Arthur Morton

출생 : 1908-08-08, Duluth, Minnesota, USA

사망 : 2000-04-15

약력

Arthur Morton was an American music composer and orchestrator for film and television productions. Arthur Morton, aka Arthur Goldberg, was born on 8th August 1908 in Duluth at the southern end of Lake Superior, 150 miles from Minneapolis. He was educated at West High School , 2808 Hennepin Ave, Minneapolis. The school closed in 1982. He continued his education at the University of Minnesota, on the east bank of the Mississippi River, where he also played in jazz bands. He graduated in 1929 and after a year studying law and undertaking further graduate work in philosophy he moved to Los Angeles. Surprisingly, there is no mention of him receiving an advanced musical education. In 1935 he married Emmy Lou Hellman, the daughter of screenwriter Sam Hellman and the sister of Verna Fields, the Academy Award winning film editor of “Jaws”. His 65-year career in Hollywood began in the music departments of the Hal Roach Studios - of Laurel and Hardy fame - and at Columbia Pictures, composing and orchestrating uncredited stock music. His first credited film score was for Night Life of the Gods (1935). While at Columbia he began collaborating with George Duning, aka George Dunning, composing additional music for films such as the 1949 film Lust for Gold and eventually becoming Duning’s orchestrator. During the period, he composed and orchestrated music for over fifty films including: From Here To Eternity (1953), The Man From Laramie (1955), Kismet (1955), and the cult film Oceans Eleven (1960) staring The Rat Pack. In 1955, he orchestrated perhaps the most famous of George Duning’s scores for the film Picnic, which included the hit song Theme from Picnic, which in the film, was blended with the 1930’s standard Moonglow. The score was nominated in 1956 for an Academy Award for Best Music, Scoring of a Dramatic or Comedy Picture. Jerry Goldsmith Online

참여 작품

Midsummer
Puck
L.A. 컨피덴셜
Orchestrator
1953년 LA 최대의 범죄 조직 미키 코헨에 대한 경찰의 대규모 제거작업이 시작된다. 그리고 뒤를 이어 발생한 도심의 한 카페에서 일어난 살인 사건. 희생자 중엔 퇴직 형사 스탠스가 끼어있다. 경찰은 이 사건을 단순 강도사건으로 보고 3명의 흑인 용의자를 체포하는데 성공한다. 사건 해결에 공헌한 신참형사 에드는 포상까지 받는다. 그러나 스탠스의 파트너였던 버드는 카페 살인 사건이 예사롭지 않음을 감지하고 단독 수사에 들어간다. 현장에서 발견된 희생자 수전의 신원을 파악하던 버드는 스탠스와 함께 순찰을 나갔던 크리스마스날 밤에 우연히 마주쳤던 여자가 수전임을 기억해내고, 당시에 함께 있던 버즈 믹스와 린을 추적한다.
스타 트렉 8: 퍼스트 콘택트
Orchestrator
24세기. 기계인간 보그 집단은 우주 연방의 영토를 침입한 후 지구로 향한다. 우주전함 엔터프라이즈호의 함장 피카드는 중립지대를 정찰하라는 본부의 명령을 하달 받지만, 보그와 전투를 벌이던 다른 전함의 지원요구에 위험을 불사하고 전장으로 이동한다. 결국 피카드는 다른 전함과 힘을 합해 저항하는 보그 함대를 궤멸시킨다. 그러나, 비상탈출에 성공한 보그 퀸을 비롯한 일부 보그들은 시간여행을 통해 2063년의 지구로 향한다. 2063년 4월 4일, 시간 여행을 통해 지구 상공에 도착한 보그들은 몬타나에 주재해있는 미사일 기지에 대대적인 공격을 퍼붓는다. 이 날은 인류가 외계와 처음으로 만나는 계기가 됐던 초광속 우주선 "피닉스"의 발사를 하루 앞둔 날로 보그들은 이 우주선을 파괴해, 우주연방 창설의 계기가 됐던 인류와 외계의 첫 만남을 좌절시켜, 우주의 역사를 뒤바꾸기 위함이었다. 보그들의 움직임을 주시하던 피카드는 보그들의 음모를 파악하고 시간여행을 통해 엔터프라이즈호를 2063년의 지구 상공으로 이동시킨다. 그리고 지구를 공격하는 보그 일당을 물리치고, 지상으로 내려와 손상된 "피닉스"호를 점검한다. 그러나 세계 제3차 대전으로 폐허가 되다시피 한 2063년의 인류는 미래에서 온 피카드 일행의 이야기를 믿지 못하고 "피닉스"호의 발사가 얼마나 중요한 일인지도 알지 못한다. 게다가 전멸한 것으로 알았던 보그 퀸을 비롯한 보그 일당이 손상된 보호막을 뚫고 엔터프라이즈 호에 침입한다. 전함에 이상이 발생했다는 보고에 보그들의 침입을 직감한 피카드는 지상에 피닉스 발사를 위한 일부 인원을 남기고 엔터프라이즈로 돌아온다. 그리고 피카드는 고민 끝에 자신의 우주선과 함께 보그를 파괴하기로 결심한다. 모두들 엔터프라이즈호를 떠나가자 피카드는 보그 여왕에게 잡혀있는 부하 로봇 데이터를 구하러 가지만, 오히려 데이터의 기지로 목숨을 건진다. 곧 지구에서 발사된 광속 우주선이 광속 비행을 마치고 무사히 귀환하자 우주 조사단이 지구인과 역사적인 ‘첫 만남’을 갖는다.
체인 리액션
Orchestrator
시카고 대학 실험실. 과학자와 기술자들이 세계를 뒤흔들어 놓을 과학적 성공을 이룩해낸다. 수년간 땀을 쏟으며 끈질기게 연구에 몰두한 결과, 이들은 물을 원료로 사용하여 에너지 고갈을 염려할 필요가 없을만큼 무한정으로 생산해낼 수 있는 에너지이자 공해율 0%인 무색 무취의 강력한 에너지를 생산해낸다. 이들의 실험이 성공하던 날, 대학생 기술자 애디 카살리비치(Eddie Kasalivich: 키아누 리브스 분)와 릴리 싱클레어(Dr. Lily Sinclair: 레이첼 와이즈 분)는 암살 협박을 받게 된다. 이들의 연구 결과가 공식적으로 발표되기 직전, 실험실은 대폭발에 휩싸여 날아가버리고 과학자인 버클리 박사(Dr. Alistair Barkley: 니콜라스 루달 분)가 살해되고 중국계 루 첸 박사(Lu Chen: 트지 마 분)는 실종된다. 버클리 박사는 자신의 연구업적을 무료로 제공할 계획이었으나 공해 예방의 혁명적인 연구 결과가 공개되기도 전에 살해 된 것이다. 거듭되는 살인과 하이테크 스파이전의 연쇄 반응에 휘말린 애디와 릴리는 안타깝게도 폭파및 살인 용의자의 누명을 쓰고 도망자 신세가 된다. 6명의 FBI요원들은 시카고에서 위스콘신까지 이들을 뒤쫓는 추격전을 펼치고 애디와 릴리는 이 폭발 음모의 배후가 누구인지, 그리고 어떤 세력들이 자신들의 대체 에너지 연구를 저지하려고 하는지, 자신들의 목숨이 걸린 위기 속에서 그 음모를 풀어나간다.
