아름다운 것들 (2019)
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 1시간 35분
연출 : Giorgio Ferrero
시놉시스
교향곡을 닮은 이 작품은 인간의 강박적 소비에 일침을 날린다. 우리가 수집한 수많은 물체의 탄생을 찾아 거슬러 올라가다 보면, 어느 조용하고 한적한 공장부지에 도달하게 된다. 그곳에는 철저히 고립된 상황에서 그 어떤 방해도 받지 않고 일련의 작업을 이어가는 사람들이 있다. 이들을 바라보고 있으면, 폭식과 같은 무분별한 소비를 일삼는 라이프스타일의 근간에 길고 지난한 제품의 ‘생산-운송-상업화-폐기’ 과정이 자리잡고 있음을 무의식적으로 떠올리게 된다.
패션산업의 화려함과 저렴함 뒤에 숨은 '진짜 비용'은 과연 무엇일까? 인간과 환경, 그리고 우리 자신을 착취하는 의류산업의 진상을 낱낱이 고발한다.
냉정한 갤러리 운영자와 그녀의 야심에 찬 비서, 그리고 악명 높은 미술 비평가. 이들이 무명 화가의 놀라운 유작을 손에 넣는다. 그 후에 닥칠 재앙은 짐작도 못 한 채.
4년 만에 다시 영화 출연을 위해 영화의 캐릭터 연구를 위해 낯선 동네에 있는 마트에 들어선 그. 마트라고 하기에는 좀 그런 한적하고 모든 것이 무기력하기만 한 마트에서 그는 한 여인만이 부지런하게 일하는 모습을 발견하게 된다. 그녀는 10개 이하 소량 계산(10 Items or less)대에서 일하는 스칼렛. 그는 그녀를 유심히 관찰하기 시작한다. 10개 이하 소량 계산(10 Items or less)대에서만 6년간 일해온 그녀는 25살에 나이에도 이미 세상에 대한 분노가 가득한 여성이다. 그는 그런 그녀에게 다가가기 위해 ‘어떻게 그렇게 빨리 계산을 하느냐?’ 등등 칭찬의 말로 그녀의 관심을 끌려고 노력하고, 그런 그가 귀찮던 스칼렛은 포기하지 않고 계속 말을 거는 그에게 차츰 마음을 문을 열게 된다. 그는 일을 마치고 돌아가려는 그녀에게 집 번호를 잊어버렸다며 우회적으로 그녀의 차에 태워달라고 부탁하게 되고 다른 회사 면접 때문에 고심하던 그녀는 그를 태워주기로 마음먹는다. 차를 타고 가면서 면접을 보러 가야 하는 스칼렛의 자신감 없는 모습을 본 그는 그녀를 도와주기로 마음먹게 되는데
새해 전날 밤, 부인에 대한 증오심으로 자기파괴적 성향을 지니게 된 다비드 홀름은 공동묘지에서 술을 마시며 저승사자에 대한 전설을 떠들다 싸움이 붙어 동료에게 살해당한다. 저승의 규칙에 따라 새로 유령마차를 끌게 된 이 남자는 지난 해의 마부에게 자신의 운명에 얽힌 두 여인의 이야기를 듣게 되는데...
역사상 가장 부유한 사회를 만들어낸 병리 현상에 대한 다큐멘터리. 감독의 책과 전시회에 대한 일종의 안내서이기도 한 이 작품은 감독의 발자취를 보여줄 뿐 아니라, 실험 대상자들이 어떻게 돈의 영향을 받게 되는지 추적한다. [제19회 전주국제영화제]
Once upon a time... consumer goods were built to last. Then, in the 1920’s, a group of businessmen realized that the longer their product lasted, the less money they made, thus Planned Obsolescence was born, and manufacturers have been engineering products to fail ever since. Combining investigative research and rare archive footage with analysis by those working on ways to save both the economy and the environment, this documentary charts the creation of ‘engineering to fail’, its rise to prominence and its recent fall from grace.
Problems arise for Antonio Magnano when he is unable to consummate his marriage to the beautiful Barbara Puglisi and his virility is called into question. Despite the fact that he loves his beautiful wife and they have otherwise been happily married for a year, his problem becomes a source of contention for all concerned.
This documentary takes the viewer on a deeply personal journey into the everyday lives of families struggling to fight Goliath. From a family business owner in the Midwest to a preacher in California, from workers in Florida to a poet in Mexico, dozens of film crews on three continents bring the intensely personal stories of an assault on families and American values.
