Vancouver: No Fixed Address (2017)
The free market costs.
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 1시간 15분
연출 : Charles Wilkinson
시놉시스
There is no topic that unites all of Vancouver quite like that of housing. At every dinner party, social gathering, or chance meeting in the street, everyone has an opinion, and they want to share it. Charles Wilkinson’s new film Vancouver: No Fixed Address tackles the subject from a multiplicity of perspectives. A chorus of voices chime in — everyone from David Suzuki, to Vancouver Mayor Gregor Robertson, Seth Klein, Condo King Bob Rennie, Senator Yuen Pau Woo, and lots of regular Vancouver citizens.
우연한 만남. 데이빗(아론 폴)과 클레어(애나벨 월리스)는 그 날 이후로 연인이 된다. 하지만 어느 날 갑자기 클레어가 사라지고, 데이빗은 사라진 그녀를 찾아 온세상을 떠돌게 된다. 그렇게 클레어를 찾아다닌지도 1년, 어느날 클레어의 친구인 벅(크리스 초크)이 찾아오고, 갑자기 돌변하여 데이빗을 공격하는 그를 보고 그들이 클레어에 관해 무언가를 찾고 있다는 것을 깨닫게 된다. 그리고 벅이 휘저어놓은 집안 물건 중 클레어가 마당에 뭔가를 감췄었다는 기억을 떠올리게 된다. 그렇게 발견한 클레어의 물건은 필름이었고, 그것을 통해서 다니엘은 그녀의 행적을 쫓게 된다. 그러면서 하나 둘 씩 나타나는 비밀들. 그녀를 찾아 캐나다 도착한 다니엘은 필름 속 인물을 찾아다서지만, 그 순간 홀(가렛 딜라헌트)이라 부르는 요원들이 나타나 데이빗을 체포하게 된다. 어디에도 없지만, 어디에도 존재하는 그녀. 과연 클레어의 정체는 무엇이며, 다니엘은 그녀의 존재를 찾아낼 수 있을 것인가?
FBI 특별 수사관 스텐튼(Warren Stantin: 시드니 포이티어 분)은 인질을 구하기 위해 교활하고 잔인한 범인 스티브(Steve: 크랜시 브라운 분)의 요구에 따라 그에게 다이아몬드를 먼저 건네나 범인은 인질을 죽이고 다이아몬드를 가지고 달아난다. 그 뒤 범인은 낚시꾼을 가장하여 캐나다로 달아나려고 하자 스텐튼은 산악 안내인 녹스(Jonathan Knox: 톰 베린저 분)와 단둘이 범인을 추적한다. 한편 녹스의 약혼녀이자 안내인인 사라(Sarah: 크리스티 앨리 분)는 다섯명의 낚시꾼들을 데리고 낚시터로 가기 위해 험한 산을 넘는다. 스티브는 일행을 모두 죽인 다음 사라를 인질로 삼아 캐나다로 가려한다. 스텐튼과 녹스는 유람선에서 사라를 인질로 한 스티브와 대치한다. 총격전과 추적 끝에 총상을 심하게 입은 스텐튼은 스티브와 함께 바다로 떨어지고 물 속에서 스텐튼은 마침내 흉악범 스티브를 해치운다.
도로시 스트래턴은 수줍음을 타는 금발의 미인으로 미모로 출세하려는 야망을 품고 있지만 세상이 인정해주지 않아 불만이다. 세일즈맨으로 일하며 파트타임으로 포주짓을 하는 폴 슈나이더는 어느날 햄버거 가게에서 도로시를 보고 그녀를 이용해 한 몫 챙길 욕심으로 도로시에게 접근한다. 도로시는 폴을 무시하지만 쉬지않고 자신에게 구애하면서 출세시켜주겠다는 폴의 유혹에 넘어간다. 폴이 찍은 도로시의 사진이 "플레이 보이"잡지에 실리면서 이들의 인생은 빠르게 바뀐다도로시는 "플레이 보이"의 누드모델이 되고 나름대로 꿈꾸었던 출세길에 들어선다. 78년의 플레이메이트가 된 도로시는 출세하자 폴의 존재가 거추장스러워지기 시작한다. 도로시가 한 영화감독과 사랑에 빠지면서 폴은 질투로 미쳐간다....
Not long after moving into her own place, Maggie finds herself with two unsolicited roommates: her recently divorced mother, Lila, and her young brother. The timing is especially bad, considering Maggie has fallen hard for an attractive woman, Kim, only hours before they move in. What could be a nonissue becomes increasingly complicated -- since Maggie's family is unaware of her sexual orientation, and Maggie is not open to sharing that information.
캐나다에서 공연중인 록가수 리와 그의 아내 에밀리. 그들은 음악을 사랑하고 부모님이 돌보고 있는 어린 아들을 위해 열심히 살려고 하지만, 한 번 빠져든 마약의 세계를 헤어나오기란 쉽지 않다. 어느 날 두 사람은 말다툼을 하고 에밀리는 모텔을 뛰쳐나가는데, 그날 밤 리가 헤로인 과다복용으로 숨지게 된다.다음 날 아침 돌아온 그녀에겐, 죽은 남편과 마약소지죄로 선고받은 6개월형이 남아있을 뿐이다. 형을 마치고 세상에 나온 에밀리. 그녀는 사랑하는 아들과 새로운 삶을 꾸리려는 희망으로 가득 차 있지만 시부모는 쉽게 이를 허락하지 않는다. 에밀리는 아들과 다시 만날 수 있다는 소망으로 지금까지와는 다른 삶을 살기 위해 노력하기 시작한다.가끔은 약의 유혹을 받지만, 아들에 대한 사랑과 미래에의 희망으로 차차 극복해가는 에밀리. 주변의 든든한 지원자 덕분에 그녀가 하고 싶어했던 음악 작업 또한 다시 시작하게 되고, 그토록 원하던 아들과의 소중한 시간 또한 누리게 되는데…
In the picture-postcard community of North Vancouver, filmmaker Murray Siple follows men who have turned bottle-picking, their primary source of income, into the extreme sport of shopping cart racing. Enduring hardships from everyday life on the streets of Vancouver, this sub-culture depicts street life as much more than stereotypes portrayed in mainstream media. The films takes a deep look into the lives of the men who race carts, the adversity they face, and the appeal of cart racing despite the risk.
