/oNLnTU7ObCeaIyUJqRFMfp7TcXU.jpg

WWE: The Ladder Match (2007)

장르 : 액션, 드라마, 스릴러

상영시간 : 9시간 0분

연출 : Kevin Dunn

시놉시스

Follow the evolution of the ladder match and how it has come to be one of the most popular professional wrestling events today. From the earliest ladder matches through TLC and the 6-man Money in the Bank WrestleMania tradition, some of the craziest and most violent ladder matches are included.

출연진

Aurelian Smith Jr.
Aurelian Smith Jr.
Himself
Sylvester Ritter
Sylvester Ritter
Big Daddy Ritter
William Jason Reso
William Jason Reso
Christian
Chris Benoit
Chris Benoit
Himself
Michael Hickenbottom
Michael Hickenbottom
Shawn Michaels
Scott Hall
Scott Hall
Razor Ramon
Glenn Jacobs
Glenn Jacobs
Kane
Paul Michael Lévesque
Paul Michael Lévesque
Triple H
Bret Hart
Bret Hart
Himself
Dwayne Johnson
Dwayne Johnson
The Rock
Adam Copeland
Adam Copeland
Edge
Matt Hardy
Matt Hardy
Himself
Jeffrey Nero Hardy
Jeffrey Nero Hardy
Himself
Mark LoMonaco
Mark LoMonaco
Bubba Ray Dudley
Devon Hughes
Devon Hughes
D-Von Dudley
Chris Irvine
Chris Irvine
Chris Jericho
Eddie Guerrero
Eddie Guerrero
Himself
Rob Van Dam
Rob Van Dam
Himself
Mark Calaway
Mark Calaway
Undertaker
Gregory Shane Helms
Gregory Shane Helms
Shane Helms/The Hurricane
Matt Hyson
Matt Hyson
Spike Dudley
Shelton Benjamin
Shelton Benjamin
Himself
Óscar Gutiérrez Rubio
Óscar Gutiérrez Rubio
Rey Mysterio
Ric Flair
Ric Flair
Himself
John Cena
John Cena
Himself
John Hennigan
John Hennigan
Johnny Nitro
Paul London
Paul London
Himself
Brian Kendrick
Brian Kendrick
Himself
Darren Matthews
Darren Matthews
William Regal
Dave Taylor
Dave Taylor
Himself
Adam Birch
Adam Birch
Joey Mercury
Shannon Moore
Shannon Moore
Himself
Kazuhiro Hayashi
Kazuhiro Hayashi
Himself
Jamie Noble
Jamie Noble
Jamie Knoble
Evan Karagias
Evan Karagias
Himself

제작진

Kevin Dunn
Kevin Dunn
Director
Vince McMahon
Vince McMahon
Producer
Vince McMahon
Vince McMahon
Executive Producer
Jennifer Bloodsworth
Jennifer Bloodsworth
Writers' Production
Christopher DeJoseph
Christopher DeJoseph
Writers' Production
Chris Irvine
Chris Irvine
Writers' Assistant

비슷한 영화

더 레슬러
현란한 테크닉과 무대 매너로 80년대를 주름잡은 최고의 스타 레슬러 랜디 '더 램' 로빈슨(미키 루크). 20년이 지난 지금, 심장이상을 이유로 평생의 꿈과 열정을 쏟아냈던 링을 떠나 식료품 상점에서 일을 하며 일상을 보내던 랜디는 단골 술집의 스트리퍼 캐시디(마리사 토메이)와 그의 유일한 혈육인 딸 스테파니(에반 레이첼 우드)를 통해 평범한 행복을 찾으려 노력하지만, 냉혹한 현실은 그에게 더욱 큰 상처로 돌아온다. 결국, 죽을 수도 있다는 의사의 경고를 뒤로 한 채 그의 생애 최고의 레슬링 매치를 위해 링에 오를 준비를 한다.
리멤버 타이탄
대다수의 백인들이 흑인학교와 백인학교의 통합을 격렬하게 반대하던 1970년대 버지니아주, 흑인인 허먼 분(덴젤 워싱턴)은 신설된 T.C.윌리엄스 고교의 풋볼팀 '타이탄스'의 감독으로 부임하게 된다. 인근 백인고교의 베테랑 감독인 빌 요스트(윌 패튼)가 조감독으로 밀려나자 백인 선수들은 이에 강력하게 반기를 든다. 허먼은 "내 말은 곧 법"이라며 엄격하게 선수들을 훈련시키고, 반항하던 백인 선수들은 차츰 흑인선수들과 팀웍을 이루게 된다. 조감독 요스트 역시 불쾌한 심정을 접고 허먼과는 다른 스타일로 선수들을 지도하고 타이탄스는 연승행진을 거둔다. 그러나, 마셜 고등학교와 버지니아 주 결승전을 앞둔 상황에서 주장인 게리(라이언 허스트)가 교통사고로 하반신이 마비되자 타이탄스는 의기소침해지는데...
