Brenda Kamino

Brenda Kamino

약력

From Wikipedia, the free encyclopedia Brenda Kamino is a Canadian actress, teacher, writer, director and painter. She is best known for over forty years of theatre work, numerous screen roles, and for playing Dot Yasuda in the TV series Carter.

프로필 사진

Brenda Kamino

참여 작품

더 글라스 캐슬
Mrs. Lehocky
사막과 탄광촌, 트레일러 파크를 부유하며 가난한 삶을 이어가면서도 광막한 우주 공간과 수백만 년 전 형성된 퇴적층에 관해 진지한 토론을 나누는, 전형의 범주를 벗어난 한 가족의 성장담이다. 태양에너지를 이용해 냉난방과 전기를 생산하는 완벽한 주택인 ‘유리성’의 청사진을 설계하지만 직업을 오래 유지하지 못했던 지독한 괴짜 아빠, 가족을 위해 요리하는 시간보다 자신의 그림을 완성하는 것이 더 가치 있다고 생각한 자유로운 영혼의 아마추어 예술가 엄마, 그리고 스스로 살아가는 법을 터득한 네 아이. 이 집안의 둘째딸인 저넷 월스는 가난하고 기이하지만 창의적이고 서로에 대한 연대와 사랑이 넘쳤던 가족사
Zero Patience
Dr Cheng
The ghost of "patient zero", who allegedly first brought AIDS to North America - materialises and tries to contact old friends. Meanwhile, the Victorian explorer Sir Richard Burton, who drank from the Fountain of Youth and now works as Chief Taxidermist at the Toronto Natural history Museum, is trying to organise an exhibition about the disease for the museum's "Hall of Contagion".
행복했던 여자
Mrs. Dagosa
결혼한 지 6년이 됐고, 딸 하나를 둔 애드리엔은 세상에 부러울 것이 없다. 그러나 교통사고로 남편이 죽으면서 의문에 빠진다. 남편 잭 손더슨이라는 인물은 오래전에 죽었다는 사실을 알게 된 것이다. 애드리엔의 생명을 노리는 무서운 음모가 진행된다.
인어가 노래하는 소리를 들었네
Waitress
Awkward, shy and delightfully funny, Polly Vandersma is an "organizationally impaired" temporary assistant who finally gets her first permanent job at the age of 31. While she works for the curator of an art gallery, Polly narrates her own story, sharing the comical and bittersweet pretensions of the art world. At the same time, she reveals a special part of her own private world, taking the viewer to enchanted places in this quiet assault on the notion of authority everywhere.
Letting Go
Letting Go stars John Ritter as a widower and Sharon Gless as a lonely unmarried woman. They meet during a group-therapy session. Romance is inevitable, but the road to true happiness is pockmarked by a series of comic complications. Advertised as a straight romantic drama, Letting Go is actually more akin to the screwball comedies of the 1930s, with a strong satirical bent regarding "behavior modification" theories. The made-for-TV film debuted May 11, 1985.