Christian Feasts, Secular Feasts (1934)
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 51분
연출 : José Val del Omar
시놉시스
In 1934, the Spanish filmmaker José Val del Omar traveled to the region of Murcia, where he documented the celebration of several popular festivals, both religious and secular, as part of his contribution to the itinerant educational program promoted by the Government of the Second Republic.
The Mailman decides to stop another deluge of letters by answering questions about the Easter Bunny: Sunny, a baby rabbit found and adopted by Kidville (a town of only kids--even a kid mailman). And when Sunny goes delivering eggs to the nearby town (which he has to dye to fool Gadzooks, the mean bear on the mountain), he discovers that there are no kids in the town, and that the rightful (kid) ruler is being suppressed by his aunt. But the young king likes Sunny's dyed eggs and jelly beans. So Kidsville, with the help of an old train engine, makes a few plans (and a decoy chocolate rabbit) to distribute them.
지상에서 가장 멀리 떨어져있는 이스터 아일랜드에는 전세계 어린이들의 꿈결 같은 장소인 365일 알록달록 달콤한 초콜릿을 만들어 내는 초콜릿 공장이 있다. 이 초콜릿 공장의 후계자 ‘이비’에게는 남다른 꿈이 있는데 바로 밴드의 드러머가 되는 것! 슈퍼스타를 꿈꾸는 ‘이비’가 가업을 잇는 대신 자신의 꿈을 위해 헐리우드로 떠나고, 그 곳에서 인간 친구 ‘프레드’를 만나게 된다. ‘프레드’는 예상치 못한 ‘이비’의 등장에 놀라지만, 상상초월의 특별한 토끼 ‘이비’에게 이내 마음을 열고 함께 꿈을 이루기 위한 여정을 시작한다. 하지만 집을 떠난 ‘이비’를 찾기 위해 아빠는 ‘핑키 특공대’를 소집하고 깜찍한 외모의 세 마리 토끼 ‘핑키 특공대’가 ‘이비’의 뒤를 바짝 쫓는다. ‘이비’가 없는 혼란스러운 틈을 타, 항상 1인자를 갈구하던 터프한 병아리 ‘칼로스’와 그를 따르는 햇병아리 ‘필’은 병아리 군단과 함께 반란을 일으키는데…
우주의 바운티 헌터들과 함께 우주로 떠났던 찰리(돈 오퍼 분)는 지구에선 별볼일 없던 때와는 달리 우주 괴물 사냥에 맹활약을 하고 있다. 이때 다시 지구에 크리터의 생존이 확인되자 다시 임무를 받고 지구로 향한다. 한편, 2년전 무시 무시한 크리터의 기습을 퇴치한 후 마을을 떠났던 소년 브래드 브라운(스콧 그림스 분)이 고향 글로버스 벤드에 잠시 돌아온다. 폐허가 된 농장에 얼룩덜룩한 가죽빛 알들이 부화하기 시작하고, 알에서 튀어나온 괴물 크리터스는 다시 인간들을 습격해 온다. 마을 보안관의 옷 속으로 들어가고 난 후 조금 있다가 그는 온몸이 피로 범벅이 된 채 죽어간다. 또 잡화상 퀴들리는 자기의 애견이 크리터스에게 잡혀먹는 광경을 직접 목격해야만 한다. 모든 것을 먹이로 보는 크리터스들의 습격으로 한마을이 일시에 수라장이 되는 것이다. 플레이 보이지의 요염한 걸로 변한 우그(테렌스 만 분)의 파트너 리도 괴물에게 죽음을 당하자, 위기에 빠진 마을 사람들을 구하기 위해 브래드는 묘안을 생각해 낸다. 크리터들을 햄버거 공장으로 유인하여 폭발시키는 것. 하지만 모두 퇴치했다고 생각한 크리터들이 둥글게 큰 공을 만들어 폭발 속을 빠져나와 마을 아이들이 있는 곳으로 향한다. 이때 찰리가 우주선을 몰아 크리터 무리 속으로 뛰어들어 마침내 위기에 빠진 아이들을 구해낸다.
This exceptional theatrical version of Lewis Carroll's 1865 classic features a combination of live characters and puppets.
