Pilar López de Ayala
출생 : 1978-09-18, Madrid, Spain
약력
From Wikipedia, the free encyclopedia
Pilar López de Ayala Arroyo (born 18 September 1978 in Madrid) is a Spanish film actress. She received a Goya for her role as Queen Joanna of Castile in the 2001 film Juana la Loca, directed by Vicente Aranda (released in the United States as Mad Love).
Description above from the Wikipedia article Pilar López de Ayala, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.
Rebecca
Lucía
During a long night of August, some people have different experiences that leave a deep impression in them. Linked by a radio night show, all them cross the city of Barcelona, not knowing that their fates will collide with each other in unexpected ways.
Luna Nicholas
1983년 뉴욕, 올리버는 친구들과 거리낌 없이 술과 담배를 하며 여자와 어울리는 10대 소년이다. 가족인 엄마와 누나에게는 귀여운 반항과 장난도 일삼지만, 어릴 때부터 자신을 키워준 아이다만은 예외다. 아이다가 마치 친엄마인 듯 그녀의 사랑을 잃지 않으려 애쓴다. 어느 날, 아이다가 뇌졸중으로 쓰러지고 올리버의 심경에도 큰 변화가 찾아오는데…
An exploration of the movie "The strange case of Angelica" and an understanding Manoel de Oliveira's cinema.
In another lifetime, a Spanish couple takes drugs and teleports through their television set. A troubled young man travels through the countryside and meets a lost woman. During the trip, they discover a museum housing the expatriated paintings of the most important Filipino artist of the revolution. Eventually, the Spanish couple disappears toward their colony. Inspired by one of the earliest teleportation accounts, which happened between the Philippines and Mexico during the colonial period.
Luisa
스페인 마드리드, 어린 소년 후안은 ‘할로우 페이스’라고 부르는, 얼굴을 훔친다는 현실 혹은 상상의 악령에게 사로잡혀 매일 그 이야기를 글로 옮긴다. 어느 날 밤 후안이 할로우 페이스라 부르는 이 얼굴 없는 괴물은 갑자기 나타나 후안과 엄마를 공격한다. 어쩌면 이 모든 것은 후안이 상상해내거나 환각을 느꼈거나, 또는 꿈을 꾼 것 일수도 있다. 후안이 할로우 페이스에 대해 글을 쓰는 것은 지옥과 같은 다른 차원으로부터 할로우 페이스를 마치 마술처럼 나타나게 하고 그에게 엄청난 힘을 부여하는 듯하다. 결국 후안의 엄마는 카톨릭 교회의 안토니오 신부에게 도움을 청한다. 영국 런던, 존 페로우의 집에서도 ‘할로우 페이스’의 공포가 다가온다. 페로우의 십대 딸인 미아는 한 상자 안에서 미스터리한 비밀의 이야기의 조각을 발견한다. 이 이야기 조각은 미아로 하여금 할로우 페이스에 대한 글을 쓰도록 유혹한다. 그녀 또한 마술처럼 할로우 페이스를 현실에 나타나게 하고, 할로우 페이스는 미아의 얼굴을 훔치려 한다. 위기의 순간에 페로우가 미아를 구해내지만 이 과정에서 미아는 목소리를 잃게 된다. 페로우와 그의 아내 수잔나는 레이첼 박사를 찾아 가는데…
Mariana
산타 페 1105번지4층, H호
외부와의 접촉을 최소화한 채 컴퓨터로 모든 생활을 해결하는 웹 디자이너 마틴.
오늘도 그의 곁을 지키는 건 7년 전 헤어진 여자친구의 강아지 수수 뿐이다.
마틴에게 온라인 채팅은 일상처럼 익숙하지만, 낯선 이와의 데이트는 어색하고 불편하기만 하다. 산타 페 1183번지8층, G호
도시의 쇼윈도를 디자인하는 디스플레이어 마리아나.
힘겨웠던 4년 간의 연애를 끝내고 집에 돌아왔지만 그녀를 반기는 건 묵묵부답의 마네킹 뿐이다.
이별 후의 밤이 유독 힘겨운 마리아나는 오늘도 이 도시 어딘가에 있을 운명의 상대를 상상한다. 갑작스런 정전으로 모든 게 멈춰버린 밤, 집 밖으로 나선 마틴과 마리아나.
가까이 있으면서도 서로의 존재를 모르던 그들은 과연 사랑을 이룰 수 있을까?
