/3p1Bi3SUbWHNcJlwBRlte6W2DfY.jpg

Kummeli Goldrush (1997)

장르 : 코미디

상영시간 : 1시간 36분

연출 : Matti Grönberg

시놉시스

Psychiatric patient Elmeri knows about the existence of a gold treasure in Finnish Lapland, hidden there by his late father who somehow managed to capture it from withdrawing German troops on the last days of WW2. His openly gay nurse helps him escape from the mental institution, and the two men slowly find their way up north to reach the gold. On their way, the odd couple meets a cavalcade of even odder characters.

출연진

Heikki Silvennoinen
Heikki Silvennoinen
Elmeri Hautamäki / Kyrpä Jooseppi
Timo Kahilainen
Timo Kahilainen
Dean "Dille" Kaakelberg / Erä-Jorma
Heikki Hela
Heikki Hela
Janne Petteri Broman
Heikki Vihinen
Heikki Vihinen
James "Jönssi" Kaakelberg
Mari Turunen
Mari Turunen
Rasinkangas
Kari Hietalahti
Kari Hietalahti
Kulokoski
Jukka Puotila
Jukka Puotila
Peter North
Vesa-Matti Loiri
Vesa-Matti Loiri
Eugen Von Lahtinen
Oiva Lohtander
Oiva Lohtander
Karl-Heinz Rummenigge
Tapio Liinoja
Tapio Liinoja
Isä Aleksei
Tuula Nyman
Tuula Nyman
Lyyli-täti
Kristiina Elstelä
Kristiina Elstelä
Tyyne-täti
Vesa-Matti Komonen
Vesa-Matti Komonen
SS-mies
Markku Köngäs
Markku Köngäs
SS-mies
Paavo Salmi
Paavo Salmi
Elintarviketehtaan ylijohtaja
Mika Eloranta
Mika Eloranta
Seppo, mielisairaanhoitaja
Kimmo Eloranta
Kimmo Eloranta
Lasse, mielisairaanhoitaja
Aleksi Mäkelä
Aleksi Mäkelä
Bussikuski
Jukka-Pekka Jyrä
Jukka-Pekka Jyrä
Elintarviketyöläinen
Kari Honkanen
Kari Honkanen
Elintarviketyöläinen
Ari Myllyselkä
Ari Myllyselkä
Elintarviketyöläinen
Reija Jassu
Reija Jassu
Nainen elintarviketehtaalla
Anita Martikainen
Anita Martikainen
Nainen elintarviketehtaalla
Clas-Ove Bruun
Clas-Ove Bruun
Kapakkatappelija
Jussi Liski
Jussi Liski
Ravintolaorkesterin kosketinsoittaja
Jarmo Nikku
Jarmo Nikku
Ravintolaorkesterin kitaristi
Anssi Nykänen
Anssi Nykänen
Ravintolaorkesterin rumpali
Harri Rantanen
Harri Rantanen
Ravintolaorkesterin basisti
Jorma Kahilainen
Jorma Kahilainen
Flyygelinsoittaja

제작진

Matti Grönberg
Matti Grönberg
Director
Heikki Vihinen
Heikki Vihinen
Writer
Timo Kahilainen
Timo Kahilainen
Writer
Timo Kahilainen
Timo Kahilainen
Music
Markus Selin
Markus Selin
Producer
Marika Vanhatalo
Marika Vanhatalo
Makeup Designer
Marika Vanhatalo
Marika Vanhatalo
Hair Designer
Jaana Aro
Jaana Aro
Costume Design
Ville Savijärvi
Ville Savijärvi
Set Decoration
Petri Neuvonen
Petri Neuvonen
Set Decoration
Johanna Hasu
Johanna Hasu
Set Decoration
Pekka Karjalainen
Pekka Karjalainen
Sound Designer
Pekka Karjalainen
Pekka Karjalainen
Sound Mixer
Kauko Lindfors
Kauko Lindfors
Editor
Petri Rossi
Petri Rossi
Director of Photography

