/mnVBvBQKiknJ9iahcg7ay2iTeH8.jpg

The Apple (1963)

장르 : 애니메이션, 코미디

상영시간 : 6분

연출 : George Dunning
각본 : Stan Hayward

시놉시스

A man's repeated attempts to retrieve an apple off a high tree branch all prove fruitless. What does he want the apple for? That would be Telling.

출연진

제작진

George Dunning
George Dunning
Director
Stan Hayward
Stan Hayward
Screenplay
Richard Williams
Richard Williams
Storyboard Artist
Alex Rayment
Alex Rayment
Editor
Richard Williams
Richard Williams
Art Designer

비슷한 영화

그루팔로
The magical tale of a mouse who sets foot on a woodland adventure in search of a nut. Encountering predators who all wish to eat him - Fox, Owl and Snake - the brave mouse creates a terrifying, imaginary monster to frighten them away. But what will the mouse do when he meets this frightful monster for real?
Batman and Me: A Devotion to Destiny, the Bob Kane Story
A look at the life of Bob Kane, the creator of Batman.
인공적인 관점 혹은 아나모포시스
기이한 이미지에 집착하는 퀘이 형제의 독특한 취향이 이 애니메이션에서 완벽하게 실현된다. 16세기에서 17세기 회화 작품에서는 보는 각도에 따라 감상이 달라지도록 하는 테크닉이 유행했는데, 퀘이 형제는 여기에서 그 기법을 사용해 시각적 효과를 주고 있다.
상상 속의 비행 기계들
미야자키 하야오 감독이 스스로 만들고 내레이션까지 한 작품입니다. 작품 속에서 미야자키 하야오는 의인화된 돼지의 모습으로 나와 비행 기계들에 대해 설명을 합니다. 19세기 서양인이 상상하던 미래의 비행 기계가 유머러스하게 소개되며, 그 비행 기계들이 문명의 발전과 함께 발전해나가는 모습을 풍부한 상상력을 통해 그려놓았습니다. 이 작품에 등장하는 비행기계들의 묘사를 위해 사용된 기법은 "하울의 움직이는 성"에도 활용되었다고 합니다.
얀 슈반크마예르의 캐비닛
퀘이 형제 초기 작품으로 얀 슈반크마예르를 본뜬 인형(퍼핏)이 여러 주제에 대해 가르치는 구성을 갖고 있다. 펼쳐진 책을 머리에 쓴 슈반크마예르와 달리 강의를 듣는 인형(퍼핏)의 머리는 텅 빈 상태인데, 강의가 진행될 때마다 유사한 주제의 책으로 머리의 빈 공간이 채워지는 걸 볼 수 있다. 아홉 번의 강의마다 슈반크마예르 영화의 중요성이 다양하게 드러나며, 여러 영화적 기술이 특이하게 조합된 것이 특징이다.
Bug Crawls
In a solemn, haunted environment, a small bug crawls over the silhouette of a house.
Madagascar, a Journey Diary
Filmed like the travel journey of a Western traveler in search of Madagascar's customs. The pages turn, the drawings come to life, and the luxuriant landscapes of Madagascar appear one after another.
The Business Trip
A business man in his 30s, with an expense account, checks into a hotel, exchanging smiles and pleasantries with the desk clerk, a woman of beauty and style. Once in his room, he listens again to a voice message on his cell phone: his lover tells him she is breaking up with him; he is not spontaneous; she has found someone else; don't call. He throws his phone down. When he reaches beneath the bed to retrieve it, he finds a Polaroid photograph of a partially nude woman posed provocatively; it includes a phone number and a sexual question. He opens a beer and stares at the photo. If he calls, what then?
Trees
A Walt Disney short film.
Red Balloon
A young female babysitter is chatting to her friend when the young girl she's watching disturbs her. She hangs up the phone and goes upstairs to investigate. She finds her screaming and standing up on her bed but can't find anything wrong. She calms the child down and goes back down stairs. This happens several times but things get more ominous and creepy as the babysitter has to investigate the supposedly safe little bedroom.
The Heckler
An obnoxious heckler at a baseball game infuriates everybody.
고요한 밤 Ⅱ: 우리는 여전히 결혼 중?