샤도우
Orchestrator
티벳에서 아편재배를 하며 그곳 아편시장의 한 구획을 갖고 있는 러만트 크랜스턴은 어느날 티벳의 성자인 털쿠의 부름을 받고 간다. 털쿠는 그의 몸속에 내재한 마성에 대해 언급하며 잉코라 불리웠던 그가 구원받는 길은 마성을 이용해 악과 싸우는 것뿐이라는 말을 하며 그가 잉코의 사부라고 자청한다. 털쿠의 가르침을 받은 잉코 즉, 러만트는 뉴욕으로 돌아와 악당들에게 벌을 주는 신비의 사나이 쉐도우가 된다. 그는 여러 도시에 비밀요원들을 배치해 악이 행해지는 곳은 어디든 나타나 징벌한다. 그러던 어느날 그는 마고 레인이라는 여인을 만나고, 티벳에서 징기스칸의 마지막 후예이며 털쿠의 제자였다는 슈완 칸이 나타난다. 그러나 칸은 러만트와는 달리 징기스칸이 이루지 못한 꿈인 세계정복을 꾀하며 러만트에게 합세할 것을 종용한다.
토탈 리콜
Orchestrator
서기 2084년. 어느 신도시에서 광산일을 하고 사는 퀘이드(아놀드 슈왈젠에거)는 미모의 아내 로리(샤론 스톤)와 행복하게 살아가지만 밤마다 이상한 꿈을 꾸게 된다. 한 번도 가본 적이 없는 화성에서 이름도 알 수 없는 갈색머리 여자와 행복하게 살고 있는 것이 자꾸 꿈으로 나타나자 퀘이드는 리콜이라는 여행사를 찾아간다. 이곳은 싼값으로 우주 여행을 다녀온 것처럼 뇌 속에 기억을 이식시켜줌으로써 욕구를 충족시켜주는 곳. 이식을 받던 퀘이드는 커다란 충격에서 깨어나 놀라운 사실들을 알게 되는데...
컴퓨터 우주 탐험
Orchestrator
평범한 소년인 벤 크렌달이 어느날 밤 이상한 꿈을 꾸면서 대사건이 벌어진다. 꿈속에 본 컴퓨터 회로를 친구이자 과학도인 볼프강에게 설명한 벤은, 신기한 무저항 물체를 발견한다. 모험심 많은 친구 다렌과 함께, 세 소년은 이상한 물체를 타고 온 동네를 구경한 후, 비행물체를 스스로 조립하여 우주 여행을 갈 준비를 하고, 마침내 미지의 힘에 이끌려 외계로 떠난다. 우주선에 끌려들어간 그들은 지구에 관심이 많은 외계인들과 만나게 되고, 외계인들이 처음부터자기들을 불렀다는 걸 알게 된다.
람보 2
Orchestrator
복역 중인 람보(John Rambo: 실베스타 스탤론 분)는 트로트먼(Trautman: 리차드 크레나 분) 대령에 의해 특수 임무인 냉전 지대에 잠입, 포로의 사진만을 촬영해 오는 조건으로 석방되어 위험 지구로 낙하한다. 현지 연락원인 소녀 코 바오(Co Bao: 줄리아 닉슨 분)를 만나고 악명높은 해적 드론의 협조로 목적지에 당도한다. 포로 수용소에 잠입, 옛동료 반크스(Banks: 앤디 우드 분)를 만남 람보는 임무 내용과 달리 동료를 구출해 계획된 구출 장소로 가나 반크스와 동행임을 안 본부는 작전 중지 명령을 내린다. 고립된 람보와 반크스는 게릴라 부대의 포도스프키(Podovsky: 스티븐 버코프 분) 일행에 의해 고문과 신문을 당한다. 이때 코의 도움으로 수용소를 탈출, 추격전을 전개하다 코가 죽게 된다. 이에 람보의 분노와 슬픔이 폭발한다.
아기 공룡 베이비
Orchestrator
고생물학 박사인 수잔(Susan Matthews-Loomis: 숀 영 분)은 서부 아프리카에 공룡이 산다는 소문을 듣고 현장으로 가서 그 분야의 권위자 에릭 박사(Doctor Eric Kiviat: 패트릭 맥굿한 분) 밑에서 일을 하지만 별 소득없이 시간만 보내게 된다. 그러던 어느 날, 남편인 조오지(George Loomis: 윌리암 캇 분)가 새 직장을 얻게 되자 다시 본국으로 돌아가려 한다. 그러나 떠나기 직전 세누푸 족들이 이상한 고기를 먹고 병에 걸려 죽어 간다는 얘기를 듣는다. 그녀는 사실을 확인한 결과 그 고기가 공룡의 시체임을 알게 된다. 한편 자신이 공룡을 혼자 발견하고 싶은 욕심에 에릭 박사는 수잔이 발견한 자료를 근거로 수잔을 따돌린 채 탐험에 나서는데...
그렘린
Orchestrator
빌리 펠처(자크 걸리건)은 기이하면서도 귀여운 생물을 크리스마스 선물로 받는다. 그러나 그 생물(모과이) 다루는 규칙 세가지를 소홀히 하여 개체를 불린 모과이들에게 작은 마을이 위협을 받게 되는데...
