Ice Cream (1970)
장르 : 음악
상영시간 : 10분
연출 : Antoni Padrós
시놉시스
A short film about a mysterious ceremony, based on an essay by William S. Burroughs.
Margo, Edith, and Agnes spot an ice cream truck. The three of them go after the truck but Agnes falls as she attempts to pedal to the truck. The Minions, seeing her so upset by this, decide to build her a unicorn-themed motorcycle. Agnes goes for a little ride around town.
고스트 독은 허름한 뉴욕의 아파트 옥상에서 비둘기를 키우며 살아가는 외로운 킬러다. 그는 언제나 "사무라이의 길"을 복음서철 지니고 다닌다. 어느 날, 우연히 그의 목숨을 구해준 뉴욕 마피아 루이를 사무라이가 목숨을 걸고 충성을 바칠 주군으로 여긴다. 하지만 루이는 그리 대단한 인물도 아니고 고스트 독을 구해준 것이 어떤 커다란 정의감이나 대의명분 때문이 아니었다. 그저 별볼일 없는 양아치 루이. 하지만 고스트 독은 그를 위해서 그의 집단의 청소부 역을 묵묵히 해주고 있다. 여느 때처럼 고스트 독은 루이의 명령을 받아 일을 처리하지만, 그 일이 루이가 꾸민 일음을 알지 못하는 고스트 독이 조직의 경계를 받기 시작한다.
When a Wall Street firm downsizes, a well-to-do trader finds himself living with his parents and driving their ice cream truck.
만화가인 클레이 리델(존 쿠삭)은 공항에서 아내와 통화하던 중 휴대폰에서 흘러나오는 정체 모를 전파에 의해 공항 내에 있는 사람들이 미치광이처럼 날뛰며 서로를 공격하는 끔찍한 광경을 목격한다. 이상한 전파에 노출되지 않은 사람들은 송신탑을 찾아 피난을 떠나고, 클레이는 피난 중 만난 괴짜 무신론자 톰 맥코트(사무엘 L. 잭슨)와 엄마를 잃은 소녀 앨리스(이사벨 퍼만)와 함께 자신의 아내와 아들을 구하기 위해 미쳐버린 세상 속으로 뛰어드는데… 과연, 클레이는 멸망 끝에 있는 세상에서 아내와 아들을 만날 수 있을까?
인간을 위협하는 '프릭스'의 출현으로 공포에 빠진 도시. 불안에 휩싸인 아빠 ‘헨리’(에밀허쉬)는 7살 딸 ‘클로이’(렉시콜커)를 안전하게 지킨다며 밀폐된 집에서 철저히 외부와 차단시킨다. 클로이는 바깥 세상이 궁금하지만 아빠는 꼭꼭 숨어 있지 않으면 놈들이 우리를 죽일 꺼라고 겁을 준다. 어느 날, 신비한 음악소리와 함께 아이스크림 트럭이 집 앞에 나타나고, 아이스크림이 너무 먹고 싶은 클로이는두려움과 설레임을 안고 아빠 몰래 문 밖을 나선다. 어딘지 수상한 분위기의 '미스터 스노우콘'(브루스 던)은자신과 함께 있으면 안전하다면서 클로이를안심시키는데… 세상이 정말 위험한 걸까? 아니면 아빠가 이상한 걸까?
삐에로처럼 생긴 외계인들이 마을에 나타나 사람들을 납치해 솜사탕으로 만들어 먹는다. 마을의 젊은이들은 위험을 깨닫지만, 다른 마을 사람들은 일을 심각하게 여기지 않고 그들의 말을 믿지 않는다.
평범한 여행은 재미없잖아? 뉴욕으로 가는 길, 두 친구가 못된 장난을 꾸민다. 몰래카메라로 사람들을 놀라게 해주자. 진짜 일반인들을! 그리하여 탄생한 기절초풍 코미디.