실험주의 록 밴드 ‘히즈 네임 이즈 얼라이브 His Name Is Alive’의 음악을 사운드트랙으로 하는 3분짜리 안무 애니메이션. 봉제 인형, 흰 토끼, 종잡을 수 없이 움직이는 탁구공의 어울리지 않는 조합을 보고 있으면 최면에 빠진 듯한 묘한 매력이 느껴지면서, 동시에 어떤 사건이 일어날 것만 같은 조마조마한 기분이 들기도 한다. 마치 막스 에른스트가 만든 뮤직비디오를 보는 듯하다. 이 섬세한 흑백 영상은 러닝타임이 짧지만 퀘이 형제의 걸작으로 평가받는다.
Hobo with a Shotgun
Short mock trailer attached to select Canadian screenings of "Grindhouse."
인 앱센시아
아방가르드 작곡가 칼하인츠 슈톡하우젠이 영화 사운드트랙을 담당했다. 흑백에 컬러가 부분적으로 구현된 영화는 시네마스코프용으로 제작되었다. 실사와 애니메이션을 결합하고, 빛을 활용해 방 안에서 홀로 편지를 쓰는 한 여인의 내면을 형상화한다. 연필심은 자꾸 부러지고 여인은 계속해서 편지를 쓰는데, 여인의 감정에 따라 창문 밖에 보이는 빛의 풍경이 변화한다. 이 영화는 정신병원에서 줄곧 남편에게 편지를 썼던 엠마 호크에게 헌정하는 것이다. BBC와 파이프라인 필름스의 단편 음악영화 시리즈 ‘사운드 온 필름 인터내셔널 Sound on Film International’의 일환으로 코닝크스튜디오의 키스 그리피스가 제작했다.
To Save One's Self
The comforts of home are sacred, sweet and beloved. Mark had all of that... a beautiful wife, an angelic daughter, a purpose. His role was simple: To provide and protect. There was just one problem. Mark never learned how to stand up for himself. He lacked self-confidence and avoided confrontation for his entire life. For the most part, his fears went unnoticed and he was able to cloak his nervousness, until the day that everything around him changed. Mark finds himself in the middle of a very dark and terrifying predicament and is left with only one choice. He can stand up and fight, or lay down and die.
해부실의 남과 여
어두침침한 방 안에 남자와 여자가 있다. 방 밖으로 희고 밝은 해부실이 줄지어 있고 그곳에서는 인간을 대상으로 한 해부가 은밀히 진행 중이다. 아무래도 남자와 여자는 다음 해부 대상인 듯하다. 로코코 화가 장 오노레 프라고나르의 회화에서 영감을 받은 이 퍼핏 애니메이션은 내러티브는 존재하지만 그 주제나 의미는 쉽게 파악되지 않는다. ‘개인이 시스템 내에서 어떤 영향력을 미칠 수 있는가’와 같은 주제를 암시하는 작품이다.
Ashes
In collaboration with Lomo, an Austrian camera company, and Mubi, a global film website, Weerasethakul was invited to make a work to launch the new LomoKino, a portable motion picture camera. Ashes juxtaposes the intimacy of his daily routine with the destruction of memories and his observations of the dark side of Thailand’s social realities.
The Facts in the Case of Mister Hollow
The film centers on an unusual photograph dating back to the 1930s. An investigation of its particulars reveals a tapestry of secrets hidden in the details, and a tale of kidnapping and murder captured in a haunting moment.
A Thousand Roads
The film threads together four stories, taking us into the life of a stressed-out Mohawk stockbroker in Manhattan; a young Inupiat girl sent to live with her grandmother in Barrow, Alaska; a Navajo gang member who must find his core values in his reservation on the mesas of New Mexico; and a Quechua healer in Peru, attempting to save a sick child. Each story explores what it means to belong to a specific community. A Thousand Roads is a fictional work, produced by National Museum of the American Indian (NMAI) to explore the human context of the NMAI’s collections. The film is striking visually, and presents through its beauty and its stories an imaginative entry into knowing about Native people living in the vast indigenous geography that comprises the Americas. Rather than presenting a conventional historical perspective, the film is composed of short contemporary fictions about individuals, grounding them in emotional truths to which an audience can easily relate.