Aruvi (2017)
장르 : 드라마
상영시간 : 2시간 2분
연출 : Arun Prabu Purushothaman
각본 : Arun Prabu Purushothaman
시놉시스
A gentle girl born and brought up amidst the ever growing eco-social-consumeristic environment finds it difficult to fit in the society. She decides to take it hard on the people.
1923년 영국 리치몬드 교외의 어느 하루. 버지니아 울프(니콜 키드먼 분)는 오늘도 집필 중인 소설 과 주인공에 관한 이야기로 머릿속이 가득하다. 그녀는 자신을 너무나 사랑하는 남편 레나드의 보호를 받으며 언니의 방문을 기다리고 있다. 저녁 식사 시간을 앞둔 버지니아는 무작정 집을 뛰쳐나가 런던행 기차역으로 간다. 그러나 급하게 그녀를 쫓아온 남편과 팔짱을 끼고 집으로 다시 돌아간다. 잠시동안이라도 벗어나고 싶었다는 사실을 털어놓지 않은 채 기차표를 품 안에 고이 간직하고서... 1951년 미국 LA의 어느 하루. 버지니아 울프의 소설 에 빠져있는 로라(줄리안 무어 분). 둘째를 임신한 채 세살난 아들 리차드와 함께 남편의 생일 파티를 준비하고 있다. 그녀의 오늘은 어제와 다를바 없이 평온하다. 오늘도 남편은 그녀를 깨우지 않기 위해 자신의 생일날 아침을 손수 차린다. 아들 리차드와 함께 남편의 생일 케이크를 만들던 로라는 갑자기 자신의 일상에 염증을 느끼고 아들을 맡겨놓은 채 무작정 집을 나선다. 호텔방에 누워 자살을 생각하던 그녀. 그러나 다시 부랴부랴 남편과 아들이 기다리고 있는 자신의 집으로 돌아와 케이크를 만든다. 둘째를 낳은 후엔 자신의 인생을 찾아 떠나겠다고 다짐하면서. 2001년 미국 뉴욕의 어느 하루. ‘댈러웨이 부인’이라는 별명으로 불리는 출판 편집자인 클래리사(메릴 스트립 분). 그녀는 지금 옛애인인 리차드(에드 해리스 분)의 문학상 수상을 기념하는 파티를 준비하고 있다. 어린 시절 자신을 버린 엄마 로라(줄리안 무어)에 대한 상처를 가슴에 묻고 살아온 리차드는 지금 병으로 죽어가고 있다. 꽃도 사고 음식도 준비하고 파티를 위한 만반의 준비를 마친 클래리사는 리차드를 찾아가지만, 그는 그녀와의 행복했던 추억을 이야기하며 클래리사가 보는 눈 앞에서 5층 창 밖으로 뛰어내리고 마는데.
Crustacés et coquillages is a fresh French comedy film with numerous surprise turnarounds and about the tolerance of a family of four. The family spend an idealistic summer vacation together where each of the family members gets involved in a new or old relationship.
한 가족의 사랑 방식을 옵니버스 형식으로 풀어 놓았다. 각각의 사랑 방식이 모두 다르고 견해 또한 따르지만 바탕에 흐르는 진실과 외로움의 공통분모는 영화 전반에 걸쳐 따스한 사랑을 끊임없이 내 뿜는다. 막내 존(안젤리나 졸리 분)은 인생의 모든 것을 댄스와 비교하며 매일 나이트에서 댄스의 미학에 빠진다. 키어(라이언 필립 분)은 존의 친골서 함께 댄스 이야기를 하며 입담을 나누면서 서로에게 조금씩 끌리기 시작한다. 폴(숀 코넬리 분)과 한나는 40년이 된 오랜 부부이다. 자식들은 이미 다들 자리를 잡았지만 각자의 결혼생활에는 많은 이야기 거리가 있어 보인다. 메레딧 은 연극 감독으로 뛰어난 창조력을 인정받고 있으며 트랜은 건축가로 겉으로는 아주 좋은 관계를 유지한 것처럼 보이지만 이들의 마음은 뭔가 허전함이 보여지는데...
