/bWEUjruBMhN9Y5PsYesbZ83dsbf.jpg

AA-PROXIMA-SUN (2022)

What Is It That You Like?

장르 : 판타지, 드라마

상영시간 : 5분

연출 : Fernando Sá Machado

시놉시스

A girl approaches a divine entity that comes to the world in the form of a yellow umbrella, and ends up discovering her true self.

출연진

Lídia Malafaya
Lídia Malafaya
XX

제작진

Fernando Sá Machado
Fernando Sá Machado
Director
Fernando Sá Machado
Fernando Sá Machado
Director of Photography
Fernando Sá Machado
Fernando Sá Machado
Writer
Fernando Sá Machado
Fernando Sá Machado
Producer
Fernando Sá Machado
Fernando Sá Machado
Camera Operator
Fernando Sá Machado
Fernando Sá Machado
Editor
Fernando Sá Machado
Fernando Sá Machado
Music

비슷한 영화

늑대와 춤을
존 던버(케빈 코스트너)는 연합군의 리더로 시민 전쟁에서 승리한 영웅이다. 그는 미국 개척지에서 근무하길 원했으나 받아들여지지 않았다. 어느 날 막사 근처를 맴도는 늑대 한 마리를 발견한 그는 드디어 늑대와 친해져 모닥불 아래서 함께 춤을 출 수 있을 정도가 된다. 그러던 어느날 그는 인디언 종족을 만나게 되는데, 거기서 추장의 딸인 주먹쥐고 일어서와 사랑에 빠진다. 인디언 땅을 계속해서 점령하려는 연합군에 맞서 싸우면서 존 던버는 인디언 종족과 더욱 친해지고, 문명이라는 이름으로 파괴를 일삼는 연합군에 맞선다.
피셔 킹
3년전까지만 해도 루카스는 뉴욕의 메이져 방송국의 잘 나가는 유명 DJ였다. 어느날 그의 청취자로부터 걸려온 전화에 루카스는 "여피족은 편한 것만 추구하는 악마들이야. 늦기 전에 쓸어버려야해!"라고 무심코 대답해 버린다. 그후 루카스는 뉴스에서 살인사건 소식을 접하고는 경악을 금치못한다. 바로 자신에게 전화했던 그 팬이 식당에서 총을 난사, 5명이나 살해한 것이다. 이 사건으로 루카스는 알 수 없는 양심의 가책에 시달리다 생활 감각을 상실하게 된다. 3년이 지난 지금도 그는 비디오집을 경영하는 한 여자에게 얹혀 살며 거의 폐인이 되었다. 깊은 좌절에 빠져 날마다 허드슨 강가를 헤매는 루카스. 어느날 그는 '집없는 부랑아들을 미국의 암적인 존재'라고 비난하는 젊은이들과 맞부딪쳐 위기에 빠진다. 이때 페리라는 인물이 나타나 갑자기 루카스를 구출해준다. 이 인연으로 루카스와 페리는 친분을 나누게 된다. 그리고 페리가 자신만의 세계에 빠져 잃어버린 성배를 찾아 헤매는 전직 역사학 교수라는 것과 페리의 부인이 3년 전 자신의 실수로 벌어진 살인 사건의 희생자라는 충격적인 사실까지 알게 되는데...
라스트 사무라이
조국과 명예를 위해 목숨을 걸고 전장터를 누볐던 네이든 알그렌 대위. 그러나 남북전쟁이 끝난 후, 세상은 변했다. 용기와 희생, 명예와 같은 군인의 덕목은 실용주의와 개인의 이익을 추구하는 시대 흐름에 밀려 설 자리를 잃게 되고, 그가 참여했던 전쟁의 명분조차 퇴색해버리자 알그렌은 허탈감에 빠진다. 그리고 지구 반대편에선 또 한명의 무사가 가치관의 혼란 속에 갈등을 겪고 있었다. 황제와 국가에 목숨 바쳐 충성해온 사무라이의 마지막 지도자 카츠모토가 바로 그. 미국이 신문명의 조류 속에서 변혁의 소용돌이에 휘말려있던 그 시기에, 일본의 전통 문화 역시 서양 문물의 도입으로 개혁의 홍역을 앓고 있었다. 새롭게 도입된 철도와 우편제도는 사무라이가 수세기 동안 목숨 걸고 지켜온 가치관을 뒤흔들어 놓고 있었던 것이다. 그러나, 카츠모토에게 전쟁 없는 삶은 곧 죽음이었다.
데드 맨 워킹
매튜 폰스렛은 데이트 중이던 연인을 강간하고 잔혹하게 살해한 혐의로 사형선고를 받은 사형수이다. 그는 감옥생활의 고통을 같이 나눠줄 사람이 필요하다는 내용의 편지를 한통 보낸다. 이 편지는 루이지애나의 흑인 빈민가에 있는 헬렌 수녀에게 도착한다. 그녀는 그를 만나기로 하고 교도소로 간다. 그러나 헬렌은 자신이 무죄라고 주장하며 돈이 없어 변호를 받지 못한다는 매튜의 말을 듣고 그가 사형만은 면할 수 있도록 도와주기 위해 무보수로 봉사하는 힐튼 바버 변호사와 함께 노력한다. 그러나 매튜의 잔혹함을 알고 그 일에서 손을 뗀다. 사형 집행일 6일전 매튜는 헬렌수녀를 찾아 그녀가 자신과 사형장까지 함께 하는 영적 안내자가 되어 달라는 부탁을 한다. 주위의 힐난과 걱정을 뒤로한채 헬렌 수녀는 매튜의 사형 집행일까지 6일 동안을 그와 함께 하기로 결정하는데...
Glens Falls Sequence
