Yılmaz Erdoğan

Yılmaz Erdoğan

출생 : 1967-11-04, Hakkâri, Turkey

프로필 사진

Yılmaz Erdoğan
Yılmaz Erdoğan
Yılmaz Erdoğan

참여 작품

지지
Bekir
슬픈 상실을 겪은 한 가족이 도시로 이주한다. 그리고 30년 후, 고향에서 서로를 다시 만난 그들에겐 묻혀 있던 감정과 아픈 비밀이 다시 떠오른다.
사랑의 종말
Writer
운영하던 광고 대행사가 파산해 빚을 지고 힘든 시간을 보내던 프라트. 요가 수련회에서 뮤지션인 여자를 만나 사랑에 빠진다. 그리고 그녀와 함께 자기 발견을 위한 여정을 시작하는데.
Münaşaka
Himself
Yilmaz Erdogan, who presents strong insights on digital technology and social media, answers questions about himself and takes the audience on a very funny and "authentic" journey.
Münaşaka
Writer
Yilmaz Erdogan, who presents strong insights on digital technology and social media, answers questions about himself and takes the audience on a very funny and "authentic" journey.
킨
Writer
올해의 경찰상을 받고 승진을 앞둔 하룬 반장. 축하 파티가 있던 밤, 치명적인 사건에 연루된다. 원한을 품은 자들의 지독한 복수가 시작된 것. 과거의 실수가 그의 목을 점점 죄어온다.
킨
Harun
올해의 경찰상을 받고 승진을 앞둔 하룬 반장. 축하 파티가 있던 밤, 치명적인 사건에 연루된다. 원한을 품은 자들의 지독한 복수가 시작된 것. 과거의 실수가 그의 목을 점점 죄어온다.
반딧불이를 본 적이 있나요?
Patron
불손한 태도의 반항적인 천재 귈세렌. 쿠데타 등의 정치적 혼란과 사회 변화의 흐름에 맞서 살아간다. 외로움을 느끼고, 사랑을 만나고, 상실을 겪으며 인생을 헤쳐나가는 그녀의 이야기.
매직 카펫 라이드: 도둑들의 도시
Writer
이스탄불의 노련한 사기꾼 아슴 노얀. 그가 음모에 빠진 딸과 사위를 구하기 위해 나선다. 상대는 지하 도박계의 무자비한 거물. 이기기 위해서는 속이고 또 속여야 한다!
매직 카펫 라이드: 도둑들의 도시
Director
이스탄불의 노련한 사기꾼 아슴 노얀. 그가 음모에 빠진 딸과 사위를 구하기 위해 나선다. 상대는 지하 도박계의 무자비한 거물. 이기기 위해서는 속이고 또 속여야 한다!
매직 카펫 라이드: 도둑들의 도시
Asım Noyan
이스탄불의 노련한 사기꾼 아슴 노얀. 그가 음모에 빠진 딸과 사위를 구하기 위해 나선다. 상대는 지하 도박계의 무자비한 거물. 이기기 위해서는 속이고 또 속여야 한다!
Shooting Once Upon A Time in Anatolia
A documentary about the shooting session of the film "Once Upon A Time in Anatolia" by Nuri Bilge Ceylan. 'Once Upon A Time in Anatolia' had been shot in about 11 weeks in the steppes of middle Anatolia close to "Keskin", a middle Anatolian town next to the city of Kirikkale.
Güzel Adam Süreyya
Himself - Narrator
Love, Surreal and Odd
Writer
When a group of people meets at the same party, they form four different relationships, each experiencing similar phases of love.
Love, Surreal and Odd
Director
When a group of people meets at the same party, they form four different relationships, each experiencing similar phases of love.
Sour Apples
Writer
In an eastern Turkish town, suitors knock on the door of the mayor and father of three beautiful daughters who choose to follow their own paths.
Sour Apples
Director
In an eastern Turkish town, suitors knock on the door of the mayor and father of three beautiful daughters who choose to follow their own paths.
Sour Apples
Mayor Aziz Özay
In an eastern Turkish town, suitors knock on the door of the mayor and father of three beautiful daughters who choose to follow their own paths.
8 Seconds
Dervis
Esra leads two parallel lives. In her daily life the vivacious and spirited Esra adores her family but feels caged in her relationships. In her dream life, she yearns to discover the identity of the man who visits her dreams. While in waking life she struggles in vain, in her dream life she evolves in secret. But what if waking and dreaming were never separate and the real secret is shored by all?