쿠바 오리엔테 지방에서 태어난 레이날도 아레나스는 가난하지만 풍요로운 자연 속에서 자유를 만끽하며 성장해나간다. 십대시절, 카스트로 혁명군에 참가 할 만큼 성숙했던 아레나스는 스무 살 때 하바나 대학에 입학하여 자신의 문학적 재능을 키워나간다. 정치 혁명 초기, 국제 도시였던 하바나는 정치, 사회, 문화 그리고 성혁명까지 온갖 가능성을 내포한 물결이 넘쳐난다. 레이날도는 그곳에서 작가와 동성애자로서의 정체성을 찾기 위한 탐구의 나날을 보낸다. 그러나 혁명이 끝난 뒤, 레이날도의 삶은 고통으로 뒤바뀌게 된다. 1960년대 쿠바 정권의 예술가와 동성애자들에 대한 탄압정책 속에서도 글쓰기를 계속하던 레이날도는 성희롱 누명으로 기소되었다가 구치소를 빠져나오지만 결국 경찰에게 잡혀 '엘 모로' 감옥으로 보내진다. 레이날도는 2년간 편지대필을 하며 감옥 생활을 버텨나간다. 그는 틈틈이 옥중에서 쓴 소설을 밖으로 빼내는데 성공하지만 이후 그 사실이 밝혀져 심한 벌을 받는다. 결국 그는 작품과 목숨의 선택기로에서 작품을 포기하고 감옥에서 풀려난다. 1980년, 쿠바 정권은 동성애자, 정신병자, 범죄자들을 쿠바에서 추방하는 정책을 발표한다. 레이날도는 동성애자로서 쿠바를 탈출, 뉴욕에 정착하지만 가난과 에이즈라는 고통이 그에게 찾아온다. 그리고 그는 친구 라자로의 곁에서 마지막 선택을 한다.
In Uganda, AIDS-infected mothers have begun writing what they call Memory Books for their children. Aware of the illness, it is a way for the family to come to terms with the inevitable death that it faces. Hopelessness and desperation are confronted through the collaborative effort of remembering and recording, a process that inspires unexpected strength and even solace in the face of death.
왕성한 호기심에 제법 의협심까지 갖춘 에릭은, 이혼한 엄마와 살며 불치병에 걸린 옆집 소년 덱스터의 친구다. 덱스터는 어린 아이 때 수혈에 의해 에이즈에 감염됐다. 그리고 그 병은 아직까지 치료약을 발견하지 못했고, 운명은 그리 많이 남아있지는 않다. 아직 여리지만, 늙은 할아버지처럼 죽음에 대한 커다란 공포를 갖고 있진 않다. 처음, 불치병에 걸린 옆집 소년에 대한 호기심으로 담장을 넘은 에릭은, 어느덧 덱스터의 친구가 되어버렸다. 덱스터의 엄마는 자신의 엄마처럼 이혼 후의 스트레스에 시달리지도 않고, 저녁식사 초대를 해주기도 한다. 어느날 말썽쟁이 에릭은 비디오를 통해 뉴올리언즈의 한 의사가 발명했다는 덱스트 병의 치료약을 알게 된다. 이 약을 얻기 위해 뗏목을 타고 모험이 거듭되는 뉴올리언즈행 가출을 감행한 에릭과 덱스터. 하지만 병약한 덱스터는 점점 몸이 안좋아지고, 결국 에릭과 덱스터는 엄마들의 품으로 돌아온다. 그러나 병원에 입원한 덱스터와 에릭은 여전히 장난을 멈추지 않는다. 그들이 새로 개발한 게임은 덱스터가 죽은 척 한 뒤 어른들을 놀래키는 것이다. 그러다 어느날 장난처럼 세상을 떠나버리는 덱스터. 혼자 남은 에릭은 진정 그를 보호해주고 돌보아주었던 것은 덱스터였음을 깨닫는다.
