The Challenges (1969)
장르 : 드라마
상영시간 : 1시간 42분
연출 : José Luis Egea, Víctor Erice, Claudio Guerin
시놉시스
Los desafíos presents three separate stories that are linked by an American presence in Spain in the 1960s, with Dean Selmier playing the role of the American male in all three.
In Fucking Different XXX, the passion for explicit sex scenes brought eight international filmmakers together. The eight short films shot in Paris, Berlin and San Francisco are about intensive sex, quick sex, romantic sex, funny sex, the first sex, and the last sex. The range goes from a lesbian quickie in the toilet, a bloodthirsty orgy, romantic fisting all the way to wet teenage dreams. The result is a never seen before look upon sexual tastes and varieties, far from clichés, with a fresh and sometimes humorous approach.
로마에서 휴가의 마지막 일정을 보내던 건축가 존. 그는 우연히 자신의 젊은 시절을 꼭 빼닮은 건축학도 잭을 만나게 되고, 순수하면서도 열정적인 삼각관계 속으로 빠져든다. 지극히 평범한 로마 시민 레오폴도는 어느 날 눈 떠보니 스타가 되어 있다. 속옷 색깔부터 케첩 묻은 양복 패션까지, 그의 일거수일투족이 주목 받으며 조금은 피곤한 스타의 삶이 펼쳐지는데... 갓 결혼한 신혼부부 밀리와 안토니오는 로마 생활에 대한 부푼 가슴을 안고 정착을 준비한다. 하지만, 밀리가 없는 사이 갑작스레 나타난 콜걸 안나로 인해 안토니오는 자신도 모르는 본능에 눈 뜨게 되고... 은퇴한 오페라 감독 제리. 그의 딸 헤일리는 여행 중 만난 미켈란젤로와 결혼을 앞두고 있다. 딸의 약혼자를 만나기 위해 로마에 온 그는 평생을 장의사로 살아온 미켈란젤로의 아버지에게서 엄청난 재능을 발견하게 되는데...
프로 농구 리그의 전술 코치인 마르코스… 감독과 싸운 뒤 음주 교통사고를 내고, 사회 봉사 명령을 수행하기 위해 지적 장애인 농구팀 ‘프렌즈’의 감독을 맡게 된다. 하지만 오만한 마르코스를 보고, “괜찮아 언젠간 깨닫는 날이 오겠지” 라면 다독이는건 오히려 선수들 쪽인데…?
On a Tuesday night, five couples have separate sexual adventures. Matt and Kris, friends for years, want to have an only-once, no-strings good time. Abby and Andrew, married, celebrate his birthday, but it's marred by angst and miscommunication. Mia and Eric are exes, making sure they are over each other. Jaime and Ken work together and this is a first date. Inez and Gord invite his roommate, Dave, to join them. By the time each couple has gone through a prelude, foreplay, sex, an interlude, orgasm, and afterglow, they've answered basic questions: can sex be anonymous, are we bored, is our marriage really finished, does anyone tell the truth, and how do we make someone happy?
아멜리에의 프로듀서가 전세계 최고의 감독 20명과 찍은 18편의 옴니버스 영화로, 파리를 배경으로 한 18가지의 색다른 사랑 이야기를 담고 있다. 5분의 제한 시간 안에서 펼쳐지는 이야기들의 한가지 공통점은 바로 '사랑의 도시, 파리'라는 주제이다. 각각의 감독들은 이 주제를 받아들이고 자신들만의 개성을 듬뿍 담은 작품들을 탄생시켰다. 마치 를 연상시키는 내레이션으로 연결된 18편의 짧은 영화들은 파리를 배경으로 펼쳐지는 갖가지 훈훈한 사랑의 기운을 전달하고 있다. 파리 시내 20개 구 중 한 곳을 골라 최소한의 비용으로 5분 동안 사랑이야기를 찍기. 에 참여한 20명의 감독에게 주어진 공통조건이었다. 몽마르트 언덕, 에펠탑, 차이나타운, 마레, 센 강변 등 파리 곳곳을 배경으로, 현대 파리의 일상과 주인공들의 천차만별 사랑, 그리고 세계 곳곳의 감독들이 파리에 보내는 사랑이 함께 어우러진다. 감독들 각자의 개성과 세계적인 스타들의 모습이 몽타주된 감미로운 영화.
LA, 뉴욕, 파리, 로마, 헬싱키. 같은 날, 같은 시간, 각기 다른 5개 도시 속 택시 안에서 벌어지는 소동을 그린 옴니버스 영화.
Storyteller and Conceptual Magician Derek DelGaudio attempts to understand the illusory nature of identity and answer the deceptively simple question 'Who am I?'
A fragmented view of contemporary Spain, drawing conclusions about the persistence of the human condition, strangeness, and the chaos within relationships.