믿음의 승부
이기든 지든... 주께 영광 돌립니다 두려움을 이겨낸 하나님과의 동행 샤일로 기독학교의 미식 축구팀 감독 테일러는 인생 최대의 위기를 맞고 있다. 가정에서의 문제, 계속 지기만 하는 미식 축구 팀, 심지어 자신의 직장까지 위협받게 되지만, 그는 혼자가 아니였다. 이기든 지든 하나님께 영광을 돌리기 위해 팀과 함께 목적을 새로인 한 그에게 놀라운 변화가 일어나기 시작한다.
우드론
앨러바마주 버밍햄에 위치한 우드론 고등학교는 1965년 미국 앨러바마주 셀마에서 조지 월래스 주지사의 흑백 분리 정책에 맞선 마틴 루터 킹의 에드문드 페터스 다리를 건넌 ‘셀마 대행진’처럼 유서 깊은 흑백 갈등을 안고 있다. 영화 은 이 학교 미식 축구팀의 최초 흑인 러닝백 토니가 어떻게 이러한 갈등을 극복하고 지역 리그에서 우승했는지 보여주는 전형적인 할리우드 스포츠 스타 탄생 이야기
드래프트 데이
전미 최대 스포츠, 미식 축구의 빅 이벤트 ‘드래프트 데이’ 팀의 운명을 결정할 신인 선수 선발전을 앞두고 있는 단장 써니(케빈 코스트너)는 우여곡절 끝에 획득한 1순위 지명권을 두고 깊은 고민에 빠진다. 수많은 구단과 선수, 팬들의 시선이 모두 집중된 운명의 날. 최고의 선수를 차지하기 위한 끊임없는 물밑작업과 치열한 심리전 속에서 갈등하던 써니는 누구도 예상치 못한 과감한 승부수를 던지는데… 과연, 그는 숨막히는 심리전을 이기고 짜릿한 승리를 거둘 수 있을까?
애니 기븐 선데이
토니 디마토(Tony D'Amato: 알 파치노 분) 코치가 이끄는 마이애미 샤크 팀은 전미 풋볼연맹 챔피언쉽을 연속 2차례나 거머쥐었다. 그러나 현재 그의 팀은 3연속 패배의 구렁텅이에서 헤어나지 못해, 경기마다 관중의 수는 줄어들고 선수들의 나이도 늘어나 39세의 캡(Jack 'Cap' Rooney, #19: 데니스 퀘이드 분)이 쿼터백 자리를 지키는 실정. 게다가 승리보다 팀웍을 강조하는 디마토 코치는 오직 승리와 돈이 전부라고 생각하는 젊고 야심찬 여성 구단주 크리스티나(Christina Pagniacci: 카메론 디아즈 분)와 사사건건 마찰을 빚는다. 팀 플레이의 윤리를 앞세우는 구식 인간인 토니와 캡에게 태클을 거는 또다른 인물은 재능은 있지만 오만한 신인 쿼터백 윌리 비멘('Steamin' Willie Beamen: 제이미 폭스 분). 그는 잭과 제2쿼터백까지 경기에서 부상을 당하자 갑작스럽게 쿼턱백으로 등판한다. 흑인으로서 맛본 쓰디쓴 박탈감으로 돈과 명성으로 보상받으려는 비멘은 게임 때마다 압박감에 시달리면서도 스타덤을 향해 자신을 채찍질한다. 팀의 연패가 계속되고 선수들이 줄줄이 부상으로 실려가자, 크리스티나는 오만한 신참을 쿼터백 자리에 앉히고, 완치되지 않은 선수들은 필드로 불러낸다. 팀 닥터마저 구단주 편에서 선수들을 임으로 진단한다. 특종에 혈안이 된 언론까지 맞물리면서 디마토 코치와 크리스티나의 갈등의 골은 깊어간다. 팀의 존재를 결정짓는 마지막 경기. 디마토 코치는 이기적인 비멘을 재치고 부상 중에 있는 캡을 주전 쿼터백으로 새 진용을 짠다. 경기 시작 3분 전, 팀의 사활을 건 디마토 감독의 연설이 끝나고, 마지막 게임의 카운트 다운이 시작되는데.