람보
Orchestrator
월남전에서 제대한 그린베레 출신의 존 람보(John Rambo: 실베스타 스탤론 분)는, 전우를 찾아 록키 산맥의 어느 한적한 시골 마을에 도착한다. 하지만 그가 찾고자 하는 이는 이미 암으로 세상을 떠난 뒤였다. 마을 보안관 셔리프 윌 티즐(Sheriff Will Teasle: 브라이언 데니히 분)는 그의 부랑자 행색에 반감을 갖고 마을에서 쫓아내려한다. 하지만 람보가 순순히 응하지 않자 억지 죄목으로 체포하는데, 조사를 하는 과정에서 그 옛날 월맹 포로 수용소에서 받은 고문 기억이 악몽처럼 되살아나자, 람보는 갑자기 미친 사람처럼 광폭해져 경찰관과 경찰서를 때려 부수고 탈출한다. 경찰의 추적을 따돌리고 마을 산 속으로 숨어든 람보는 월남전에서 몸에 익힌 게릴라 전술로 경찰과 대치한다. 그러다 경찰 헬기를 피하고자 절벽에서 뛰어내려 결국 큰 부상을 입는다. 이때 저격의 위험 때문에 그가 던진 돌이 헬기 유리창을 맞추고 이틈에 경찰관 하트가 헬기에서 떨어져 죽는다. 위험에서 벗어난 람보는 피가 흐르는 팔을 바늘로 꿰맨다. 동료마저 잃은 경찰은 람보를 잡는데 혈안이 되어 사냥개를 이끌고 숲으로 추적해 오지만 결국 람보의 교묘한 전술로 모두 부상을 입고 물러난다. 사태가 커지자 지방 경찰 기동대와 주경비대대의 지원을 받아 주변의 모든 길이 통제되고, 이 일은 신문과 방송 등 메스컴의 집중을 받는데...
지옥의 사막
Orchestrator
세계 3차대전 후, 핵 폭발에 의한 방사능 오염의 영향으로 지구 자전의 회전축이 기울어 지구에는 이상 기후가 계속된다. 미국 서부 캘리포니아 사막의 공군 미사일 기지는 살아남았으나 화재로 인해 모두 생명을 잃는다. 그러나 그중에서도 살아남은 덴튼 소령과 테너, 키간 상사, 페리 중위는 덴튼 소령이 제작한 특수차량 랜드 마스터를 타고 지옥의 사막을 건넌다. 목표는 동부 뉴욕 알바니. 그곳에서 유일하게 방송 전파를 보내고 있기 때문이다. 대륙을 횡단하는 네 사람. 그러나 험한 폭풍과 살인 바퀴벌레, 거대한 홍수 등이 이들을 기다리고 있었다. 테리와 키간상사는 죽고 이 팀에 라스베가스의 가수 제니스의 생존자 소년 빌리가 가담하여 마침내 많은 사람들이 살고 있는 녹원에 당도한다.
Islands in the Stream
Orchestrator
An isolated sculptor is visited by his three sons just before the start of WWII.
Islands in the Stream
Original Music Composer
An isolated sculptor is visited by his three sons just before the start of WWII.
오멘
Orchestrator
6월 6일 새벽 6시 로마 갓 태어난 아들이 죽었다는 소식을 들은 쏜 대사는 같은 시각 같은 병원에서 태어난 데미안을 아무도 모르게 데려와 친자식처럼 키운다. 5년 뒤 유모가 데미안을 부르며 건물 난간에서 떨어져 목 매달아 죽는 이상한 사건이 발생한다. 브레넌 신부라는 사람이 쏜 대사를 찾아와 데미안은 일류의 파멸을 위해 보내진 악마의 아들이라는 사실을 듣게 된다. 또 데미안을 죽이지 않으면, 부인도 뱃속에 든 태아도 죽게 되며 데미안은 쏜 대사의 직위와 재산을 발판으로 전세계를 악마의 손아귀에 넣으려 하고, 이는 요한 계시록에 예언되어 있다고 한다. 그러던 중 신부의 예언대로 부인이 이층에서 떨어져 아이가 유산되고 신부는 비명에 횡사한다. 무당 부겐하겐을 찾아가 없애는 법을 듣고 집에 돌아온 쏜 대사는 데미안이 악마의 아들이란 표시 666이란 점이 머리카락 밑에 있는 걸 확인하고 죽이려한다. 이때 비밀이 밝혀지자 데미안을 보호하고 있는 저승 사자인 데미안의 새 유모가 쏜에게 달려들자, 결국 쏜은 유모에게 칼을 드는데...
빠삐용
Orchestrator
프랑스령 기아나로 향하던 죄수 수송선에서 만난 빠삐용(스티브 맥퀸)과 드가(더스틴 호프만). 빠삐용은 무죄지만 살인죄로, 드가는 위조 지폐범으로 잡혀 와 죄수들이 겪는 끔찍한 일들을 겪게 된다. 시간이 지나며 빠삐용과 드가 사이에는 짙은 우정이 오간다. 빠삐용은 자신을 범인으로 몰아붙인 검사에 대한 복수를 위해, 드가는 아내에게 당한 배신 때문에 탈주를 하기로 한다. 그러나 첫번째 탈주에서 이들은 실패하여 독방에서 2년을 보내게 되고, 빠삐용은 다시 탈주를 시도하여 겨우 콜롬비아에 도착하여 지내지만 수도원의 원장에게 속아 다시 세인트 조셉프의 독방에서 5년을 보내게 된다. 드가의 우정만이 빠삐용에게 용기를 주는데...
디 아더
Orchestrator
A series of gruesome accidents plague a small American farming community in the summer of 1935, encircling two identical twin brothers and their family.
악마의 왈츠
Orchestrator
A frustrated pianist himself, music journalist Myles Clarkson is thrilled to interview virtuoso Duncan Ely. Duncan, however, is terminally ill and not much interested in Myles until noticing that Myles' hands are ideally suited for piano. Suddenly, he can't get enough of his new friend, and Myles' wife, Paula, becomes suspicious of Duncan's intentions. Her suspicions grow when Duncan dies and Myles mysteriously becomes a virtuoso overnight.
패튼 대전차 군단
Orchestrator
1943년 아프리카 카세린 요충지 튜니지아(Kasserine Pass Tunisia). 롬멜 장군이 이끄는 최강의 독일군과 격렬한 공방전을 전개 중인 미국 제2기갑병단에 패튼 장군(Gen. George S. Patton Jr. : 조지 C. 스캇 분)이 부임해온다. 화력의 열세로 독일군에게 연패를 하고 있던 이 기갑병단을 재건해야 할 병단장으로서 유능한 부관 브래들리 소장과 함께 온다. 패튼은 기갑병단을 엄격한 훈련으로 강화하여 롬멜 군단을 분쇄한다. 그는 영국의 몽고메리 장군(Field Marshal Sir Bernard Law Montgomery : 마이클 베이츠 분)을 지원하기 위해 시칠리아섬 침공의 제2병단 사령관으로 영전되어 이탈리아로 재배치된다. 패튼은 자신의 공만을 세우려는 몽고메리 장군을 지원하지 않고 독단적인 결정으로 팔레보에 진격하여 가볍게 탈환한다. 몽고메리 측에서는 패튼의 이러한 결정을 탐탁해 하지 않으며, 패튼이 난공불락으로 여겨지던 메시나 탈환에 실패할 것이라고 기대한다. 메시나로 진격한 패튼은 무리한 강행군을 통해 부하들을 이끌며 몽고메리 장군보다 먼저 고지를 탈환하고 다시 한번 그의 위용을 과시한다. 그러나 어느 날 전쟁 노이로제에 걸린 병사들을 구타한 사건으로 사령관직에서 해임된다. 영국으로 전속을 명령받지만 그곳에서도 폭언을 하여 상부로부터 문책을 당한다.