19세기 영국, 어린 시절부터 풍부한 상상력으로 동물들과 친구가 된 베아트릭스 포터는 동물 캐릭터들을 주인공으로 한 책을 출판하려 하지만 세상의 누구도 그녀의 재능을 알아주지 않는다. 그러던 어느 날, 우연히 출판사에서 그녀의 그림을 본 편집자 노만 워른은 그녀의 재능을 한 눈에 알아차리고 출판을 위해 그녀를 찾아간다. 베아트릭스를 만난 순간 노만은 그녀의 사랑스러운 매력에 반하고, 베아트릭스 또한 노만의 자상함과 친절함에 반해 그에게 빠져들게 된다. 그러나 부유한 집안의 남자와 결혼하는 것만이 여성들의 최대 관심사였던 시대에 두 사람의 신분 차이는 그들의 사랑을 가로막는다. 그럼에도 베아트릭스는 그와 함께 의 출판하고, 자신의 모든 것을 믿어주는 그를 만난 것을 운명이자 기적이라고 여기고 명예와 재산에도 얽매이지 않고 그와의 사랑을 지켜나가는데..
절대 권력을 지닌 히스테릭한 영국의 여왕 앤. 여왕의 오랜 친구이자 권력의 실세 사라 제닝스와 신분 상승을 노리는 몰락한 귀족 가문 출신의 욕망 하녀 애비게일 힐은 여왕의 총애를 받기 위해 수단과 방법을 가리지 않고 발버둥치기 시작하는데…
평화로운 봄의 숲속. 모든 동물들은 숲속의 왕자가 될 밤비의 탄생을 축하하러 몰려온다. 모든 이들의 축복속에 밤비는 걸음마부터 점프까지 모든 것들을 배운다. 아기토끼 덤퍼와 스컹크 플라워를 사귀고 엄마 사슴과 함께 간 초원에서 암컷 아기사슴 펠린을 만나며 숲 속 생활에 적응해 간다. 그러던 여름의 어느 날, 사슴들이 일제히 달려가는 것과 뿔달린 수사슴들이 싸우는 것을 보고 덩달아 따라간 그곳에서 엄마와 함께 숲속의 왕자로 존경받는 수사슴의 위엄을 감상한다. 아름다운 뿔이 달린 커다란 수사슴은 밤비를 의미심장하게 보며 지나간다. 그러던 와중 수사슴은 사냥꾼들이 온 것을 알게 되고 사슴들을 대피시키는데...
만화마을과 영화마을이 공존하는 헐리우드에 살인 사건이 일어난다. 만화마을의 유지이자 대부인 마빈이 살해된 것. 둠 판사와 족제비 일당은 로저 래빗을 살인 용의자로 지목하고, 마룬 영화사 사장은 사립탐정 에디에게 마빈의 유언장을 찾아 달라고 한다. 형이 만화 인물에게 살해된 후 만화 인물과 관련된 사건을 맡지 않겠다고 결심한 에디였지만, 애인 플로렌스와 함께 살인사건에 휩쓸리고 만다. 한편 둠 판사와 족제비 일당에게 쫓기는 로저 래빗은 에디에게 도움을 청하지만, 만화계 최고의 스타인 아내 제시카의 스캔들에 실망하고 에디는 제시카와 둠 판사를 의심한다.
최첨단 발명품으로 무장, 야채를 훔쳐먹는 토끼로부터 마을의 보안을 담당하는 해충 관리 특공대를 운영하고 있는 최강 콤비 월레스와 그로밋. 곧 있으면 열릴 마을 최고의 축제 슈퍼 야채 선발대회로 인해 이들의 토끼 체포 업무는 나날이 활기를 띠고 있다. 마을 사람들 모두가 슈퍼 야채 선발대회를 기다리며 애지중지 야채를 키우던 어느 날 밤 누군가 마을의 야채를 모두 먹어 치우는 엄청난 사건이 발생한다. 파헤쳐진 야채밭, 거대한 발자국, 무너진 담장, 무시무시한 침입자의 흔적들로 인해 마을 사람들은 공포에 휩싸이는데...
활달한 장난꾸러기 토끼 피터는 예로부터 조상들의 땅이었던 맥그리거(도널 글리슨)의 정원을 되찾기 위해 애쓴다. 맥그리거는 자신의 소유지에서 토끼들을 몰아내려는 한편 이웃집에 사는 동물애호가 베아(로즈번)의 마음도 얻으려 하는데...