Angélica
늦은 밤, 사진작가 아이작은 결혼 후 며칠 만에 죽어 버린 딸 안젤리카의 마지막 사진을 찍어달라는 갑작스러운 부탁을 받는다. 안젤리카의 시신을 본 아이작은 그녀의 미모에 압도되는데, 그가 카메라 렌즈를 통해 본 그녀는 마치 살아있는 듯하다. 안젤리카와 사랑에 빠진 아이작은 밤낮으로 그녀와의 만남을 이어간다. 제작 당시 이미 100세를 넘겼던 올리베이라는 사진을 통해 예술에 대해 성찰하고, 아름다운 환영들 사이에서 삶과 죽음의 경계, 현실과 초현실의 경계를 유유히 거닌다. 초안은 1946년에, 각본은 1952년에 썼으며, 이후 현대적인 요소들을 가미했다고 한다. (2017년 영화의 전당) 사진사 이작은 한밤중에 한 집안의 부름을 받고 죽은 안젤리카의 사진을 찍다 그녀에게 반해 버린 이작은 렌즈와 사진-이미지 속에서 살아나는 그녀에게서 헤어나지 못하게 되는데…. 포르투갈의 노장 올리베이라 감독의 사랑과 예술에 관한 우화. (2011년 제12회 전주국제영화제)
Elena
A chronicle of the life of Spanish playwright and poet Lope de Vega, who dominated Spain's early Golden Age of Theater in the 16th century. Lope returns home from war and enters the theater world when a producer's beautiful daughter takes a shine to him. They embark on a passionate affair as his plays begin to win popular acclaim.
Josefina Maria Paredes dite / Fina
They were the perfect loving couple, well, almost. Emmanuel wanted a child but Philippe didn't. One day, however, Emmanuel decides to take the plunge, at the risk of losing Philippe. But how do you make a child when you are gay?
Paloma Molina
Frantic to be free of Felix, her wealthy but drunken and violent drug-lord husband, Ana tricks her fresh-from-prison sister, Aurora, and two other ex-partners in crime into coming to her aid. Now that their crew is reassembled, the women begin planning a heist that will rid Ana of Felix and net them enough cash to be set for life.
Blanca
1939년 4월 1일, 스페인 내전이 끝난 후 승리한 프랑코 정부는 공화주의자들과 공화파 동조자까지 색출하여 체포한다. 그 중 공화주의 계열의 공동체에서 대민활동을 했던 13명의 여성들 역시 체포되고, 사형당하게 된다. '13송이 장미'는 총살당한 13명의 여성들을 의미하는 상징적 이름이다.
She
프랑스의 한 소도시를 방문한 젊은 화가는 노천 카페에서 생동감 있고 매력적인 젊은 여성들을 관찰하며 그림을 그리다가 6년 전 이 도시를 발견했을 때 길을 알려줬던 실비아와 비슷한 여자를 발견한다. 황급히 그녀를 쫓아 일어난 남자는 구불구불한 골목길을 지나 낯선 도시를 탐험하듯 돌아다니게 된다. 가히‘ 앰비언트(일상소음) 시네마’라고 부를 만한 형식 속에서 한 남자의 시선을 대신한 카메라는 도시의 소음과 풍경을 섬세하게 담아낸다.
(2008년 9회 전주국제영화제)
Herself
What we tend to identify with the acting profession has little to do with what is really this profession. Thirty-six Spanish actors reflect on their work and contrasted their experiences. As thread, the contrast between the voices of veterans and images of young theater students , for whom everything is still possible. Among the many actors are interviewed Javier Bardem, Antonio Banderas, Victoria Abril, Carmen Maura, Fernando Fernán Gómez, José Luis López Vázquez, José Coronado, Emma Suarez, Alberto San Juan, Ariadna Gil, Ana Belén, Pilar Lopez de Ayala and many other.
Mujer de Malatesta
서서히 몰락하기 시작한 17세기 스페인을 배경으로 군인 디에고 알라트리스테의 이야기를 그린 시대극.
Eva
Young couple Samuel and Eva move to Madrid and start living together when he finds work as a photographer. Although Samuel doesn't knows, Eva's expecting a baby.
Herself
Herself
Maestra
A rural drama set in Obaba, a mythical region in northern Spain, where a young filmmaker struggled to capture the feel of the area, which in turn leads to a wealth of self-discovery.
Camila Villegas (La Perichola)
The Bridge of San Luis Rey is American author Thornton Wilder's second novel, first published in 1927 to worldwide acclaim. It tells the story of several interrelated people who die in the collapse of an Inca rope-fiber suspension bridge in Peru, and the events that lead up to their being on the bridge. A friar who has witnessed the tragic accident then goes about inquiring into the lives of the victims, seeking some sort of cosmic answer to the question of why each had to die.
Juana
The tragic fate of Juana I of Castille, Queen of Spain, madly in love to an unfaithful husband, Felipe el Hermoso, Archduke of Austria.
Rocío
Three students are sent by their families to Cadiz in 1965, his last chance to pass and become what is expected of them. The appearance of some dancers disrupts their commitments: boys lose the course and girls, their work. But together they learn to decide their future.
María
Hermana
A group of children find a magic stone that transports them to the XII century.