비슷한 영화

싱 스트리트
‘코너’는 전학을 가게 된 학교에서 모델처럼 멋진 ‘라피나’를 보고 첫 눈에 반해 사랑에 빠진다. ‘라피나’에게 잘 보이고 싶은 마음에 덜컥 밴드를 하고 있다는 거짓말을 한 ‘코너’는 급기야 뮤직비디오 출연까지 제안하고 승낙을 얻는다. 날아갈 것만 같은 기분도 잠시, ‘코너’는 어설픈 멤버들을 모아 ‘싱 스트리트’라는 밴드를 급 결성하고 ‘듀란듀란’, ‘아-하’, ‘더 클래쉬’ 등 집에 있는 음반들을 찾아가며 음악을 만들기 시작한다. 첫 노래를 시작으로 조금씩 ‘라피나’의 마음을 움직인 ‘코너’는 그녀를 위해 최고의 노래를 만들고 인생 첫 번째 콘서트를 준비하는데… 첫 눈에 반한 그녀를 위한 인생 첫 번째 노래! ‘싱 스트리트’의 가슴 설레는 사운드가 지금 시작된다!
골드 더스트
Along the Mexico border, two friends search for a ghost ship rumored to be buried in the desert sand. In the same area, drug lords employ children; the duo must decide between going after the ship or saving a young girl held captive.
언터처블: 1%의 우정
상위 1% 귀족남과 하위 1% 무일푼이 만났다. 2주간의 내기로 시작된 상상초월 특별한 동거 스토리 하루 24시간 내내 돌봐주는 손길이 없으면 아무 것도 할 수 없는 전신불구의 상위 1% 백만장자 필립(프랑수아 클루제). 어느 날 우연히, 가진 것이라곤 건강한 신체가 전부인 하위 1% 무일푼 백수 드리스(오마 사이)를 만나게 된 그는 거침없이 자유로운 성격의 드리스에게 호기심을 느껴 특별한 내기를 제안한다. 바로 2주 동안 필립의 손발이 되어 한시도 떨어지지 않고 자신을 간호하며 버틸 수 있는지 시험해보겠다는 것. 참을성이라곤 눈꼽 만큼도 찾아 볼 수 없던 드리스는 오기가 발동해 엉겁결에 내기를 수락한다. 이렇게, 전혀 어울릴 것 같지 않던 극과 극, 두 남자의 예측불허 기막힌 동거가 시작 되는데…
Reconstruction
Reconstruction tells about a certain night in 1982, reconstructed in 2020 by the people who lived it through together. The film combines dance, drama and documentary, but most of all is a story of a friendship of a boy and a girl, and how jolly situations can turn sour and how, even though close, friends do not share same experiences – and that can have an effect on their friendship.
1984년, 여름
1984년 어느 여름날, 15살 소년들은 동네 경찰관이 지역 뉴스에 연일 보도되는 살인범일지도 모른다는 가벼운 의심을 시작한다. 하지만 의심을 진실로 바꾸기 시작할 때 소년들의 추억은 그들이 감당할 수 없는 위험한 상황들로 채워지기 시작했다. (2018년 제22회 부천국제판타스틱영화제)
토드와 코퍼
엄마 잃은 꼬마 여우 토드는 숲속 친구들의 도움으로 마음씨 좋은 드위드 할머니 댁에서 살게 되고, 이웃집 사냥꾼 에이모스는 어린 사냥개 코퍼를 데려와 키우게 된다. 서로 적이 될 것이라는 사실을 모른채, 어느날, 토드는 바깥 구경을 나갔다가 코퍼를 보게 되고 둘은 금방 친구가 된다. 영원한 우정을 약속한 둘은 코퍼의 기나긴 사냥여행으로 잠시 헤어지게 된다. 시간이 흘러 사냥 여행을 다녀온 코퍼는 의젓한 사냥개가 되었고, 코퍼에게 인사하러 갔던 토드는 늙은 사냥개 치프와 에이모스에게 쫓기는 신세가 된다.   토드는 이리저리 도망치다 결국 코퍼에게 발견되지만, 코퍼는 이번 한 번만 봐주겠다며 그를 놓아준다. 하지만, 뒤늦게 토드를 발견한 치프는 토드를 뒤쫓다가 다리에서 떨어져 다리가 부러지는 부상을 입게 되고, 이에 코퍼는 토드에게 복수를 다짐한다. 한편, 에이모스에게 쫓기는 토드가 걱정된 할머니는 멀리 사냥 금지 구역에 토드를 놓아 준다. 할머니의 품을 떠나서 홀로 야생의 세계에 적응을 하려 애쓰던 토드는 예쁜 여자친구 빅사를 만나서 모처럼 즐거운 시간을 보내는데.
