Director of Photography
점령지 치안관 ‘마크 라이런스’는 원주민과 함께 평화롭게 살아가고 있던 중 잔인한 국경 부대가 들어와 원주민 말살 정책을 펼치고 한순간에 마을의 평화는 사라진다. 마크는 우연히 부상을 당한 원주민 여자 아이를 만나게 되고 그녀를 구하기 위해 인생을 건 고독한 여정을 시작하는데...
Interviewee
This unique interactive film puts you on set with Ken Loach in production on his latest film, I, Daniel Blake. Throwing us into life on location and during pre-production, it enables you to change the course of your viewing experience by selecting inserts in which Loach and some of his key collaborators – past and present – give fascinating insights into his creative practices. (The version released on the Criterion Collection edition is only 38 minutes and doesn't include the interactive parts with interviews and illustrative scenes from previous Loach films.)
Himself
켄 로치의 생애와 작업세계에 대한 유쾌하고 도발적인 폭로. 여든이 된 켄 로치의 특별했던 50년 작품 활동을 반추한다.
Thanks
유능한 프로그래머 칼렙은 치열한 경쟁 끝에 인공지능 분야의 천재 개발자 네이든의 새로운 프로젝트에 참여하게 된다. 외부엔 알려지지 않은 그의 비밀 연구소로 초대받은 칼렙은 그 곳에서 네이든이 창조한 매혹적인 A.I. 에이바를 만나게 된다. 그녀의 인격과 감정이 진짜인지 아니면 프로그래밍 된 것인 지를 밝히는 테스트를 진행하지만. 점점 에이바도 그녀의 창조자 네이든도 그리고 자신의 존재조차 믿을 수 없게 되고 모든 것을 의심하게 되는데…
Director of Photography
전쟁에 환멸을 느껴 특수부대를 이탈, 노숙자로 도시를 전전하던 조이 존스(제이슨 스타뎀)는 어렵게 살고 있는 딸과 아내을 위해 존스는 뒷골목 세계에 뛰어든다. 쌓여가는 돈과 달리 점점 피폐해지는 삶을 느끼고 있던 존스. 그는 우연히 만난 크리스티나(아가타 버젝)와 사랑에 빠진다. 모든 것이 안정을 찾았다고 생각하던 그때, 자신의 베스트 프렌드였던 이사벨을 누군가 살해했다는 사실을 알자 존스는 복수를 꿈꾸기 시작한다.
Self
A documentary shot on the set of "Extremely Loud & Incredibly Close" by Cedric Brelet von Sydow.
Director of Photography
9.11 테러로 아버지를 잃은 소년 오스카 쉘의 이야기를 다룬다. 열한 살 소년 뉴요커 오스카 쉘은 9.11테러로 돌아가신 아버지가 남겨 놓은 열쇠를 찾기 위해 뉴욕 구석구석을 뒤지기 시작한다. 그 이유는 자물쇠를 열기 위한 것! 그는 열쇠를 찾는 과정에서 그를 둘러싼 위험한 세계와 소음에 대한 두려움을 직면하는데 도움을 줬던 사람과 소통하면서 나름대로의 방식으로 아버지와의 연결고리를 알아내는데 도움을 줄 다양한 생존자들과 마주한다.
Director of Photography
퇴역한 영국 특수공군부대원 퍼거스(마크 워맥)가 민간군사기업과 전쟁의 이면에 가려진 진실을 찾아가는 이야기이다. 그는 가장 친한 친구 프랭키(존 비숍)와 민간군사기업에 들어가 많은 돈을 받고 이라크에 파견된다. 하지만 프랭키가 이라크에서 죽음을 맞이하게 되고, 장례식 이후 퍼거스는 프랭키의 죽음에 석연찮은 구석이 있음을 느낀다. 친구의 죽음에서 출발한 의문은 민간군사업체에 관해, 그리고 이라크 전쟁 자체로 이어진다.
Director of Photography
교도소에서 나온 뒤 모든 것을 새롭게 시작하려는 미첼(콜린 파렐). 갱스터가 되지 않기 위해서라면 무슨 일이든 하려는 그가 소개받은 일은, 세상과 담을 쌓고 집 안에 숨어 지내는 여배우 샬롯(키이라 나이틀리)의 보디가드가 되는 것이었다. 그녀를 위해 막무가내인 파파라치를 막으면서 미첼과 샬롯은 단순한 보디 가드와 여배우 이상의 감정을 느끼게 된다. 한편 미첼의 실력을 탐내는 갱스터 보스는 새 출발하려는 그를 내버려두지 않고 범죄현장으로 유인하게 되고, 이제 그들 앞에 시작하기 위해선 끝을 맺어야 하는 운명의 격돌이 기다리고 있는데...
Himself
A documentary on the making of Kes, produced by the Criterion Collection.
Director of Photography
세상으로부터 버림받은 소년과 소녀가 만나 무작정 길을 나섰다. 그들은 6년 만에 세상으로 나와, 떠나야만 했던 사랑을 다시 찾아 나선 한 남자를 만나 함께 기약 없는 여행을 떠나는데… 여행의 끝에서 모두 행복할 수 있을까?