더 익스프레스
시라큐스 대학의 백인 코치인 벤 슈왈츠월더의 지도하에 매 게임마다 승승 장구를 하지만 인종 차별을 몸소 느끼며 코치와 갈등을 겪는다. 결국 자신의 신념과 코치의 믿음 아래서 1959년 전국 챔피온쉽 디비전 결승전에 진출하고 1960년, 1961년에는 2년 연속 MVP 선수로 선정되어 1961년, 흑인 최초로 대학미식축구 최고의 명예인 하이스만 트로피를 받게 된다. 인종 차별에 대한 거대한 벽을 자신의 실력으로 뛰어넘은 어니는 그해 미식 축구 프로 리그에 드래프트 1순위로 지명된다. 하지만 훈련 도중 부상으로 자신의 병이 백혈병이라는 것을 알게 되어 1963년 5월 18일 생을 마감하게 된다. 생을 마감하기 전까지 한 시즌을 러닝백으로 경기에 나서며 단 한 순간도 포기하지 않았다.
골!
다른 아이들처럼 산티아고 뮤네즈(쿠노 베커)도 큰 꿈을 가지고 있다. 그러나 다른 아이들과 다른 점이 있다면, 그에게는 그러한 꿈을 이룰 수 있는 기회가 거의 보이지 않는다는 것이다. -두려움을 제쳐 놓고 집으로부터 수천 마일을 기꺼이 떨어져 나올 마음가짐이 있건만, 그리고 세계 최고의 선수들과 함께 축구경기를 할 각오가 되어 있건만. - 산티아고의 이런 집념과 목표("Goal")의식은 엄청난 궁핍함과 개인적인 희생을 감내하고 고향에서 수천마일 떨어진 곳에서 세계 최고들과 당당하게 어깨를 겨룰 수 있는 흔치 않은 기회를 가능하게 했다. 열 살 나이에 산티아고가 미국 국경을 넘을 때, 수중에 가지고 있던 것은 단 두 가지, 축구공과 낡은 월드컵 사진이었다. 이후 닥치는 대로 일을 하면서 성장한 산티아고가 관심을 쏟는 유일한 대상은 축구였다. 그리고 그에게 남은 또 하나의 과제는 그의 아버지에게 그가 장래 유명한 축구스타가 될 수 있을 거라고 확신을 시키는 일이었다. ("이 세상에는 두 가지 종류의 사람들이 있다. 큰 집들에서 사는 사람들, 그리고 우리처럼 그들의 잔디를 깎아 주고 자동차를 세차해 주는 사람들..."이라고 말하는 아버지에게) 그러나 마침내 사람 좋은 전직 축구 선수이자 스카우트 담당인 영국인 글렌 포이 (스테판 딜레인)가 로스앤젤레스 지역 시합에서 산티아고를 발견하게 된다. 그는 영국 프리미어 리그 클럽 뉴캐슬 유나이티드가 찾고 있는, 뛰어난 재질과 기량 그리고 스피드와 대담함을 고루 갖춘 산티아고를 한눈에 알아본 것이다. 이제 축구의 성지나 다름없는 뉴캐슬의 세인트 제임스 파크 구장에서 어린 산티아고는 그의 기량을 입증해서 세계에서 가장 명망 있는 축구클럽과 계약을 맺어야 하는 게임을 앞두게 된다. 인간적 고뇌와 육체적 부상 그리고 성공에 따른 세속적인 유혹은 말할 것도 없고, 진흙 구장과 매서운 바람 그리고 팀 동료들로부터의 심리적 견제를 견뎌내야만 이 화려하고 가슴 벅찬 국제 축구 무대에서 산티아고가 살아남을 수 있는 것이다.