어릴 적부터 경찰이 꿈이었던 토끼 주디 홉스는 주변의 만류에도 불구하고 경찰학교에 들어가 당당히 수석으로 졸업한다. 온갖 동물들이 모여 살며 교양 있고 세련된 라이프 스타일을 주도하는 대도시 주토피아에 자원한 주디는 의욕을 안고 출근하지만, 상사는 작은 토끼라는 이유로 주차관리 같은 소일거리만 시킨다. 따분하게 업무를 보던 주디는 아이스크림 불법 판매를 일삼는 사기꾼 여우 닉 와일드를 알게 되고, 그와 함께 48시간 안에 주토피아에서 벌어지고 있는 연쇄 실종사건을 추적해야만 하는데...
크리스마스 이브 착한 아이들에게 선물을 가져다 주는 산타클로스 ‘놀스’, 부활절이면 색색깔의 달걀을 곳곳에 숨겨놓는 부활절 토끼 ‘버니’, 밤 사이 빠진 이를 가져가는 대신 동전을 남겨두는 이빨요정 ‘투스’ 그리고 동화 같은 환상적인 꿈을 선사하는 잠의 요정 ‘샌드맨’ 전세계 모든 아이들의 꿈과 희망, 상상력을 지켜주는 이들은 ‘가디언즈’라 불린다. 하지만 두려움을 심어주는 악몽의 신 ‘피치’가 깨어나자 이들은 모든 것을 잃을 최대의 위기를 맞게 된다. 그리고 그에 맞서기 위한 새로운 가디언으로 무엇이든 얼리고 눈을 내리는 능력을 지닌 ‘잭 프로스트’가 선택되고, 놀스, 버니, 투스, 샌드맨, 그리고 잭 프로스트 다섯 명의 가디언즈는 막강한 힘으로 전세계를 지배하려는 ‘피치’에 맞서 최후의 대결에 나서는데…
크리스마스 이브 날 푸와 친구들은 푸의 집에서 크리스마스 파티를 준비한다. 파티 준비에 한창이던 푸와 친구들은 지난 크리스마스를 회상하며 추억에 잠기는데…. 크리스마스를 맞이해서 크리스토퍼 로빈은 숲의 친구들에게 각자의 소원들을 적어서 산타클로스 할아버지에게 편지를 보내자고 제안한다. 크리스토퍼 로빈과 숲의 친구들은 각자 자신에게 가장 필요한 선물을 편지에 쓰기 위해서 고민한다. 결국, 크리스토퍼 로빈은 친구들과 함께 탈 수 있는 썰매를, 푸는 맛있는 꿀 한 단지를, 티커는 눈 위에서도 콩콩 뛰기를 할 수 있는 꼬리용 눈 장화를 , 래빗은 평소 아끼던 야채 밭의 벌레들을 쫓아낼 수 있는 파리채를 생각해 낸다. 또한, 이요르는 눈이 집 위에 쌓이지 않도록 집을 보호할 커다란 우산을, 피글렛은 산타 할아버지가 주는 것이면 무엇이든 다 좋다고 쓴다. 그리고, 각자의 크리스마스 소원을 적은 편지를 가지고 절벽위로 올라가 북쪽을 향해 던진다. 그러나, 얼마 후 피글렛은 산타클로스에게 보낼 편지에 푸가 갖고 싶어하는 선물을 쓰지 않았다는 사실을 기억해 내고, 푸와 피글렛은 함께 이미 산타 할아버지에게 보낸 편지를 찾아 나서는데….
티거에겐 파트너인 루를 비롯한 많은 친구들이 있지만 어딘가에 다른 티거들이 있을 것이란 생각을 하게 된다. 티거는 "100 에이커 숲"을 벗어나서 가족을 찾아 모험의 길을 떠난다. 그러나 가족을 찾기 위한 노력이 수포로 돌아갈 무렵, 티거의 친구들은 티거를 기쁘게 해주려고 모두 티거 의상으로 가장하고 나타난다. 그러나 친구들의 이런 노력은 티거에게 외로움만 더 심어줄 뿐이다. 결국 티거는 가족 대신 친척들을 찾아 혹독한 겨울의 추위 속으로 나선다. 그러자 푸, 피글렛, 루, 이요르는 걱정에 빠진다. 마침내 티거의 친구들은 티거를 찾기 위한 수색팀을 조직한다. 결국 친구들의 우정에 감동받은 티거는 "100 에이커 숲"으로 돌아온다. 티거는 자신을 사랑하고 아끼는 친구들이 바로 가족이라는 것을 깨닫는다.