Director of Photography
훈장까지 받은 이라크 전쟁 영웅 브랜든 레너드 킹 하사는 주민들의 축하 속에 고향인 텍사스주의 작은 마을로 돌아온다. 그는 이라크 참전 동료이자 죽마고우인 스티브와 가족들의 도움 속에서 새롭고 평화로운 삶을 시작하려고 한다. 하지만, 이런 브랜든의 뜻과는 달리, 육군은 그에게 전역을 중단시키고 이라크 전으로 복귀할 것을 명령한다. 이미 전쟁을 통해 많은 전우를 잃고 괴로워하던 브랜든은 재복무를 거부하고, 결국 무단이탈로 이어지고 만다. 이러한 상황의 갑작스런 변화는, 가족간의 유대, 우정의 힘, 사랑의 한계, 명예의 가치 등 그가 믿고 있는 모든 것들을 시험에 들게 하는데... (※ 스탑로스(Stop-Loss)는 현재 지원병이 절대적으로 부족한 미군에서 이미 계약대로 군복무 기간을 마친 병사들을 강제적으로 재복무시키는 것을 뜻한다.)
Director of Photography
10대 소년 마이클은 우연히 30대 여인 한나를 만나 사랑에 빠진다. 마이클이 책을 읽어주는 것을 좋아하던 한나는 어느 날 홀연히 자취를 감춘다. 한나에 대한 그리움을 간직하고 살아가던 마이클은 법대생이 되어 8년 후 우연히 피의자 신분으로 법정에 선 한나를 보게 된다. 무기징역을 선고 받은 한나와 또 다시 20년의 이별을 맞아야만 한다. 그 후 10년간 한나에게 책을 읽은 녹음 테이프를 보내면서 인연의 끈을 놓지 않으려 한다. 하지만 인생을 송두리째 흔들어 놓은 사랑은 너무나 큰 비밀을 감추고 있었는데…
Director of Photography
외로운 독신 여성이 가장 친한 친구와 십대 학생 간의 정사에 대한 실화를 이야기하면서, 자신이 인지하고 있던 것보다 더 씁쓸한 자신의 삶에 대해 밝히게 된다.
Director of Photography
멕시코 국경 근처 텍사스에서 한 남자가 총에 맞아 사망한다. 숨진 남자는 멕시코인 ‘멜키아데스 에스트라다’이며, 그의 시신은 급하게 매장된다. 멜키아데스와 친형제처럼 지내던 ‘피트’는 갑작스러운 친구의 죽음으로 괴로워한다. 그런데 피트는 멜키아데스의 죽음이 국경수비대원 ‘마이크‘의 오발로 인한 사고였단 사실을 알게 된다. 하지만 국경수비대원들이 이 사실을 알면서도 사건을 은폐하려 하자, 피트는 친구를 죽음으로 내몬 마이크를 납치하기에 이른다. 그리고 마이크와 함께 멜키아데스의 흔적을 찾아 기나긴 여정을 시작한다.
Director of Photography
아름다운 여인과의 애틋한 로맨스를 꿈꾸는 1등석의 노신사와 무례하고 안하무인인 2등석의 노부인, 그리고 꿈에 그리던 챔피언스 리그 축구 경기를 보러 간다는 흥분에 들뜬 3등석의 열혈 축구팬 소년들의 왁자지껄한 여행담.
Director of Photography
이혼 후 고향인 미네소타 북부로 돌아온 조시 에임스(샤를리즈 테론)는 두 아이를 키우기 위해 일 거리를 찾던 중, 한번도 생각해보지 못했던 직업에 도전해보기로 결심한다. 그것은 바로 광산에서의 일. 몇 안 되는 여자 광부 중 한 명인 글로리(프랜시스 멕도먼드)의 격려에 힘입어 광산에 취직한다. 일은 예상했던 대로 고되고 위험했지만 그녀를 더 힘들게 하는 건 여자들에 대한 남자동료들의 은밀한 학대와 차별대우였다. 조시는 부당한 대우에 대해 항의하지만 남자들뿐 아니라 마을 사람들, 관계가 좋지 못했던 그녀의 부모까지 그녀를 책망한다. 그러던 중에 일과 사생활, 모든 면에서 실패를 맛보고 고향으로 돌아온 변호사 빌 화이트(우디 해럴슨)가 그녀의 동조자로 나서게 된다. 조시 혼자서는 이 싸움에서 이길 수 없다고 판단한 빌은 최초로 성차별에 관한 '집단 소송'을 제기하기로 마음 먹는다. 자신의 아이들에게 더 나은 삶을 주기 위해, 또한 자신의 신념을 위해서 조시는 혼자만의 외로운 투쟁을 결심하는데...