Starting in the late 1930s, illustrator and experimental animator Douglass Crockwell created a series of short abstract animated films at his home in Glen Falls, New York. The films offered Crockwell a chance to experiment with various unorthodox animation techniques such as adding and removing non-drying paint on glass frame-by-frame, squeezing paint between two sheets of glass, and finger painting. The individual films created over a nine-year period were then stitched together for presentation, forming a nonsensical relationship that only highlights the abstract qualities of the images. —Kansas City Electronic Music and Arts Alliance
Sun in Your Head
"Single Frame sequences of TV or film images, with periodic distortions of the image. The images are airplanes, women men interspersed with pictures of texts like: 'silence, genius at work' and 'ich liebe dich.' The end credit is 'Television décollage, Cologne, 1963."
Zen for Film
In an endless loop, unexposed film runs through the projector. The resulting projected image shows a surface illuminated by a bright light, occasionally altered by the appearance of scratches and dust particles in the surface of the damaged film material. This a film which depicts only its own material qualities; An "anti-film", meant to encourage viewers to focus on the lack of concrete images.
The Death of an Insect
In a lifeless urban landscape where time itself has stopped its crawl, a mad ballet is commencing and a newly hatched butterfly is about to die.
Everyday Is Like Sunday
Everyday Is Like Sunday is a comedy/drama aiming the lens at post-collegiate characters stuck between their imminently-ending youth and impending adulthood. The film follows Mark, Jason, and Flora, as they realistically attempt to pull themselves out of economic and emotional doldrums.
Color Cry
In 1944 Lye moved to New York City, initially to direct for the documentary newsreel The March of Time. He settled in the West Village, where he mixed with artists who later became the Abstract Expressionists, encouraged New York’s emerging filmmakers such as Francis Lee, taught with Hans Richter, and assisted Ian Hugo on Bells of Atlantis. Color Cry was based on a development of the “rayogram” or “shadow cast” process, using fabrics as stencils, with the images synchronized to a haunting blues song by Sonny Terry, which Lye imagined to be the anguished cry of a runaway slave. —Harvard Film Archive
By The Crimson Bands of Cyttorak
Short experimental animation.
A Movement Within
A synthesized video environment.
런어웨이 브라이드
는 결혼식 때마다 도망가 버리는 신부 메기 카펜터(줄리아 로버츠)를 취재하러 온 이크 그래엄(리처드 기어)이 서로에게 가슴 뛰는 사랑을 느끼게 되어 드디어 결혼식을 하는 날, 다시 한 번 도망가 버리는 메기. 그리하여 메기의 신화는 지속되는가 싶었는데, 뉴욕으로 돌아간 이크를 메기가 찾아옴으로써 메기는 드디어 런어웨이 브라이드라는 오명을 벗게 되었다는 이야기.
쿰바: 반쪽무늬 얼룩말의 대모험
