Andrei Tarkovsky

Andrei Tarkovsky

출생 : 1932-04-04, Zavrazhye, USSR

사망 : 1986-12-29

약력

Andrei Tarkovsky was a Soviet filmmaker, writer, film editor, film theorist and opera director, widely regarded as one of the finest filmmakers of the 20th century. Tarkovsky's films include Andrei Rublev, Solaris, Mirror and Stalker. They are characterized by spirituality and metaphysical themes, long takes, lack of conventional dramatic structure and plot, and distinctively authored use of cinematography.

프로필 사진

Andrei Tarkovsky
Andrei Tarkovsky

참여 작품

Alone
Narrator
A short tale about nature and isolation. Narrated by Andrei Tarkovsky. Shot on 16mm Fomapan R in spring 2020.
The Andrei Tarkovsky Retrospective
Himself
Video Essay on the Films of Andrei Tarkovsky
안드레이 타르코프스키. 어 시네마 프레이어
Self - Filmmaker (archive footage)
An account of the life and work of Russian filmmaker Andrey Tarkovsky (1932-86) in his own words: his memories, his vision of art and his reflections on the fate of the artist and the meaning of human existence; through extremely rare audio recordings that allow a complete understanding of his inner life and the mysterious world existing behind his complex cinematic imagery.
Tarkovsky: Time Within Time
Andrei Tarkovsky (1932-1986) is widely regarded as one of the worlds' top directors- throughout history. TWT explores Tarkovsky through his diary and his articulate assessments on love, art, and the struggles working within the Soviet political system. Of his 7 ambitious films, 5 were made under the heavy hand of censors in the Soviet Union. In 1984 he defected to Italy with help from screenwriter Tonino Guerra, and Director Michelangelo Antonioni. He directed 2 films in the West until his untimely death in Paris at age 54. Narrated by Oleg Vidov, combined with a collection of rare film excerpts and photos, and interviews from people who knew him best, we take you on a passionate journey into the life, love, and work of Andrei Tarkovsky.
님포매니악: 볼륨 1
Thanks
한 허름한 뒷골목 길에 폭행을 당한 채 쓰려져 있던 조(샬롯 갱스부르)를 중년의 남자 셀리그먼(스텔란 스카스가드)이 그녀를 구해 집으로 데리고 온다. 샐리그먼은 평범한 사람들이 상상할 수 없는 성적 경험을 한 여성 조의 이야기를 듣는다. 샐리그먼은 조의 남성 편력과 성적 체험을 편견 없이 경청한다. 그리고 자신의 문학적, 수학적, 음악적 지식을 동원하여 조의 이야기를 해석한다. 일찍 성에 눈을 뜨고 여성의 성을 실험한 조에게 샐리그먼은 날개가 있는데 날면 좀 어떠냐고 이야기한다. 셀리그먼은 그녀와의 대화 중에 자신의 내부 어딘가에서 뭔가 불이 켜지는 것이 느껴진다.
님포매니악: 볼륨 2
Thanks
무수한 남성을 만난 뒤 조는 첫 남자 제롬(샤이아 러버프)과 조우하고 사랑이라는 감정을 느낀다. 그러나 아이러니하게도 사랑은 성적 쾌감을 빼앗아갔다. 조는 삶의 공허함을 느끼게 되고 가학적인 방식으로 성적 만족을 제공하는 K(제이미 벨)를 찾아간다. 조는 감각을 되찾은 대가로 제롬을 잃지만 여성으로서 자신감을 되찾는다. 아무도 믿지 않고 아무 의미도 추구하지 않던 조는 자신의 분신이자 후계자인 P(미아 고스)에게 마음을 주기 시작하면서 조금씩 달라진다. 길고 긴 조의 경험담이 다다른 결론은 자신의 욕망을 인정한다는 것이다.
Sacrifices of Andrei Tarkovsky
Himself (archive footage)
Dedicated to the 80th anniversary of Andrei Tarkovsky. The film uses unique materials related to the years Tarkovsky spent in Italy, personal accounts of friends and professionals, the shooting locations of his films, to what degree his works reflects his personal life. The film brings us closer to the man to whom contemporary filmmaking owes so much.