Director of Photography
멕시코계 청년 로드리고는 카지노에서 웨이터에게 잔돈 사기 수법을 쓰다 소란을 일으킨다. 좀더 경험이 많은 사기꾼 리처드 게디스는 그를 지켜보다, 경찰인 척 행세해 로드리고를 카지노에서 빼낸다. 리처드는 당장 파트너가 필요하다며 로드리고에게 동업을 제안하고, 로드리고는 의심하면서도 아버지 도박 빚을 갚을 현금을 구하기 위해 제의를 수락한다.리처드는 로드리고에게 시시한 사기술을 가르쳐주지만, 로드리고가 우물쭈물하자 관두자고 한다. 로드리고는 아버지 돈을 구해야 한다며 자신만의 기술을 보여주고, 리처드는 로드리고의 좋은 인상을 이용하기로 마음먹는다. 한편 리처드는 여동생 발레리의 전화를 받고 그녀가 일하는 고급 호텔로 찾아간다. 발레리는 오초아란 늙은 스페인계 남자가 VIP 고객인 윌리엄 해니건을 만나겠다고 소란을 일으켰는데, 기절하기 직전 리처드를 불러달라고 부탁했다며 그를 데리고 나가라고 하며, 자신의 직장에 찾아와 일을 꾸미지 말라고 경고한다.
Director of Photography
As a memorial to George Harrison on the first anniversary of his passing, The Concert for George was held at the Royal Albert Hall in London on 29 November 2002 . Organized by Harrison's widow, Olivia, and son, Dhani, and arranged under the musical direction of Eric Clapton and Jeff Lynne. A benefit for Harrison's Material World Charitable Foundation, the all-star concert took place on the day of the first anniversary of his death. Proceeds from the film also went to the Material World Charitable Foundation. The film was shot using discreet cameras from over twelve locations.
Director of Photography
1960년대의 프랑스 뉴웨이브의 시작으로 꼽는 장-피에르 멜빌(Jean-Pierre Melville) 감독의 1955년도 갱스터 영화 을 닐 조단 감독이 새롭게 리메이크한 작품. 영화의 제목은 여러번 바뀌었는데, 처음에는 '더블 다운(Double Down)'으로 정해졌다가 '정직한 도둑(the Honest Thief)'로, 다시 '선량한 도둑(the Good Thief)'으로 바뀌었다. 그러다 '정직한...'으로 복귀하는 듯 하더니 결국 현재의 제목으로 남게 되었다. 2500만에서 3000만 달러 사이의 예산을 들인 이 영화는 미국 개봉했을 당시에는 박스 오피스 상으로 크게 재미를 보지 못하였다. 2003년 4월 초 개봉하여 첫 주에는 9개관을 시작으로 점차 소규모로 확대 개봉하였는데, 4월말에 이르러서는 202개관을 통해 누적된 수입이 고작 2백만 달러에 그치는 등 뚜렷한 흥행의 기미는 보이지 못했다. 그에 반해 평론가들은 닉 놀테의 연기에 손을 들어 주고 아울러 매혹적인 스타일에 좋은 점수를 얹어주었다. 랄프 파인즈(Ralph Fiennes)가 냉혹한 미술상으로 잠시 등장하며, 유명한 에밀 쿠스투리차 감독이 도둑 일당 중 하나로 출연했다.
Camera Operator
고향 나이지리아의 의사였던 오크웨는 런던으로 와 낮에는 택시 운전사, 밤에는 호텔 야간 당직으로 근무하며 힘든 하루하루를 보내는 불법체류자다. 한편 터키에서 온 세나이는 망명을 요청 중이지만 불법으로 오크웨와 같은 호텔에서 일하며 언젠가는 친척이 있는 뉴욕에 가기를 꿈꾸는 여인. 어느 날, 그들이 일하는 호텔 객실의 변기에서 사람의 심장이 발견되고 오크웨는 호텔에서 장기가 밀매되고 있다는 사실을 알게 된다. 그런데 장기매매의 장본인은 다름 아닌 오크웨가 일하는 호텔의 사장인 후안. 그는 불법 체류자들의 장기를 사서 그 대가로 그들에게 불법 여권을 만들어 주는 일을 하고 있었던 것이다. 한편, 이민국의 눈을 피해 일을 하던 세나이는 호텔을 그만두고 공장에 취직하게 되고, 세나이의 어려운 처지를 이용한 공장 사장에게 농락을 당하는 등 우여곡절을 겪는다. 이런 상황에서도 세나이는 오크웨에 대한 사랑을 접지 못하고 같이 미국으로 가자는 제안을 하지만, 오크웨는 그 마음을 매정하게 외면한다. 세나이는 결국 미국에 가기 위한 여권을 마련하기 위해 후안에게 자신의 장기를 팔려고 나서고, 이를 보다 못한 오크웨는 자기가 직접 세나이의 수술을 하겠다고 하는데...