기억상실증에 걸린 청부살인업자 황지명은 창녀인 동업자 가흔 외엔 아무 연고가 없는 고독한 킬러였고 가흔은 동업자인 이 킬러에게 사랑을 느끼게 된다. 황지명은 완벽한 사업을 위해선 사적인 감정이 개입되어선 안된다는 생각에 가흔과 만나는 걸 철저히 피했다. 하지만 가흔은 그런 황지명을 그리며, 일방적인 사랑의 감정을 가슴에 묻어둔다. 다섯살때 말을 잃게 된 하지무는 하나뿐인 가족인 아버지를 모시고 친구도 직장도 없이 살아가던 중 남의 가게에 숨어들어가 폭력적인 방법으로 장사를 한다. 사랑이란 걸 몰랐던 그에게 어느 날 실연당한 여인 챨리를 만나 왠지 모를 사랑의 감정을 싹틔운다. 황지명은 의식적으로 가흔을 피하기 위해 낯선 창녀에게 몸을 맡기고 가흔과의 동업을 끝내려고 한다. 가흔은 사랑하는 이를 보내는 아쉬움에 마지막 일을 부탁하는데 그것은 가흔이 또 다른 살인청부업자에게 자신을 배신한 황지명을 살해하기 위한 앙갚음이었다. 하지무 역시 첫사랑인 챨리로부터 배신당한 아픔을 뒤로한 채 일본인이 경영하는 식당에서 일하면서 새로운 삶을 개척해 나가려 한다.
환각제는 나쁜 여행의 안내자일 수 있다. 하지만 포복절도할 경험을 선사해 줄 수도 있다. 애니메이션과 재연을 통해 보는 유명 인사들의 모험. 기묘한 이야기가 시작된다.
마약 밀매상 오스카는 스트리퍼인 동생 린다와 함께 도쿄에 도착한다. 경찰의 단속에서 총에 맞은 오스카는 린다에게 했던, 그녀를 결코 떠나지 않겠다는 약속을 떠올리고, 그의 영혼은 도시에 붙박여 과거와 현재, 미래를 넘나든다. (2010년 14회 부천국제판타스틱영화제)
영국의 고풍스러운 저택으로 품위 넘치는 가족이 하나 둘씩 모여든다. 사랑하는 아버지가 돌아가셨다니… 하지만 아버지의 관이 도착해 뚜껑을 열어보니 생판 모르는 남자가 누워있다. 엄숙한 장례식에 관이 잘못 배달 되는 것부터 시작으로 오늘 하루 결코 순탄할 것만 같진 않다! 가족들은 슬픔을 나누기 위해 모인다.
컴퓨터 전문가인 앨리(Allison Jones: 브리짓 폰다 분)는 결혼을 약속한 애인 샘(Sam Rawson: 스티븐 웨버 분)이 바람을 피우자 그와 결별을 선언한다. 그녀는 혼자된 고독을 이기기 위해 아파트를 같이 쓸 룸메이트를 구한다는 광고를 내는데, 이때 헤드라 칼슨(Hedra Carlson: 제니퍼 제이슨 리 분)이라는 20대 여자가 찾아온다. 헤드라와 앨리는 함께 살면서 급속도로 가까워지고, 헤드라는 앨리가 샘을 잊도록 모든 노력을 아끼지 않는다. 그러나 앨리가 샘과 다시 화해하자 앨리를 어린 시절 물에 빠져 죽은 자신의 쌍동이 동생과 동일시하는 헤드라는 샘에게 그녀를 빼앗길까봐 샘을 살해한다. 머리 빛깔과 모양, 옷까지도 앨리와 너무 흡사하게 꾸며 범행을 저질렀기 때문에 앨리는 그녀를 당해낼 수가 없다. 하지만 상황이 급박해지자 앨리는 과감해지고 헤드라에게 맞서 피마르고 격정적인 사투를 벌인다.
Radio host Alan 'Dickie' Bird witnesses how an icecream van is attacked and destroyed by angry competitors. This leads him into the struggle between two Italian families over the icecream market of Glasgow.
베이비 제인 허드슨은 어린 시절 보드빌 쇼의 유명한 스타였지만 성장한 후에는 배우로서 재능을 인정받지 못한다. 대배우로 성공한 언니 블랜치의 그늘 아래서 술과 향락으로 매일을 보내고 있을 뿐이다. 그러던 어느 날 술 취한 제인과 블랜치가 함께 자동차에 타고 있다 사고가 난다. 블랜치는 다리를 다쳐 반신불수가 되고, 제인은 불만과 질시 속에서도 어쩔 수 없이 언니를 돌보며 살게 된다. 세월이 흐른 후, 블랜치는 알콜중독으로 편집증 상태가 된 제인을 병원으로 보내려 하는데, 이 사실을 안 제인은 온갖 수단으로 블랜치를 학대한다. 제인은 헌신적인 가정부 엘비라를 우발적으로 죽이게 되자 어찌할 바를 모르고 혼란에 빠진다.