안티크라이스트
In Memory Of
눈발이 아름답게 흩뿌려지고 있는 깊은 밤, 그와 그녀는 격정적인 사랑을 나누고 있다. 그들의 어린 아들은 잠에서 깨어나 열린 창가로 쏟아지는 눈을 바라보다 창 밖으로 추락하고 만다. 아들을 잃은 그녀는 깊은 슬픔과 자책감으로 점점 병들어 가고 그는 그녀를 구원하기 위해 그들의 '에덴'으로 함께 떠난다. 그러나 그녀는 점점 더 혼란스러워지고, 현대판 아담과 이브의 성기가 소용돌이 친다.
Rerberg and Tarkovsky. The Reverse Side of 'Stalker'
Himself
The conflict surrounding the production of Andrei Tarkovsky's 1979 masterpiece 'Stalker', as well as a look at the tragic character that was Georgi Rerberg.
Meeting Andrei Tarkovsky
Himself (archive footage)
In honor of the twentieth anniversary of Andrei Tarkovsky's death, student filmmaker Dmitry Trakovsky sets out in search of his favorite director's legacy. His journey leads him to fifteen moving interviews in California, Italy, Sweden, and finally, Russia as he attempts to come closer to the meaning of one of Tarkovsky's most enigmatic beliefs... that death doesn't exist.
Islands: Georgy Rerberg
Self
A short documentary about the life and career of genius cinematographer Georgi Rerberg
Andrey Tarkovsky & Sergey Paradzhanov: Islands
The art, destiny, and relationship of two geniuses of world cinema: Andrei Tarkovsky and Sergei Parajanov.
One Day in the Life of Andrei Arsenevich
Self
A documentary about the Russian filmmaker Andrei Tarkovsky. The film was an episode of the French documentary film series Filmmakers of our time. The title of the film is a play on the title of Solzhenitsyn's novella One Day in the Life of Ivan Denisovich.
Andrei Tarkovsky: Poetry and Truth
Himself (archive footage)
Film essay on the mystical dimension of Tarkovsky's cinema.
Tarkovsky: A Journey to His Beginning
Self
Japanese TV documentary about Andrei Tarkovsky The Japanese (NHK) documentary "Tarkovsky: A Journey to His Beginning", presented here, was first aired on 11 May 1996. Edited by Ms Tomoko Baba, the running time is 45 minutes. It's essentially a documentary surrounding the making of Andrei Tarkovsky's student short, The Killers (released by the Criterion Collection), based on the Hemingway short story.
Bygga bilder: Anna Asp om scenografi
Himself
Documentary on production designer Anna Asp's work with director Andrey Tarkovsky, during the shooting of his film Offret (The Sacrifice).
Voyage in Time
Self
The travels in Italy of director Andrei Tarkovsky in preparation for the making of his film Nostalghia.
Voyage in Time
Writer
The travels in Italy of director Andrei Tarkovsky in preparation for the making of his film Nostalghia.
Voyage in Time
Director
The travels in Italy of director Andrei Tarkovsky in preparation for the making of his film Nostalghia.
Boris Godunov
Production Director
Modest Mussorgsky's opera in prologue and four acts is performed by the Kirov Opera with performances from Olga Borodina, Alexei Steblianko and Sergei Leiferkust. Boris Godunov has obtained the throne of Russia by murdering the rightful heir Dmitry. An old monk, Pimen, witnessed this, and convinces his apprentice Grigory to avenge Dmitry's death. In the following years Grigory poses as Dmitry, raising an army against Boris, who is now convinced that he is being punished for the murder. Filmed in Russia during the collapse of the Soviet Union, this particular production of Mussorgsky's 1872 tale of political upheaval is considered a highly unique and historical moment in opera. Robert Lloyd stars in the title role of Boris Godunov.
Boris Godunov
Stage Director
Modest Mussorgsky's opera in prologue and four acts is performed by the Kirov Opera with performances from Olga Borodina, Alexei Steblianko and Sergei Leiferkust. Boris Godunov has obtained the throne of Russia by murdering the rightful heir Dmitry. An old monk, Pimen, witnessed this, and convinces his apprentice Grigory to avenge Dmitry's death. In the following years Grigory poses as Dmitry, raising an army against Boris, who is now convinced that he is being punished for the murder. Filmed in Russia during the collapse of the Soviet Union, this particular production of Mussorgsky's 1872 tale of political upheaval is considered a highly unique and historical moment in opera. Robert Lloyd stars in the title role of Boris Godunov.