숲속에도 부활절이 찾아왔다. 누구보다 기대에 부푼 꼬마 루는 발리 아침을 먹고 부활절 계란 찾기를 하고 싶어 못 견딜 지경이다.곰돌이 푸도 부활절 꿀단지를 잔뜩 기대하고 있다. 티거, 피글렛, 심지어 이요트까지도 설레기는 마찬가지이다. 친구들은 모두 즐거운 부활절을 꿈꾸며 토끼의 집을 찾는다. 그런데 이게 웬일? 토끼네 집에서 친구들을 기다리고 있는 것은 부활절 파티가 아니라 봄맞이 대청소였다. 하지만 토끼는 부활절을 잊은 게 아니었다. 오히려 부활절을 너무 싫어했던 것이다. 심지어 토끼는 자기 앞에서 부활절이라는 단어를 꺼내는 것마저도 싫어했다. 그것은 지난해 부활절에 벌어진 사건 때문이었다. 지난해는 꼬마 루가 숲속에서 맞이하는 첫번째 부활절이었으므로 토끼는 완벽한 부활절 파티를 위해 완벽한 계획을 세우고 완벽한 준비를 갖추었다.그러나 친구들은 아무도 토끼의 지시를 따르지 않았고 제멋대로 계란찾기를 하며 토끼의 계획을 엉망진창으로 만들어버렸다. 화가 난 토끼는 다시는 부활절을 치르지 않겠다고 마음먹은 것이다. 결국 친구들은 모두 실망하여 집으로 돌아간다. 토끼는 해설자의 안내를 받아 잠깐 아직 쓰여지지 않은 페이지를 돌아보게 된다. 숲속은 매우 완벽한 상태로 정리정돈이 잘 되어 있었다. 바로 토끼가 바라는 그대로였다. 다만, 친구들이 아무도 없다는 사실을 제외한다면 말이다. 부활절 파티가 사라지자, 친구들은 하나 둘씩 숲을 떠나고 결국 토끼만 남게 된 것이었다. 그제야 자신이 너무 독선적이었음을 깨달은 토끼는 모든 것을 예전으로 되돌리려 하는데...
The award-winning show is re-imagined as a live concert event, featuring an all-star cast of recording artists, set during the last week of Jesus' life as he deals with betrayal, love and jealousy, and told from the perspective of Judas.
핼러윈, 어머니날, 성 패트릭의 날 등 다양한 명절을 배경으로 한 통쾌하면서도 암울한 8가지 단편으로 구성된 납량 공포 옴니버스 영화
Ralph, a bunny being interviewed for a documentary, goes through his daily routine as a “tester” in a lab.
Erin Cavendish goes undercover at her family's chocolate plant to see why sales are down when she meets head chocolatier, Bryan, who has new ideas on how to update the Easter product line.
A collection of Winnie the Pooh's memorable holiday adventures, as Winnie, Piglet, and Tigger set out to find the right ingredients for Winter, Rabbit learns how to manage a complicated Thanksgiving dinner, and everyone gets a special visit from a new friend. Featuring a number of delightful songs for singing along, this video is sure to become a favorite holiday classic.
Documentary about the murderer José Luis Cerveto.
Lorenzo is a young man who has just returned to Salamanca (Spain) from England, where he fell in love with Berta, a girl daughter of exiled parents who have never seen Spain. Lorenzo tries through some beautiful letters that she understands how is the world where her parents once lived.
Caudillo is a documentary film by Spanish film director Basilio Martín Patino. It follows the military and political career of Francisco Franco and the most important moments of the Spanish Civil War. It uses footage from both sides of the war, music from the period and voice-over testimonies of various people.
Ivón, a chorus girl, and Hugo, a failed writer, arrive at a seaside hotel on a stormy night, along with Carlos, Hugo's 19-year-old son. When they decide to lean over the cliffs of the coast to observe the wild dance of the turbulent waves down below, an unexpected event tragically happens.
This film uses stop motion animation of still photographs to convey images of politics and science in the nuclear era. The advancement of science allows man to do things he never would have been able to do without, for good or bad. Politicians are either behind the scenes manipulating those scientists or are using that science for their own goals, primarily in the space race. Everyday items and people are projected upwards - many in the form of rockets - followed by iconic structures, such as the Empire State Building, the US Capitol, the Washington Monument, the Eiffel Tower and the Kremlin, being rocketed skyward as visual representations of that race into space.
The creative and ambitious Carlos, a young Spanish film buff, manages to become a professional camera operator with time and effort, and is also blessed with the love of Anna, which he has longed for; but the outbreak of the Civil War in 1936 changes everything for both of them.