Director of Photography
고향 나이지리아의 의사였던 오크웨는 런던으로 와 낮에는 택시 운전사, 밤에는 호텔 야간 당직으로 근무하며 힘든 하루하루를 보내는 불법체류자다. 한편 터키에서 온 세나이는 망명을 요청 중이지만 불법으로 오크웨와 같은 호텔에서 일하며 언젠가는 친척이 있는 뉴욕에 가기를 꿈꾸는 여인. 어느 날, 그들이 일하는 호텔 객실의 변기에서 사람의 심장이 발견되고 오크웨는 호텔에서 장기가 밀매되고 있다는 사실을 알게 된다. 그런데 장기매매의 장본인은 다름 아닌 오크웨가 일하는 호텔의 사장인 후안. 그는 불법 체류자들의 장기를 사서 그 대가로 그들에게 불법 여권을 만들어 주는 일을 하고 있었던 것이다. 한편, 이민국의 눈을 피해 일을 하던 세나이는 호텔을 그만두고 공장에 취직하게 되고, 세나이의 어려운 처지를 이용한 공장 사장에게 농락을 당하는 등 우여곡절을 겪는다. 이런 상황에서도 세나이는 오크웨에 대한 사랑을 접지 못하고 같이 미국으로 가자는 제안을 하지만, 오크웨는 그 마음을 매정하게 외면한다. 세나이는 결국 미국에 가기 위한 여권을 마련하기 위해 후안에게 자신의 장기를 팔려고 나서고, 이를 보다 못한 오크웨는 자기가 직접 세나이의 수술을 하겠다고 하는데...
Director of Photography
베테랑 형사 제리는 은퇴를 6시간 남겨놓고 한 여자가 성폭행 당한 후 잔인하게 살해된 사건을 맡게 된다. 살해 용의자인 인디언 사냥꾼은 바로 체포되어 범행을 자백하고 경찰의 총을 빼앗아 자살하고 만다. 하지만 제리는 본능적으로 이 사건에 풀리지 않은 의문이 있음을 느끼고, 혼자 재수사에 착수한다. 하지만 동료들은 그의 주장을 무시하고 사건을 종결시킨다. 이미 은퇴를 한 제리는 범행 현장의 중간에 위치한 주유소를 사서 생활을 하던 중 근처 카페 여주인과 그녀의 딸 크리시와 가까워지게 되고 결국 그들은 함께 생활하게 된다. 행복한 생활을 하며 과거의 일을 잊어가고 있던 즈음, 연쇄살인범이 크리시에게 접근하고 제리는 전동료들에게 도움을 청해 살인범을 잡기 위한 함정을 파지만 살인범은 끝내 나타나지 않는데.
Director
파리의 마약 수사 기관에서 일하는 자비에 롬바드는 자신이 보는 앞에서 가족들을 무참하게 살해한 범인들을 직접 심판하여 해고된 후 심신이 모두 황폐해진 상태에서 런던으로 건너가 사립탐정 일을 하며 생활한다. 낯선 도시 런던의 좁은 아파트에서 금붕어와 살면서, 바람난 아내를 잡아달라는 남편들의 요청으로 하고 있는 사립탐정 일은 벌이가 의외로 괜찮은 편이다. 그러던 어느날 롬바드는 전직 동료의 처가집이자 오스트리아 제화업을 하는 부유한 집안에서 행방불명된 아들 레온을 찾아달라는 사건을 의뢰받는다. 그는 크리스마스 시즌이라 조사비용과 수수료를 많이 챙길 수 있다는 생각으로 그 사건을 맡는다. 롬바드는 실종된 레온의 아파트를 둘러보다가 레온이 1년전부터 마약중독에 걸려 있었고 그의 실종이 아동매매춘 조직과 관련이 있다는 것을 알게 된다. 레온의 여자친구로부터 건네받은 비디오로부터 성폭행을 당하는 아이들의 실상을 알게 되고 아동매매춘 범죄 조직과 직접 부딪치게 된 롬바드는 평소 가깝게 지내던 창녀 나탈리를 이용해 매춘 고객으로 가장하여 잠입 수사를 펼친다. 하지만 곧 의심을 받게 되고 롬바드를 도와준 나탈리는 끝까지 그의 이름을 밝히지 않은 채 살해당한다. 결국 그는 혼자 힘으로 계속해 사건을 파헤치기로 하고 멕시코에서 두 개의 얼굴을 가진, 아동들을 돌보면서 한 편으로는 그들을 매매하는 프리드만을 찾아낸다. 하지만 프리드만은 롬바드를 알고 있었고, 사건은 갈수록 꼬리를 물고 이어지는데...
Director of Photography
전 IRA 단원 대니 플린(다니엘 데이 루이스)은 14년의 복역을 마치고 출소한다. 대니는 아이크와 체육관을 다시 열고 이를 계기로 전 애인이었던 매기(에밀리 왓슨)를 만난다. 매기와 대니는 여전히 서로를 사랑하지만 매기는 감옥에 있는 IRA 단원과 결혼한 상태이다. 체육관은 대치 중인 양쪽 모두에게 환영받는다. 그러나 대니의 컴백 시합 도중 RUC 사관이 피살되면서 평화는 깨진다. 또한 대니와 매기의 관계를 못마땅하게 여기던 매기의 아들이 체육관에 불을 지르는데...