But it is a devastating expose of party-n-play culture. It's hard to depict methamphetamine use with any sensitivity, but this movie's dry and frank style bring this plague into startling focus. It's very compassionate and gives a lot of context and insight into how Gay culture and drug culture meet. It is heartbreaking to know that the majority of the men interviewed for this movie are HIV-positive. This movie includes graphic sexual content and vivid depictions of drug use, but it serves a very valuable purpose. it is an eloquent call for social responsibility.
Roshan (Sunny Wayne) is a cosmetic surgeon and a Casanova by nature. Abu (Sanju), a budding filmmaker and Joe (Praveen), a TV show producer, are his friends. Joe has just been ditched by his girl friend Ann (Poojitha Menon). A devastated Joe heads over to Goa along with his friends to get over the tragedy that has befell him
When bisexual porn star Valentino meets new-in-town hustler Gary, there is an immediate attraction between the two. Valentino helps get Gary a job at a phone-sex company, and they become fast friends and lovers, but tension threatens their relationship when Gary and Valentino's friend Mary becomes involved. When Valentino finds out he is dying and Mary is going to have his child, the three must work through hard times together.
An incestuous and industrious pair of modern-day vampires finds their clever manner of acquiring sustenance threatened by a nosy New Jersey health inspector and a determined investigative reporter in director John Orrichio's sexualized tale of life among the undead. The LeGaults know well that to stalk the streets for prey is to leave themselves open to exposure. Instead of seeking out blood the old-fashioned way, the LeGaults opt to open a blood donation center that will provide them with the nourishment they need to survive without the risks that go along with using their fangs. A New Jersey health inspector named Jerry is on to them, though, and along with a little help from intrepid reporter Phyllis, he soon prepares to rip the lid off of the LeGault's bizarre scam. When a chance encounter with two students of the occult reveals the true motivation behind the LeGaults' philanthropic front...
Gauri, an orphan, is falsely accused of theft and lands up in a reformatory run by Ashok. Due to her rebelliousness, she gets into trouble. But, gradually she comes into her own with Ashok's help.
Sexual decisions have deadly consequences. Can a small group of college students from Botswana challenge conventional wisdom about AIDS in Africa to save their generation? "The Road We Know" explores the impact of HIV/AIDS in Botswana through the efforts of these young adults who boldly advocate for behavior change to save lives. Facing cultural taboos and difficult travel, this small group sets out across the nation for five weeks with three tents, one car, and a radical solution to save lives.
An orthodox youngster and a free-spirited lady fall in love, only to understand that they are different in all aspects of life. How do they realise their complex requirements and mistakes?
A documentary juxtaposing the events of the 20th century with the commentary of stand-up comedians.
Gai Nhay ("Bar Girls") is the story of how the other half lives, with a twist. Southeast Asia being known for the multitude of bar girls ready to be "borrowed" for a (usually quite cheap) price, the life these girls live--and the motivations and tribulations that lead them to it--are usually hidden to their oblivious clientéle.
An exploration concerning the act of revealing to a potential lover that one is seropositive to HIV, the virus believed to cause AIDS.
Outside, the first sun rays break the dawn. Sixteen years old Catarina can't fall asleep. Inconsequently, in the big city adults are moved by desire... Catarina found she is HIV positive. She wants to drag everyone else along.
A moving personal documentary about Danny, a friend of Kybartas who died of an AIDS-related illness in 1986. This powerful work explores the reason for Danny’s return home and his attempts to reconcile his relationship with his family members who had difficulty facing his homosexuality and his imminent death.
A short remake of Luchino Visconti's Death in Venice where instead of a cholera epidemic it's the "Acquired Dread of Sex" (ADS) epidemic.
Identities attempts to describe the importance of silence in communication, of those moments when someone is making up or remembering what he is going to say. A silence that compels us to question the maxim "silence is death".