Justine
Orchestrator
In Alexandria, in 1938, Darley, a young British schoolmaster and poet, makes friends through Pursewarden, the British consular officer, with Justine, the beautiful and mysterious wife of a Coptic banker. He observes the affairs of her heart and incidentally discovers that she is involved in a plot against the British, meant to arm the Jewish underground in Palestine. The plot finally fails, Justine is sent to jail and Darley decides to return to England.
전격 후린트 특공작전
Original Music Composer
Flint is again called out of retirement when his old boss finds that he seems to have missed 3 Minutes while golfing with the President. Flint finds that the President has been replaced by an actor (Flint's line [with a wistful look] is "An Actor as President?") Flint finds that a group of women have banded together to take over the world through subliminal brainwashing in beauty salons they own.
모리투리-유보트
Orchestrator
A German living in India during World War II is blackmailed by the English to impersonate an SS officer on board a cargo ship leaving Japan for Germany carrying a large supply of rubber for tyres. His mission is to disable the scuttling charges so the captain cannot sink the ship if they are stopped by English warships.
탈주 특급
Orchestrator
제2차 세계 대전이 끝나가는 1944년 이탈리아 북부에 있는 한 연합군 포로 수용소에 폭격 임무중 격추되어 포로가 된 미공군의 조셉 라이언 대령이 오게 된다. 이 포로 수용소에는 영국군과 미군이 함께 수용되어 있는데 패전을 예상한 이탈리아군이 관리 책임을 맡고 있지만, 독일군의 강압적인 태도에 불만을 품고 연합군 포로들에게 우호적이다. 상급자인 라이언 대령은 자연스럽게 연합군 포로들의 지휘관이 되는데 마침 이탈리아에는 정변이 일어나 무솔리니가 실각하고 이탈리아 정부는 연합군과 협상을 하려한다. 포로 수용소의 연합군 포로들도 이 소식을 듣고 기뻐하지만 독일군은 이탈리아 북부를 재빨리 점령하고 포로수용소도 접수한다. 그리고 연합군 포로들을 독일 본토로 이동시키는 계획을 수립하고 포로들을 열차 편으로 수송하기 시작하는데, 이를 알게 된 연합군 포로들은 라이언 대령의 지휘로 수송열차를 탈취해서 중립국인 스위스로 탈출하려고 한다. 알프스 산중에서 수송열차를 탈취한 포로들은 곧 독일군의 대대적인 공격을 받게 되고 격전 끝에 가까스로 국경을 넘는데 성공하지만 지휘관인 라이언 대령은 독일군에게 사살된다.
John Goldfarb, Please Come Home!
Orchestrator
During the Cold War, John Goldfarb crashes his spy plane in the Middle East and is taken prisoner by the local government. His captor, King Fawz, soon discovers that Goldfarb used to be a college football star. So he issues him an ultimatum: coach his country's football team, or Fawz will surrender him to the Russians. Goldfarb teams up with undercover reporter Jenny Ericson, and together they plot to escape their dangerous situation.
루이자의 선택
Orchestrator
루이자(셜리 맥클레인 분)는 2억 달러의 재산을 가진 미망인이다. 그녀는 결혼하는 남자들마다 바로 죽어 버려 점점 부자가 되어 버린 신기한 운명의 여자. 자신이 저주받았다고 생각하고 자신의 전재산을 정부에 기부하려고 하는 루이자는 자신의 이야기를 정신과 의사인 스티븐슨(로버트 커밍스 분)에게 털어놓는다. 루이자의 이야기는 젊었을 때로 돌아간다. 당시 루이자는 돈 많은 바람둥이 레너드 크롤리(딘 마틴 분)와 가난하지만 점잖은 에드가 호퍼(딕 반 다이크 분) 중 한 남자를 택해야 하는 상황에 있었다. 그녀는 에드가를 택했고 에드가는 루이자에게 좋은 집과 풍족한 삶을 제공하기 위해 열심히 일해 부자가 된다. 하지만 그런 과정에서 그는 과로로 숨지게 되고 낙담한 루이자는 파리로 떠난다. 파리에서 고국을 떠나 살고 있는 미국인 화가 래리 플린트(폴 뉴먼 분)와 사랑을 하게된다. 래리는 소리를 이용해 그림을 그리는 기계를 만들어 엄청난 부자가 되는데 그 역시 유명세를 탄 후 곧 죽는다. 루이자는 다시 미국으로 돌아와 로드(로버트 미첨 분)와 결혼해서 자신의 불운을 깨 보려고 한다. 로드는 사업계의 거물로 이미 많은 돈을 가지고 있다. 루이자와 결혼한 로드는 좀더 편안한 생활을 위해 농부가 되기로 결심하지만 황소와 부딪쳐 목숨을 잃게 된다. 루이자는 절망에 빠져 어느 날 밤 허름한 술집에서 2류 배우인 제리(진 켈리 분)를 만난다. 그들은 결혼하고 루이자 덕에 부자가 된 제리는 스타가 되는데...
뜨거운 포옹
Orchestrator
헐리우드 영화 제작자 알렉산더 메이어헤이머는 술고래인 시나리오 작가 리차드 벤슨(월리암 홀든 분)을 고용한다. 벤슨은 원고 작업을 위해 몇 달 간 파이 한 아파트에서 은둔생활을 시작한다. 방탕한 생활을 하여 놀고 지내는데 시간을 허비해버린 그는 지금 데드라인을 이틀 남겨둔 상태. 다급해진 그는 자신의 원고 작업을 제시간에 끝내기 위햇 입시 비서 가브리엘 심슨(오드리 헵번 분)을 고용하는데.......
Who's Been Sleeping in My Bed?
Orchestrator
TV star Jason Steel reluctantly becomes the sounding board for his best friends' bored wives, and must fend off their advances while managing his own fragile relationship.