바스켓볼 다이어리
짐(레오나르도 디카프리오), 허비, 페드로(제임스 매디오), 뉴트로(패트릭 맥고우), 바비(마이클 임페리올리)는 본드 흡입과 도색 잡지에 빠져있다. 학교에서나 가정에서 낙인 찍힌 이들은 거리를 방황하며 젊음을 소진해 간다. 어느날 멤버 중 한 명인 바비가 백혈병이라는 진단을 받은 뒤로 이들의 삶은 혼란에 빠지고, 죽음과 싸워야 하는 바비의 두려움을 덜어주기 위해 라이벌 학교의 학생들과 목숨을 건 패싸움을 벌이기까지 한다. 짐은 이때부터 일기에 자기 내부의 목소리를 기록하기 시작한다. 그러나 바비의 죽음, 지저분한 뉴욕의 뒷골목, 남색을 밝히는 선생들로 인해 소년들의 가치관은 송두리째 흔들리게 된다. 소년들은 드디어 학교에서 정학을 당하고 범죄행각은 대담해진다. 짐은 마침내 마약에 절어 지저분한 거리에서 동사상태에 이르고, 친구들은 마약을 흡입하다가 경찰에 체포되고 만다. 어머니에게 도움을 청하러 가는 짐. 그러나 어머니는 경찰을 부르고, 소년원에 들어간 짐은 그곳에서 인생의 의미를 새롭게 깨닫는다.
파이팅 위드 마이 패밀리
영국에 WWE 레슬링 매력에 푹빠진 패밀리가 있다. 남매와 함께 프로를 위해 노력하면서 행사로 레슬링 경기를 하고 있는 가족에게 기회가 찾아온다. 남매를 WWE 오디션에 참여하라는 연락이 오는데..
롱기스트 야드
통쾌한 명승부를 위한 '죄수들의 리그'가 시작된다! 최고의 명성을 누리던 프로미식축구 쿼터백 출신의 최고의 스타 ‘폴 크루’(아담 샌들러)는 승부조작혐의로 명예가 실추된 상태이며, 급기야 음주운전으로 감옥에 가게 된다. 폴 크루는 교도소장 ‘워덴 하젠’(제임스 크롬웰)으로부터 죄수들을 대상으로 미식축구팀을 구성해 훈련시켜달라는 부탁을 받게 된다. 교도관의 제안을 받아들인 폴 크루는 죄수들과 교도관 사이의 미식축구 경기 준비에 나선다. 그리고 간수 대 죄수 사이의 미식축구 게임을 제안 받자, 전설적인 대학 미식축구 선수이며 코치였던 네이트 스카보로(버트 레이놀즈)에게 죄수 팀의 코치를 맡아줄 것을 부탁한다. 폴 크루는 승리를 향한 죄수팀 모집 및 훈련을 시작하는데...
독수리 에디
영국 스키 국가대표 선발전에서 떨어진 '에디'(태런 에저튼) 그는 동계 올림픽 출전에 대한 원대한 꿈을 실현하기 위해 ‘스키 점프’ 선수가 되기로 결심하지만, 돌아오는 건 비웃음과 상처뿐이다. 부모님의 걱정을 뒤로 한채 무작정 독일의 스키 점프 훈련장으로 떠난 그는 그곳에서 반항적인 성격으로 미국 국가대표 선수에서 퇴출 된 천재 스키 점프 선수 '브론슨'(휴 잭맨)을 우연히 만난다. 자신의 코치가 되어 달라며 막무가내인 '에디'이지만, '브론슨'도 그의 열정 앞에서 무너진다. 과연 그들은 편견과 비웃음을 뛰어 넘고, 그들만의 꿈을 이뤄낼 수 있을까? 가장 응원해주고 싶은 열정 콤비 유쾌한 두 남자의 특별한 훈련이 시작된다!
아이, 토냐
미국 최초로 세계선수권대회에서 트리플 악셀을 성공시킨 토냐 하딩은 기술이 뛰어나지만 보수적인 피겨계의 틀을 벗어나는 모습으로 인해, 심사위원들에게 미움을 받는다. 괴물 같은 엄마의 가르침에 독기 품고 스케이트를 타는 그녀 앞에 올림픽을 앞두고 낸시 캐리건이 강력한 도전자로 급부상하고, 토냐는 경쟁심에 불타오른다. 1994년 동계올림픽 출전권을 따기 위한 선수권 대회에서 토냐 하딩은 남편을 사주하여 라이벌 관계였던 낸시 캐리건을 해치려 했다는 혐의를 받게 된다. 온갖 스캔들의 중심에 서게 된 토냐 하딩은 과연 다시 은반 위에 설 수 있을까?