Director of Photography
12세기 이래로 영국의 정복자들은 철권으로 아일랜드를 통치하며 아일랜드 국민들에게 신교를 강요하고 대영 제국에 충성하도록 만들었다. 카톨릭을 믿는 아일랜드인들은 굶어 죽어가면서도 영국인의 배를 채워주기 위하여 영국에 육류와 버터와 우유를 바쳐야했다. 1916년 더블린 부활절 항거 아일랜드 독립군은 6개월간의 항쟁 끝에 영국군에 무릎을 꿇는다. 지도자급 주동자들은 모두 처형된다. 그러나 미국 시민권을 갖고 있던 에이몬 드 발레라(Eamon De Valera: 알란 릭맨 분)와 행동대원 마이클 콜린스(Michael Collins: 리암 니슨 분), 그리고 해리 볼란드(Harry Boland: 에이단 퀸 분)는 투옥된다. 출옥 후 마이클은 전국을 돌아다니며 카리스마적인 연설과 호소로 세력을 규합한다. 해리는 마이클을 그림자처럼 따라다닌다. 마이클은 발레라를 의장으로 하는 신페인당의 정보담당 장관으로 활약한다. 마이클과 해리는 부상을 치료해준 키티(Kitty Kiernan: 줄리아 로버츠 분)에게 동시에 마음을 뺏긴다. 마이클의 신출귀몰한 활약은 계속된다. 발레라의 탈옥을 계획하고 지하정보망을 구축하는가 하면 영국의 앞잡이로 암약하는 아일랜드인 형사들을 하나씩 처단해버린다. 수세에 몰린 영국 정부는 무차별 투옥과 테러로 응수한다. 국제적인 지지를 호소하고 상황을 호전시키려는 의도로 발레라는 해리를 데리고 미국으로 떠난다. 해리가 떠난 사이 마이클과 키티는 연인 사이로 발전한다. 미국에서 돌아온 발레라는 마이클로부터 작전권을 회수하지만 이미 대세는 아일랜드 독립군에게 유리하게 전개되어 있었는데...
Director
The difficult relationship between a british postal officer and his adoptive son.
Director
Set in 1969, a twelve-year-old grows up in Key West with his mother, who is paying the bills by stripping at the local topless bar. The boy finds out about her activities and tries to convince her to stop, to no avail. A local restaurant owner hires him to collect fish from a boat out in the bay, and the boy discovers that the restaurant owner is using the fish to bring drugs in to shore. He steals one load and goes about selling it so his mother can afford to quit her job.
Director
명 촬영기사 멘지스의 감독 데뷰작으로, 남아공화국의 인종차별 문제를 다루었다. 반정부 활동으로 감옥에 간 엄마를 둔 10대 소녀의 눈을 통해, 인종차별에 대한 고발과 사회 운동으로 가족을 소홀히 한 경우에 자녀들이 겪는 정신적 고통이라는 양면을 추구한 작품으로, 실화를 소재로 했다. 특히 딸 역의 메이가 호연으로 일약 주목을 받았다.
Director of Photography
On the isle of Rhodes, Katherine, an expatriate English photographer, lives with her daughter. A young local wants to encourage tourism, so he commissions a sculpture of the Unknown Tourist for the town square; the sculptor he brings to Rhodes is Kate's ex-husband. Also there to see Kate is Sharp, an aging antiquarian and her dear friend. He has something important to tell her. As Kate, her ex, and Sharp sort out things that go back years, two English tourists bumble about, one thinking he's fallen in love with Kate, his wife thinking she's found her own lover. A rare vase, a spy, old friendships, the statue's unveiling, and off-hand English sorting-out play into the resolution.
Director of Photography
New York journalist visits her distant cousin for the first time to write an article about her hard life in the bayous of Louisiana. Journalist's wild drug addicted daughter just adds to tensions between two families' cultures.
Director of Photography
1750년, 남미의 오지로 선교활동을 떠난 가브리엘 신부 일행. 그들은 신비로운 폭포 절벽 꼭대기에 사는 원주민 과라니족의 마을에 교회를 세우고 이들과 함께 교감하는 데 성공한다. 한편, 악랄한 노예상 멘도자는 우발적으로 자신의 동생을 살해하게 되고, 죄책감과 절망에 빠진 그에게 가브리엘 신부는 함께 원주민 마을로 선교활동을 떠날 것을 권한다. 멘도자는 자신이 사고 팔던 과라니족의 순수한 모습에 진심으로 참회하며 헌신적으로 신부의 길을 걷기 시작한다. 그러나 아름다운 낙원에서의 평화도 잠시, 과라니족의 마을이 포르투갈 영토로 편입됨에 따라 원주민들은 위기에 처하고, 마을을 지키기 위해 무력으로 맞서야 한다는 멘도자와 비폭력의 원칙을 지키려는 가브리엘 신부는 각자의 방식을 선택하기에 이르는데…
Director of Photography
Persona Non Grata in his homeland, protest singer Klaus Drittemann must leave East Berlin, his wife and child and emigrate to West Berlin, where the representatives of an American record company are eagerly waiting for him. They plan to exploit his defection from communism both ideologically and financially. But Klaus, as ill-at-ease in the West as he was in the East, is reluctant to be used as an expendable commodity. Leaving his contract unsigned (or signed in his manner), he leaves for Cambridge to meet his father, a concert player, who -just like him - left East Berlin thirty years ago as Klaus was a little boy. He is accompanied by a young French journalist, Emma, who knows where his father has been living since he disappeared for more than a decade. The young lady is cooperative but might hide things from him...
A look at the career of Oscar-winning cameraman Chris Menges. Filmed on location of 'Comfort and Joy'. Chris Menges discusses his early career in television and film. Featuring interviews with Bill Forsyth, Bill Paterson, Ken Loach, Neil Jordan, and Jeremy Isaacs.
