How to Be a Candid Woman (2022)
A myriad of images (from classic cinema to influencer videos) in a musical critique of the representation and education of women over the years through audiovisual media.
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 5분
연출 : Francisca Dores
시놉시스
To produce speech, a set of mechanisms must be brought together. What is the normal articulation for speech? How to produce the sounds that make it up in the correct way? A physiological analysis of the aspects of speech shows us how: the jaw must move in a certain way; the air must be expelled from the lungs in another. Based on the concepts stated in the film "Normal Speech Articulation" (1965), produced by the University of Iowa (USA), we intend to reflect on the way women have been represented, and consequently educated, over the years, both in film and in the media. Largely composed of archival footage, this film intends to make evident, through a montage inspired by Structuralist movements, the violence of this education.
어린 시절 부모를 잃고 세상 한 가운데 혼자 남게 된 엘렉트라는 적의 공격으로 치명적인 부상을 입고 죽음의 문턱까지 가게 된다. 죽음에서 그녀를 기적적으로 되살려낸 사람은 사람의 미래를 볼 수 있는 특별한 능력인 ‘키마구레’의 달인 스틱. 엘렉트라는 스승 스틱이 속한 집단 ‘체이스트’에서 ‘키마구레’를 비롯한 다양한 기술을 교육 받는다. 그러나 끓어오르는 분노와 세상을 향한 복수의 마음을 다스리지 못한 엘렉트라는 조직에서 추방당하게 되고, 버려졌다는 생각에 세상과의 인연을 끊고 냉혹한 암살자의 모습으로 살아간다. 완벽한 살인 기계의 모습으로 살아가던 엘렉트라는 어느 날 새로운 임무를 맡게 되고, 최강의 암살자 집단 핸드에게 쫓기는 마크와 애비 부녀를 만나게 된다. 어둠의 무술인 닌지쭈를 구사하며 강력한 범죄 조직으로 떠오른 핸드는 돌보다 단단한 근육을 지닌 가공할 괴력의 소유자 스톤, 모두가 두려워하는 무술의 최고 고수 킨코우, 핸드을 움직이는 핵심이자 키마구레를 구사하는 키리기, 숨결과 손길에 치명적인 독을 숨기고 있는 여인 타이포이드, 몸에 지닌 문신에 생명을 불러 넣어 치명적인 무기로 사용하는 타투등 최고의 고수들로 이루어진 최강의 암살자 집단. 자신에게 주어진 임무를 완수하느냐, 아니면 자신을 완전히 파괴해 버릴지도 모를 새로운 삶을 선택하느냐의 기로에 선 엘렉트라. 끊임없이 자신에 대해 고뇌하던 엘렉트라는 마침내 마크와 애비를 돕기로 결심하고 무적의 군단 핸드에 홀로 맞서는데...
첫번째, 1628년 나가시키현을 관할하는 도쿠가와 쇼군이 천주교인들을 박해하는데 사사키이오리와 그의 연인 토요 토요는 천주교인으로 도쿠가와 쇼군에 잡히게 되고 그의 가족들은 도쿠가와 쇼군의 온갖박해를 받게되고 토요는 사랑하는 사사키이로리의 앞에서 도쿠가와 쇼군에게 능욕을 당하는데... 두번째, 1821년 후카가와 한 유곽에서 부자집 아들행세를 하는 수테조는 시골에서만 살던 사토와 하룻밤을 보낸다 하지만 곳 수테조가 가난뱅이인것을 알자 술값대신에 술집에서 일을 하기로 하는데 천국인줄만 알았던 유곽은 알고보니 그곳은 지옥...
오샤레는 오늘도 친구들과 함께 여름방학 계획을 짜느라 여념이 없다. 방과 후 집으로 돌아온 그녀를 맞이하는 아빠, 이탈리아에서 돌아온 아빠가 반갑지만 아빠 옆에는 곧 새 엄마가 될 낯선 여자가 서 있다. 충격에 휩싸인 오샤레는 문득 생각난 시골 이모댁에 편지 한 통을 보낸다. 여름방학이 오고 오샤레는 7명의 친구들과 함께 시골 이모 집을 방문하기로 한다. 정겨운 시골의 분위기와 따뜻하게 맞아주는 이모는 도시밖에 몰랐던 오샤레와 친구들에게 특별한 방학을 선사해 줄 듯 하다. 하지만 뜻 밖의 사건들이 그들을 기다리고 있다. 집 안의 물건들이 그들을 위협하기 시작하고 친구들이 하나 둘씩 사라져 간다. 위협의 정체는 바로 이모. 사랑하는 사람을 전쟁으로 잃은 채 혼자 살다가 수년 전에 죽은 이모는 자신의 원한을 풀고자 젊은 처녀들을 잡아먹기 시작한다.