뉴욕의 뒷골목 건달인 카즈머는 자신의 생활에 염증을 느끼고 어떻하든 그 생활을 청산하려고 한다. 카즈머는 동생처럼 지내는 얼음 배달부 빅터와 술집에 들렀다가 프로레슬러 프랭키와 내기 팔씨름을 주선해 승리한다. 빅터의 힘에 자신이 생긴 카즈머는 파라다이스 엘리의 챔피언 빅 글로리와의 경기를 주선하고 그 경기도 이기자 빅터를 프로레슬러로 만들려고 한다. 빅 글로리의 집으로 위로하러 찾아갔지만 그의 가난한 모습과 허탈감을 보고 빅터는 프로레슬러의 길을 포기하려 하지만 카즈머는 그를 설득하여 프로레슬러로 데뷰하여 승승장구한다. 프랭키와의 시합을 앞둔 크리스마스날 카즈머는 빅 글로리에게 빅터의 파티에 가자고하지만 빅 글로리는 실패한 선수생활에 낙담을 하고 자살한다. 이때부터 카즈머는 프랭키와의 경기에 회의를 느끼고 빅터를 만류하지만 결국 경기는 벌어지고…
Tommy has lost his job, his love and his life. He lives in a small apartment above the Trees Lounge, a bar which he frequents along with a few other regulars without lives. He gets a job driving an ice cream truck and ends up getting involved with the seventeen-year-old niece of his ex-girlfriend. This gets him into serious trouble with her father.
호송되던 죄수가 아픔을 호소하는 탓에 패쇄직전인 경찰서에 잠시 피신하게된다. 신입 경관 비숍은 그 경찰서를 관리하는 임무를 맡게된다. 한편 아이가 총에 맞는바람에 아이의 아버지는 총을 쏜 갱단을 죽이고 패쇄직전의 텅빈 경찰서로 도피하게된다. 복수를 하려는 갱단들이 경찰서로 몰려오게된다. 꼼짝없이 몰살당하게 된 경찰과 여자 직원, 그리고 호송중이던 죄수들은 생존을 위해서 손을 잡게되는데...
보스턴 테리어 종의 떠돌이 강아지 ‘윈스턴’이 새로운 주인을 만나 함께 살면서 벌어지는 이야기.
프리랜서 작가인 매리. 어릴 적 살던 교외로 다시 이사를 온 후 글감을 찾기 위해 노력한다. 남의 일에 간섭하기 좋아하는 동네 엄마들, 고향에 오니 떠오르는 즐거웠던 젊은 시절, 묘한 기류가 흐르는 옆집 청년과의 뜨거운 만남, 그리고 왠지 모르게 으스스한 아이스크림 트럭... 남편과 아이들이 도착하기 전 며칠 동안 매리는 뿌리칠 수 없는 달콤하고도 오싹한 유혹에 빠진다.
The Russian space station Avma is disintegrating, and an international team of scientists is sent to the dying station to salvage valuable technology left on board. But fate has other plans, and when a rogue meteor collides with the station, leaving them with all communications lost, and life-giving oxygen bleeding into space, one man has only hours to save all the lives on board.
Christian, an art critic, must write a study on the painter René Dimanche in order to understand why he did not produce anything for eight years. He asks his friend Ingrid to help him break through this mystery.
Filmed before his feature-length Arrebato, Zulueta’s Frank Stein is a personal reading of horror cult classic Frankenstein (1931), filmed directly from its television broadcast and reducing Whale’s original to only three packed and dizzying minutes, during which the film's sensitive monster evolves at an unusual rate.
A beautiful girl has an intense trip during which she transforms.
Ostensibly a non-narrative study of various aspects of a rural winter, this short film by one of modern Hungarian cinema’s greatest visual poets has all the spellbinding qualities of his better-known feature debut Sindbad (Szindbád, 1971), but here allied to a winning sense of humour that’s never quite allowed to detract from the haunting beauty of many of the images. The end of autumn is heralded by a few red leaves still clinging to a statue’s sculpted robes, while whip pans across the increasingly wintry landscape and close-ups of rippling water are given character by seemingly random freeze-frames and Zoltán Jeney’s electronic chirrups on the soundtrack. There are recurring shots of birds, migrating en masse, huddled by the icy water or lying individually dead, frozen stiff in the snow. So far Capriccio has been a reasonably generic mood piece, but then the snowmen arrive…
A Jewish family suffers persecution and suffering in the 16th century when they are accused of practicing witchcraft.