Directed by Andrei Tarkovsky
Self
This documentary offers a rare glimpse of the legendary Soviet filmmaker, Andrei Tarkosvky, at work. Tarkovsky made only seven films in his brief, but brilliant, career; Michal Leszczylowski's respectful movie chronicles him at work on his last film, The Sacrifice. Offering insight into Tarkovsky's working methods and transcendental aesthetics, the movie is a compelling account of the difficulties of film production. In the case of an uncompromising and visionary filmmaker like Tarkovsky, the practical problems of filmmaking are only magnified, as cast and crew struggle to realize the ambitious concepts in Tarkovsky's mind.
The Exile and Death of Andrei Tarkovsky
Self
A documentary about the life of Andrei Tarkovsky in exile in Western Europe including Italy, Sweden, Germany and France until his sad demise to a fatal cancer.
Lighting
Himself
A documentary on Sven Nykvist lighting the movie-set during the shooting of Andrei Tarkovsky's film "The Sacrifice."
베를린 천사의 시
In Memory Of
베를린 하늘의 천사, 다니엘은 어느 날 공중 곡예를 하는 마리온을 보고 반한다. 그저 바라보기만 할 수 있는 천사로서는 사랑에 빠진 여자를 만질 수 없음이 그저 고통스럽기만 하다. 그러던 어느날, 천사였다가 인간이 된 콜롬보를 만난다. 그 후, 다니엘은 천사직을 포기하고 인간이 되어 마리온과 만질 수 있는 사랑에 빠진다. 인간이 되어 마리온과 접촉할 수 있는 사랑을 하게 되나, 인간으로서 살아가는 문제와도 봉착하게 된다.
모스크바 엘레지
Himself
소쿠로프의 ‘엘레지 연작’ 중 한 편으로서, 소쿠로프의 동료이자 가장 존경하는 감독인 안드레이 타르코프스키에 대한 다큐멘터리이다. 감독은 타르코프스키의 무덤과 그가 살았던 집 등을 찾아가며 타르코프스키가 영화사와 러시아의 문화에 남긴 귀중한 유산들을 천천히 짚어본다.
Islands
Himself (archive footage)
A bunch of stories, portraits and images about people of amazing destinies, including Parajanov and Tarkovsky, merging into a non-traditional and polemic image of Armenia.
희생
Editor
작가로써 명성을 날리던 알렉산더는 지금은 시골 마을에서 살고 있다. 그의 어린 아들은 실어증에 걸렸다. 알렉산더는 자신의 생일날 아침 아들 고센과 산책나가 죽은 나무에 정성스럽게도 정성을 다해 물을 주면 꽃을 피울 수 있다는 전설을 들려주며 죽은 나무를 바닷가에 심는다. 알렉산더의 생일을 축하하기 위해 사람들이 모이지만 그날 제3차 세계 대전이 현실로 다가와 모두를 공포에 떨게 한다. 그는 세상을 구하고자 기도를 하는데 우체부인 오토가 알렉산더에게 그의 집 가정부인 마리아와 동침을 하면 세상을 구원할 수 있다고 말한다.
희생
Screenplay
작가로써 명성을 날리던 알렉산더는 지금은 시골 마을에서 살고 있다. 그의 어린 아들은 실어증에 걸렸다. 알렉산더는 자신의 생일날 아침 아들 고센과 산책나가 죽은 나무에 정성스럽게도 정성을 다해 물을 주면 꽃을 피울 수 있다는 전설을 들려주며 죽은 나무를 바닷가에 심는다. 알렉산더의 생일을 축하하기 위해 사람들이 모이지만 그날 제3차 세계 대전이 현실로 다가와 모두를 공포에 떨게 한다. 그는 세상을 구하고자 기도를 하는데 우체부인 오토가 알렉산더에게 그의 집 가정부인 마리아와 동침을 하면 세상을 구원할 수 있다고 말한다.
희생
Director
작가로써 명성을 날리던 알렉산더는 지금은 시골 마을에서 살고 있다. 그의 어린 아들은 실어증에 걸렸다. 알렉산더는 자신의 생일날 아침 아들 고센과 산책나가 죽은 나무에 정성스럽게도 정성을 다해 물을 주면 꽃을 피울 수 있다는 전설을 들려주며 죽은 나무를 바닷가에 심는다. 알렉산더의 생일을 축하하기 위해 사람들이 모이지만 그날 제3차 세계 대전이 현실로 다가와 모두를 공포에 떨게 한다. 그는 세상을 구하고자 기도를 하는데 우체부인 오토가 알렉산더에게 그의 집 가정부인 마리아와 동침을 하면 세상을 구원할 수 있다고 말한다.
The Road to Bresson
Self
A Dutch documentary about legendary French filmmaker Robert Bresson.