워터 디바이너
Major Hasan
8만 명의 전사자를 남긴 참혹했던 전투, 아들을 찾으러 온 아버지는 단 한 명이었다! 제1차 세계대전 갈리폴리 전투로 세 아들을 모두 잃은 코너(러셀 크로우). 아내마저 비통함에 스스로 목숨을 끊자, 모든 것을 잃은 코너는 아들들의 시신을 찾아 호주에서 14,000km 떨어진 낯선 땅 터키로 향한다. 전운이 채 가시지 않은 적군의 땅 터키에 다다른 그는 적개심 가득한 눈으로 자신을 바라보는 사람들과 자신과 같이 사랑하는 사람을 잃은 아이셰(올가 쿠릴렌코)를 만나게 되고, 그들에게서 연민을 느끼기 시작한다. 아무런 정보도 없이 아들의 시신을 찾아 나선 코너는 여전히 전쟁의 상흔이 남아있는 현장에서 적으로 싸웠던 터키군 소령을 만나고 그로 인해 아들들의 생사에 대한 단서를 찾게 되는데…
Words with Gods
(ep. "Sometimes Look Up - Kaboki")
The first of four installments in the groundbreaking Heartbeat of the World anthology film series. Comprised of several short films by some of the world's most exciting directors, Words with Gods follows the theme of religion - specifically as it relates to an individual's relationship with his/her god or gods...or the lack thereof. In Words with Gods, each director recounts a narrative centered around human fragility, as well as environmental and cultural crises involving specific religions with which each has a personal relationship; including early Aboriginal Spirituality, Umbanda, Buddhism, the Abrahamic faiths, Hinduism, and Atheism. An animated sequence by Mexican animator Maribel Martinez is woven through each of the film segments, with each segment narratively connected as a feature-length film.
Coming Soon
Himself
Pirated DVD seller Zafer who is formerly an extra in movies, swore to give up illegal works when his wife wanted to get divorce. To win his family back, he and his old-fashioned crew decided to make a movie called "Summit - The End Of Evil" which is a fantastic science fiction movie and couldn't be shot since 1977. A funny, entertaining and emotional journey awaits him who waded into this adventure with his unqualified crew.
Boss Wants a Happy Ending
Scenario Writer
Sinan is sent to Capadocia by his boss, Isfendiyar to write a screenplay. As he waits for inspiration, Sinan finds himself running first into Eylul, the daughter of Izzet, who owns the hotel where he's booked to stay, and then into soap opera star Faruk, his former good friend and present enemy. It isn't long before cabdriver Lokman, who declares himself Sinan's 'chauffeur' and Arif, a local farmer and horse breeder, are part of both Sinan's life and his screenplay. Although plentiful adventures among the magical fairy chimneys, colorful balloons and at the annual grape festival become like a movie for all involved, the happy ending awaited by the boss, Isfendiyar never happens. But the boss insists on his happy ending. And Sinan has to write that ending!
Boss Wants a Happy Ending
Writer
Sinan is sent to Capadocia by his boss, Isfendiyar to write a screenplay. As he waits for inspiration, Sinan finds himself running first into Eylul, the daughter of Izzet, who owns the hotel where he's booked to stay, and then into soap opera star Faruk, his former good friend and present enemy. It isn't long before cabdriver Lokman, who declares himself Sinan's 'chauffeur' and Arif, a local farmer and horse breeder, are part of both Sinan's life and his screenplay. Although plentiful adventures among the magical fairy chimneys, colorful balloons and at the annual grape festival become like a movie for all involved, the happy ending awaited by the boss, Isfendiyar never happens. But the boss insists on his happy ending. And Sinan has to write that ending!
나비의 꿈
Director
2차 세계 대전 당시 탄광에서 강제 노역을 하던 두 명의 젊은 시인. 동시에 한 여자에게 푹 빠지면서 일상으로부터의 도피가 시작된다.
나비의 꿈
Behcet Necatigil
2차 세계 대전 당시 탄광에서 강제 노역을 하던 두 명의 젊은 시인. 동시에 한 여자에게 푹 빠지면서 일상으로부터의 도피가 시작된다.
코뿔소의 계절
Akbar Rezai
이란의 이슬람혁명 당시 반혁명 죄로 30년간 투옥되었던 쿠르드족 시인 사데그 카망가르의 실화를 바탕으로 만든 영화이다. 쿠르드족으로 인기 시인인 사헬과 아내 미나는 이슬람혁명기에 체포되어 투옥된다. 5년 후 풀려난 뒤 미나는 남편이 죽은 것으로 알고, 교도소에서 낳은 아이들을 키우며 살다가 터키로 이주한다. 30년 뒤 풀려난 사헬은 터키로 그들을 만나러 가지만, 또 다른 비극을 맞는다. 그리고, 이 모든 비극의 원흉인 악바르를 죽이고, 자신의 죄값도 치르려 한다. 사헬 역의 베흐루즈 보수기와 미나 역의 모니카 벨루치의 열연은 이 작품의 비장미를 극대화한다. (제 17회 부산국제영화제)
원스 어폰 어 타임 인 아나톨리아
Komiser Naci
작은 마을에서의 생활은 마치 대초원 한가운데를 여행하는 것과 비슷하다. 매번 언덕을 지나칠 때마다 그 언덕 뒤에서 뭔가 색다른 것이 튀어나오지 않을까 기대하지만, 언제나 비슷한 단조로운 길들이 때론 가늘어지고 때론 사라지는 듯하며 끝없이 눈앞에 펼쳐질 뿐이다.