Director of Photography
A single mother takes a job with the government where she is confronted with corruption.
Director of Photography
The documentary features the British miners and their family experiences told through songs, poems, pictures and words.
Cinematography
As the Falklands War looms, an RAF recruit falls for a young barmaid, but their romance is quickly complicated with some surprising news.
Director of Photography
1973년 8월 7일, 캄보디아(Cambodia). 캄보디아 주재 미국의 뉴욕 타임스지 특파원인 시드니 쉔버그(Sydney Schanberg: 샘 워터스톤 분)는 1972년 캄보디아 사태에서 크메르군을 섬멸하기 위해 미국 공군이 니크루움에 잘못 폭격하여 많은 민간인 사상자를 발생한 사건을 취재하기 위해, 캄보디아가 공산주의 크메르 루즈 정권에 의해 함락되기 직전인 1973년 8월 현지 취재차 캄보디아의 수도 프놈펜에 도착한다. 그러나 미국은 이것이 알려질까 봐 보도진을 따돌리려 하고 시드니는 뉴욕 타임스지 현지 채용 기자인 캄보디아인 디스 프란(Dith Pran: 행 S. 노어 분)과 함께 어렵게 현지에 가서 참혹한 현장을 카메라에 담는다. 그러나 상황은 시시각각 캄보디아 정부에 불리하게 돌아가고 이에 위기를 느낀 시드니와 프란 일행은 미국 대사관의 도움을 얻어 가족을 탈출시키고 자신들은 남아서 마지막까지 취재를 하는데..
Cinematography
Radio host Alan 'Dickie' Bird witnesses how an icecream van is attacked and destroyed by angry competitors. This leads him into the struggle between two Italian families over the icecream market of Glasgow.
Director of Photography
Ken Loach documentary, contrasting the 1982 Labour and Conservative Party conferences.
Director of Photography
An isolated, overweight girl with a penchant for shoplifting, gets pushed from pillar to post as the authorities struggle to know what to do with her.
Lighting Camera
미국 텍사스주 휴스턴에 있는 녹스 석유사는 대규모 석유 정유 공장부지 및 저장지를 찾고 있던 중 북스코트랜드의 퍼네스만을 점찍게 된다. 사원인 맥켄타이어(Mac MacIntyre: 피터 리거트 분)가 그곳에 교섭자로 파견이 되고 녹스사의 영국 아버딘 지점의 사원인 올슨(Danny Oldsen: 피터 카팰디 분)과 함께 계약 체결에 나선다. 퍼넥스 마을은 작은 어촌으로 사람들 모두가 순박하고 세상물정을 모른다. 맥은 호텔 주인겸 회계사로 일하고 있는 어커트(Gordon Urquhart: 데니스 로슨 분)와 이틀간의 계약을 하면서 차츰 아름답고 때묻지 않은 이 마을에 정이 들게 된다. 결국 훌륭한 조건으로 계약이 체결되려고 할즈음 녹스사 회장인 해퍼(Felix Happer: 버트 랭카스터 분)가 직접온다. 건망증이 심하고 별에 대해 관심이 많은 회장은 이곳 경치와 분위기에 매료되는데 결국 석유 정유지 및 저장지 계획을 취소하고 대신 그곳에 천체 관상대와 해저 연구소를 지울것을 다짐한다. 주인공 맥켄타이어는 다시 휴스턴으로 돌아오지만 퍼네스 마을의 따뜻한 정과 아름다움을 못잊어 한다.
Director of Photography
미국 텍사스주 휴스턴에 있는 녹스 석유사는 대규모 석유 정유 공장부지 및 저장지를 찾고 있던 중 북스코트랜드의 퍼네스만을 점찍게 된다. 사원인 맥켄타이어(Mac MacIntyre: 피터 리거트 분)가 그곳에 교섭자로 파견이 되고 녹스사의 영국 아버딘 지점의 사원인 올슨(Danny Oldsen: 피터 카팰디 분)과 함께 계약 체결에 나선다. 퍼넥스 마을은 작은 어촌으로 사람들 모두가 순박하고 세상물정을 모른다. 맥은 호텔 주인겸 회계사로 일하고 있는 어커트(Gordon Urquhart: 데니스 로슨 분)와 이틀간의 계약을 하면서 차츰 아름답고 때묻지 않은 이 마을에 정이 들게 된다. 결국 훌륭한 조건으로 계약이 체결되려고 할즈음 녹스사 회장인 해퍼(Felix Happer: 버트 랭카스터 분)가 직접온다. 건망증이 심하고 별에 대해 관심이 많은 회장은 이곳 경치와 분위기에 매료되는데 결국 석유 정유지 및 저장지 계획을 취소하고 대신 그곳에 천체 관상대와 해저 연구소를 지울것을 다짐한다. 주인공 맥켄타이어는 다시 휴스턴으로 돌아오지만 퍼네스 마을의 따뜻한 정과 아름다움을 못잊어 한다.