Pedro and Julian, two friends entomologists are in love the same woman, Adela, who decides to marry Peter. Julian attends the marriage, but acts against women as her own husband. The passion that unites the two friends, entomology, leads them to conclude a treaty. The woman, however, is not comfortable with the life she has lived and want to abandon them. Discovered that she suffers from the disease, makes men willing to please her in everything, without her knowing the reason for his change of attitude.
Alfredo is a cheerful party animal, son of a wealthy man. Alfredo's brother, a young very focused and mature boy, and their father try unsuccessfully to change the profligate lifestyle of Alfredo to remedy the dissolute life of the latter, which, by all indications, is clearly gay.
Bruno, a young traffic agent of the Spanish Guardia Civil, is abandoned by his wife after having an affair. Bruno, devastated, discovers one night, by chance, a strange passageway that leads him to another level of reality.
Prague, during World War II. Hana Kaufmann, a Jewish ophthalmologist, marries Dr. Antonín Bureš, a Christian man. When her family is sent to the Theresienstadt concentration camp, their romance turns into a struggle for survival.
Antonio and Concha, a couple who are constantly fighting about money, win the Christmas Lottery first prize. Concha, who is very bossy, starts making decisions about how they're going to spend it. But Antonio is fed up with her, he just wants to go to Brazil, lay in the sun, and never see her again. So he starts to plan how to get rid of her...
The teacher explains to her students, step by step and with full details and live examples, how are the different types of execution: the electric chair, the garrote, the gallows ..
Two young girls, Nobiko and Tomiko, go to the same school. The less fortunate girl Nobiko is one of the top students, while the rich girl Tomiko is not. At one time Tomiko's father was quite fond of Nobuko's mother.
In 1996, Marcello Mastroianni talks about life as an actor. It's an anecdotal and philosophical memoir, moving from topic to topic, fully conscious of a man "of a certain age" looking back. He tells stories about Fellini and De Sica's direction, of using irony in performances, of constantly working (an actor tries to find himself in characters). He's diffident about prizes, celebrates Rome and Paris, salutes Naples and its people. He answers the question, why make bad films; recalls his father and grandfather, carpenters, his mother, deaf in her old age, and his brother, a film editor; he's modest about his looks. In repose, time's swift passage holds Mastroianni inward gaze.
Inflamed by his readings of chivalric novels, Don Quixote, a knight with a sad face, accompanied by Sancho Panza, a peasant steeped in common sense, decides to set off across the world in search of improbable adventures.
A lyrical story about first love, death and disappointment, based on a poem of the same title.
Portrayal of a talented, influencial and troubled artist: a filmmaker who fought his own demons and seemed to live his own legend like no other director. Against all odds Sam Peckinpah was able to create a very personal body of work in the studio system of Hollywood and with his powerful directing and editing style changed the way of filmmaking forever. Legendary for his use of slow-motion violence, various scandals and his ongoing problems with sudios and producers, the story of Peckinpah is filled with tragedy, humor, success and defeat.
At the world premiere of "Gertrud" in Paris, December 1964, Dreyer is greeted by many celebrities of the French cinema: Clouzot, Langlois, Truffaut, Godard, Anna Karina. Afterwards Dreyer delivers short comments on the style of each of his films.
Come take an avant-garde walk in the Montparnasse of the late 1920's. This district of Paris, filmed in a most unusual way, shows how dedicated it is to art. Visit its art galleries and exhibitions, take a glimpse of famous painter Fujita, of Luis Buñuel eyeing the legs of beautiful Parisian passing the terrace of the café where he sits, of Italian futurists Marinetti, Prampolini and Russolo.
작은 마을에서 할머니와 단둘이 살던 오노 유코는 갑작스러운 할머니의 죽음과 함께 자신이 아버지와 비서 사이에서 태어난 사생아이며, 생모는 2차 대전 이후에 연락이 끊겨 할머니가 맡아 기르게 되었음을 알게 된다. 도쿄에서 부유하게 살고 있는 계모의 집에서 살게 된 그녀는 계모와 이복형제들의 멸시를 받으며 하녀처럼 생활하지만 언제나 밝은 면만을 보며 자신의 삶을 긍정적으로 받아들이는 '명랑소녀'이다.
Award-Winning filmmaker Paul Leduc (Frida, Naturaleza Viva, Reed: Insurgent Mexico, Barroco) directed this gritty musical drama about life in the ghettos of Mexico City during the 1980s. With a soundtrack of Mexican rock music, the camera takes the viewer through the streets, to rock concerts, and to the bars and clubs, where he exposes the hunger, repression, unhealthy conditions and violence in the marginal communities of Mexico's capital city.