르자 씨의 행복한 인생
Director
문화 차이와 팍팍한 현실에 지친 리자가 쇼핑몰에서 산타로 일하게 되면서 현실도 상상의 세계와 다르지 않다는 사실을 깨닫게 된다.
르자 씨의 행복한 인생
Rıza
문화 차이와 팍팍한 현실에 지친 리자가 쇼핑몰에서 산타로 일하게 되면서 현실도 상상의 세계와 다르지 않다는 사실을 깨닫게 된다.
Asi RUH
Haybeden Gercek Ustu Ask
Writer
Haybeden Gercek Ustu Ask
Director
Haybeden Gercek Ustu Ask
Oyuncu
Magic Carpet Ride
Writer
A struggling, suicidal young comedian meets a car thief who is willing to teach him a few things about his profession.
Magic Carpet Ride
Director
A struggling, suicidal young comedian meets a car thief who is willing to teach him a few things about his profession.
Magic Carpet Ride
Asim Noyan
A struggling, suicidal young comedian meets a car thief who is willing to teach him a few things about his profession.
Vizontele Tuuba
Producer
Guner Sernikli is a government official who, with his wife and their wheelchair bound daughter, has been assigned as the head librarian to this isolated province, virtually an exile since there is no library in the village. The family is warmly welcome, but these are the years of political anarchy and leftist/rightist clashes in big cities and the youth of the village inevitably follow the tides. They arrive in Vizontele, just as the situation is becoming really absurd. Guner brings wisdom; his daughter Tuba brings beauty, innocence and love. Some like the Mayor, Nazmi Dogan and crazy Emin appreciate these things but they are in the minority and confusion continues to reign. The story is based on the memories of writer-director Yılmaz Erdoğan of the last summer of his childhood in Hakkâri, Turkey in 1980.
Vizontele Tuuba
Writer
Guner Sernikli is a government official who, with his wife and their wheelchair bound daughter, has been assigned as the head librarian to this isolated province, virtually an exile since there is no library in the village. The family is warmly welcome, but these are the years of political anarchy and leftist/rightist clashes in big cities and the youth of the village inevitably follow the tides. They arrive in Vizontele, just as the situation is becoming really absurd. Guner brings wisdom; his daughter Tuba brings beauty, innocence and love. Some like the Mayor, Nazmi Dogan and crazy Emin appreciate these things but they are in the minority and confusion continues to reign. The story is based on the memories of writer-director Yılmaz Erdoğan of the last summer of his childhood in Hakkâri, Turkey in 1980.
Vizontele Tuuba
Director
Guner Sernikli is a government official who, with his wife and their wheelchair bound daughter, has been assigned as the head librarian to this isolated province, virtually an exile since there is no library in the village. The family is warmly welcome, but these are the years of political anarchy and leftist/rightist clashes in big cities and the youth of the village inevitably follow the tides. They arrive in Vizontele, just as the situation is becoming really absurd. Guner brings wisdom; his daughter Tuba brings beauty, innocence and love. Some like the Mayor, Nazmi Dogan and crazy Emin appreciate these things but they are in the minority and confusion continues to reign. The story is based on the memories of writer-director Yılmaz Erdoğan of the last summer of his childhood in Hakkâri, Turkey in 1980.
Vizontele Tuuba
Deli Emin
Guner Sernikli is a government official who, with his wife and their wheelchair bound daughter, has been assigned as the head librarian to this isolated province, virtually an exile since there is no library in the village. The family is warmly welcome, but these are the years of political anarchy and leftist/rightist clashes in big cities and the youth of the village inevitably follow the tides. They arrive in Vizontele, just as the situation is becoming really absurd. Guner brings wisdom; his daughter Tuba brings beauty, innocence and love. Some like the Mayor, Nazmi Dogan and crazy Emin appreciate these things but they are in the minority and confusion continues to reign. The story is based on the memories of writer-director Yılmaz Erdoğan of the last summer of his childhood in Hakkâri, Turkey in 1980.