Andrey Tarkovsky in Nostalghia
Self
A poetic and intimate scene-by-scene look into the filming of Tarkovsky's 'Nostalghia'.
Cinema Is a Mosaic Made of Time
Himself
Great encounter in Rome with filmmaker Andrei Tarkovsky where he develops some of his major ideas on artistic creation and in particular the importance of the temporal dimension in his conception of cinema. Tarkovsky also comments on excerpts from film directors that inspired him like Kurosawa, Buñuel and Antonioni. The "prologue" at the beginning is a quote from Tarkovsky's film Andrei Rublev.
Andrei Tarkovsky: A Poet in the Cinema
Himself
An extensive interview with legendary director Andrei Tarkovsky conducted by Donatello Baglivo.
노스텔지아
Screenplay
세상을 구원하기 위해 타오르는 두 개의 불꽃, 18세기에 유학 온 러시아의 음악가 소스노프스키의 생애를 연구하기 위해 이탈리아를 방문한 러시아의 작가 안드레이 고르차코프. 그는 통역을 맡은 이탈리아 여인인 유제니아의 안내를 받으며 그의 여정을 되밟는다. 러시아에 대해 많은 관심을 갖고 있는 유제니아는 그를 유혹하지만 안드레이에게 있어서 그녀의 존재는 고향에 대한 고통스런 향수를 불러일으키는 존재일 뿐이다. 그러던 중 안드레이는 곧 세상의 종말이 오며 세상을 구원하기 위해서는 자신이 희생되어야 하고, 동시에 두 곳에서 불을 밝혀야 한다고 말하는 도메니코를 만나게 된다. 도메니코는 안드레이에게 또 다른 하나의 불을 밝혀줄 것을 부탁하며 촛불을 건넨다. 혼동스러워진 안드레이는 이탈리아의 여행을 마치고 러시아로 돌아갈 것을 결심한다. 이때 유제니아로부터 전화가 걸려오고, 안드레이는 도메니코가 로마의 광장에서 연설을 하고 있다는 사실을 알게 되는데...
노스텔지아
Director
세상을 구원하기 위해 타오르는 두 개의 불꽃, 18세기에 유학 온 러시아의 음악가 소스노프스키의 생애를 연구하기 위해 이탈리아를 방문한 러시아의 작가 안드레이 고르차코프. 그는 통역을 맡은 이탈리아 여인인 유제니아의 안내를 받으며 그의 여정을 되밟는다. 러시아에 대해 많은 관심을 갖고 있는 유제니아는 그를 유혹하지만 안드레이에게 있어서 그녀의 존재는 고향에 대한 고통스런 향수를 불러일으키는 존재일 뿐이다. 그러던 중 안드레이는 곧 세상의 종말이 오며 세상을 구원하기 위해서는 자신이 희생되어야 하고, 동시에 두 곳에서 불을 밝혀야 한다고 말하는 도메니코를 만나게 된다. 도메니코는 안드레이에게 또 다른 하나의 불을 밝혀줄 것을 부탁하며 촛불을 건넨다. 혼동스러워진 안드레이는 이탈리아의 여행을 마치고 러시아로 돌아갈 것을 결심한다. 이때 유제니아로부터 전화가 걸려오고, 안드레이는 도메니코가 로마의 광장에서 연설을 하고 있다는 사실을 알게 되는데...
Look Out, Snake!
Screenplay
잠입자
Production Design
잿빛의 이름없는 이 도시는 '구역'이라는 곳으로 철조망으로 둘러싸여 군인들이 지키고 있는 외계의 공간이라 알려져 있다. 아내의 만류에도 불구하고 스토커라는 이름의 한 사내가 칠흑 같은 어둠 속을 걸어나온다. 그는 구역 안으로 사람들을 안내할 수 있는 정신적인 재능을 부여받은 소수의 무리 중의 하나이다. 하지만 이 일은 너무나도 위험천만한 일이기 때문에 정부에 걸릴 경우엔 감옥행도 불사해야 하는 일이다. 사람들이 이 구역 안의 공간으로 들어가고자 하는 이유는 이곳에 가는 오직 한 사람만 자신의 비밀스런 꿈을 이룰 수 있다는 설이 있기 때문이다. 그 날밤, 스토커는 두 사람을 안내해 구역 안으로 들어간다. 한 사람은 유명한 작가로 이제는 영감이 소멸돼 자신의 천재성에 대해 회의를 갖기 시작하는 사람이고, 또 다른 한 사람은 조용한 과학자로 여행보다는 배낭에 더 관심을 가지는 사람이다. 버려진 공간 '구역'에서 그 공간을 향하는 길은 정해져 있지 않다. 그들이 점점 공간에 가까이 다가갈수록 규칙은 변하고 스토커는 커다란 위험에 직면하는데...
