Siddiq Barmak

출생 : 1962-09-07, Panjshir, Afghanistan

약력

​From Wikipedia, the free encyclopedia Siddiq Barmak (Born September 7, 1962) in Panjshir, Afghanistan, is a film director and producer. He received an M.A degree in cinema direction from the Moscow Film Institute (VGIK) in 1987. He has written a few screenplays and has made a few short films. His first feature film Osama, won the Golden Globe for Best Foreign Language Film in 2004. There is a stylistic echo in Osama featured in Afghan films by the Iranian Makhmalbaf dynasty; father Mohsen's Kandahar, and daughter Samira Makhmalbaf's At Five in the Afternoon, the latter also shot in post-Taliban Kabul. Barmak directed Osama with significant funding and assistance from the elder Makhmalbaf. The Iranian director invested thousands of dollars in the film, lending Barmak his Arriflex camera and encouraging him to send the movie to international festivals, which eventually generated further funding from Japanese and Irish producers. Barmak received "UNESCO’s Fellini Silver Medal" for his drama, Osama, in 2003. Barmak is also director of the Afghan Children Education Movement (ACEM), an association that promotes literacy, culture and the arts, which was also founded by Makhmalbaf. The school trains actors and directors for newly emerging Afghan cinema. Barmak is one of the celebrated figures in Persian cinema as well as the emerging cinema of Afghanistan. Description above from the Wikipedia article Siddiq Barmak, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

참여 작품

The Forbidden Reel
Self - Filmmaker
According to the official history of Afghanistan, ruthless destruction has always prevailed over art and creation; but there is another tale to be told, the forgotten account of a diverse and progressive country, seen through the lens of innovative filmmakers, a story that survives thanks to a few brave Afghans, a small but very passionate group that secretly fought to save a huge film archive that was constantly menaced by war and religious fanaticism.
An Apple from Paradise
Producer
A pious old man, who is a proponent of suicide attackers, comes to Kabul to visit his only son, who, after the holy war had remained in the Soviet Union. He had enrolled his son in a religious school "to study the Koran and return to the village as a Mullah". In Kabul he learns that his son had decided to become a divine suicide bomber so as to go to Heaven. The film presents two different forces of the inner world of the protagonist father: paternal feelings and the holy religious ideology. The spectator witnesses how he loses his only son and holy belief. Shot in chaotic and dirty Kabul, the film portrays the incorrect interpretation of religion and the conflict of generations.
Opium War
Writer
Two American soldiers crash their helicopter in the Afghan desert and find themselves at the mercy of the natural elements and an eclectic family of Afghan opium farmers.
Opium War
Director
Two American soldiers crash their helicopter in the Afghan desert and find themselves at the mercy of the natural elements and an eclectic family of Afghan opium farmers.
천상의 소녀
Editor
여기, 아프가니스탄의 수도 카불에는 할머니, 어머니와 가난하게 살고 있는 열두 살 소녀가 있다. 아버지를 비롯한 집안의 남자들은 모두 전쟁에 나가 죽었다. 어머니는 병원의 조수로 일하며 남은 가족인 할머니와 소녀를 부양하며 겨우 살아가고 있다. 어느 날 탈레반 정권이 소녀의 어머니가 일하던 병원을 폐쇄시키고 어머니는 일자리를 잃게 된다. 가족인 남자가 동행하지 않으면 밖에 나갈 수도, 일을 할 수도 없는 아프가니스탄의 탈레반 정권. 혹독한 가난에 시달리게 된 마을에서는 이에 항의하는 여인들의 시위가 매일 이어진다. 생계의 위협에 직면하게 된 소녀의 가족. 할머니는 군인의 눈을 피해 소녀를 남장시키자고 제안하는데…
천상의 소녀
Producer
여기, 아프가니스탄의 수도 카불에는 할머니, 어머니와 가난하게 살고 있는 열두 살 소녀가 있다. 아버지를 비롯한 집안의 남자들은 모두 전쟁에 나가 죽었다. 어머니는 병원의 조수로 일하며 남은 가족인 할머니와 소녀를 부양하며 겨우 살아가고 있다. 어느 날 탈레반 정권이 소녀의 어머니가 일하던 병원을 폐쇄시키고 어머니는 일자리를 잃게 된다. 가족인 남자가 동행하지 않으면 밖에 나갈 수도, 일을 할 수도 없는 아프가니스탄의 탈레반 정권. 혹독한 가난에 시달리게 된 마을에서는 이에 항의하는 여인들의 시위가 매일 이어진다. 생계의 위협에 직면하게 된 소녀의 가족. 할머니는 군인의 눈을 피해 소녀를 남장시키자고 제안하는데…
천상의 소녀
Writer
여기, 아프가니스탄의 수도 카불에는 할머니, 어머니와 가난하게 살고 있는 열두 살 소녀가 있다. 아버지를 비롯한 집안의 남자들은 모두 전쟁에 나가 죽었다. 어머니는 병원의 조수로 일하며 남은 가족인 할머니와 소녀를 부양하며 겨우 살아가고 있다. 어느 날 탈레반 정권이 소녀의 어머니가 일하던 병원을 폐쇄시키고 어머니는 일자리를 잃게 된다. 가족인 남자가 동행하지 않으면 밖에 나갈 수도, 일을 할 수도 없는 아프가니스탄의 탈레반 정권. 혹독한 가난에 시달리게 된 마을에서는 이에 항의하는 여인들의 시위가 매일 이어진다. 생계의 위협에 직면하게 된 소녀의 가족. 할머니는 군인의 눈을 피해 소녀를 남장시키자고 제안하는데…
천상의 소녀
Director
여기, 아프가니스탄의 수도 카불에는 할머니, 어머니와 가난하게 살고 있는 열두 살 소녀가 있다. 아버지를 비롯한 집안의 남자들은 모두 전쟁에 나가 죽었다. 어머니는 병원의 조수로 일하며 남은 가족인 할머니와 소녀를 부양하며 겨우 살아가고 있다. 어느 날 탈레반 정권이 소녀의 어머니가 일하던 병원을 폐쇄시키고 어머니는 일자리를 잃게 된다. 가족인 남자가 동행하지 않으면 밖에 나갈 수도, 일을 할 수도 없는 아프가니스탄의 탈레반 정권. 혹독한 가난에 시달리게 된 마을에서는 이에 항의하는 여인들의 시위가 매일 이어진다. 생계의 위협에 직면하게 된 소녀의 가족. 할머니는 군인의 눈을 피해 소녀를 남장시키자고 제안하는데…
Stranger
Editor
A short from Afghanistan
Stranger
Writer
A short from Afghanistan
Stranger
Director
A short from Afghanistan