브라더 베어
거대한 매머드가 북미 대륙을 거닐던 아득히 먼 옛날, 세 명의 형제가 살고 있다. 키나이(Kenai)는 세 형제 중 막내며, 토템 의식을 받는 중이다. 키나이가 인생을 잘 해쳐나갈 수 있도록 북아메리카의 부족 주신이 치러주는 의식이다. 부락의 무당인 타나나(Tanana)는 키나이에게 “사랑”의 의미를 담은 징표로써 조각한 곰의 토템을 건네준다. 그러자 키나이는 이에 몹시 실망한다. 내심으론 큰형 시트카(Sitka)가 받은 독수리 토템(지도자의 상징)이나 둘 째 형이 받은 늑대 토템(지혜의 상징) 등 더 중요한 징표를 바란 것이다. 시트카가 키나이를 위로하려고 애쓰는 반면 데나히는 키나이를 심술궂게 놀리기만 하는데...
보헤미안 랩소디
공항 수하물 노동자로 일하며 음악의 꿈을 키우던 이민자 출신의 아웃사이더 파록 버사라. 보컬을 구하던 로컬 밴드에 들어가게 되면서 프레디 머큐리라는 이름으로 밴드 퀸을 이끌게 된다. 시대를 앞서가는 독창적인 음악과 화려한 퍼포먼스로 관중들을 사로잡으며 성장하던 퀸은 방송에서 외면을 받을 것이라는 음반사의 반대에도 불구하고 무려 6분 동안 이어지는 실험적인 곡 보헤미안 랩소디로 대성공을 거두며 월드스타 반열에 오른다. 그러나 독보적인 존재감을 뿜어내던 프레디는 솔로 데뷔라는 유혹에 흔들리게 되고, 오랜 시간 함께 해왔던 멤버들과 결별을 선언하게 되는데...
이보다 더 좋을 순 없다
작가인 멜빈 유달(잭 니콜슨)은 결벽증과 편집증에 시달리는 독설가다. 그는 거리의 보도 블럭 선을 밟지 않고 걸으며, 늘 같은 식당, 같은 자리에서 늘 같은 음식을, 자신이 갖고 다니는 숟가락으로 먹는다. 유달은 웨이트리스인 캐롤(헬렌 헌트)에게 관심이 있지만, 그녀는 그에게 냉담하기만 하다. 하지만 유달이 천식을 앓는 그녀의 아들에게 의사를 소개시켜주는 등의 친절을 보이자 캐롤도 점차 마음을 연다. 한편 유달의 옆집에 사는 동성연애자인 화가 사이먼(그렉 키니어)은 누드 모델 일당에게 강도를 당해 엉망이 된다. 때문에 부득이하게 유달의 도움을 받게 되는데...
리플리
호텔보이이자 피아노 연주로 생활하는 톰 리플리 (맷 데이먼). 어느날 대학 재킷을 빌려입고 피아노 연주 대역을 하다 선박 부호 그린리프의 제의를 받는다. 이태리에서 빈둥대는 아들 디키 그린리프 (주 드로)를 데려오면 천달러를 주겠다는 것. 디키가 좋아하는 재즈도 공부하면서 연구한 톰은 이태리로 가 디키를 만나는데 상류사회의 화려함과 디키의 연인 마지 (기네스 팰트로)에게도 호감을 느낀다. 그러나 계약기간은 점차 만료되어 가는데...
닌자 키드 2 - 돌아온 닌자 키드
미국 교외에 사는 세명의 소년 콜트, 록키, 텀텀은 일본계 미국인인 할아버지에게 어렸을 때부터 무술지도를 받았다. 다른 미국 소년들과는 달리 야구보다 무술에 더 자신있는 이 소년들에게 바쁜 일이 생긴다. 50년 전 일본에서 열린 닌자 무술 대회에서 우승했던 할아버지가 그때 대상으로 받은 오래된 일본 칼을 다시 일본으로 돌려보내기로 한다. 50년전 이 칼을 두고 맞닥뜨렸던 숙적은 아직도 일본 무술계를 휘어잡고 있는 장군. 아직도 이 칼에 대한 미련을 버리지 못한 사악한 장군은 미국에 있는 조카와 그의 두 친구들을 동원해 칼을 빼앗으려 한다.# 미국에서 1200만 달러의 수익을 올린 의 속편. 제작과 각본에 참여한 신상옥 감독에 의해 서태지와 아이들의 음악이 삽입되기도 했다.
The Last Straight Man
Lewis is a closeted gay man throwing a bachelor party for his straight best friend and secret crush, Cooper. After a night of drunken sex together, the two men decide to meet in the same hotel suite on the same night each year to hook up and catch up. Over the course of twelve years, we see four additional nights that depict how the two men grow and how their friendship changes.