잠입자
Screenplay
잿빛의 이름없는 이 도시는 '구역'이라는 곳으로 철조망으로 둘러싸여 군인들이 지키고 있는 외계의 공간이라 알려져 있다. 아내의 만류에도 불구하고 스토커라는 이름의 한 사내가 칠흑 같은 어둠 속을 걸어나온다. 그는 구역 안으로 사람들을 안내할 수 있는 정신적인 재능을 부여받은 소수의 무리 중의 하나이다. 하지만 이 일은 너무나도 위험천만한 일이기 때문에 정부에 걸릴 경우엔 감옥행도 불사해야 하는 일이다. 사람들이 이 구역 안의 공간으로 들어가고자 하는 이유는 이곳에 가는 오직 한 사람만 자신의 비밀스런 꿈을 이룰 수 있다는 설이 있기 때문이다. 그 날밤, 스토커는 두 사람을 안내해 구역 안으로 들어간다. 한 사람은 유명한 작가로 이제는 영감이 소멸돼 자신의 천재성에 대해 회의를 갖기 시작하는 사람이고, 또 다른 한 사람은 조용한 과학자로 여행보다는 배낭에 더 관심을 가지는 사람이다. 버려진 공간 '구역'에서 그 공간을 향하는 길은 정해져 있지 않다. 그들이 점점 공간에 가까이 다가갈수록 규칙은 변하고 스토커는 커다란 위험에 직면하는데...
잠입자
Director
잿빛의 이름없는 이 도시는 '구역'이라는 곳으로 철조망으로 둘러싸여 군인들이 지키고 있는 외계의 공간이라 알려져 있다. 아내의 만류에도 불구하고 스토커라는 이름의 한 사내가 칠흑 같은 어둠 속을 걸어나온다. 그는 구역 안으로 사람들을 안내할 수 있는 정신적인 재능을 부여받은 소수의 무리 중의 하나이다. 하지만 이 일은 너무나도 위험천만한 일이기 때문에 정부에 걸릴 경우엔 감옥행도 불사해야 하는 일이다. 사람들이 이 구역 안의 공간으로 들어가고자 하는 이유는 이곳에 가는 오직 한 사람만 자신의 비밀스런 꿈을 이룰 수 있다는 설이 있기 때문이다. 그 날밤, 스토커는 두 사람을 안내해 구역 안으로 들어간다. 한 사람은 유명한 작가로 이제는 영감이 소멸돼 자신의 천재성에 대해 회의를 갖기 시작하는 사람이고, 또 다른 한 사람은 조용한 과학자로 여행보다는 배낭에 더 관심을 가지는 사람이다. 버려진 공간 '구역'에서 그 공간을 향하는 길은 정해져 있지 않다. 그들이 점점 공간에 가까이 다가갈수록 규칙은 변하고 스토커는 커다란 위험에 직면하는데...
거울
Director
2차 대전 중, 러시아의 어느 시골 마을에서 한 여인이 통나무 울타리 위에 앉아 남편이 돌아오길 기다린다. 그때 한 의사가 그녀에게 다가와 "우리는 늘 불신하고 서두르죠. 생각할 시간이 없어요" 라는 말을 남기고 지나간다. 어린 알료사는 아버지가 어머니의 머리를 감겨주는 모습을 보고, 어머니는 거울을 들여다보기 시작한다. 안드레이 타르콥스키 감독의 자전적인 성격이 강하게 나타나 있는 영화로, 이 영화도 그의 다른 영화들처럼 상징과 시적인 언어로 줄거리를 이어간다. 거울은 인간의 삶을 비추는 반영으로 이용되고, 사람들을 그 거울을 보면서 인생을 다시 한 번 생각하게 된다. 삶의 근원적인 문제, 희생과 구원, 고향을 잃어버린 자의 향수 등을 독특한 언어로 그려온 안드레이 타르콥스키. 그의 작품이 새로운 세기에도 여전히 힘을 잃지 않은 것은 그 안에 인간이 들어있기 때문일 것이다. 영화는 제2차 세계대전 과정과 그 이후의 러시아의 역사와 풍경을 묘사하며 각각의 에피소드들은 여러 감정과 느낌을 부유하는 이미지들로 포착했다. 영화 속 화자의 의식 흐름을 받쳐주는 시들은 감독의 아버지 아르세니 타르콥스키의 작품들이고, 감독이 직접 낭송했으며 마지막 장면에 자신의 어머니를 출연시키기도 했다.
