Jules and Dolores (2016)
An unbelievable true story.
장르 : 코미디
상영시간 : 1시간 24분
연출 : Caito Ortiz
시놉시스
On December 19th, 1983, the dream was taken away. The most coveted trophy of all time, the Jules Rimet Cup disappeared from the headquarters of CBF, the Brazilian Football Association. Let me explain: every 4 years FIFA holds a Football World Cup. Back then, only a country that won the Cup three times could keep the trophy for good. This privilege was reserved to Brazil when they won for the 3rd time in 1970. The beautiful trophy was kept as a symbol of superiority in the headquarters of CBF, in Rio de Janeiro. “Jules and Dolores” is a pop comedy that tell us the real, preposterous and unusual story behind this theft.
페르난도 마이렐레스 감독의 "시티 오브 갓"의 후속편격으로 알려진 작품으로 "시티 오브 갓"에 출연했던 배우들이 등장한다
1980년대 중반 폴란드 출신 교황 바오로 6세가 브라질 리우데자네이로에 세 번째 방문을 하는데 하필 유명한 슬럼가 favela 역의 한 호텔에 묵는다고 고집을 피운다. 국민의 95% 이상이 천주교인이기 때문에 교황이 위태로워져서도 안되고 한 방의 총소리도 근처에서 들리지 않게 하기 위해 브라질 정부는 몸살이 난다. 교황방문 6개월 전, 극심한 부패로 경외와 경멸을 동시에 받으며 경찰 위신은 바닥에 떨어져 있는 상태에 언제 어디서 총을 맞을지 모르는 이 지역에 두 명의 경찰 신참이 들어오는데...
남미 최대의 감옥 카란디루. 과밀수용으로 폭력과 전염병이 급속도로 번져가던 어느 날 에이즈 치료와 예방교육을 위해 한 의사(드라우지오 바렐라)가 도착한다. 바렐라는 카란디루에 발을 들여놓는 순간부터 거친 수감자들의 칼부림을 목격하고 열악한 환경에 몸서리치지만, 수 많은 환자들을 외면하지 못해 그곳에 남기로 한다. 감옥 한 쪽에 마련된 간이 진료실은 ‘이곳에 죄 지은 사람은 없다’는 수감자들의 각양각색 사연들이 오가는 특별한 공간이 된다. 자기는 원래 좀도둑에 불과했다고 주장하는 우연한 살인범 에보니, 아내‘들’의 사랑다툼이 방화로 이어져 감옥신세까지 지게 되었다는 미워할 수 없는 바람둥이 하이니스, 이름과는 정반대로 트랜스젠더 레이디 디와 사랑에 빠지고 옥중결혼식까지 올리는 행운의 사나이 투 배드(Too bad)... 바렐라는 다양한 죄수들을 만나 각각의 너무나 인간적인 범죄의 뒷이야기에 귀를 기울인다. 얼핏 보면 온갖 범죄자들이 모인 무법천지, 그러나 나름의 엄격한 위계질서를 가지고 움직이던 카란디루의 최대행사인 축구시합이 열리던 날! 축구장 밖에서 일어난 사소한 싸움이 카란디루 전체의 폭동으로 번지게 되고... 경찰기동대의 잔혹한 진압으로 카란디루는 순식간에 끔찍한 피바다를 이룬다. 운 좋게도 비극의 그날 카란디루를 잠시 떠나있었던 바렐라는 살아남은 자들의 생생한 고백을 전해듣는다.
23살의 의대생 에르네스토 게바라(퓨세)는 생화학자 친구 알베르토 그라나도와 함께 남미대륙 횡단을 계획한다. 안데스산맥을 가로질러 사막을 건넌 후 아마존을 거쳐 베네수엘라까지 가는 것이 이들의 목표. 여행을 통해 만난 세상은 지금까지 알던 현실과 너무 다르고, 퓨세와 알베르토는 세상의 불합리함에 분노한다. 청년 퓨세의 인생을 뒤흔든 생생한 기록 모터사이클 다이어리. 그는 이 여행을 통해 훗날 현명하고 인간적인 지도자로 추앙 받은 세기의 우상, 체 게바라로 거듭난다.
In vivid images, the documentary-like story of a drover and his family in the northern badlands of Brazil during the drought. A family in the search of new hope and destiny.