Director of Photography
Saxophonist Danny witnesses the murder of his band manager and a deaf-mute girl after a gig. Questioned by the police, he remembers only the orthopedic shoes of the killers' leader. So begins his quest to avenge her. He seeks an answer to the simple question 'Why?' but finds only more, and deeper, questions which resonate with the wider context of 'the Troubles', the inter-communal strife gripping the modern-day Northern Ireland which is the film's setting.
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After being sent to a detention centre, a teenage skinhead clashes with the social workers who want to conform him to the status quo.
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It's the 21st century, the Oil Wars have made a mess of the planet and the land outside major cities is lawless. After Hunter comes to the aid of Corlie, who has run away from the villainous Straker, he takes her to the peaceful community of Clearwater. Unfortunately for the citizens of Clearwater, Straker fully intends to get Corlie back.
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Thatcherism and the Irish troubles provide the backdrop for this study of Mick, a well-meaning youth in Sheffield, who has, unlike Dickens' Pip, no expectations. Mick lives with his parents, works on his motorbike, looks for work, and every two weeks gets his check from the dole. There are no jobs. His best mate Alan joins the army to fix tanks and is sent to Belfast to quell Catholics. At a disco, Mick meets Karen, who works at a shoe shop and lives with her recently-separated mom. Karen misses her dad. She offers Mick emotional stability and a route to adulthood; Alan pitches the army. Does Mick have a future?
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Shortly after Margaret Thatcher's election as prime minister, Ken Loach returned to documentary, convinced that the long gestation of feature films made them useless as instruments of topical social comment. But his trade union documentary A Question of Leadership, intended for national ITV broadcast, was criticised by the Independent Broadcasting Authority for its explicitly anti-government stance. It was eventually screened a year later, exclusively in the Midlands (tx. 13/8/1981). Believing that the then-new Channel 4 would be more amenable to politicised documentaries, Loach proposed the four-part Questions of Leadership (1983), a wider-ranging study of the trade union movement - but on viewing the completed programmes' strong criticism of leading trade unionists, an anxious Channel 4 shortened the series to two parts and proposed screening a 'balancing' documentary by a different filmmaker, before scrapping the broadcast altogether.
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Cinematography
Drama telling the story of Blue, a young man of Jamaican descent living in Brixton in 1980, as he hangs out with his friends, fronts a dub sound system, loses his job, struggles with family problems and has his friendships tested by racism.
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George Purse is the gamekeeper for the duke's estate, a role he takes seriously. His position gives him a certain status, but he has an uneasy relationship with some of the locals, not least those who turn to poaching
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The slender premise springs from the actions of two listless 11-year-old boys, the cold, manipulative Leo, and his weaker, more impressionable friend, Mike. Contemptuous of the fallible police force (Mike has already filched a police hat from an accident scene), the boys arrange a staged knife fight outside a football stadium with the aid of a bag of stage blood and a real blade.
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The true story of Jimmy Boyle, who was reputed to be Scotland's most violent man.
Cinematography
In this fascinating adventure of the England of the 1750s, the huge Frenchman Black Jack (Jean Franval) miraculously survives a hanging by the British authorities in Yorkshire and escapes from the grim jaws of "justice." He takes to the countryside in the company of Tolly, a teenaged boy who is able to translate Black Jack's odd speech into something comprehensible. They join up with Belle, an aristocratic teenager who has escaped from the madhouse her family imprisoned her in when she grew troublesome. Together, the three join a carnival. However, as it becomes clear that the girl is far from crazy, love between Tolly and Belle grows. This story, set in the mid-18th century, is based on a novel by Leon Garfield.
Cinematography
Sandra is a deaf mute girl whose life descends into prostitution and degradation on the streets of Bradford.
Cinematography
A 1976 play concerning an unemployed school leaver becomes involved with professional car thieves. Part of the ITV Playhouse strand.
Cinematography
A recreation of a World War II incident which occurred in London's Bethnal Green underground station in 1943, in which 173 people died when a panicked crowd stampeded as they were hurrying down the steps to take refuge from an air raid.
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A would be private eye gets mixed up in a smuggling case.
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Ken Loach's first production for ITV, shown under the 'Sunday Night Theatre' strand (originally broadcast 18th July 1971). After a Lifetime is something of a neglected, social realist masterpiece that focuses on two brothers, brought together by the death of their father, reflecting on his life of militancy and political activism. At the time critic Nancy Banks Smith called it ‘brilliantly funny, and moving with a sort of subterranean rage’. Smith himself plays the older brother with a brilliant, raw emotion.
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Anna Sewell's classic 1877 novel beautifully comes to life in this family drama set in England. Told from the point of view of Black Beauty himself, the story sheds light on the details surrounding the colt's birth and his perception of humans (he has various owners throughout his life). While some owners are compassionate -- none more than Joe Evans (Mark Lester), the boy who first owns the colt.
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An isolated brother and sister live with their memories and a grisly secret.
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Ken Loach's production for Save The Children, withheld from public view until 2011.