야망에 찬 신세대의 표본 그래함 크라카우키(Graham Krakowski: 빌 팩스톤 분)는 빠른 승진 덕에 꿈에 그리던 '마이홈'까지 장만한 미국산 오렌지. 그러나 감격할 사이도 없이 나타난 거리의 불자 덕분에 그의 인생까지 사정없이 곤두박질 친다. 흉칙한 몰골에 노골적 밝힘증까지 있는 이 뻔돌이는 평소 자신이 애용(?)하던 집을 돈주고 샀다고 해서 소유권까지 주장하는 그래함을 인정할 수 없다는 희한한 장난과 협박으로 그를 괴롭힌다. 하찮은 부랑자 때문에 온전한 생활을 못하는 것두 억울한판에 놈의 술수로 과대망상적 성격 파탄자로 몰린 그래함은 결국 사랑하는 애인, 직장, 친구들까지 잃고 만다. 설상가상으로 이 도시에 난데없는 연쇄살인 사건의 회오리가 몰아치면서 그는 더이상 망가질래야 망가질 수도 없을 만큼 처참한 신세가 되는데.
Record high oil prices, global warming, and an insatiable demand for energy: these issues define our generation. The film exposes shocking connections between the auto industry, the oil industry, and the government, while exploring alternative energies such as solar, wind, electricity, and non-food-based biofuels.
Two students from the Czech Film Academy commission a leading advertising agency to organize a huge campaign for the opening of a new supermarket named Czech Dream. The supermarket however does not exist and is not meant to. The advertising campaign includes radio and television ads, posters, flyers with photos of fake Czech Dream products, a promotional song, an internet site, and ads in newspapers and magazines. Will people believe in it and show up for the grand opening?
Programming the Nation? takes an encompassing look at the history of subliminal messaging in America. According to many authorities, since the late 1950s subliminal content has been tested and delivered through all forms of mass-media including Hollywood filmmakers Alfred Hitchcock and William Friedkin. Even our modern military has been accused of these practices in the "war on terror" against soldiers and civilians both abroad and at home. With eye-opening footage, revealing interviews, humorous anecdotes, and an array of visual effects, the film categorically explores the alleged usage of subliminals in advertising, music, film, television, anti-theft devices, political propaganda, military psychological operations, and advanced weapons development. Director Jeff Warrick makes it his personal mission to determine if these manipulative tactics have succeeded in "programming the nation?" Or, if subliminal messaging belongs in the category of what many consider urban legend.
Swedish documentary film on consumerism and globalization, created by director Erik Gandini and editor Johan Söderberg. It looks at the arguments for capitalism and technology, such as greater efficiency, more time and less work, and argues that these are not being fulfilled, and they never will be. The film leans towards anarcho-primitivist ideology and argues for "a simple and fulfilling life".
An animation short film looking at mans relationship with the natural world
A serious docu-comedy about the commercialization of Christmas. What Would Jesus Buy? follows Reverend Billy and the Church of Stop Shopping Gospel Choir as they go on a cross-country mission to save Christmas from the Shopocalypse: the end of mankind from consumerism, over-consumption and the fires of eternal debt!
Violetta, a courtesan much wooed by Parisian society, organizes a grand party that is attended, amongst others, by the young Alfredo Germont. He confesses his feelings to Violetta, who is already suffering from consumption. She vacillates between genuine affection and a realistic assessment of her situation as a "fallen woman", which precludes any lasting relationship with a man. The Willy Decker production of La Traviata, recorded live at the Salzburger Festspiele in August, 2005. Anna Netrebko stars as Violetta Valéry, with Rolando Villazón as Alfredo Germont and Thomas Hampson as Giorgio Germont. Carlo Rizzi conducts the Wiener Philharmoniker.
A parade of popular consumer items cut to "The Battle Hymn of the Republic". A great example of Pop Art in film.
Produced by Harvested Records, iShoot, iEdit is a fan-created DVD documenting Roger Waters' 2010 Wall Live tour. Released on Veteran's Day (November 11, 2010) and dedicated to all fallen loved ones. Filmed at The United Center, Chicago, IL September 20 & 21 Additional footage filmed at The Nassau Coliseum, Long Island, NY October 12 & 13. The foundation of all the footage (and audio) was taken from 9/20. Additional shots are from the 9/21, 10/12 and 10/13 shows and all are from tapehead2's HD master files. "iShoot, iEdit" (HRV DVD 019)
It’s not a secret we love robots here at BLR (Big Lazy Robot), so we wanted them to be the heroes in our latest promo clip. Luxury cars with powerful engines to drive through roads under severe speed restrictions, cable TV that allows us to pay to watch all kind of sports, all from our comfortable sofa, and of course, hyper expensive cell phones that do almost everything but making a decent phone call. Yes, our happiness is based on things we don’t need and governed by entities we don’t control, so what? Sit down and turn on the tv!
A critique of liquid love through sarcasm and crude humor. With the desire that the viewer empathize with the protagonists and reflect on the ephemerality of sexual-affective relationships in modern society. At the end of the short film, the transformation of people into mere consumer goods will be clear, which, once they have been used, are discarded