Bana Bir Şeyhler Oluyor
“Anlatacaklarım var! Vaaz vermek değil niyetim, duyduğumu söylemek. Söylemeye değer şeyler duyuyorum zira. Belki hayatı daha yaşanır kılmak için ya da belki sade, ama sade anlatmak için... Sen anlat dedi Tanrı bana, anlaşılsın diye değil, hiçbir mükafat istemeden anlat... Çünkü bir mükafattır artık bir anlatıcıya doğru düzgün anlaşılmak! Sen anlat dedi... Sen sade anlat! Umudu hatırlatsın diye umutsuzluğu, çareye yol açsın diye çaresizliği anlat... Ders verme dedi kimseye, çünkü hoca denmez öğrenmesini bitirene. Çırakları olan bir çıraktır usta, olsa olsa... Sen anlat dedi bana Tanrı, sen sade anlat.... “ Yılmaz Erdoğan, “Bana Bir Şeyhler Oluyor” oyununun kahramanı Hilmi Duran’a söylettiği bu sözlerle, yazar olarak neden böyle bir oyun yazmak zorunda kaldığını açıklamakla kalmıyor, aynı zamanda kahramanının da kimliğini ele veriyor.
Bana Bir Şeyhler Oluyor
Writer
“Anlatacaklarım var! Vaaz vermek değil niyetim, duyduğumu söylemek. Söylemeye değer şeyler duyuyorum zira. Belki hayatı daha yaşanır kılmak için ya da belki sade, ama sade anlatmak için... Sen anlat dedi Tanrı bana, anlaşılsın diye değil, hiçbir mükafat istemeden anlat... Çünkü bir mükafattır artık bir anlatıcıya doğru düzgün anlaşılmak! Sen anlat dedi... Sen sade anlat! Umudu hatırlatsın diye umutsuzluğu, çareye yol açsın diye çaresizliği anlat... Ders verme dedi kimseye, çünkü hoca denmez öğrenmesini bitirene. Çırakları olan bir çıraktır usta, olsa olsa... Sen anlat dedi bana Tanrı, sen sade anlat.... “ Yılmaz Erdoğan, “Bana Bir Şeyhler Oluyor” oyununun kahramanı Hilmi Duran’a söylettiği bu sözlerle, yazar olarak neden böyle bir oyun yazmak zorunda kaldığını açıklamakla kalmıyor, aynı zamanda kahramanının da kimliğini ele veriyor.
Bana Bir Şeyhler Oluyor
Director
“Anlatacaklarım var! Vaaz vermek değil niyetim, duyduğumu söylemek. Söylemeye değer şeyler duyuyorum zira. Belki hayatı daha yaşanır kılmak için ya da belki sade, ama sade anlatmak için... Sen anlat dedi Tanrı bana, anlaşılsın diye değil, hiçbir mükafat istemeden anlat... Çünkü bir mükafattır artık bir anlatıcıya doğru düzgün anlaşılmak! Sen anlat dedi... Sen sade anlat! Umudu hatırlatsın diye umutsuzluğu, çareye yol açsın diye çaresizliği anlat... Ders verme dedi kimseye, çünkü hoca denmez öğrenmesini bitirene. Çırakları olan bir çıraktır usta, olsa olsa... Sen anlat dedi bana Tanrı, sen sade anlat.... “ Yılmaz Erdoğan, “Bana Bir Şeyhler Oluyor” oyununun kahramanı Hilmi Duran’a söylettiği bu sözlerle, yazar olarak neden böyle bir oyun yazmak zorunda kaldığını açıklamakla kalmıyor, aynı zamanda kahramanının da kimliğini ele veriyor.
Cebimde Kelimeler
Scenario Writer
Cebimde Kelimeler
Director
Cebimde Kelimeler
Yılmaz Erdoğan
Vizontele
Director
The story takes place in a small town (called Hakkari) in Turkey at the beginning of the 70's. The time has come to bring technology into that small town. The first Television (or called Visiontele by the citizens) arrives and the chaos begins.
Vizontele
Deli Emin
The story takes place in a small town (called Hakkari) in Turkey at the beginning of the 70's. The time has come to bring technology into that small town. The first Television (or called Visiontele by the citizens) arrives and the chaos begins.
Have You Ever Seen Fireflies? - Theatre Play
Muhabir
Yılmaz Erdoğan's lauded stage play traces the life of wunderkind Gülseren as she navigates social and political change.
Have You Ever Seen Fireflies? - Theatre Play
Screenplay
Yılmaz Erdoğan's lauded stage play traces the life of wunderkind Gülseren as she navigates social and political change.
Have You Ever Seen Fireflies? - Theatre Play
Director
Yılmaz Erdoğan's lauded stage play traces the life of wunderkind Gülseren as she navigates social and political change.
Otogargara
Director
Otogargara
Writer
Otogargara