코치 카터
70년대에 리치몬드 고교 농구팀의 스타로 이름을 날렸던 ‘켄 카터’ (사무엘 잭슨 분) . 이제 중년이 된 그는 스포츠용품 점을 경영하며, 역시 고교 농구 선수인 아들 데미언의 장래를 걱정하는 평범한 아버지로 살아가고 있다. 그런 그에게 모교의 농구팀 코치를 맡아달라는 제의가 들어오고, 카터는 망설임 끝에 코치 자리를 수락한다. 캘리포니아 주에서도 주로 가난한 흑인들이 거주하는 리치몬드의 흑인 아이들은 대부분 학업을 중도에 포기하고 빗나간 인생 길을 걷는 일이 비일비재하다. 카터 코치는 반항적이고 제멋대로인 아이들만 모아놓은 듯한 리치몬드 고교 농구 팀을 맡아, 마음 속에 두 가지 목표를 세운다. 하나는 4년째 최하위 팀에 머물고있는 리치몬드 농구부에 옛날의 영광을 되찾아주는 일. 또 하나는 목표도 없이 방황하는 농구부 아이들이 지금보다 더 나은 삶을 살아갈 수 있도록 제대로 학교를 졸업 시키고, 대학에 진학시키는 일. 카터는 첫 목표의 달성을 위해 아이들에게 혹독한 훈련을 시키고 규율을 따르도록 가르친다. 그리고 두 번째 목표를 위해, 아이들이 학생으로서 먼저 학업에 충실하도록 엄격한 기준을 정해 반 강제적으로 공부를 시킨다. 대쪽 같은 성격으로 자신의 신념을 밀어 부치는 카터의 교육 방식은 처음부터 학생과 학부모, 그리고 학교 선생들의 반감을 사게 되는데………
펠레: 버스 오브 어 레전드
브라질의 축구 선수를 넘어 20세기 최고의 천재 축구 선수 펠레. 브라질의 조그만 마을에서 태어나 어릴때부터 아이들과 축구를 하며 자라던 펠레는 산토스 축구팀에 입단하면서 세계 무대로 입성하게 된다. 짜여진 축구의 기술보다 브라질의 감성을 담은 축구를 하고 싶었던 펠레는 그만의 기술로 한발짝씩 성장해 가는데…… 7월, 월드컵의 함성과 함께 축구의 감동을 느껴 보자
블라인드 사이드
어린 시절 약물 중독에 걸린 엄마와 강제로 헤어진 후, 여러 가정을 전전하며 커가던 ‘마이클 오어’. 건장한 체격과 남다른 운동 신경을 눈여겨 본 미식축구 코치에 의해 상류 사립학교로 전학하게 되지만 이전 학교에서의 성적 미달로 운동은 시작할 수도 없게 된다. 급기야 그를 돌봐주던 마지막 집에서조차 머물 수 없게 된 마이클. 이제 그에겐 학교, 수업, 운동보다 하루하루 잘 곳과 먹을 것을 걱정해야 하는 날들만이 남았다.
소림축구
퇴물 취급받는 왕년의 스타 플레이어 명봉(오맹달). 축구 코치가 되고 싶지만 어느 구단에서도 그를 받아주지 않는다. 소림사에서 무공을 익혔던 씽씽(주성치)은 사부가 죽자 하릴없이 빈둥빈둥 가난한 백수로 지내며 만두가게 처녀 아매(조미)를 흠모하는게 유일한 낙. 우연히 씽씽의 힘을 발견한 명봉은 씽씽에게 축구단을 결성하자고 제안한다. 일단은 정예 멤버를 모으는게 가장 급선무, 씽씽은 소림사에서 함께 무예를 다졌던 동료들을 차례차례 찾아가지만, 날렵했던 무사들은 온데간데 없고 하나같이 삶의 의욕을 잃어버린 이들 뿐. 이들은 씽씽의 제안을 처음엔 거절하지만 나중엔 차례차례 씽씽을 찾아오게 되는데...
쉬즈 더  맨
말괄량이 바이올라(아만다 바인즈)는 헤어진 남자친구에게 복수하기 위하여 쌍둥이 오빠 세바스찬 행세를 할 결심을 하고 친구들의 도움을 받아 세바스찬으로 변신, 남자 기숙사 잠입에 성공한다. 그러나 어딘지 어색한 바이올라의 행동으로 룸메이트인 듀크와 그 친구들에게 왕따를 당하기 일보 직전의 위기에 처하는데... 다행히 전 학교 친구들의 작전으로 멋지게 분위기 반전에 성공, 친구들에게 멋진 놈이자 연애에 박식한 킹카라고 소문이 나게 된다. 한편 기숙사 생활에 적응해 나름 행복한 시간을 보내고 있는 바이올라, 점점 룸메이트 듀크가 남자로 느껴진다. 다소 쑥맥이긴 하지만 멋진 외모와 몸매, 그리고 감성적이고 순수한 마음까지 너무도 완벽한 남자 듀크! 그러나 듀크가 좋아하는 학교 퀸카 올리비아는 엉뚱하게도 바이올라가 남자인줄 알고 좋아하게 되고 듀크는 올리비아와 데이트하기 위해 바이올라의 도움을 청한다. 과연 듀크와 바이올라, 올리비아와 세바스찬의 관계는 어떻게 정리될 것인가?