노멀 하트
1980년대 초, 뉴욕에서 일어난 에이즈 창궐을 배경으로, 한 게이 인권 활동가가 헌신적인 의사와 함께 더 많은 사람들이 전염되어 사망하기 전에 에이즈에 대한 진실을 밝히고자 한다.
저 사람들
전 세계 전 시대를 통틀어서 가장 대중적인 소재인 삼각관계. 게다가 화려한 맨해튼 사교계의 모습까지. 이 영화는 분명 게이드라마 마니아들의 취향을 저격한 영화임에 틀림없다. 첫 맛은 달달하고 끝 맛은 씁쓸한 순도 높은 카카오 초콜릿 같은 로맨스를 바라는 관객들에게 추천한다. (2016년 제16회 퀴어영화제)
퀸: 우리의 나날들
2부로 구성된 은 퀸의 엄청난 성공을 숨김없이 회고하는 작품이다. 빼어난 음악과 경이로운 라이브를 바탕으로 초창기의 어려움, 장애물들, 성공, 다툼, 결별, 업적, 비극, 그리고 영원히 남을 유산에 이르기까지 브라이언 메이, 로저 테일러, 존 디콘, 그리고 프레디 머큐리의 놀라운 이야기를 풀어낸다. 사라진 것으로 알려져 왔던 첫 TV 공연 영상을 비롯하여 많은 비공개 영상과 프레디 머큐리의 흥미진진한 인터뷰를 담고 있는 이 작품은 그룹 퀸에 대한 많은 다큐멘터리 가운데 결정판이라고 할 수 있을 것이다.
파리 이즈 버닝
1987년 뉴욕, 흑인과 라틴계 게이, 트랜스젠더들이 이끌었던 ‘드래그 신’에 관한 영화. ‘볼‘의 참가자들은 그들을 거부했던 가족을 대신해줄 '하우스'를 중심으로 활동하며, 경쟁하는 카테고리에 따라 의상을 입고 분장을 하고 포즈를 취하는 등 역할에 적합한 ’진실성‘을 표출한다. 성별 이분법적이고 이성애 중심적인 사회가 만들어 놓은 언어로는 규정되지 않는 ‘불온한 존재’들을 그린다.
미드나잇 카우보이
텍사스에서 접시 닦기를 하던 조는 돈을 벌고자 뉴욕에 카우보이 차림으로 나타난다. 그가 가진 것이라곤 몸뚱이 하나뿐. 돈이 있어 보이는 여인에게 추파를 던졌으나 어쩐지 걸려들지 않는다. 실패를 거듭한 끝에 겨우 나이 많은 여인 캐스를 만나 호텔로 향한다. 그러나 그녀는 창부였고 오히려 조는 돈을 뜯긴다. 자포자기하여 바에서 술을 마시고 있는 조에게 랏소가 다가와 듣고선 매니저를 주선해 주겠다며 사기를 친다. 결국 호텔에서도 쫓겨난 조는 돈을 받으러 랏소의 아파트를 찾아가지만 병에 걸린 랏소를 보며 묘한 우정을 느낀다. 도시 생활에 지쳐버린 존은 병들어 죽어가는 랏초의 소원대로 따뜻한 마이애미로 떠나기로 하는데...
앤빌의 헤비메탈 스토리
80년대의 전설적인 헤비메탈 밴드앤빌의 현재를 다룬 다큐멘터리. 단짝 친구 스티브‘립스’커들로와 롭 라이너가 결성한 캐나다의 헤비메탈밴드 앤빌은 1982년에 발표한 데뷔 앨범‘메탈 온 메탈(Metal on Metal)’로 메탈리카, 슬레이어, 앤스랙스 등의 밴드에게 큰 영향을 주었으나 그들의 성공은 오래 가지 못했다. 이제는 생활고에 시달리는 50대의 중년이 되었지만 아직 음악에 대한 열정을 잃지 않은 그들은 13번째 앨범 발표를 앞두고 20년 만에 다시 유럽으로 콘서트 투어를 떠난다. 그러나 기타리스트와 연애하기에 바쁜 초짜 매니저, 관객들의 싸늘한 반응, 멤버의 치질 재발 등 그들을 기다리고 있는 것은 재앙뿐이다. 그들은 과연 무사히 새 앨범을 발표하고 과거의 영광을 되찾을 수 있을까?
하울
1957 뉴욕, 음란물 출판 및 판매 행위 혐의로 출판업자인 로렌스 펄링게티에 대한 재판이 열립니다. 문제가 된 책은 바로 알렌 긴스버그의 "하울(아우성, 울부짖음)"이라는 시집이었습니다. 알렌 긴스버그는 비트 제네레이션 작가중 한 명이었고 5,60년대 히피 문화의 아이콘이었던 인물로 당시대를 대표했던 밥 딜런과의 친분으로도 유명했습니다. 시집의 판매를 중지시키려던 기성세대들의 의도와는 달리 "하울"은 언론의 주목을 받고 책이 매진되면서 사회적 반향을 일으키고 긴스버그는 일약 유명작가가 돼버립니다
17세의 혼돈
뉴욕대학에서 음악공부를 하고 싶은 평범한 고등학생 에릭은 여름방학이 시작되자 어린 시절부터 함께 지낸 여자 친구 매기와 함께 유원지 식당에서 파트 타임으로 일을 하게 된다. 그곳에서 오하이오 주립 대학에 다니는 게이 대학생 로드를 알게되면서 로드와 에릭은 서서히 가까워지고 에릭은 점점 자신이 게이일지도 모른다고 생각하는데..