거울
Writer
2차 대전 중, 러시아의 어느 시골 마을에서 한 여인이 통나무 울타리 위에 앉아 남편이 돌아오길 기다린다. 그때 한 의사가 그녀에게 다가와 "우리는 늘 불신하고 서두르죠. 생각할 시간이 없어요" 라는 말을 남기고 지나간다. 어린 알료사는 아버지가 어머니의 머리를 감겨주는 모습을 보고, 어머니는 거울을 들여다보기 시작한다. 안드레이 타르콥스키 감독의 자전적인 성격이 강하게 나타나 있는 영화로, 이 영화도 그의 다른 영화들처럼 상징과 시적인 언어로 줄거리를 이어간다. 거울은 인간의 삶을 비추는 반영으로 이용되고, 사람들을 그 거울을 보면서 인생을 다시 한 번 생각하게 된다. 삶의 근원적인 문제, 희생과 구원, 고향을 잃어버린 자의 향수 등을 독특한 언어로 그려온 안드레이 타르콥스키. 그의 작품이 새로운 세기에도 여전히 힘을 잃지 않은 것은 그 안에 인간이 들어있기 때문일 것이다. 영화는 제2차 세계대전 과정과 그 이후의 러시아의 역사와 풍경을 묘사하며 각각의 에피소드들은 여러 감정과 느낌을 부유하는 이미지들로 포착했다. 영화 속 화자의 의식 흐름을 받쳐주는 시들은 감독의 아버지 아르세니 타르콥스키의 작품들이고, 감독이 직접 낭송했으며 마지막 장면에 자신의 어머니를 출연시키기도 했다.
Sour Grape
Writer
Two years after receiving news of his father’s death in WWII a young boy continues to wait for trains from the front. The boy lives with his crippled uncle rather than with his mother, who has remarried and has another child. Then one day the father returns.
The Fierce One
Writer
A boy raises a wolf cub, but when released into the wild, it returns to attack him.
솔라리스
Screenplay
별장에 있는 과학자 크리스 켈빈에게 연구소로부터 비디오 테이프가 전달된다. 연구소는 우주 정거장이 보내온 비디오 테이프를 보며 혹성 솔라리스에게 무슨 일이 벌어지고 있다는 결론을 내리고, 그 정거장에 크리스 켈빈을 보내기로 한 것이다. 우주 정거장에 온 켈빈은 여기에서 두 과학자 스나우토와 사리보리우스를 만난다. 물리학자 기바리안은 이미 자살한 후였다. 켈빈은 여기서 혹성 솔라리스의 생각하는 바다에 대해서 듣게 된다. 혹성 솔라리스에 접근하면 여기에 근접한 사람과 솔라리스가 정신작용을 일으켜 상대방의 기억 깊이 잠겨있는 과거를 물질화한다는 것이다. 이후 독극물 주사로 자살한 크리스 켈빈의 아내가 그의 앞에 물질이 되어 나타나는데..
솔라리스
Director
별장에 있는 과학자 크리스 켈빈에게 연구소로부터 비디오 테이프가 전달된다. 연구소는 우주 정거장이 보내온 비디오 테이프를 보며 혹성 솔라리스에게 무슨 일이 벌어지고 있다는 결론을 내리고, 그 정거장에 크리스 켈빈을 보내기로 한 것이다. 우주 정거장에 온 켈빈은 여기에서 두 과학자 스나우토와 사리보리우스를 만난다. 물리학자 기바리안은 이미 자살한 후였다. 켈빈은 여기서 혹성 솔라리스의 생각하는 바다에 대해서 듣게 된다. 혹성 솔라리스에 접근하면 여기에 근접한 사람과 솔라리스가 정신작용을 일으켜 상대방의 기억 깊이 잠겨있는 과거를 물질화한다는 것이다. 이후 독극물 주사로 자살한 크리스 켈빈의 아내가 그의 앞에 물질이 되어 나타나는데..
The End of Ataman
Screenplay
A Kazakh spy thriller: In 1921, at the height of the civil war, a Soviet officer is assigned to kill the ataman Dutov, a White collaborator. In order to get close to the ataman he infiltrates his gang.
One Chance in One Thousand
Writer
In German-occupied Crimea during WWII, a group of Russian soldiers employ unusual tactics to steal classified documents from their enemies.