훌리건스
축구에 미치다 못해 지난친 애정을 보이는 훌리건들의 이야기
레이스
누구보다도 빠른 발을 가진 흑인 육상선수 제시 오언스. 피부색이 다르다는 이유로 멸시를 받지만 그의 거듭된 세계신기록 수립은 결국 국민들의 마음을 사로잡고 가장 유력한 올림픽 금메달 리스트로 주목받는다. 한편 제11회 올림픽 개최지가 베를린으로 선정되면서 히틀러는 은밀히 유대인과 유색인종의 올림픽 출전을 막으려 한다. 이러한 소문이 돌자 각국의 불참 여론이 강해지고 독일은 마지못해 평등한 올림픽을 연다고 약속하지만… 1936년 베를린, 제시 오언스는 꿈에 그리던 올림픽 무대에 서게 된다. 그러나 보이지 않는 차별과 억압으로 베를린 곳곳은 팽팽한 긴장감이 흐르는데… 2016년 5월, 자유를 향한 10초의 질주가 시작된다!

추천 영화

WWE: Rob Van Dam - One of a Kind
WWE champ Rob Van Dam hosts this program that includes matches from 1993-2003, bonus features, interviews, promos and more. Van Dam goes up against some of the fiercest wrestlers in this compilation of his best matches. Opponents include Scotty Flamingo, Sabu, The Eliminators, Lance Storm, Tommy Dreamer, Bam Bam Bigelow, Jerry Lynn, Balls Mahoney, Chris Jericho and Christian.
WWE Backlash 2006
Backlash (2006) was a PPV which took place on April 30, 2006 at the Rupp Arena in Lexington, Kentucky. It was presented by Topps. It was the eighth event under the Backlash name and featured wrestlers and other talent that performed on the Raw brand. The first main event was a Triple Threat match for the WWE Championship, which saw John Cena defend against challengers Triple H and Edge. The second main event was Shawn Michaels and "God" versus Vince and Shane McMahon in a No Holds Barred match. The third main event was a "Title versus Briefcase match" between Rob Van Dam (the Money in the Bank holder) and Shelton Benjamin (the Intercontinental Champion).
WWF: TLC - Tables Ladders Chairs
Hardy Boyz, Dudleyz and Edge & Christian have raised the bar on tag team matches to new heights. Their ladder matches are already the stuff of legend, and they've never met a table they didn't break. If you like over-the-top action and high-flyin' excitement, this show is for you.
WWE The Great American Bash 2005
The Great American Bash (2005) was a professional wrestling PPV that took place on July 24, 2005, at the HSBC Arena in Buffalo, New York. The event featured wrestlers and other talent that performed on the SmackDown! program. The main event was Batista defending the World Heavyweight Championship against John "Bradshaw" Layfield (JBL). One of the featured matches on the undercard was Rey Mysterio versus Eddie Guerrero while the other was Orlando Jordan versus Chris Benoit for the WWE United States Championship. The event grossed over $375,000 in ticket sales from an attendance of 8,000, and received about 233,000 pay-per-view buys, the same amount as the following year's event. The event was also available free of charge for Armed Forces members and their families.
WWE: The Best of Raw - After the Show
Your backstage pass for when the cameras stop rolling! Monday Night Raw has delivered pulse-pounding excitement to TV viewers for over 20 years. But what happens when the telecast ends? For the first time ever, see what happens after the screen fades to black! Watch WWE's most colorful personalities cut loose for the live audience! From Stone Cold Steve Austin beer bashes, hilarious improv, red-hot matches and heartwarming tributes, it's all here!