추천 영화

Kummeli Stories
The war between Luxembourg and Finland sets the outline to a set of comedic stories about a rally team, gay couple's fishing trip, two hoodlums' last school days in the spring and a haunted hotel among others.
Vares: Private Eye
Vares, a film noir comedy from Finland, is yet another twist on PULP FICTION. And, just in case we miss the similarities of splattered blood mixed with outrageous incidents, the movie explicitly references PULP FICTION and has a comedic scene in which two guys argue about McDonald's hamburgers. Still, VARES - PRIVATE EYE, by director Aleksi Mäkelä, manages to be kind of fun even not especially original. The script has more characters than the screenwriter can handle, leaving the audience frequently confused about who is doing what and why. The two best scenes are one about a wacky wedding and another about a guy who answers a cell phone call while he is busy enjoying the pleasures of a sex parlor.
Jackpot
Kummelin Jackpot, was released in February 2006. It was about a divorced man portrayed by Silvennoinen, who realises a way to trick himself a jackpot in football betting.
V2: Dead Angel
The tough Detective Vares, get hired by a friend accused of murdering a girl. His job is to find the real killer, but people aren't talking. Before he can get traction another homicide takes place- and things move toward a dire conclusion.
Bad Luck Love
A shocking crime forces a man to re-evaluate his life, only to find that going straight is more complicated than he imagined. Ali is a low-level criminal who spends much of his spare time working out at a gym with his brother Pulu. Ali spends most of his day stoned on marijuana, while Pulu is known to drink cleaning products when he's run out of booze. Ali has fallen in love with Inka, a bright woman with a mind of her own, and her independent nature occasionally throws him into a fit of jealousy.
The Unknown Soldier
Second silver screen adaption of the Finnish war book by Väinö Linna. The story is based on Linna's experiences as an infantry man in the Finnish army during the so called "Continuation War" (1941-1944).
The Subtenant
A farce about blackmailing, a kidney transplant operation performed at home, deviants and human relationships.
Matti: Hell Is for Heroes
Four Olympic gold medals, seven World Championship titles, four World Cup tour championships, and forty six World Cup circuit victories. Once his career as a professional athlete ended however, the other side of his personality emerged into public view in all of its vulgarity. An alcohol dependency, several marriages accompanied by numerous marital problems, petty crime, uncontrolled acts of violence, and greedy hangers-on.
Pearls and Pigs
When their bootlegging father ends up in jail, four twenty-something brothers need money to pay his debts to local crooks. Next, their 9-year-old half-sister is dumped on their doorstep by her prostitute mother. A karaoke set helps reveal that the little girl is quite a singer, just as a talent contest for children is coming up on national television offering more than enough money to the winner.
The Hijack That Went South
Aarno Lamminparras hijacked an airplane with a gun in 1978. A true story.
The Tough Ones