글을 모르는 사람들을 대신해 편지를 써주는 것으로 생계를 이어가는 초로의 전직 여교사 도라는 어느 날 안나와 그 아들의 부탁을 받는다. 아버지에게 보낼 편지를 써달라는 부탁을 받고 도라가 잠시 역을 나선 순간 안나가 그만 차에 치여 사망한다. 도라는 갑자기 엄마를 잃은 아이를 어쩌지 못해 아이의 아버지를 찾기 위한 여행을 떠난다.
베를린영화제에서 최우수 작품상과 여우주연상을 받은 작품으로, 월터 살레스는 도라와 아이의 여정을 통해 브라질의 현실을 보여준다. 원주민들의 모습, 순례와 축제, 황량하고 마른 땅과 한없이 뻗은 신작로 등 브라질의 풍광을 배경으로 영화는 도라와 아이 사이에 싹트는 인간에 대한 사랑을 전달한다. 살레스는 반문맹인 여성 장기수와 저명한 조각가 사이에 오랜 세월 주고받은 편지를 기초로 만든 자신의 다큐멘터리 <또다른 어떤 곳의 삶>에서 <중앙역>의 아이디어를 떠올렸고 아이 역을 맡은 배우는 리우 공항에서 구두닦이를 하던 소년이었다.
군부 독재 치하의 1970년 브라질, 펠레가 이끄는 브라질 대표팀이 월드컵에 출전한다. 축구를 좋아하는 열살 난 소년 마우로는 부모와 함께 상파울로의 할아버지 댁으로 향한다. 부모님이 휴가를 가시기 때문이다. 브라질 대표팀의 첫 경기가 열리기 전까지 돌아올테니 걱정하지 말고 할아버지와 잘 지내라는 아빠. 그러나 말과는 다르게 엄마는 마치 돌아오지 않을 사람처럼 마우로를 붙잡고 눈물을 흘린다. 부모님이 떠난 후 할아버지의 집 앞에 앉아 그를 기다리던 마우로는 할아버지께서 갑작스러운 사고로 돌아가셨다는 이야기를 듣게 된다. 부모님이 올 때까지 옆집에 사는 유태인 노인 슬롬과 지내기로 한 마우로, 그러나 브라질팀의 경기가 시작됐는데도 부모님은 돌아오지 않고, 거리에는 경찰과 군인들의 수가 늘어나 분위기가 어수선하다. 어느날 슬롬마저 공산주의자로 의심을 받아 잡혀가고 혼자 남은 마우로는 부모님과 슬롬을 기다리며 결승에 오른 브라질팀을 응원하는데… 2006년 브라질 최고의 영화로 꼽힌 수작, 2007년 베를린국제영화제 경쟁부문 진출작.
Sandro was a boy who loved to sing rap, to kiss, to stare the statue of Christ the Redeemer and dreamed to go visit Copacabana. Growing up on streets, the story culminates at the infamous episode of 12th June 2000, when Sandro hijacked bus 174.
Fernando, a journalist, and his friend César join terrorist group MR8 in order to fight Brazilian dictatorial regime during the late sixties. Cesare, however, is wounded and captured during a bank hold up. Fernando then decides to kidnap the American ambassador in Brazil and ask for the release of fifteen political prisoners in exchange for his life.
Olaf is to take care of the family's cleaner's store, while his dad is away on a fair. In the evening he runs into three Brazilian ladies thrown out of a limousine not knowing where to go. Olaf invites them to stay with him and his deaf pot-smoking grandfather, which at first just causes some confusion as he soon is to marry his girlfriend Vera. The next day it's topsy-turvy all over.
Brazilian singer Maria Bethania has a 40-year singing career. A documentary shows her concerts and famous family.
Year 2006. There are riots in São Paulo. In the middle of the violent situation, widow Lucia is trying to get her young son Rafael from prison.
Based on the life of Roberto Carlos Ramos, a Brazilian teacher and storyteller brought up in a state educational institution for poor children.
일본계 브라질인인 마리오는 불법체류자들을 송환하고 있던 버스를 공격한다. 그는 버스에서 자신의 연인인 케이를 구해내지만, 경찰의 추격으로 도주를 결심한다. 도주 자금을 마련하기 위해 이들은 야쿠자와 마피아가 코카인을 거래하기 위해 준비한 돈을 강탈하기로 하지만, 총격전 끝에 돈 대신 코카인을 얻게 된다. 결국 이들은 궁지에 몰린 채 질주하는데...