WWE Survivor Series 2004
Survivor Series (2004) was the eighteenth annual Survivor Series PPV. It was presented by Microsoft's Xbox and took place on November 14, 2004 at the Gund Arena in Cleveland, Ohio and starred talent from both the Raw and SmackDown! brands. The main match on the Raw brand was a 4 on 4 Survivor Series match, a type of elimination match, between Team Orton (Randy Orton, Chris Benoit, Chris Jericho, and Maven) and Team Triple H (Triple H, Edge, Batista, and Snitsky). The predominant match on the SmackDown! brand was John "Bradshaw" Layfield (JBL) versus Booker T for the WWE Championship. The primary match was a 4 on 4 Survivor Series elimination match between Team Guerrero (Eddie Guerrero, The Big Show, Rob Van Dam, and John Cena) and Team Angle (Kurt Angle, Carlito, Luther Reigns and Mark Jindrak).
WWE: Best of WWE at Madison Square Garden
The greatest moments from WWE's long and storied history with Madison Square Garden.
WWE Unforgiven 2006
Unforgiven (2006) was a PPV which took place on September 17, 2006 at the Air Canada Centre in Toronto, Ontario. It was the eighth annual Unforgiven event. The event starred talent from the Raw brand. The main event was a Tables, Ladders, and Chairs match for the WWE Championship between Edge and John Cena. One of the predominant matches on the card was D-Generation X (Triple H and Shawn Michaels) versus The Big Show, Vince and Shane McMahon in a Handicap Hell in a Cell match. Another primary match on the undercard was Lita versus Trish Stratus for the WWE Women's Championship in what was Stratus' final match of her full-time wrestling career.
WWE: Allied Powers - The World's Greatest Tag Teams
Throughout the decades, fans of sports entertainment have long enjoyed the controlled chaos of tag-team wrestling. Many future Hall of Fame performers started as part of a popular duo, such as Shawn Michaels (the Rockers), Bret “Hit Man” Hart (Hart Foundation). Now, for the first time on DVD, fans can enjoy the greatest tag teams in sports entertainment history in Allied Powers: The World’s Greatest Tag Teams. Hosted by The Miz and John Morrison who are the current World Tag Team champions and the longest-running WWE Tag Team Champions in recent history. They bring their own brand of humor to this 3-DVD set that hits the biggest and the best duos throughout the annals of sports entertainment.
WWE Global Warning
Global Warning is a World Wrestling Entertainment Tour of Australia that took place on August 10, 2002 at Colonial Stadium in Melbourne, Australia. The main event was a Triple Threat match in which The Rock defended the World Heavyweight Championship against Triple H and Brock Lesnar. Other matches include a Bra and panties match between Torrie Wilson and Stacy Keibler, Edge vs Chris Jericho, Kurt Angle vs. Test, Rikishi vs Rico in a Kiss My Ass match, Jamie Noble vs Hurricane Helms for the Cruiserweight Championship, and Lance Storm 7 Christian defending the Tag team Championships against Billy Kidman and Rey Mysterio.
WWE Vengeance 2006
Vengeance (2006) was a PPV which took place on June 25, 2006 at the Charlotte Bobcats Arena in Charlotte, North Carolina. It was the sixth annual Vengeance event. The event starred wrestlers from the Raw brand. The card featured two main events which resulted in Rob Van Dam defending the WWE Championship against Edge and D-Generation X (Triple H and Shawn Michaels) fighting the Spirit Squad (Kenny, Johnny, Mitch, Nicky, and Mikey) in a 5-on-2 Handicap match. One bout was featured on the undercard. In which John Cena competed against Sabu in an Extreme lumberjack match, which featured superstars from the Raw and ECW brands at ringside.
The Ladder Match 2: Crash & Burn
This is the veritable definition of high risk, high reward in sports entertainment, a rich reward hangs high above the ring and a superstar must climb a ladder to win the match and retrieve the prize. But the falls from the ladders can be devastating and the punishment one can inflict when using the cold steel ladders as weapons can be brutal. The first Ladder Match DVD in 2007 was one of the biggest-selling DVDs in WWE History, and now the Ladder Match is back with an all-new collection of memorable bouts from WWE, WCW, ECW, and more in The Ladder Match 2: Crash & Burn.
WWE Insurrextion 2001
Insurrextion (2001) took place on May 5, 2001 at Earls Court in London, England. The main event was a handicap match with The Undertaker facing Stone Cold Steve Austin and Triple H. In a Queen's Cup match, Chris Jericho faced William Regal. Chris Benoit fought Kurt Angle in a two out of three falls match. There was also a Fatal Four-Way Elimination match between The Hardy Boyz, Edge & Christian, The Dudley Boyz, and X-Factor.