무브 오버, 달링
Orchestrator
Three years into their loving marriage, with two infant daughters at home in Los Angeles, Nicholas Arden and Ellen Wagstaff Arden are on a plane that goes down in the South Pacific. Although most passengers manage to survive the incident, Ellen presumably perishes when swept off her lifeboat, her body never recovered. Fast forward five years. Nicholas, wanting to move on with his life, has Ellen declared legally dead. Part of that moving on includes getting remarried, this time to a young woman named Bianca Steele, who, for their honeymoon, he plans to take to the same Monterrey resort where he and Ellen spent their honeymoon. On that very same day, Ellen is dropped off in Los Angeles by the Navy, who rescued her from the South Pacific island where she was stranded for the past five years. She asks the Navy not to publicize her rescue nor notify Nicholas as she wants to do so herself.
Critic's Choice
Orchestrator
Parker Ballantine is a New York theater critic and his wife writes a play that may or may not be very good. Now Parker must either get out of reviewing the play or cause the breakup of his marriage.
투 로드 투게더
Orchestrator
텍사스 어느 작은 마을의 보안관인 거스리는 그랜트 요새의 사령관인 프레이져 소령의 초청을 받는다. 소령은 그에게 코만치 족에게 납치된 백인들의 구출작전을 의뢰한다. 처음에는 별로 내키지 않아 했던 거스리는 한 명을 구출할 때마다 5백 달러를 주겠다는 제안에 이를 수락한다. 이후로 서부의 신화에 대해 점점 회의적인 시선을 보여준 존 포드의 시각이 잘 드러난 작품으로 제임스 스튜어트와 리차드 위드마크 두 양대 스타의 연기도 볼만하다. 1880년대. 오래 전 인디언에게 가족을 납치당한 주민들이 인디언지역과 가장 가까운 부대를 찾아가 가족을 찾아달라고 부탁한다. 기병 중위 개리는 인디언에 정통한 보안관 맥케이브와 함께 인디언캠프에 들어가 총 몇 정을 주고 10대 소년 한 명과 인디언의 아내로 있던 엘레나를 데려온다. 그러나, 소년은 야만적이고 반항적인데 ...
태양의 계절
Orchestrator
월터 리는 남의 집 부엌일을 도와주는 어머니 레나 영거와 아내 루스, 의대에 가려는 여동생 베니타, 그리고 어린 아들 트라비스와 함께 궁색한 아파트에서 어렵게 살고 있다. 그런데 월터 리의 아버지가 죽고 난 뒤, 어머니 레나가 보험회사로부터 10,000달러 수표를 받게 된다.늘 자신이 직접 사업을 해서 목돈을 벌고 싶었던 월터는 그 돈을 술집에 투자하고 싶어하지만 어머니는 월터의 말은 들으려고도 하지않고 위험한 슬럼 가에서 벗어나 백인들이 이웃한 곳에 있는 좋은 집을 사는데 3,500달러를 쓰고 나머지는 딸 베니타의 의대 학비 등에 쓰려한다.이에 화가 난 월터는 며칠 동안 집에도 들어오지 않고 직장에도 나가지 않고 술집에서 술만 마신다. 결국 어머니는 술집으로 월터를 찾아가 집을 사고 남은 돈 6,500달러를 주며 반드시 베니타의 학비에 일부를 쓸 것과 나머지도 현명하게 잘 쓸 것을 약속하고 모든 돈을 맡기는데...
Swingin' Along
Original Music Composer
An amateur tunesmith and a con man pool their resources in order to win first prize in a songwriting contest.
Cry for Happy
Orchestrator
Army photographers on leave in Japan take over a geisha house.
남태평양 목선작전
Orchestrator
Lieutenant Rip Crandall is hoodwinked into taking command of the "Wackiest Ship in the Navy" – a real garbage scow with a crew of misfits who don't know a jib from a jigger. What none of them knows, including Crandall, is that this ship has a very important top-secret mission to complete in waters patrolled by the Japanese fleet. Their mission will save hundreds of allied lives – if only they can get there in one piece.
오션스 일레븐
Orchestrator
소문난 도둑 대니 오션은 뉴저지 감옥으로부터 출소한 후 채 24시간이 되기도 전에 '한탕'을 구상한다. 그는 최상급 라스베가스 호텔 세 곳의 카지노로부터 1억 5천만불을 터는 희대의 범죄를 계획하고, 작업에 동참할 11명의 멤버를 모은다. 목표로 삼은 카지노들은 품위를 갖춘 동시에 냉혹한 기업가인 테리 베네딕트의 소유. 드디어 세계 챔피온 타이틀 매치가 벌어지는 밤, '사상 최대의 작전'은 시작된다.
Say One for Me
Original Music Composer
Father Conroy has a parish which serves the acting and performance community. When one of his parishioners gets too sick to work, his daughter Holly finds a job working for a dance club of questionable character, which is run by Tony Vincent. Vincent never made the big time, and Father Conroy tries to look after Holly.
The High Cost of Loving
Orchestrator
Middle-aged middle-manager Jim Fry, with the same company for fifteen years, is in a comfortable rut. But life becomes less predictable when he doesn't receive an invitation to an important luncheon being held by the new company president. Convinced that he's about to lose his job, Jim begins to mull over his limited prospects when his wife confirms that she's pregnant.
팔 조이
Orchestrator
주인공 조이 에반스는 입담과 가무 솜씨가 능수능란한 잘 생기고 젊은 쇼 비즈니스계의 완벽 남으로 전형적인 바람둥이 청년이다. 그는 늘 자신의 나이트클럽을 갖고자 하는 야망을 품고 있었는데 어느 날 일하고 있는 클럽에 찾아 온 부유한 유부녀 베라 심슨을 유혹하게 되면서 그의 꿈을 이루게 된다. 꿈꿔오던 클럽을 손에 쥐었지만 사랑과 인간애를 잃고 결국 클럽마저 손에서 떠나보내게 되면서 그는 처량하고 허무하게 시카고를 떠난다.
The Tijuana Story
Music
Courageous newspaper editor Manuel Acosta Mesa tries to take on the mob in Tijuana through his newspaper, reporting on the violence, prostitution and drug sales in the border town.