A teacher takes a student to his house in the slum, but on arrival discovered that drug traffickers killed his parents and now are at your demand.
브라질의 S.W.A.T팀으로 불리는 ‘보피’부대는 브라질 최악의 갱들만을 수감하는 감옥 ‘반구 원’에서 폭동이 발생하자 이를 진압하기 위해 곧바로 투입된다. ‘보피’의 팀장인 ‘나시멘투’ 대령은 대원들을 감옥 주요 진입로에 배치시키고 작전을 지휘한다. 그러나 인권문제로 인한 후폭풍이 두려운 나머지 정부는 진압 명령을 내리지 않고 ‘보피’를 대기시킨다. 이 때, 인권협회장인 ‘프라가’가 사건의 원만한 해결을 위해‘반구 원’ 감옥에 도착하고 폭동의 주동자인 ‘베이라다’와 협상을 벌인다. 협상의 내용은 인질로 잡혀 있는 교도관 2명을 풀어주면 사건을 원하는 방향으로 정리해 주겠다는 것. 이에 ‘베이라다’가 인질 2명을 풀어주는 순간 ‘나시멘투’의 대기 명령을 어긴 ‘마티아즈’ 대위의 발포로 ‘베이라다’가 총에 맞아 즉사하고 폭동은 진압된다. 그러나 이 장면을 목격한 인권협회장 ‘프라가’는 현장의 모든 일을 언론에 폭로하게 되고, 이 사건으로 인해 ‘나시멘투’를 징계하자는 의견이 인권협회와 좌파 정치인 사이에 대두 되지만 국민들은 악랄한 갱단의 두목이 제거된 것에 환호하며 오히려 ‘나시멘투’를 지지하는 목소리가 높아진다. 이에 정부는 ‘나시멘투’를 ‘보피’부대 사령관에서 보직 해임하는 대신 정보부 차관으로 승진 발령시켜 사태 진압에 나서는데...
Rio de Janeiro. September, 2008. Three men stalk the gloomy back-alleys of the city's notorious slums. Spiderman, a 28-year-old drug lord, embarks on a routine patrol through the shadowy streets of Coréia, the sprawling slum he controls. Inspector Leonardo Torres, a muscle-bound operative from Rio's drug squad, inches through the alleys of another shantytown, shots ringing out around him. And Pastor Dione, an evangelical preacher intent on ending Rio's drug conflict, trawls the slums for lost souls. With unprecedented access to some of Rio's most wanted men, Dancing with the Devil in the City of God tells the story of Rio's drug war through the eyes of three men locked into one of the bloodiest urban conflicts on earth. Written by Jon Blair and Tom Phillips
José Henrique Fonseca crafts an ambitious and long overdue homage to a central icon in Brazil’s 20th century history. Reminiscent of film noir classics, the biopic tells the glorious and tragic story of the legendary football striker Heleno de Freitas. The sumptuous black and white cinematography reflects the chic life of Rio de Janeiro in the 1940s as it fell under the spell of sports royalty. Heleno was no doubt one of the most popular players of his time for his bravura in the field and magnificent goal-scoring that lead the Botafogo team to the top and himself into a vicious downward spiral.
As the world boiled in the rush of Easy Rider bikes, in the frenetic pace of Elvis Presley, in Beatniks poets, in the explosion of counterculture, a boy from Bahia gave birth to Rock in Brazil. A runaway flying saucer that abducted the hearts and minds of thousands of fans, Raul Seixas, a man who became a myth. Raul died young because he lived intensely. Rock n 'roll, free love, alternative society, drugs, black magic, military dictatorship, women and daughters. A man who wanted to live from his work and died for it. The beginning, the end and the middle are confused, because the story is not over. The film reveals through rare images of archive, meeting with relatives, conversations with artists, producers and friends, the trajectory of the legend of Rock.
Picucha may seem old-fashioned, but she has modern ideas and a great sense of humor. As the matriarch of a big family, she is involved in the daily lives of her children, grandchildren and other relatives. Undeterred by the typical problems of old age, she uses her many years of experience to solve problems in the best way possible.