역사학자인 장 마르탱이 젊은 아내 프랑수아즈에게 7개의 진귀한 진주로 만들어진 목걸이에 관한 이야기를 들려준다. 그 진주 목걸이는 원래 교황 클레멘스 7세가 조카딸인 메디치 가문의 카트린에게 주었던 것이다. 그런데 7개의 진주 중 4개는 영국 엘리자베스 1세의 손에 들어가 영국 왕실의 왕관을 장식하게 되었다. 하지만 나머지 진주는 행방이 묘연하다. 장은 사라진 3개의 진주를 찾으려 애쓴다. 역사적 사실을 교묘히 활용한 흥미진진한 이야기. 사샤 기트리를 비롯한 배우들은 1인 다역으로 활약한다. ⓒ Gaumont(France)/(재)영화의전당 1937 베니스영화제 외국어영화 각본상
Six couples who do not know each other are brought together by destiny, fate and love
술 때문에 엄청난 빚을 지고 늘 바람을 피우지만 어쩐지 미워할 수 없는 매력에 뛰어난 재능을 지닌 방탕한 소설가 오타니(아사노 타다노부)와 그런 못난 남편에게 우롱당하면서도 지극정성으로 감싸 안는 아내 사치(마츠 다카코)의 사랑 이야기. 오타니의 애인에 히로스에 료코, 사치를 좋아하는 순진한 청년에 츠마부키 사토시가 출연을 했다. 2009 몬트리올 국제 영화제 감독상 수상. 채도가 낮은 색감의 1940년대 도쿄 풍경과 카메라 워크가 마치 오즈 야스지로의 초기 영화를 떠올리게 하며, 일본에서 개봉 시 “다자이 문학의 정취를 재현하는데 부족함이 없다”는 평가를 얻었다.
In this dreamlike film, a nameless father and his son, Aleksei, live together in an apartment in St. Petersburg. Aleksei's mother has died and consequently the two have a very close relationship. When Aleksei acquires a girlfriend, she refuses to take a back seat to his bond with his dad, and breaks up with him. Aleksei is also experiencing nightmares, dreading separation from his father to be a part of the military as his father was.
A young director intent on making "the greatest color crime movie ever" can't seem to finish his script--he has a beginning and an end, but he can't quite figure out the middle. The daughter of his landlord, excited to have a real "movie person" living nearby, tries to help by putting him in touch with a man who wants to collaborate on a script--the strange "Dr. Jolly"
Five short comic sketches, all unrelated to each other, except that they are all expressions of Italian sexual humor.
Since her parents passed away, Princess Mona lives by herself in a castle with two hideous, ghastly characters, Goomi and His Lordship. One day her sobs draw the attention of a unicorn, called U, who wants to comfort and protect Mona for as long as she needs. U becomes Mona's companion, her confidant and her inseparable friend. While Mona grows into a beautiful princess, a group of charming, peaceful and fanciful Yeah-Yeah’s settles in the neighboring forest. They have no particular special powers, yet they soon bring about major changes in everyone's lives, especially in Kulka, the dreamy musician.
An empathetic stripper plays therapist to the many damaged clientele and co-workers who frequent the popular Anywhere Bar.
크리스터는 세탁중인 셔츠 주머니에 집세를 넣어 둔 생각이 난다. 돈을 찾을 생각에 그는 세탁기를 멈추려고 메인 퓨즈를 차단한다. 관리인이 새 퓨즈를 넣을 때 한 노인이 위층의 퓨즈상자를 만지다 갑자기 죽는다. 노인의 딸 레니는 이제 세상에 홀로 남겨지게 된다. 한편 초보 엄마 하이디는 세탁물을 가지러 갔다가 세탁기가 멈춘 것을 보고 서둘러 젖은 옷을 꺼낸다. 이런 사실을 모른 채 크리스터는 일을 계속 하는데….
A film about non-territorial office space, multi-mobile knowledge workers, Blackberries and Miles&More. A road movie discovering the working world of tomorrow. This documentary will take you on a journey through the post-industrial knowledge and services workshops, our supposed future working place. In this new world work will be handled more liberally. Time clocks cease to exist. Attention is not compulsory any more. The resource “human“ comes into focus. The film closely follows the high-tech work force – people who are highly mobile and passionate to make their work their purpose in life. Further episodes resume this topic and lead into the world of modern office architecture and into the world of Human Resource Management.
Robert Lund (Roy Bjornstad) is a weary man, and his days as a starring saxophone player seem to be near their end. The Nazis have occupied Norway for some time, and he has been passing the time by telling his son Bobby (Erik Andersson) some tales of his previous exploits.
An episodic battle of the sexes inspired by the best-selling book of the same name.