Häjyt tells a story of two friends who have a hard time finding their place in the society. Antti and Jussi are released from jail. While they were doing time for bank robbery, the third man involved in the robbery, the one who was not convicted, has become a policeman. He tries to help his friends to settle into the small town in Pohjanmaa, but the boys start a black market liquor business instead. The road seems to lead back to the jail.
Hellsinki
In the mid-1960s, three small-time Finnish bootleggers seize control of their Helsinki neighborhood's black-market liquor business.
무명용사
핀란드에서 가장 흥행에 성공한 영화중 하나. 핀란드 군과 소련군의 전투 영화로 제목의 의미는 무명용사이다. 19955년판에 이어 1985년, 2018년에 컬러로 여러 차례 제작이 되었다. 원작자인 배이뇌 린나는 핀란드가 자랑하는 베스트 셀러 작가이며 2차 대전중에 징집되어 겨울 전쟁 등에 투입되어 동부 전선에서 혹독한 전쟁의 경험을 치루었고 훗날 이 경험이 그의 전쟁 영화 집필에 많은 도움이 되었다. 영화의 내용은 핀란드 병사들의 소련을 상대로 한 가히 끊임없이 전개되는 처절하고도 치열한 전투 이야기이다. 1941년 핀란드 동부에 주둔중인 한 중화기 중대에 갑자기 최전선으로 이동 명령이 내려진다. 그리고 그들은 이제 지난 겨울 전쟁에서 잃었던 영토를 되찾기 위해 소련군은 선제 공격을 감행한다.
Bad Boys
The story bases on four Finnish brothers, nicknamed 'the Eura Daltons' who received nation-wide notoriety for tearing gas pumps apart when they needed cash. The cast is an impressive one: the brothers are portrayed by Peter Franzen, Lauri Nurkse, Niko Saarela and Jasper Pääkkönen while their really evil father is played by Vesa-Matti Loiri, one of the grand old men of Finnish cinema.
Ambush
It is the summer of 1941 and the Finnish army has been mobilized along the border with Russia. A platoon led by Lt. Eero Perkola is waiting for orders to go on the offensive. The platoon receives orders for a recon mission through the wilderness around the Lieksa lake to search for possible Russian defensive positions.
The South
A comedy of crime, romance and deception played out against the background of a vacation under the Mediterranean sun.
Uuno Turhapuro menettää muistinsa
Uuno Turhapuro hits his head and loses his memory. Meanwhile, his friend Härski Hartikainen founds a new peace movement with unorthodox methods.
The Unhanged
Two outlaws, The Lonely Rider and the Indian Tonto, have caught (at least they think they have) Speedy Gonzales, a ruthless gunfighter from the town of Njietponimaistadi. They start to travel to another town for the reward, through the desert without water and fighting against Indians. And just to find out that they have made a full circle back to origin.
Rollo and the Spirit of the Woods
Hairy and rowdy creatures called rolleys sail to a land inhabited by more peace-loving elves. When the rolleys arrive to the elf village, they scare the elves away and settle down in the village. One of the elves, Milli, a brave elf girl, returns to the village to make a peace with the rolleys. The rolleys do not warm to Milli's peace proposal, but she becomes friends with a rolley called Rölli. It becomes their mission to solve the conflict between the elves and the rolleys.
Numbskull Emptybrook in the Army
Uuno is forced to complete his mandatory military service when it is revealed that he only spent one day in the army in his youth. As is typical of the Turhapuro series his family and friends become closely tied in with these events. His friends Härski Hartikainen and Sörsselssön return to the army for a refresher course and by chance Uuno's father-in-law, Councillor Tuura is made the Finnish Defence Minister. In one of the most memorable scenes, Uuno's wife, Elisabeth, dresses as Uuno and substitutes him for a day as Uuno has an apparently urgent meeting (at a restaurant) and while becoming lost in the woods with a malfunctioning radio, Tuura accidentally declares war on Sweden.