jinsei then introduces Misaki to a young female writer, Kagemi, who tells Misaki the darker side of the Kijimuna legend. As the local shaman and medium to the other world, Kagemi’s knowledge in local lore gives Misaki much more to wonder about. The quiet life in Okinawa takes a sharp turn with the arrival of Jinsei’s ex-wife Sanae, which leads to a tragic accident. Soon, the parties involved begin to see a vengeful spirit and their peaceful lifes turn into a nightmare.
세 개의 이야기로 구성된 옴니버스 장편. 빌딩에서 아이가 추락사한 장소를 지나며 악령과 조우하는 여성, 공장에서 일하다 상반신을 누더기로 가린 여인과 묘한 관계에 빠지는 남자, 지방의 허름한 집으로 이사하여 초월적인 현상과 조우하는 일곱 살 꼬마가 주인공들이다. 공통점은? 그들을 공포로 몰아넣는 존재가 여성의 형상을 하고 있다는 것. 특수효과를 구사한 SF영화로 정평이 있는 아메미야 케이타가 첫 에피소드의 감독이라는 사실이 흥미롭다.
Young Woman
오브리는 일본에 교환학생으로 가있는 언니 카렌이 불의의 사고를 당해 병원에 입원해 있다는 소식을 듣고 언니를 미국으로 데려오기 위해 일본으로 떠난다. 일본에 도착한 오브리는 언니를 만나 자초지종을 설명 들으려 하지만 무언가에 홀린 듯 보이는 카렌은 이상한 말만을 되풀이하다 결국 동생이 보는 앞에서 병원 난간에 몸을 던져 자살하고 만다. 언니의 끔찍한 죽음을 직접 목격한 오브리는 커다란 충격에 빠져들고 언니가 자살하게 된 이유를 밝혀내기 위해 그녀가 당했던 사고에 대해 잘 알고 있다는 신문기자 이슨을 찾아 간다. 이슨을 만난 오브리는 언니의 자살 배경에 어떤 집과 연관된 미스테리한 비밀이 숨겨져 있음을 듣게 되고 이슨을 설득해 그 집을 방문하게 되는데...
Morishita Nao (Eguchi Noriko) shares an apartment with a female friend. Her roommate's younger brother Kotaro (Nakamura Kuniaki) leaves their family home and comes to stay with them. That evening, Nao witnesses Kotaro smelling her panties. The next day Nao begins acting provocatively towards him.
Within days after the mysterious new student Kawagami Tomie joins a high school classroom, all hell literally breaks loose. Simple in-fighting between boys and girls over Tomie's oppressive shadow soon gives way to mind-breaking violence, culminating in a grizzly dissection that ultimately leads to suicide, insanity, and even more violence.
첫번째 에피소드(カザリとヨㅡコ). 엄마로부터 미움을 받고 학교에서도 괴롭힘을 받는 요꼬, 어느날 잃어버린 개를 찾아 주인에게 돌려 주면서 개주인의 다뜻한 배려로 자신감을 가지게 된다. 엄마 방에서 엄청난 사건이 벌어지고 요꼬는 자신의 짓이 아니지만 그 사건으로 인해 엄마로부터 죽임을 당할것이란걸 직감한다. 그리하여 다른 쌍둥이 형제에게 옷을 바꿔 입자고 제안하는데..... 두번째 에피소드(Seven Room). 사토시와 누나가 눈을 떴을 때 둘은 철문이 굳게 잠겨진 작은 방안에 있었다. 방안에는 식빵 한조각과 출입문 반대편에는 배수로가 있을 뿐 아무것도 없었다. 사토시가 배수로를 헤엄쳐 들어가 알아 온 정보는 배수로를 따라 모두 일곱개의 방이 있으며 각 방에는 영문도 모른채 잡혀 온 여자애들이 있었고, 한 방이 비어 있었는데 이 방이 다른 여자애로 채워지게 되면 한명씩 차례대로 무자비하게 살해 된다는 것. 며칠뒤 방이 채워지면서 무서운 비명소리와 함께 배수로를 타고 벌건 피가 흐르는데...... 세번째 에피소드(So-Far そ·ふぁㅡ) 가족간 소통의 단절과 회복을 그리는데.... 네번째 에피소드(陽だまりの詩). 남자는 연인의 형상으로 안드로이드를 만듭니다. 안드로이드는 기계이지만, 자연과 함께 호흡하며 사랑하는 법을 배우게 되는데.... 다섯번째 에피소드(Zoo). 남자의 손에는 한 여인의 시신이 부패하여 빼만 앙상히 남을때까지의 순차적인 사진이 들려 있다. 여자를 처음 만난건 104일 전이었다. 그녀는 키스를 하며 남자의 입술을 깨물어 피를 흘리게 하고 남자의 피가 묻은 자신의 입술로 와이셔츠 가슴에 입술도장을 찍었다. 그리고 그녀와 남자는 폐쇄된 동물원을 방문하게 되는데....
An omnibus drama directed by the genius Sion Sono. Popular idols such as Sakura Mizutani and Yoko Mitsuya will appear, and a fantastic and mysterious story will unfold. Includes Chapter 1 "Woman in the Finder", Chapter 2 "No Memory Woman", Chapter 3 "Virtual Love", and Chapter 4 "Love Doctor".
Sato
One day, when Mami (Yoko Mitsuya) wakes up in a strange room ... Beside her is a strange man, Yu (Ryosuke Watabe). Eventually Mami and Yu fell in love. Her younger sister Sato (Nahana) is worried about Mami who has lost contact. Sato consults with her boyfriend. However, Sato's boyfriend was Yu.