Sergey Lazo
Military Officer (uncredited)
A historical drama about the Communist leader Sergey Lazo.
Sergey Lazo
Writer
A historical drama about the Communist leader Sergey Lazo.
The Three Andreis
Self
A documentary about the making of Andrei Tarkovsky's ANDREI RUBLEV, and Andrei Konchalovsky's THE STORY OF ASYA KLYACHINA.
안드레이 루블료프
Writer
타타르 제국의 침략을 받은 15세기 러시아의 수도사 안드레이, 다닐, 키릴은 일을 찾아 수도원을 떠나는데, 떠돌아다니던 그들은 전쟁과 약탈, 강간과 살인 등 참혹한 현실과 만난다. 그들은 마침내 성상화의 대가 테오판을 만나게 되고, 테오판은 우직한 안드레이를 제자로 선택한다. 그러나 안드레이는 수도원 밖의 현실, 용서와 구원에 대한 내적 갈등으로 더 이상 벽화를 그릴 수가 없다. 격정의 15세기 미술계의 아이콘이었던 안드레이 루블로프의 삶을 그린 영화. ‘삼위일체’로 유명한 15세기의 성상화가 안드레이 루블료프의 인생과 고뇌를 그린 타르코프스키의 두 번째 장편으로, 9개의 에피소드가 연결된 프레스코 구조를 지닌다. 역사의 기록에만 몰두하며 순수 예술가로 남을 것인지 아니면 정치와 시류의 흐름을 쫓아 갈 것인지를 두고 고민하는 종교화가의 안드레이 루블로프의 고뇌를 통해 예술의 본질 탐구와 동시에 당시의 사회상을 꼬집은 수작으로, 침략 전쟁, 기아, 질병에 고통받는 러시아 민중의 삶을 배경으로 '예술이란 무엇이며, 무엇을 해야 하는가?'를 묻고 있는 이 영화는 안드레이 타르콥스키의 작품 중 가장 '역사'에 가깝게 다가서고 있다. 여러 개의 에피소드들이 느슨하게 연결되어 있는 '프레스코' 구조를 지니고 있으며, 마치 거대한 프레스코 벽화를 보는 듯한 웅장한 느낌을 준다. 안드레이 타르코프스키는 의 감독 콘찰로프스키와 사석에서 대화하던 중에 신비의 베일에 싸여있던 15세기의 성상 화가 루블레프에 매력을 느껴 영화화할 것을 결심했다고 전한다. 공개 당시 당국의 정책을 비판했다는 이유로 상영이 금지되기도 했다.
안드레이 루블료프
Director
타타르 제국의 침략을 받은 15세기 러시아의 수도사 안드레이, 다닐, 키릴은 일을 찾아 수도원을 떠나는데, 떠돌아다니던 그들은 전쟁과 약탈, 강간과 살인 등 참혹한 현실과 만난다. 그들은 마침내 성상화의 대가 테오판을 만나게 되고, 테오판은 우직한 안드레이를 제자로 선택한다. 그러나 안드레이는 수도원 밖의 현실, 용서와 구원에 대한 내적 갈등으로 더 이상 벽화를 그릴 수가 없다. 격정의 15세기 미술계의 아이콘이었던 안드레이 루블로프의 삶을 그린 영화. ‘삼위일체’로 유명한 15세기의 성상화가 안드레이 루블료프의 인생과 고뇌를 그린 타르코프스키의 두 번째 장편으로, 9개의 에피소드가 연결된 프레스코 구조를 지닌다. 역사의 기록에만 몰두하며 순수 예술가로 남을 것인지 아니면 정치와 시류의 흐름을 쫓아 갈 것인지를 두고 고민하는 종교화가의 안드레이 루블로프의 고뇌를 통해 예술의 본질 탐구와 동시에 당시의 사회상을 꼬집은 수작으로, 침략 전쟁, 기아, 질병에 고통받는 러시아 민중의 삶을 배경으로 '예술이란 무엇이며, 무엇을 해야 하는가?'를 묻고 있는 이 영화는 안드레이 타르콥스키의 작품 중 가장 '역사'에 가깝게 다가서고 있다. 여러 개의 에피소드들이 느슨하게 연결되어 있는 '프레스코' 구조를 지니고 있으며, 마치 거대한 프레스코 벽화를 보는 듯한 웅장한 느낌을 준다. 안드레이 타르코프스키는 의 감독 콘찰로프스키와 사석에서 대화하던 중에 신비의 베일에 싸여있던 15세기의 성상 화가 루블레프에 매력을 느껴 영화화할 것을 결심했다고 전한다. 공개 당시 당국의 정책을 비판했다는 이유로 상영이 금지되기도 했다.