When he understood it was all a dream. He decided to stay until eternity, darker since you died.
지난 60여년 동안 연출했던 작품을 통해 그녀의 영화 속에서 살아 숨쉬는 모든 것들과 함께 웃으며 행복해했던 관객들에게 사랑과 기쁨을 전한다!
When the boss of a ruling Hong Kong triad is arrested and executed in China for counterfeiting money, mayhem ensues as the mob's leading contenders circle the throne.
A ruthless pack of thugs force mild-mannered, caught-in-the-middle-of-something-bigger Nami to murder her fiance's sister, decidedly ruining her pending marriage and landing the poor girl in the most brutal women's prison ever seen. Inside the hellblocks, she decides to stop being a victim at all costs, and ends up becoming stronger and even more vicious than the craziest inmates in the pen. She eventually escapes in a most unusual way, gets valuable fight training from a mysterious mountain man and returns to the streets in order to make the thugs who ruined her life pay.
A verité legal drama about Judge Kholoud Al-Faqih, the first woman appointed to a Shari'a court in the Middle East, whose career provides rare insights into both Islamic law and gendered justice.
Celebrating the splendor and grandeur of the great cinemas of the United States, built when movies were the acme of entertainment and the stories were larger than life, as were the venues designed to show them. The film also tracks the eventual decline of the palaces, through to today’s current preservation efforts. A tribute to America’s great art form and the great monuments created for audiences to enjoy them in.
This glasnost-era documentary, which incorporates footage from films from the 1920s through the 1980s, looks at the history of women in Russian cinema through the eyes of Russian women directors, actors, and scriptwriters. The film’s title refers to a WWII slogan about women doing the work of absent men in the fields and at home. Featuring Kira Muratova, Natalia Ryazantseva, Inna Churikova, Nonna Mordyukova, and others.
King Louis XIII of France is thrilled to have born to him a son - an heir to the throne. But when the queen delivers a twin, Cardinal Richelieu sees the second son as a potential for revolution, and has him sent off to Spain to be raised in secret to ensure a peaceful future for France. Alas, keeping the secret means sending Constance, lover of D'Artagnan, off to a convent. D'Artagnan hears of this and rallies the Musketeers in a bid to rescue her. Unfortunately, Richelieu out-smarts the Musketeers and banishes them forever.
A multi-awarded 23 minute short film about pansexual punk rockers in a toxic relationship in London’s underground music scene
A collection of bloopers and outtakes from an enormous selection of Hollywood classic productions spanning from the 1930s through the 1980s.
Experimental thriller about a female assassin who avenged the killing of a friend and now becomes the hunted.
A frigid winter on the Mongolian steppe, an untimely snowstorm aggravated the lives of a pregnant herder and her 8-year-old daughter: the missing flock of sheep, the unborn child, the absent husband, traces of wolves...... everything led the mother and daughter to places they’ve never been.
To produce speech, a set of mechanisms must be brought together. What is the normal articulation for speech? How to produce the sounds that make it up in the correct way? A physiological analysis of the aspects of speech shows us how: the jaw must move in a certain way; the air must be expelled from the lungs in another. Based on the concepts stated in the film "Normal Speech Articulation" (1965), produced by the University of Iowa (USA), we intend to reflect on the way women have been represented, and consequently educated, over the years, both in film and in the media. Largely composed of archival footage, this film intends to make evident, through a montage inspired by Structuralist movements, the violence of this education.
During the pandemic, a 14 year old boy remains stuck in his school dormitory while his mother tries to contact him.
This is a simple test, with a small and personal motivation to improve the history of motion and time, in the mind of the filmmaker. Hanife released it on 20 July 2018 while he had started executive part from 3 weeks before it.