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영국 요크셔의 탄광촌에서 아빠 없이 배다른 형 주드와 엄마와 함께 사는 15세 소년 빌리는 또래 아이들에 비해서도 유난히 작고 깡마른 아이다. 신문 돌리는 일로 하루를 시작하는 빌리의 인생은 미래를 꿈꾸는 희망찬 청소년의 삶과는 거리가 멀다. 탄광에서 일하는 형 주드는 기분 내키는 대로 빌리에게 온갖 심술을 부린다. 형이 빌리 몫의 우유를 마셔버리는가 하면 신문 배달을 해야 하는 빌리의 자전거를 타고 나가버리는 바람에, 빌리는 아침부터 신문 가방을 들고 뛰어 다니면서 남의 집 앞에 배달된 우유를 슬쩍해서 끼니를 때운다. 빌리에게 외상 담배 심부름을 시키는 엄마 역시 빌리에겐 관심이 없다. 탄광촌에서 매일 고된 노동을 하며 힘들게 살아가는 형과 엄마의 유일한 위안거리는 주말에 친구들과 함께 술집에서 신나는 음악을 들으며 맥주 한잔을 마시는 것과 경마에 돈을 걸고 결과를 기다리는 것뿐이다. 공부엔 관심이 없는 빌리는 학교에서도 별다른 주목을 받지 못하고 친구들에게 따돌림을 당하며, 선생님께 혼나고, 벌을 받는 게 일상생활이 되어 버렸다. 그러던 어는 날 자유롭게 날아다니며 사냥을 하는 매의 모습에 매료된 빌리는 어미가 떠난 둥지에서 새끼 매 한 마리를 데려다 키우기 시작한다. 그 후 빌리는 매에게 ‘케스’라는 이름도 지어주고, 케스를 주의 깊게 관찰하며, 서점에서 훔친 매에 관련된 책을 보면서 케스를 돌봐주고 매의 성장 단계에 따라 체계적으로 훈련시킨다. 그러나 경마에 배팅하라고 준 돈으로 빌리가 케스의 먹이를 사버리자, 화가 난 형 주드는 케스를 죽여 버리고, 빌리는 둘이 함께 훈련하던 곳으로 가서 한쪽 구석에 케스를 묻어준다.
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모든 것이 군대식으로 계급화, 획일화된 영국의 전통적인 사립학교 기숙사. 반항적인 소년 믹 트래비스는 숨 막히는 예배의식과 권위주의적인 교사들, 강압적인 규율을 견디다 못해 두 친구와 함께 전쟁을 일으키기로 한다. 개교기념일을 맞이하여 지붕 위로 올라간 그들은 기관총을 난사하고, 군인 출신의 교장은 그들을 향해 발포를 명령한다. 개인의 자유를 부정하고 억압하는 권위적인 제도들에 대한 젊은 세대들의 선전포고와 전복적 가치관을 담고 있는 이 영화는 68혁명 당시의 분위기를 반영한 강렬한 시대정신과 제도교육에 대한 통렬한 비판이 초현실적인 미장센으로 그려지고 있다. 장 비고의 걸작 에 바치는 오마주이다
Cinematography
Vinko Globakar, a virtuoso trombonist, plays on a stage, alone, Luciano Berio's Sequenza for Trombone.
Camera Operator
영화가 시작하면 평화롭게 아이와 지내는 것 같은 아름다운 조이(캐롤 화이트)의 모습을 보여준다. 까페에서 여유롭게 커피를 마시고 세상은 평화롭고 아무런 걱정도 없는 것 같다. 하지만 실상은 그렇지 못하다. 폭력을 휘두르는 남편과 불행한 결혼생활을 영위하던 조이는 남편이 절도로 감옥에 수감되자, 남편의 친구를 사귀며 행복을 맛본다. 아이도 잘 돌봐주고 여행도 다니며 마음도 잘 통한다. 하지만 그마저도 감옥에 들어가 버리고 생활을 위해 여러 직업을 전전한다. 이웃 아줌마 엠마(퀴니 와츠)가 아이도 돌봐주고 그러면서 어떻게든 생활은 꾸려가지만 늘 빠듯하다. 그러다 우연한 기회에 속옷 광고 모델로도 활동하게 되는데, 그러면서 알게 된 중년 남자와 또 부적절한 관계를 맺게 된다. 그것을 알게 된 남자친구는 그를 또 구타하게 되고, 조이는 늘 자신의 뜻대로 일을 풀어가지 못 한다. 그러면서 아이는 조금씩 성장해간다. 엄마의 가발을 가지고 놀 정도로 성장해가는 것이다. 하지만 조이의 형편은 앞으로 어떻게 풀려갈지 아무도 알 수 없다.
Cinematography
Follows Donovan, the Scottish singer/songwriter; his lifestyle: his friends, his haunts and his music. Some 15 songs on a string.
Cinematography
In May 1964, three British filmmakers traveled with the Khampa guerrillas over a 20,000-foot pass into occupied Tibet from the remote Tsum region of Nepal and captured dramatic footage of an ambush on a Chinese military convoy. The footage was smuggled out and edited two years later in London, and officially released in 1966 to critical acclaim. Shot by Oscar-winning cinematographer Chris Menges (THE READER, LOCAL HERO, THE KILLING FIELDS), this documentary short is an important historical artifact, representing the only known footage of armed Tibetan resistance fighters in combat with the Chinese.
Director of Photography
Two boys quarrel over a toy pistol in an ever escalating game.