The First Teacher
Writers' Assistant
Dyuishen is assigned to the mountainous Kirghiz region of Central Asia by the Young Communist League after he is discharged from the Red Army. It is 1923 and the Civil war has ended. The former soldier becomes a teacher, bringing the Leninist doctrine to the remote Moslem area where elders did not allow children to go to school. He falls in love with one of his students, but the young woman is sold by her father to a wealthy chieftain. When the school is burned down, the majestic poplar trees that are a source of local pride are cut down to rebuild the new structure.
I Am Twenty
guest at Anya's party
Having returned from the army, 20-year-old Sergei settles down at the thermal power station and merges into ordinary life. Every day he meets and spends time with childhood friends — the young family man Slava and the merry fellow Nikolai, and once at first sight he falls in love with a stranger on the bus. A lyrical story about a generation of young people entering adulthood, a reappraisal of values, life principles, traditions in culture and art.
이반의 어린 시절
Director
나치 독일이 마을을 침공해오면서 마을은 쑥대밭이 되고, 이반의 어머니는 독일군에 의해 학살당하며 12살 소년 이반은 고아가 된다. 수용소에 갇힌 그는 극적으로 탈출하여 러시아의 콜린 대위의 눈에 띄어 그에게 입양된다. 콜린 대위가 그를 맡은 것은 그를 학교에 보내 정상적인 교육을 받게 하려는 뜻이었지만, 이반은 뜻대로 되지 않는데..
증기 기관차와 바이올린
Writer
바이올린을 배우는 부유층의 소년 샤샤와 노동자 세르게이는 우연히 친구가 되고, 둘은 같이 영화를 보기로 약속한다. 그러나 엄마의 방해로 약속을 지키지 못한 샤샤는 오선지에 편지를 써서 세르게이에게 날려 보낸다. 누구보다도 자신의 어린 시절을 투영시키기를 즐겨했던 안드레이 타르코프스키 감독이 러시아 국립영화학교 시절 만든 졸업 작품으로 타르코프스키 특유의 아름다운 자연 풍광과 순수한 상징들이 아련한 어린 시절을 떠올리게 한다.
증기 기관차와 바이올린
Director
바이올린을 배우는 부유층의 소년 샤샤와 노동자 세르게이는 우연히 친구가 되고, 둘은 같이 영화를 보기로 약속한다. 그러나 엄마의 방해로 약속을 지키지 못한 샤샤는 오선지에 편지를 써서 세르게이에게 날려 보낸다. 누구보다도 자신의 어린 시절을 투영시키기를 즐겨했던 안드레이 타르코프스키 감독이 러시아 국립영화학교 시절 만든 졸업 작품으로 타르코프스키 특유의 아름다운 자연 풍광과 순수한 상징들이 아련한 어린 시절을 떠올리게 한다.
There Will Be No Leave Today
Military engineer
Soldiers undertake the perilous task of removing a stockpile of World War II bombshells discovered during roadworks under the ground of a small village.
There Will Be No Leave Today
Writer
Soldiers undertake the perilous task of removing a stockpile of World War II bombshells discovered during roadworks under the ground of a small village.
There Will Be No Leave Today
Director
Soldiers undertake the perilous task of removing a stockpile of World War II bombshells discovered during roadworks under the ground of a small village.
킬러
2nd customer
The Killers is a 1956 student film by the Soviet and Russian film director Andrei Tarkovsky and his fellow students Marika Beiku and Aleksandr Gordon. The film is based on the short story "The Killers" by Ernest Hemingway, written in 1927. It was Tarkovsky's first film, produced when he was a student at the State Institute of Cinematography.
킬러
Scenario Writer
The Killers is a 1956 student film by the Soviet and Russian film director Andrei Tarkovsky and his fellow students Marika Beiku and Aleksandr Gordon. The film is based on the short story "The Killers" by Ernest Hemingway, written in 1927. It was Tarkovsky's first film, produced when he was a student at the State Institute of Cinematography.
킬러
Director
The Killers is a 1956 student film by the Soviet and Russian film director Andrei Tarkovsky and his fellow students Marika Beiku and Aleksandr Gordon. The film is based on the short story "The Killers" by Ernest Hemingway, written in 1927. It was Tarkovsky's first film, produced when he was a student at the State Institute of Cinematography.