Migration (2008)
장르 :
상영시간 : 18분
연출 : Doug Aitken
시놉시스
The images in migration (empire) are underscored by the constant sound of running or dripping water. Aitken portrays the wild animals in the sterility of the motel rooms as sublime creatures in a diffuse, bright light. Their fur, feathers or eyes are shown in detailed close-ups. In migration (empire) a dynamic is generated that is at once meditative and powerful – and utterly entrancing.
Language(s)
In Doug Aitken’s cinemascope-like, walk-in, multi-sectioned, video installation, the public is transported into the atmosphere of an airport by night. A flaming car and an abandoned shopping cart compliment the eerie scenario while, in a parallel world, a noiseless, black rapper sashays through an urban landscape.
An omnibus of 42 short films by auteur directors based on Dreams.
Inspired by a powerful involuntary mania which took hold of citizens in the city of Strasbourg just over five hundred years ago, this film is a collaboration in isolation with some of the greatest dancers working today.
이 작품은 어느 하루 동안 뉴욕의 한 무리의 십대를 쫓으며 우리의 상식과 도덕을 끊임없이 공략한다. 섹스에 혈안이 된 십대 아이들이 하루 종일 건들거린다는 이야기가 그리 대단한 것은 못된다 여길지도 모르겠다. 그렇지만 낯선 주인공들이 뿜어내는 카리마스에 이끌리며 우리는 삶과 죽음의 문제가 되어버린 그들의 운명을 진정 근심하지 않을 수 없게 된다. 영화 주인공인 제니는 단 한번의 섹스가 그녀에게 에이즈 감염을 안겨주었을 뿐임을 깨닫게 되고, 그녀의 좌절을 향한 클락의 관찰은 차분하면서도 감동적이다.
Aitken wanted to create three music videos, each with their own narrative, to be aired separately at different times as part of his commercial production. The resulting video, shown in galleries, fuses together the three separate narratives in a non-linear fashion. Located on the precipice between the oft-thought mutually exclusive realms of art and entertainment, Autumn stands as an emblematic example of Aitken's video practice, investigating the cultural numbness generated by the flow of media images.
Through a series of real and imagined encounters with angels, demons, and England's pagan past, a pastor's son begins to question his religion and politics, and comes to terms with his sexuality.
"Butoh: Body on the Edge of Crisis" is a visually striking film portrait shot on location in Japan with the participation of the major Butoh choreographers and their companies. Although Butoh is often viewed as Japan's equivalent of modern dance, in actuality it has little to do with the rational principles of modernism. Butoh is a theater of improvisation which places the personal experiences of the dancer on center-stage. By reestablishing the ancient Japanese connection of dance, music, and masks, and by recalling the Buddhist death dances of rural Japan, Butoh incorporates much traditional theater. At the same time, it is a movement of resistance against the abandonment of traditional culture to a highly organized consumer-oriented society.
1975년 미국에서 존경받는 부인과 의사인 쌍둥이 마커스 형제, 엘리엇과 비벌리가 죽은 채로 발견된다. 그들은 환각상태에서 환자들을 수술한 것으로 밝혀지고 이 영화는 이 실화를 바탕으로 하고 있다. 이들은 쌍둥이 이지만 성격만큼은 정반대다. 육체는 물론이고 정신까지도 서로 일치한다고 믿고있는 이 쌍둥이 의사 형제는 여자를 함께 공유해야만 완전히 소유했다고 생각할 정도로 정신적인 일체상태에 빠져있다. 그러던 중 사랑에 눈 뜬 비벌리는 형과 정신적으로 분리되는데...
Derek Jarman's film portrait of American writer William S. Burroughs was shot in September 1982 during his first visit to England to attend the legendary Final Academy events at the South London Ritzy Cinema. These were Burroughs-themed art and performance nights curated by Psychic TV. Jarman’s film shows Burroughs on Tottenham Court Road signing autographs with fans and inside a shop buying alcohol. The industrial soundtrack by Psychic TV features a sample of Burroughs repeating "boys, school showers and swimming pools full of 'em'". Additional footage shot by Jarman during Burroughs' visit is reported to have been confiscated by Scotland Yard in 1991 and remains lost. Jarman and Psychic TV would continue to collaborate (“magic bound us together” Jarman wrote), with Jarman directing the music video for Catalan and staring as the spokesperson in the Psychic TV video A Spokesman for the Temple of Psychick Youth.
