Hakob Hovnatanyan (1967)
장르 : 다큐멘터리, 역사
상영시간 : 10분
연출 : Sergei Parajanov
시놉시스
Exploring the art of Armenian portraitist Hakob Hovnatanyan, Parajanov revives the culture of Tbilisi of the 19th century.
공장에서 일하며 혼자 사는 앙투안은 오페라나 클래식음악을 즐긴다. 베를리오즈 음악 과정을 듣던 앙투안은 귀여운 소녀 콜레트를 보고 첫눈에 반한다. 그녀의 화목한 가족들은 앙투안을 식구처럼 대하지만, 그에 대한 콜레트의 감정은 애매모호하다. 안제이 바이다, 렌조 로셀리니 등과 함께 작업한 옴니버스영화 중 한 작품. <400번의 구타>의 앙투안이 17세가 되어 돌아왔으며, 그의 이야기는 로 이어진다. (2012 부산 영화의 전당 - 프랑수아 트뤼포 전작전)
CIA agent John Jessup lives a seemingly normal life in the busy capitol of Berlin. He is in one of CIA’s most important sleeper cells in Europe, but on his last mission in Italy, he made a terrible mistake, putting not only himself in danger, but also the very existence of the CIA in Europe. The past is now about to catch up with him…
After the train station clerk is assaulted and left bound and gagged, then the departing train and its passengers robbed, a posse goes in hot pursuit of the fleeing bandits.
Twenty-five films from twenty-five European countries by twenty-five European directors.
When Robin's daughter Lacy wants to buy an expensive guitar, Robin reminisces about the days when she was a teenager, asking her dad for her first car, an Olds Cutlass Supreme.
파리의 호텔 슈발리에의 한 객실방은 여러 물건이 흐트러져 있고 침대에 누운채 한 남자가 룸 서비스를 부탁한다. 뒤이어 30분 후에 도착 한다는 여자의 전화를 받고 남자는 방을 정리한다.
남녀의 화해장면만을 담은 단편 영화인데 예전의 이 둘에겐 어떤 사랑과 어떤 상처와 어떤 이별이 있었을까...?
Finding an unfinished script written by Alfred Hitchcock himself, Martin Scorsese attempts to recreate it himself as Hitchcock would have.
Martina and Sonja, cross-dress in vampire capes and werewolf claws, re-enacting familiar horror tropes. A corresponding soundtrack of stock screams and "scary" music suggests that the girls' toying with gender roles and power dynamics may have dire consequences.
Schtonk! is a farce of the actual events of 1983, when Germany's Stern magazine published, with great fanfare, 60 volumes of the alleged diaries of Adolf Hitler – which two weeks later turned out to be entirely fake. Fritz Knobel (based on real-life forger Konrad Kujau) supports himself by faking and selling Nazi memorabilia. When Knobel writes and sells a volume of Hitler's (nonexistent) diaries, he thinks it's just another job. When sleazy journalist Hermann Willié learns of the diaries, however, he quickly realizes their potential value... and Knobel is quickly in over his head. As the pressure builds and Knobel is forced to deliver more and more volumes of the fake diaries, he finds himself acting increasingly like the man whose life he is rewriting. The film is a romping and hilarious satire, poking fun not only at the events and characters involved in the hoax (who are only thinly disguised in the film), but at the discomfort Germany has with its difficult past.
Travolting (unfortunately I can't take credit for this brilliant insult)!!! One of the worst movies I have ever seen; yet you(might) have to give Travolta credit for sticking it out with this obvious train-wreck, which most likely was quite evident even during the filming. One of the most infuriating things about this movie is the complete lack of any creativity in order to explain the inconsistencies and conflicts of logic in the plot and story, like using 1000 year old weapons and airplanes!; either the creators of this film think that anyone who would watch this movie are completely retarded (which may be true, and that includes me!), or the people who made this movie are freaking delusional- both are obviously true! (by n-reynolds (United States))
날카로운 면도날이 여자의 눈을 향하고, 거침없이 눈을 잘라낸다. 손 위에 우글거리는 개미들과 죽은 당나귀를 실은 그랜드피아노를 끌어당기는 남자 등 기묘한 이미지의 파편들이 이어진다.