결단의 3시 10분
Orchestrator
버터필드(Butterfield: 로버트 엠하드트 분)는 승객들과 함께 마차를 타고 가다가 웨이드(Ben Wade: 글렌 포드 분) 일당을 만나 갖고 있던 금을 빼앗기고 마부는 살해당하고 만다. 아들 매튜(Mathew: 배리 커티스 분), 마크(Mark: 제리 하틀레벤 분)와 함께 소몰이를 나섰던 댄(Dan Evans: 밴 헤플린 분)은 멀리서 이 광경을 목격하지만 돕지 않고 바라보기만 한다. 자신의 말까지 빼앗긴 댄은 아들과 함께 집으로 돌아오고 이 사실을 알게 된 부인 앨리스(Alice Evans: 레오나 다나 분)는 남편이 강도 짓을 하는 걸 보고만 있었다는 사실에 실망한다. 3년째 가뭄이 들어 남아있던 소들의 생명마저 위태로운 상태에서 댄은 마을로 돈을 구하러 떠난다. 한편 웨이드 일당은 마을 보안관을 찾아와 강도 짓을 하는 일당을 목격했다고 말한다. 보안관 일행이 웨이드의 말을 믿고 떠난 뒤, 웨이드는 술집 웨이트레스와 사랑을 나눈다. 웨이드 일당에게 속았다는 사실을 깨달은 보안관 일행은 술집으로 찾아와 웨이드를 체포한다. 보안관은 웨이드를 유마행 3시 10분 기차에 태우기로 결정하고 두 무리로 나누어 웨이드 일행을 유인하기로 한다. 댄은 처음엔 망설였지만 2백달러를 주겠다는 버터필드의 말에 웨이드의 후송을 맡는다. 댄이 돈 때문에 자신의 후송을 맡았다는 사실을 눈치챈 웨이드는 계속해서 돈으로 그를 유혹한다. 댄은 7천 달러를 주겠다는 웨이드의 말에 망설인다. 기차역 호텔에 진을 치고 기차를 기다리는 댄 일행. 한편 웨이드의 부하들은 웨이드의 거처를 파악하고 호텔로 몰려오는데...
Jeanne Eagels
Orchestrator
Biographical film based loosely on the life of 1920's stage star Jeanne Eagels.
The Shadow on the Window
Orchestrator
Three delinquents murder a prosperous farmer at an isolated farm house. One witness to the crime - the dead man's secretary - is then taken hostage. The other witness - her young son - is thrown into state of shock. Can he recover soon enough to help the police - and his father - rescue his mother before it's too late?
Miami Exposé
Music
A police detective baits killer gamblers with a mob witness (Patricia Medina) in the Everglades.
He Laughed Last
Original Music Composer
A 1920s chorus girl inherits a slain gangster's empire.
피크닉
Orchestrator
뚜렷하게 하는 일 없이 건달처럼 지내던 할 카터(윌리암 홀든 분)는 어느 날 캔자스에 사는 대학 동창 알란 벤슨(클리프 로버트슨 분)을 만나기 위해 무작정 열차를 얻어탄다. 지방 유지인 아버지 밑에서 일하는 알란에게서 일자리를 얻을 수 있지 않을까하는 기대에서다. 지저분한 모습으로 기차에서 내린 할. 이내 동네 사람들의 이목을 끌고 그의 카리스마는 동네 여성들의 마음을 사로잡기에 충분하다. 한편, 그즈음은 피크닉을 앞두고 온 동네가 한창 들떠있는 시기였고 알란의 권유로 할도 피크닉에 참석하기로 한다. 모처럼 가슴이 따뜻한 사람들과 즐거운 시간을 보내게 된 할, 모두가 피크닉으로 행복한 시간을 보내지만 그것도 잠깐, 할이 알란의 여자 친구 매지(킴 노박 분)와 운명의 춤을 추면서 피크닉은 곧 엉망이 되고 마는데…
Inside Detroit
Music
Gus Linden, former racketeer head of a Detroit local of the United Automobile Workers of America, A.F.L, attempts to destroy his successor, Blair Vicker, so he can put his old rackets back into the auto factories. Vickers fights him off, ultimately winning help from Linden's attractive daughter Barbara and from Joni Calvin, Vickers' moll.
Three Stripes in the Sun
Original Music Composer
A racist sergeant stationed in post-war Japan finds himself softening towards the children and falling for a local woman.
여왕벌
Orchestrator
에바 필립스(조안 크로포드)는 그녀 주변의 비극적인 삶을 사는 사람들을 조종하는 교활한 남부의 사교 인사다. 그녀는 부유한 제분소 주인인 아베리(배리 설리반)과 결혼했지만, 아베리는 에바의 무정함에 매일 술을 마시고 급기야는 그녀를 불신하게 된다. 한편, 아베리의 여동생 캐롤 리(베시 파머)가 약혼을 발표하자 에바는 캐롤과 캐롤의 약혼자이자 여왕벌인 에바 자신의 비밀스런 사랑 프렌티스와의 약혼을 막으려 하는데...
라라미에서 온 사나이
Orchestrator
윌은 기갑부대의 장교인 동생의 사망소식을 듣고 작은 마을에 오게 된다. 동생은 무기판매업자의 무리들에게 두들겨 맞아서 죽음을 당했다. 그래서 누군지 알지는 못하지만 아파치족에게 라이플총을 파는 남자를 찾기로 마음을 먹고 마을로 오게 되는데.
시카고 신디케이트
Original Music Composer
An ex-military accountant is recruited by the FBI to infiltrate the mob in Chicago in an attempt to break open the rackets. To complicate his job, two women stand in his way, each with their own agenda.
푸쉬오버
Original Music Composer
해리 휠러를 두목으로 한 갱단이 은행을 습격해 21만달러를 훔쳐달아나다 경비원을 쏜채 다시 도망간다. 형사 폴 셰리던은 휠러의 정부 리오나와 좋은 사이가 되는데 성공해 동료 형사인 릭, 퍼디와 함께 그녀의 아파트 앞에서 숨어 기다린다. 그날밤 아파트를 나선 리오나를 미행한 폴은 그녀가 자신의 아파트로 들어가는 것을 보고 놀란다. 리오나는 폴이 형사임을 알았으며, 휠러를 죽이고 돈을 빼앗은 뒤 함께 떠나자고 하지만 폴은 거절한다. 한편 잠복중인 릭은 리오나의 이웃 앤에게 마음을 빼앗긴다.
평범한 여인의 행복
Orchestrator
Gladys Glover has just lost her modeling job when she meets filmmaker Pete Sheppard shooting a documentary in Central Park. For Pete it's love at first sight, but Gladys has her mind on other things, making a name for herself. Through a fluke of advertising she winds up with her name plastered over 10 billboards throughout city.