WWE No Way Out 2006
No Way Out (2006) was the eighth annual No Way Out professional PPV and was presented by Subway. It took place on February 19, 2006 at 1st Mariner Arena in Baltimore, Maryland and was a SmackDown! brand-exclusive event. The main event saw Kurt Angle defend his World Heavyweight Championship against The Undertaker. One of the predominant matches on the card was Randy Orton versus Rey Mysterio for Mysterio's world championship match at WrestleMania 22. Another primary match on the undercard was Booker T versus Chris Benoit for the WWE United States Championship.
WWE No Way Out 2007
No Way Out (2007) was the ninth annual No Way Out PPV event. It took place on February 18, 2007 at the Staples Center in Los Angeles, California and was the final branded pay-per-view before the brand split ended. The main event was an interpromotional tag team match between Batista and The Undertaker (from SmackDown!) and John Cena and Shawn Michaels (from Raw). The main match on the undercard was an interpromotional Six-man tag team match between the team of Chris Benoit and The Hardys (Matt and Jeff) and the team of MNM (Joey Mercury and Johnny Nitro) and Montel Vontavious Porter.
WWE New Year's Revolution 2005
New Year's Revolution (2005) was the first annual New Year's Revolution PPV. It took place on January 9, 2005 at the Coliseo de Puerto Rico in San Juan, Puerto Rico. The main event was an Elimination Chamber match for the vacant World Heavyweight Championship between Triple H, Randy Orton, Batista, Edge, Chris Jericho, and Chris Benoit. Another primary match on the card was Muhammad Hassan versus Jerry Lawler.
WWE Elimination Chamber 2010
Elimination Chamber (2010) was a PPV which took place on February 21, 2010 at the Scottrade Center in St. Louis, Missouri. It was the first Elimination Chamber event. The concept of the event was that the two main event matches would occur in an Elimination Chamber. Each match featured six competitors: the defending champion and five challengers. Sheamus defended the WWE Championship against Triple H, Ted DiBiase, Randy Orton, John Cena, and Kofi Kingston in the Raw Elimination Chamber. In the SmackDown Elimination Chamber match, The Undertaker defended the World Heavyweight Championship against Chris Jericho, John Morrison, Rey Mysterio, CM Punk and R-Truth. On the undercard, Drew McIntyre defended the WWE Intercontinental Championship against Kane, The Miz defended the WWE United States Championship against Montel Vontavious Porter, and Maryse and Gail Kim competed against Team Lay-Cool (Layla and Michelle McCool) in an interbrand Divas tag team match.
WWE Royal Rumble 2011
Royal Rumble (2011) was the twenty-fourth annual Royal Rumble PPV. It took place on January 30, 2011 at the TD Garden in Boston, Massachusetts. As has been customary since 1993, the Royal Rumble match winner received a match at that year's WrestleMania for his choice at either the WWE Championship or the World Heavyweight Championship. The main event was the annual Royal Rumble match featuring 40 participants from both brands, instead of the usual number of 30. The primary match on the Raw brand was for the WWE Championship, between reigning champion The Miz and Randy Orton. The primary match on the SmackDown brand was Edge versus Dolph Ziggler for the World Heavyweight Championship. The other featured match on the card was a Fatal Four Way match for the WWE Divas Championship between Eve Torres, Natalya, Layla and Michelle McCool.
WWE Royal Rumble 2007
Royal Rumble (2007) was the twentieth annual Royal Rumble PPV. It took place on January 28, 2007 at the AT&T Center in San Antonio, Texas and featured talent from the Raw, SmackDown! and ECW brands. The main event was the annual 30-man Royal Rumble match, which featured wrestlers from all three brands. The primary match on the Raw brand was a Last Man Standing match for the WWE Championship between John Cena and Umaga. The predominant match on the SmackDown! brand was Batista versus Mr. Kennedy for the World Heavyweight Championship. The featured match on the ECW brand was between Bobby Lashley and Test for the ECW World Championship.
WWE Fatal 4-Way 2010
Fatal 4-Way was a PPV which took place on June 20, 2010 at the Nassau Veterans Memorial Coliseum in Uniondale, New York. The concept of the show was based around three championship matches in the card that were contested as Fatal Four-Way matches. The WWE Championship was defended by John Cena against Randy Orton, Edge, and Sheamus. The World Heavyweight Championship was defended by Jack Swagger against CM Punk, Rey Mysterio, and the Big Show. Kofi Kingston defended the IC Belt against Drew McIntyre, The Miz defended the US Belt against R-Truth, and Evan Bourne fought Jericho in a singles match.