Frances Austen, whose well-appointed apartment overlooks a park in Vancouver, one cold day, observes a rain-soaked young man on a park bench whom she assumes is homeless. Hoping to repress her loneliness, Frances invites ‘the boy’ inside her home to get warm and ends up encouraging him to stay. The young man accepts her every hospitality—food, clothes, profuse conversation, and a room of his own. Little does she realize that her guest is not the person he appears to be. Nor, for that matter, is Frances the woman that she appears to be.
The documentary follows one woman's quest to overcome anxiety, depression, and opioid addiction through the use of psychedelic medicines.
30주년이 지난 벤쿠버 게이퍼레이드. 퍼레이드의 기획자 켄은 세계 각국의 게이 축제를 방문하며 앞으로의 30년을 준비하고자 한다. 켄은 다양한 상황 속에 놓인 게이 당사자들을 만나며, 게이 퍼레이드가 단순한 퍼레이드를 넘어서서 평등을 추구하는 인권 운동의 장으로 나아가기 위한 고민을 한다.
Eve is a precocious nine year-old girl with a wild imagination growing up in a traditional Chinese immigrant family in Vancouver where Confucian doctrines, superstitious obsessions and divine visions abound. When Buddhism and Catholicism are thrown into the mix, life for Eve and her 11-year-old prim and authoritative sister, Karena, escalates into a fantasia of catastrophe, sainthood and cultural confusion. The journey of a young girl and her sister striving to grow up in world where childhood is lonely and the world is full of wonder.
There is no topic that unites all of Vancouver quite like that of housing. At every dinner party, social gathering, or chance meeting in the street, everyone has an opinion, and they want to share it. Charles Wilkinson’s new film Vancouver: No Fixed Address tackles the subject from a multiplicity of perspectives. A chorus of voices chime in — everyone from David Suzuki, to Vancouver Mayor Gregor Robertson, Seth Klein, Condo King Bob Rennie, Senator Yuen Pau Woo, and lots of regular Vancouver citizens.
Gang leader Jeet Johar and his young, loyal, and often-brutal crew dress like peacocks, love attention, and openly compete with an old style Indo crime syndicate to take over the Vancouver drug and arms scene. Blood is spilled, hearts are broken, and family bonds shattered as the Beeba Boys do anything to be seen and to be feared in a white world.
NiiSoTeWak means “walking the path together.” Tapwewin and Pawaken are 10-year-old brothers trying to make sense of the world, their family and each other. They’re already grappling with some heady questions about identity. What does it mean to be a twin? What does it mean to be Cree? How do you define yourself when you’re forever linked to someone else? The twins discuss these questions with their two elder brothers — 22-year-old actor Asivak and 20-year-old basketball player Mahiigan — and their parents, Jules and Jake.
This documentary, set in the Lower East End of Vancouver's downtown core, is a pretty honest account of life on the streets in urban Canada. It is aimed at educating high school kids on the dangers of addiction to hard drugs and is the brainchild of a group of city police officers who videotape their interactions with local homeless personalities.
Two novice thieves are plotting to rob a bank in Vancouver. A photographer snaps a shot of one thief as he is carrying the bank building's blueprints. The would-be thief then begins a relationship with the photographer and attempts to retrieve the photos. Meanwhile, the thieves' plot consists of this: one man will enter the bank building after dark, while the other man sits in a van and uses a computer to unlock the building's doors. The final step involves transporting the cash to a freight ship waiting on the docks, for transportation to a money launderer in Macau.
The life and murders of one of the worst serial killers in history, Robert Pickton who went unchallenged for decades.
Brooklyn flies home to surprise her boyfriend on his birthday, but immediately changes her mind upon arrival and decides to hide out for the summer with her friend Faith. Faith lives with Casey and with relationship problems of their own, the couple are happy with the distraction...until Brooklyn begins to assert herself, then all of the characters come face to face with the hard realities of their relationships.
A psychological thriller about a young girl who's terrorized on her family farm after the arrival of her popstar boyfriend's best friends.
Photographed through the windshield of a Vancouver city bus and edited according to the rhythms of the bus' windshield wiper, the film transforms the linear narrative of the bus ride into a temporal construction that can be described as cubist. The effect of the cutting strategy on the actual temporal organization of the film is as remarkable as its effect on our sense of time.
In what appears to be a serendipitous encounter upon saving the life of a stranger, the calculated and reserved businessman Nick meets the impulsive and optimistic photographer Ali, who believes in destiny and carpe diem, or seizing the day. Nick, who seeks closure for his past mistakes, is drawn towards Ali's spirit and vigor. Despite living with a congenital heart disease and being on the wait-list for a heart transplant, Ali continues to be hopeful about her future. Ali challenges Nick to seize every moment of his life before it's too late. Meanwhile, Nick finds a way to give Ali a new lease on life - even if it means risking one's life and their love for each other.