빅 히트
Original Music Composer
경찰 기록 사무국장 톰 던컨이 자살을 하는 사건이 발생한다. 톰 던컨의 자살 사건을 맡게 된 젊은 경사 데이브(Dave Bannion: 글렌 포드 분)는 톰의 미망인을 찾아가 그의 자살 경위에 대해 조사한다. 그녀는 남편이 평소 건강이 안 좋았고 최근에 들어 특히 건강 상태를 걱정하는 것 같았다고 얘기한다. 결국 경찰은 톰 던컨의 사건을 자살이라고 매듭짓는다. 그러던 어느 날, 톰의 애인이었다고 하면서 루시 채프먼(Lucy Chapman: 도로시 그린 분)이라는 여자가 데이브에게 전화를 걸어온다. 그녀는 톰이 건강했으며 부인과 이혼을 하려고 했었다는 새로운 사실을 데이브에게 알려준다. 그러나 며칠 뒤 이 여인은 변사체로 발견되고 데이브는 뭔가 음모가 있다고 생각하게 된다.
건 퓨리
Original Music Composer
캘리포니아에 가서 결혼 생활을 하려던 제니와 워런은 결혼식을 하려고 마차를 타고 가다 슬레이튼이란 무법자에게 강도를 당해 워런은 총에 맞아 쓰러지고 제니는 납치를 당한다. 여자를 끌고 가는 걸 못마땅하게 여기던 동료 제스는 슬레이튼에게 반항하다 사막에 묶이게 된다. 그러나 죽은 줄 알았던 워런은 죽지 않고 슬레이튼을 쫓고 이 와중에 제스와 슬레이튼에게 원한을 가지고 있는 인디언을 만나 함께 가게 된다. 결국 슬레이튼은은 여자와 제스를 맞바꾸자고 제안을 하고 워런은 그의 말에 따르지만 슬레이튼은 제스를 죽이고 이에 격분한 워런은 그를 끝까지 쫓아가 죽인다.
지상에서 영원으로
Orchestrator
제2차 세계대전 직전 하와이에 전입온 이등병 프로이스는 권투 미들급 챔피언이었다. 하지만 그는 경기도중 상대가 눈을 멀어 다시는 권투를 하지 않으려고 하나, 중대장은 그를 시합에 뛰게 하려고 안달이다. 그런 프로이스를 이해하는 상사인 워든은 몰래 중대장의 부인 카렌과 밀회를 즐기고 있었다. 또한 프로이스와 친했던 안젤로가 영창 담당하사인 마지오에게 미움을 받아 죽자 그와 격투를 벌여 마지오는 죽고, 프로이스는 중상을 입어 술집에서 사귄 엘머의 집으로 피신하게 된다. 그때 라디오에서는 일본의 진주만 공습을 방송하고 군인들의 소집 명령을 내린다. 프로이스는 엘머의 만류를 뿌리치고 기지로 돌아갈 것을 결심한다. 아픈 몸으로 비틀대면서 가던 프로이스는 경비병에 의해 오인 사격을 받아 죽고 만다.
The Juggler
Orchestrator
A Holocaust survivor moves to Israel and experiences difficulty adjusting to life.
The Lady and the Bandit
Orchestrator
Highwayman Dick Turpin rides 200 miles to save his wife from the gallows in 18th-century England.
The Harlem Globetrotters
Original Music Composer
All-American basketball player, Billy signs up with the world-famous "Harlem Globetrotters", an all-Negro professional team. Billy struggles with important life decisions and their consequences.
Harriet Craig
Orchestrator
A perfectionist woman's devotion to her home drives away friends and family.
No Sad Songs for Me
Orchestrator
Mary Scott learns she only has ten months to live before dying of an incurable disease. She manages to keep the news from her husband, Brad and daughter, Polly. She tries to make every moment of her life count, but her effort is weakened by the discovery that Brad is interested in his assistant, Chris Radner. But when she learns that Brad does indeed love her and not Chris, and that Chris is leaving town, she realizes what she must do to ensure the future happiness of Brad and Polly. She persuades Chris to stay, makes a genuine friend of her and watches Polly grow towards Chris.
Father Is a Bachelor
Original Music Composer
Johnny Rutledge is a drifter who comes to and discovers a cabin in the forest where five kids: January, February, March, April, and May are living without parents. Their parents died a while ago, and they want to keep that secret from the townspeople, especially the young school teacher, Prudence Millett, to avoid being sent to a children's home and eventual separation. Johnny moves in with the kids and poses as their uncle to take care of them while romancing Prudence. But in order to keep the children, he has to get married.
더 네바단
Original Music Composer
A mysterious stranger crosses paths with an outlaw bank robber and a greedy rancher.
쇼크프루프
Orchestrator
제니 마쉬는 살인 혐의로 5년간을 복역한 후에 집행 유예로 풀러난다. 보호감찰관인 그리프 마라트는 그녀에게 자신의 눈먼 어머니를 돌보는 일자리를 준다. 그녀는 법원의 접근 금지명령에도 불구하고 옛 애인 헨리 웨슨과 계속해서 은밀히 만나고 있다. 하지만 그녀는 헌신적인 그리프와 사랑에 빠져 결혼에 이르게 된다. 사뮤엘 풀러의 통속적이지만 힘 있는 각본과 서크의 경제적인 연출이 잘 어우러진 숨겨진 걸작. 영화의 결말은 제작사인 콜럼비아의 강요로 인해 애초의 의도와는 달리 해피엔딩으로 끝낼 수밖에 없었다고 한다.
Millie's Daughter
Music
An errant mother tries to teach her daughter to avoid the same errors she made by choosing a different lifestyle.
조니 어클락
Orchestrator
When an employee at an illegal gambling den dies suspiciously, her sister, Nancy, looks into the situation and falls for Johnny O'Clock, a suave partner in the underground casino. Selfish and non-committal by nature, Johnny slowly begins to return Nancy's affection and decides to run away with her, but conflict within his business threatens their plans. As Johnny tries to distance himself from the casino, his shady past comes back to haunt him.
Home Sweet Homicide
Orchestrator
Mystery writer Marian Carstairs is hard at work trying to finish her latest novel. Her three children meanwhile are entertaining themselves by trying to solve a murder in their own neighborhood. In between gathering clues, the kids play matchmaker by trying to fix up their widowed mom with the handsome detective investigating the case.
길다
Orchestrator
아르헨티나의 도박장에서 많은 돈을 딴 조니는 거리에서 강도의 습격을 받는다. 카지노 소유주 먼슨의 도움으로 위기를 모면한 조니는 그의 심복이 된다. 조니는 먼슨의 아내 길다를 소개받는데, 길다는 다름아닌 조니의 옛 애인. 길다와 조니는 서로에게 이끌리고 이것을 눈치챈 먼슨은 질투와 증오심을 참지 못한다. 먼슨이 비행기 사고로 죽자, 결혼하게 되는 조니와 길다. 하지만 조니는 길다의 과거 남성 편력에 대해 의심을 갖게 되고 이들의 결혼 생활은 순탄치 않게 된다. 그러던 중 죽은 줄 알았던 먼슨이 복수를 하기 위해 돌아오고, 조니와 먼슨의 최후의 격투가 벌어진다.
