Bo Arne Vibenius

Bo Arne Vibenius

출생 : 1943-03-29, Solna, Stockholms län, Sweden

약력

​From Wikipedia, the free encyclopedia Bo Arne Vibenius (born 29 March 1943 in Solna, Stockholms län, Sweden) is a Swedish film director, most famous for his exploitation classics Breaking Point and Thriller – A Cruel Picture (Swedish: Thriller – en grym film). The latter served as a huge influence on Quentin Tarantino when making his Kill Bill movies and the director has called it "the roughest revenge movie ever made" . Description above from the Wikipedia article Bo Arne Vibenius, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Bo Arne Vibenius
Bo Arne Vibenius

참여 작품

Walk On Water If You Can
Production Manager
Literature graduate Orlando begins a love affair with the Foreign Ministry official Anders. She follows him to Argentina. There she learns that he is already married.
Breaking Point
Producer
Bob is an unassuming office worker and train enthusiast who leads a double life as a schizophrenic and misogynist killer. He teeters on the edge of reality. Television news reports encourage him in ways no one realizes.
Breaking Point
Writer
Bob is an unassuming office worker and train enthusiast who leads a double life as a schizophrenic and misogynist killer. He teeters on the edge of reality. Television news reports encourage him in ways no one realizes.
Breaking Point
Director
Bob is an unassuming office worker and train enthusiast who leads a double life as a schizophrenic and misogynist killer. He teeters on the edge of reality. Television news reports encourage him in ways no one realizes.
애꾸라 불린 여자
한 남자(토니)가 순진한 소녀(마들렌)에게 접근하여 술을 마시게 한 후 자신의 집으로 데려가 감금한 후 마약을 주사한다. 며칠간의 강제 상습 투여 끝에 중독이 되어 버린 마들렌에게 매춘을 강요하고 이를 거부하자 그녀의 눈을 멀게 만들어 버린다. 그리고 마약에 중독이 된 그녀를 이용해 매춘을 하고 치부를 한다. 할 수 없이 마들렌은 자신에게 주어진 일상에 굴복을 하고 그런 치욕적인 생활을 이어 나가던 중에 토니가 자신의 양 부모에게 거짓 편지를 보내어 양부모가 자살하게 된 것을 알게 된다. 그 충격이 채 가시기 전에 그곳에서 알고 지내며 의지 삼던 친구 세리마저 현실을 비관하여 자살을 하자 마들렌은 복수를 결심하고 복수를 위해 미친 듯이 돈을 모으게 된다. 모은 돈으로 무술과 사격, 운전을 배우고 자신을 돈으로 산 포주와 손님들에게 하나 하나 복수를 해 나간다.
애꾸라 불린 여자
Producer
한 남자(토니)가 순진한 소녀(마들렌)에게 접근하여 술을 마시게 한 후 자신의 집으로 데려가 감금한 후 마약을 주사한다. 며칠간의 강제 상습 투여 끝에 중독이 되어 버린 마들렌에게 매춘을 강요하고 이를 거부하자 그녀의 눈을 멀게 만들어 버린다. 그리고 마약에 중독이 된 그녀를 이용해 매춘을 하고 치부를 한다. 할 수 없이 마들렌은 자신에게 주어진 일상에 굴복을 하고 그런 치욕적인 생활을 이어 나가던 중에 토니가 자신의 양 부모에게 거짓 편지를 보내어 양부모가 자살하게 된 것을 알게 된다. 그 충격이 채 가시기 전에 그곳에서 알고 지내며 의지 삼던 친구 세리마저 현실을 비관하여 자살을 하자 마들렌은 복수를 결심하고 복수를 위해 미친 듯이 돈을 모으게 된다. 모은 돈으로 무술과 사격, 운전을 배우고 자신을 돈으로 산 포주와 손님들에게 하나 하나 복수를 해 나간다.
애꾸라 불린 여자
Author
한 남자(토니)가 순진한 소녀(마들렌)에게 접근하여 술을 마시게 한 후 자신의 집으로 데려가 감금한 후 마약을 주사한다. 며칠간의 강제 상습 투여 끝에 중독이 되어 버린 마들렌에게 매춘을 강요하고 이를 거부하자 그녀의 눈을 멀게 만들어 버린다. 그리고 마약에 중독이 된 그녀를 이용해 매춘을 하고 치부를 한다. 할 수 없이 마들렌은 자신에게 주어진 일상에 굴복을 하고 그런 치욕적인 생활을 이어 나가던 중에 토니가 자신의 양 부모에게 거짓 편지를 보내어 양부모가 자살하게 된 것을 알게 된다. 그 충격이 채 가시기 전에 그곳에서 알고 지내며 의지 삼던 친구 세리마저 현실을 비관하여 자살을 하자 마들렌은 복수를 결심하고 복수를 위해 미친 듯이 돈을 모으게 된다. 모은 돈으로 무술과 사격, 운전을 배우고 자신을 돈으로 산 포주와 손님들에게 하나 하나 복수를 해 나간다.
애꾸라 불린 여자
Director
한 남자(토니)가 순진한 소녀(마들렌)에게 접근하여 술을 마시게 한 후 자신의 집으로 데려가 감금한 후 마약을 주사한다. 며칠간의 강제 상습 투여 끝에 중독이 되어 버린 마들렌에게 매춘을 강요하고 이를 거부하자 그녀의 눈을 멀게 만들어 버린다. 그리고 마약에 중독이 된 그녀를 이용해 매춘을 하고 치부를 한다. 할 수 없이 마들렌은 자신에게 주어진 일상에 굴복을 하고 그런 치욕적인 생활을 이어 나가던 중에 토니가 자신의 양 부모에게 거짓 편지를 보내어 양부모가 자살하게 된 것을 알게 된다. 그 충격이 채 가시기 전에 그곳에서 알고 지내며 의지 삼던 친구 세리마저 현실을 비관하여 자살을 하자 마들렌은 복수를 결심하고 복수를 위해 미친 듯이 돈을 모으게 된다. 모은 돈으로 무술과 사격, 운전을 배우고 자신을 돈으로 산 포주와 손님들에게 하나 하나 복수를 해 나간다.
How Marie Met Fredrik
Producer
Marie accidentally breaks a vase. Because of this she runs away from home. On the run she meets a boy called Fredrik, a donkey and a kangaroo.
How Marie Met Fredrik
Writer
Marie accidentally breaks a vase. Because of this she runs away from home. On the run she meets a boy called Fredrik, a donkey and a kangaroo.
How Marie Met Fredrik
Director
Marie accidentally breaks a vase. Because of this she runs away from home. On the run she meets a boy called Fredrik, a donkey and a kangaroo.
페르소나
Assistant Director
유명 연극배우인 엘리자벳은 연극 <엘렉트라>를 공연하던 중 갑자기 말을 잃게 되고, 신경쇠약으로 병원을 거쳐 요양을 떠나게 된다. 그녀의 요양에 동행한 간호사 알마는 엘리자벳에 대해 간호사로서의 친절과 인간적인 호감, 동경 등을 느끼지만 말이 없는 엘리자벳에게 자기를 털어놓는 과정에서 그녀가 자신을 구경거리로 관찰하고 있다는 사실을 깨닫고 공격적인 비난의 태도를 취하게 된다.