아프리카 초원 한 가운데 평화롭게 살고 있는 얼룩말들의 마을에 몸에 무늬가 반쪽 밖에 없는 특별한 얼룩말 ‘쿰바’가 태어난다. 다른 얼룩말들과 겉모습이 다르다는 이유로 따돌림을 당하던 ‘쿰바’는 엄마에게서 얼룩말의 무늬가 처음으로 만들어지게 된 ‘마법의 연못’에 대한 전설을 듣게 되고, 나머지 반쪽 무늬를 얻기 위해 ‘마법의 연못’을 찾아 나서기로 결심한다. ‘쿰바’는 혼자 떠난 여행길에서 힘 세고 정의감 넘치는 의리의 누‘마마브이’와 무한 긍정 에너지의 타조 ‘브래들리’ 를 만나 친구가 되고, 셋은 흥미 진진한 모험을 함께 하게 된다. 한편, 애꾸눈 표범 ‘팡고’는 초원을 지배하는 최강의 힘을 얻기 위해 ‘쿰바’ 를 뒤쫓기 시작하는데... 과연, 쿰바는 무사히 나머지 반쪽무늬를 얻을 수 있을까? 특별한 얼룩말 쿰바의 신나는 아프리카 모험이 시작된다!
Late Last Night
After a fight with his wife, who's leaving him, Dan's day is getting worse by the minute. He calls an old friend for a night of binge drinking and intoxication. They start a cathartic ride through the city's underbelly.
Drumming Beat of the Stars
An essay around the streets, as an homage to Fernando Pessoa
Everyday Is Like Sunday
Everyday Is Like Sunday is a comedy/drama aiming the lens at post-collegiate characters stuck between their imminently-ending youth and impending adulthood. The film follows Mark, Jason, and Flora, as they realistically attempt to pull themselves out of economic and emotional doldrums.
Glens Falls Sequence
Starting in the late 1930s, illustrator and experimental animator Douglass Crockwell created a series of short abstract animated films at his home in Glen Falls, New York. The films offered Crockwell a chance to experiment with various unorthodox animation techniques such as adding and removing non-drying paint on glass frame-by-frame, squeezing paint between two sheets of glass, and finger painting. The individual films created over a nine-year period were then stitched together for presentation, forming a nonsensical relationship that only highlights the abstract qualities of the images. —Kansas City Electronic Music and Arts Alliance
Color Cry
In 1944 Lye moved to New York City, initially to direct for the documentary newsreel The March of Time. He settled in the West Village, where he mixed with artists who later became the Abstract Expressionists, encouraged New York’s emerging filmmakers such as Francis Lee, taught with Hans Richter, and assisted Ian Hugo on Bells of Atlantis. Color Cry was based on a development of the “rayogram” or “shadow cast” process, using fabrics as stencils, with the images synchronized to a haunting blues song by Sonny Terry, which Lye imagined to be the anguished cry of a runaway slave. —Harvard Film Archive
Atman
ĀTMAN is a visual tour-de-force based on the idea of the subject at the centre of the circle created by camera positions (480 such positions). Shooting frame-by-frame the filmmaker set up an increasingly rapid circular motion. ĀTMAN is an early Buddhist deity often connected with destruction; the Japanese aspect is stressed by the devil mask of Hangan, from the Noh, and by using both Noh music and the general principle of acceleration often associated with Noh drama.