루이스 부뉴엘과 초현실주의 화가 살바도르 달리가 함께 시나리오를 쓴 부뉴엘의 데뷔작이다. 줄거리가 잡히지 않는 기괴한 이미지들의 나열은 지금까지도 충격과 공포를 안겨주며, 초현실주의의 진정한 걸작으로 남아있다. 여자의 눈을 잘라내는 남자는 바로 부뉴엘 자신이다.
세계 제3차 대전이 발발한다. 파리의 오를레이 공항에 있는 한 산책로에서 다보스 헨릭이라는 남자가 헬렌 카텔린이란 여자를 바라보는데 원자 폭탄이 폭발한다. 그 후 영화는 핵 쓰레기로 가득찬 지상을 떠나 사람들의 지하 생활을 보여준다. 지하 생활자들은 더 이상의 파괴를 막기 위해 '과거와 미래를 오갈 수 있는' 약을 가지고 과거와 미래 세계의 사람들을 보내지만 결국 다보스 만이 성공한다.
68혁명에 대한 크리스 마커의 입장과 함께, 영화-이미지가 시간과 기억과 맺고 있는 관계성을 매체의 본질에서부터 추적하는 마르케의 작업물들을 대표하는 작품이다.
A butcher in Paris takes his revenge after his daughter is brutally attacked.
A young man journeys through a desert, where he is kidnapped by a sadistic stranger clad in a pig mask. The stranger proceeds to brutally torture the young man, who then finds himself escaping into his imagination, with fantasy and reality intersecting.
남북전쟁이 끝난 후 남아도는 대포를 처리하는 방법을 연구하다가 큰 대포를 만들어 안에다가 사람을 태운 우주선을 집어 넣고 달로 쏘아 올리기로 결정한다. 사람들에게 환송을 받으며 천문학자를 태운 로켓이 대포로 발사되고 곧 로켓은 달에 착륙한다. 천문학자는 달에 도착하자마자 잠을 자고, 일어나고 나서 동굴로 가자 거대한 버섯을 발견한다. 한 천문학자가 우산을 펼치자 곧바로 버섯으로 변해 버린다. 이때 외계인이 나타나지만 천문학자는 이를 쉽게 죽인다. 곧 더 많은 외계인이 나타나서 천문학자들은 둘러싸이게 되고, 외계인은 그들을 잡아 우두머리에게 데리고 간다. 천문학자들이 우두머리를 죽이고 도망친다. 다섯 명이 비행선 안으로 들어가고 나머지 한 명은 절벽에 걸친 비행선에 달린 로프에 매달려 비행선을 우주로 떨어뜨린다. 우주선은 지구로 떨어져 바다에 빠진다. 천문학자들은 구조되어 큰 환대를 받는다.
Working men and women leave through the main gate of the Lumière factory in Lyon, France. Filmed on 22 March 1895, it is often referred to as the first real motion picture ever made, although Louis Le Prince's 1888 Roundhay Garden Scene pre-dated it by seven years. Three separate versions of this film exist, which differ from one another in numerous ways. The first version features a carriage drawn by one horse, while in the second version the carriage is drawn by two horses, and there is no carriage at all in the third version. The clothing style is also different between the three versions, demonstrating the different seasons in which each was filmed. This film was made in the 35 mm format with an aspect ratio of 1.33:1, and at a speed of 16 frames per second. At that rate, the 17 meters of film length provided a duration of 46 seconds, holding a total of 800 frames.
Frankenstein, a young medical student, trying to create the perfect human being, instead creates a misshapen monster. Made ill by what he has done, Frankenstein is comforted by his fiancée; but on his wedding night he is visited by the monster.
Using every known means of transportation, several savants from the Geographic Society undertake a journey through the Alps to the Sun which finishes under the sea.