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Screenplay
몸은 ‘재활용’이지만 마음만은 ‘신상’인 재활용 친구들이 모여 사는 마법의 나라, 깡통제국. 기사대회의 우승이 꿈인 고철기사 ‘토니’는 빨간머리 재봉사 친구 ‘보’의 가장 아끼는 재봉틀을 담보로 맡기고, 경주말 ‘쵸퍼’에 새 엔진을 장착한다. 마침내 기사대회 4회 연속 우승자인 ‘노블 왕자’를 꺾고 우승하지만 새 엔진이 훔친 것으로 밝혀지며 기사자격을 박탈 당하고 만다. 한편, ‘토니’에게 실망하고 곁을 떠났던 절친 ‘보’는 ‘노블 왕자’의 무시무시한 음모를 알게 되는데… 과연 토니는 보의 소중한 재봉틀을 되찾고, 기사로서의 명예도 회복할 수 있을까?
Producer
2016년... 지금으로부터 3년 후, 대기 기온이 10도 상승했다!
모든 것을 태우는 뜨거운 태양을 피한 처절한 생존기! 때는 2016년. 지금으로부터 3년 후, 모든 생명의 근원이었던 태양의 흑점 폭발로 인해 지구 대기 기온이 10도 상승했고, 지금은 모든 죽음의 근원이 되어버렸다. 물과 식량은 모두 메말라 증발했고, 사회구조는 붕괴되어 소수의 인류만이 살아 남았다. 마리와 그녀의 동생 레오니, 그리고 남자친구 필립은 본능적으로 물을 찾는 새들의 움직임을 따라 산으로 이동하는데, 괴한의 습격을 받아 레오니가 납치당하고 만다. 레오니를 되찾기 위해 고군분투 하던 그들은 곧 충격적인 현실을 마주하게 된다. 모든 것을 태워버리는 막강한 자연 앞에 과연 인류는 살아 남을 수 있을 것인가?
Producer
Together with her friends and the unicorns, Princess Lillifee must free the neighboring country Bluetopia from a cold spell, which has covered everything in ice and snow
Executive Producer
Sophie and her family are visiting the city Museum of Natural Sciences where Prof. Snork is working on a new time machine... Suddenly the whole machine starts to shake and, with a bright flash of light, a tiny mammoth named Woolly and a sea turtle by the name of Gertrude materialize next to Felix! All three of them are then catapulted into a journey through time in which they face prehistoric cavemen and even meet Queen Nefertiti in ancient Egypt. However, the return home will not be easy, as Sophie and Prof. Snork work on getting the machine back to the present. Meanwhile, Felix is hosted by the Vikings, meets a whale, comes to know the peoples of the Native Americas and goes adventuring on a Pacific island. Felix and Wolly even participate in a medieval tournament before returning to the safety of Sophie's arms.
Producer
Executive Producer
Christian Blackwood's fascination with the open road has led him to visit some interesting places and even more interesting people, several of whom are the subjects of this unique documentary. It's a road movie set just off the road, at the type of unassuming overnight lodging most travelers take for granted. The director's natural curiosity enables him to separate uncommon individuals (mostly women) from their otherwise common surroundings: a trio of owner/managers in Santa Fe; the wives and girlfriends of men behind bars in Florence, Arizona (including one touching May/December romance); and (best of all) the eccentric dancer who, single-handedly, revived the old Amargosa Opera House in the semi-ghost town of Death Valley Junction, California. The film is a reminder that everyone has a story to tell, and those related here are too unusual to be anything but the truth.