타락 천사
Orchestrator
전작〈로라〉에 이어지는 프레민저의 스타일리시한 필름누아르. 몰락한 홍보담당원 에릭 스탠튼은 버스 차비를 낼 돈조차 없이 떠돌아다니다 캘리포니아의 작은 마을 월튼에 도착한다. 마을의 유지 조 엘리스와 매들리 교수를 구슬려 머물 곳을 마련한 스탠튼은 마을 커피숍에서 일하는 아름다운 아가씨 스텔라에게 한눈에 반한다. 하지만 스텔라는 가난한 그와는 결혼하지 않겠다고 한다. 돈이 필요해진 스탠튼은 자신에게 관심을 보이는 부유한 노처녀 준 밀스와 결혼한 뒤 돈을 챙기고 이혼할 계획을 세운다. 하지만 스탠튼이 준과 결혼하고 얼마 후, 스텔라가 살해되면서 사태는 급변한다. 은퇴한 경찰 출신의 사립탐정 마크 저드가 수사에 나서고, 유력한 용의자로 몰린 스탠튼은 캘리포니아로 도망친다.
로라
Orchestrator
뉴욕 상류사회, 주인공들은 광고회사 디자이너 로라와 그의 보호자격인 칼럼니스트 왈도, 그리고 그의 죽음을 수사하는 과묵한 민완형사 마크등 3인. 로라가 자기 집에서 얼굴이 무참히 일그러진채 살해되면서 마크가 사건 수사를 맡는다. 마크는 펜을 독검처럼 휘두르는 왈도가 로라를 뉴욕광고계의 실력자로 키웠으며 로라를 광적으로 사랑하나 로라는 다른 남자를 사랑했다는 사실을 알아내고 왈도를 유력한 용의자로 지목한다.
Strange Affair
Original Music Composer
Eminent psychiatrist Dr. Brenner invites cartoonist Bill Harrison and his wife, Jack, to a banquet honoring war refugees. Bill volunteers to pick up fellow psychiatrist Dr. Baumler at the train station, but the man vanishes when he has Bill stop so he can use a pay phone. At the dinner, Bill and Jack are seated with Brenner's daughter, Freda, and, to Bill's surprise, another man is introduced as Baumler -- who dies moments later.
The Lady and the Monster
Orchestrator
A millionaire's brain is preserved after his death by a scientist and his two assistants, only to create a telepathic monster.
Quiet Please, Murder
Orchestrator
A forger steals and kills for a rare book from a library in order to make forgeries to sell to rich suckers.
Inflation
Orchestrator
The Devil works with Adolf Hitler to cause inflation in the United States.
The Day the Bookies Wept
Music Director
A pigeon breeder is hired to train a racehorse that wins only when it drinks beer.
Merrily We Live
Orchestrator
Society matron Emily Kilbourne has a habit of hiring ex-cons and hobos as servants. Her latest find is a handsome tramp who shows up at her doorstep and ends up in a chauffeur's uniform. He also catches the eye of Geraldine.
이혼 소동
Original Music Composer
서로를 더 이상 믿을 수 없게 돼 결혼이 위기에 처한 어느 부부. 제리(Jerry Warriner: 캐리 그랜트 분)는 플로리다에 갔다 왔다고 아내 루시(Lucy Warriner: 아이린 단 분)에게 거짓말을 하고 인공 선탠을 해가며 일주일 동안 친구들과 시간을 보낸다. 하지만 그가 알리바이를 위해 친구들을 동원해 집에 왔을 때 그를 반기는 건 텅빈 집뿐. 루시는 이틀째 집을 비운 상태였다. 조금 후 발성 교사인 알만드(Armand Duvalle: 알렉산더 다시 분)와 나타난 루시는 이내 제리가 플로리다에 가지 않았다는 사실을 눈치채고, 반면, 루시와 발성 교사와의 다정한 모습에 흥분할 대로 흥분한 제리는 두 사람의 관계를 추궁하기에 이른다. 이내 거실은 공격적 인 분위기가 되고 손님들은 두 사람을 남기고 다 돌아가는데, 흥분한 두 사람은 급기야 이혼을 하기로 결심한다. 하지만 강아지 Mr. 스미스의 양육권 때문에 두 사람은 얼굴을 계속 부딪치게 되는데. 제리의 질투심을 유발하기 위해 알만드를 계속 만나던 루시는 우연히 만난 텍사스의 석유왕인 리슨(Daniel 'Dan' Leeson: 랠프 벨라미 분)과 데이트를 하고 그의 프로포즈를 받는데 왠지 제리를 져버릴 수가 없다. 제리를 향한 자신의 사랑이 아직도 그대로인 것을 깨달은 루시는 제리가 사교계 명사, 바바라(Barbara Vance: 몰리 라먼트 분)를 좋아하게 되자 바바라의 파티에 쳐들어가 술에 취한 척하며 말썽을 부리는데.
Night Key
Music
The inventor of a new top-of-the-line burglar alarm system is kidnapped by a gang in order to get him to help them commit robberies.
Theodora Goes Wild
Original Music Composer
The small-town prudes of Lynnfield are up in arms over 'The Sinner,' a sexy best-seller. They little suspect that author 'Caroline Adams' is really Theodora Lynn, scion of the town's leading family. Michael Grant, devil-may-care book jacket illustrator, penetrates Theodora's incognito and sets out to 'free her' from Lynnfield against her will. But Michael has a secret too, and gets a taste of his own medicine.
She Gets Her Man
Original Music Composer
Esmeralda is a cook in a diner in a small Arkansas town. When a gang of crooks moves into town and plots a bank robbery, Esmeralda unintentionally wrecks their plans, resulting in fame for Esmeralda as the crime-fighting "Tiger Woman," but also further complications.
Princess O'Hara
Original Music Composer
When King's beloved horse dies, Princess tries to purchase a new nag, and that's how she inadvertently gets her hands on a "stolen" race horse. Our heroine nearly ends up with a lengthy prison term before the story is resolved during the climactic Big Race.
Night Life of the Gods
Original Music Composer
A scientist named Hunter Hawk invents a device that can turn flesh to stone. While celebrating his discovery he becomes involved with a half naked leprechaun. On a trip to New York, Hunter and Meg (the leprechaun) decide to go to the Metropolitan Museum of Art and turn all of the Statues of Greek Gods into people. What follows in a drunken romp around New York with Medusa's severed head still in Perseus' hand.