An attempt to transform a Roman Western into a Greek tragedy.
A portrait of several characters of Spanish culture who were very popular at another time, but who were completely forgotten in their old age. All of them show the reality of abandonment and the decay of oblivion. They really are broken toys.
Two students are arrested for painting revolutionary graffiti on the university walls. They escape from the camp and flee with two American girls, disguised as rich young men who are showing Spain to two tourists.
Region of Castilla La Vieja, Spain, early 20th century. In Luján, a village ravaged by drought, Juan, a humble farmer who survives with his wife and son, confronts a local loan shark and is imprisoned as a result.
Colometa is an average housewife with two children to care for in the late 1930's, as the Spanish Civil War is starting and her husband goes off to fight. She had been an ordinary woman working in a shop when she met the lively carpenter who married her, and their life together was without major problems. But now she is forced to raise her children under straitened circumstances, and after her husband dies, her life undergoes another major change as she marries for the second time. Underneath Colometa's acquiescent, forebearing exterior must lie just a few discontents, a few unrealized dreams - but they never surface as she blithely moves from one episode in her life to another.
A particular reading of the forties and fifties in Spain, the hard years of famine and repression after the massacre of the Spanish Civil War, using popular culture: songs sung by ordinary people, newspapers and magazines, movies and newsreels; the story of a country torn apart needing to overcome the memory of the war and face an uncertain and painful present.
Manuel Jacques Perrin is a young man from the country who tries to make it in Madrid in this somber melodrama. He struggles to survive in the unforgiving city where only the strongest will prosper. Manuel defends himself and kills a murderous thief in a fight then quietly waits for the police to reach the scene of the crime.
Bruce Baillie's Mr. Hayashi might be thought of as a putative East Coast story transformed by a West Coast sensibility. The narrative, slight as it is, mounts a social critique of sorts, involving the difficulty the title character, a Japanese gardener, has finding work that pays adequately. But the beauty of Baillie's black-and-white photography, the misty lusciousness of the landscapes he chooses to photograph, and the powerful silence of Mr. Hayashi's figure within them make the viewer forget all about economics and ethnicity. The shots remind us of Sung scrolls of fields and mountain peaks, where the human figure is dwarfed in the middle distance. Rather than a study of unemployment, the film becomes a study of nested layers of stillness and serenity.
A farm family moves into a city maybe at the end of the Spanish Civil War. They move in with the sister of the farmers wife. In the city everything is illegal or immoral or both.
Peyote Queen opens with black-and-white perforations that pulsate to the beat of drumming and escalate to light-bathed split screens and kaleidoscopic effects. Switching to lively organ accompaniment, the film pours out a stream of simple scratchings that rollick across the screen. Fish, breasts, flowers, boats, water, lips, hearts, stars—the hieroglyphs explode with color and celebrate the female creative force. The surge slows with the return of ritual drumming, this time with chanting, and a self-reflective coda. -- National Film Preservation Foundation
A short film featuring various vintage Mickey Mouse toys.
This documentary, filmed clandestinely, is based on several interviews with the executioners who worked in Spain during the early 1970s, as well as families of people executed by them.
Things spin: amusement park rides, a phonograph record. A man wakes, shaves, and takes a phone call. Another man, in a kimono, walks in the woods, stops, and opens a small decorative box on the forest floor. People at an amusement park called Little Harlem enjoy themselves. A man walks through another amusement park, called Cavalcade Worlds, as midway rides spin. At a house, an older woman cleans; a pre-teen girl sets the table; a teenaged boy showers. After he dresses, he holds a candle high above his head and walks swiftly toward a young man standing bare-chested, his arms extended. A man arrives home where the girl has set the table. The youth sleeps. Christmas?
Spectator is one of the early masterpieces by Zwartjes. The film explicitly shows one of Frans Zwartjes’ main themes: the relationship between husband and wife. It is a relationship that is strongly marked by power and domination, sexual attraction and repulsion. It manifests itself in humiliation and abuse (such Pentimento), but also in cool eroticism or natural physicality. Zwartjes’ goal is not to explain or designate this relationship. Rather it is the subject that Zwartjes uses to describe his world. In an article on Zwartjes, filmmaker and student George Schouten compares Zwartjes to the Italian writer Alberto Moravia. For both, sex is their way of dealing with reality. It is the subject by which they define their world. And for Zwartjes, it is also the subject with which he can display and develop his cinematic talent. (eyefilm.nl)