Shot under extreme conditions and inspired by Mayan creation theory, the film contemplates the illusion of reality and the possibility of capturing for the camera something which is not there. It is about the mirages of nature—and the nature of mirage.
잿빛의 이름없는 이 도시는 '구역'이라는 곳으로 철조망으로 둘러싸여 군인들이 지키고 있는 외계의 공간이라 알려져 있다. 아내의 만류에도 불구하고 스토커라는 이름의 한 사내가 칠흑 같은 어둠 속을 걸어나온다. 그는 구역 안으로 사람들을 안내할 수 있는 정신적인 재능을 부여받은 소수의 무리 중의 하나이다. 하지만 이 일은 너무나도 위험천만한 일이기 때문에 정부에 걸릴 경우엔 감옥행도 불사해야 하는 일이다. 사람들이 이 구역 안의 공간으로 들어가고자 하는 이유는 이곳에 가는 오직 한 사람만 자신의 비밀스런 꿈을 이룰 수 있다는 설이 있기 때문이다. 그 날밤, 스토커는 두 사람을 안내해 구역 안으로 들어간다. 한 사람은 유명한 작가로 이제는 영감이 소멸돼 자신의 천재성에 대해 회의를 갖기 시작하는 사람이고, 또 다른 한 사람은 조용한 과학자로 여행보다는 배낭에 더 관심을 가지는 사람이다. 버려진 공간 '구역'에서 그 공간을 향하는 길은 정해져 있지 않다. 그들이 점점 공간에 가까이 다가갈수록 규칙은 변하고 스토커는 커다란 위험에 직면하는데...
An experimental film looking at how a housewife struggles with the demands placed on her as a wife, mother, career-woman.
A very Parisian night. Paul plays at strangling Colette because she doesn't inspire him a single, damn camera shot. Early in the morning, he takes flight because the future is for those who get up early. Was it too late? It's too early to say.
Made during confinement, "In My Room" plunges us into the poignant story of a woman at the twilight of her life, through recordings of the director's deceased grandmother. Living rooms become stages where life is performed. Windows become portals to the lives of others.
파졸리니가 각본, 감독, 배우를 겸했으며 14세기 이탈리아의 작가 보카치오가 쓴 소설에 나오는 몇몇 이야기를 풍부하게 제작한 서사 영화이다. 파졸리니는 예술가, 성직자, 마법사들이 거주하는 중세 이탈리아의 이야기들을 하나의 음탕한 타피스트리로 엮는다. 전 르네상스의 위대한 화가 지오토의 역으로 나오는 파졸리니는 감각과 불경스러운 유머로 관객들을 원숙한 영화적 풍경으로 이끈다.
언젠지 알 수 없는 과거, 자신의 아버지를 죽인 젊은이 칸니발이 야생동물들에게 갈갈이 찢기는 형벌을 받게 된다는 이야기. 그리고 전쟁 후, 독일 기업가의 아들 줄리안은 인간관계를 꺼려 자신의 농장에서 돼지를 키우는 이야기. 이렇게 두 개의 이야기로 구성된 작품.
연도를 알 수 없는 미래. 정보화로 인해 모든 것이 획일화된 사회에서 샘 로우리는 지극히 평범하고 심심한 삶을 살고 있다. 정보국에서 서기로 일하고 있는 말단 관리인 샘은 꿈속에서 중세의 기사가 되어 하늘을 날며, 아름다운 여인을 구해내곤 한다. 어느 날 정보국 직원의 실수로 터틀이란 테러범을 잡는다는 것이 버틀이란 무고한 시민의 생명을 빼앗는 일이 되어 버리고, 샘은 그의 가족들에게 보상금을 지급하는 임무를 맡게 된다. 그 곳에서 그는 꿈 속의 여인인 질을 만나게 된다. 꿈속에서와 달리 그녀는 거친 트럭 운전수이자 반정부주의자였는데...
Apiyemiyekî? addresses the genocide of the Waimiri-Atroari people in 1970s, when during the Brazilian dictatorship indigenous lands in the mid-west were invaded for the construction of the national road BR-174 and the installation of a mining company. Illustrations about the period, created by the indigenous population, including children, reveal a traumatic history, referring us to the present day.
A depiction of a series of violent killings in Northern Ireland.