Fat Kathy (2019)
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 14분
연출 : Julia Pełka
시놉시스
In the city water pump there are 8 clams. The lives of millions of people depend on them. In case of contamination of water supply, the clams will close and automatically shut off the water for the city. The main scientist-malacologist watches over the system's operation. The film is a philosophical essay on dependence people from nature and the world around them.
Does doctor Jan Terelak belong to an “elitist” group of the most unethical experimenters? The Polish scientist tested boundaries of human mental resilience in extreme conditions of solitude in Antarctica. The starting point for Piotr Jaworski's documentary is the psychologist's journal. The project from forty years ago was focused on studying the mental condition of polar explorers at the Polish station. Men were in the situation of confinement, comparable to a space mission. The film reconstructs these events, referring to the then contemporary context and changes in the perception of science.
평범하고 쾌활한 백인 처녀 조우이는 여행 중에 만난 존과 사랑에 빠진다. 존은 장래가 촉망되는 유능한 젊은 의사이지만 전처와 아이가 사고로 죽었다. 하지만 문제는 그것이 아니라 그가 흑인이라는 것. 어느 정도 사회적으로 성공한 조우이의 부모 맷과 크리스티나는 하나 밖에 없는 외동딸이 결혼한답시고 데리고 온 존을 보고 기겁한다. 맷은 아무래도 흑인과 결혼하는 것이 달갑지 않아 어떠게 해서든지 막아야 할 생각뿐이고, 크리스티나 역시 흑인인 사위가 반갑진 않으나 그래도 딸을 믿기에 딸의 뜻대로 따르려고 한다. 이때 조우이는 이날 저녁 식사에 존의 부모도 초대하기로 한다. 이날 처음 아들이 결혼하겠다는 며느리가 백인 처녀임을 안 존의 부모의 표정도 조우이의 부모와 마찬가지다. 모두들 생각이 깊은 양가 부모들은 이 문제를 이성적으로서 해결하고자 여러 모로 고심한다. 이때 아내와 딸, 조우이와 존, 그리고 흑인 가정부 아주머니까지 모든 사람들로부터 각기 다른 의견으로 압력을 받고 있던 맷은 결국 명쾌한 결론을 제시함으로써 문제가 해결된다. 그것은 두 사람의 결혼으로 인한 모든 문제, 즉 결혼을 하느냐 마느냐도 결국은 두 사람의 사랑에 맡기는 수밖에 없다는 것이었다. 이로서 이들은 모두 유쾌하게 저녁식사를 시작한다.
A father and a son on a trip. They meet to spend some time together after the period when they broke off contacts. But it is not a carefree weekend at a hut in the Bieszczady mountains. The drunk father asks a rhetorical question: “And what, did you think it would be easy?”
In 1945, as Stalin sets his hands over Poland, famous painter Wladislaw Strzeminski refuses to compromise on his art with the doctrines of social realism. Persecuted, expelled from his chair at the University, he's eventually erased from the museums' walls. With the help of some of his students, he starts fighting against the Party and becomes the symbol of an artistic resistance against intellectual tyranny.
A cinematic journey on the trail of a mysterious filmmaker. Prince Michal Waszynski, Poland's top pre-war, director who later became an influential figure in the broader European film scene. He produced big Hollywood cinema hits with Sophia Loren and Claudia Cardinale, but his most spectacular creation was his own life. Prince Michal was an extraordinary human chameleon who, with the help of the magical invention of cinema, continually changed his identity.
Beksiński is a gentle man with arachnophobia, despite his hardcore sexual fantasies and his fondness for painting disturbing dystopian works. Beksiński is a family man who wants only the best for his loving wife Zofia, neurotic son Tomasz and the couple's aging mothers. His daily painting to classical music eventually pays off and he makes a name for himself in contemporary art. Good Catholic woman Zofia tries to hold the family together, but troubled son Tomasz proves to be a handful with his violent outbursts and suicidal threats. Their relief is brief when he starts dating women and becomes a radio presenter and movie translator, and the concerned parents must be on constant watch to prevent their son from hurting himself. But Beksiński never believed that family life would always be sunshine and rainbows. As he tapes everything with his beloved camcorder, the 28-year Beksiński saga unfolds through paintings, near-death experiences, dance music trends and funerals...
영화배우와 그의 연인, 오디션을 보는 감독과 핫도그 장사, 마약 판매원 등 다양한 사람들의 삶이 11분이라는 짧은 시간 동안 예상치 못하게 서로 얽혀간다. 그리고 그 끝은? 거장 예지 스콜리모프스키가 만들어내는 인간 운명의 기이한 네트워크.
(2015년 제20회 부산국제영화제)
35년 전 갑자기 떠났던 그 날처럼, 한 통의 전화와 함께 다시 돌아와 클레어의 일상을 뒤흔든 새엄마 베아트리체. 성격부터 먹는 것, 입는 것 심지어 취미 생활까지 모든 게 다른 둘의 사이는 좀처럼 가까워지지 않는다. 하지만 베아트리체가 돌아온 진짜 이유를 알게 된 클레어는 그녀에게 조금씩 마음을 열기 시작하고, 함께 보내는 시간이 늘어갈수록 서로를 닮아가는 두 사람 사이의 특별한 우정이 시작되는데...
After eighteen years of psychiatric care, the former bank manager Augusto Scrivani returns home from his daughter-in-law Carla. Dino Risi directs a melancholy and scratchy Gassman.
When peasant girl Nives is deserted by smuggler Gino Lodi, she betrays him to the police. Police officer Enzo Cinti, who loves Nives, traces her to the Po River cane-fields, where she is working as a cutter to support herself and an infant son, and warns her that Gino has escaped from prison and is seeking revenge. She rejects his offer to protect her. Gino finds Nives, mourning the drowning death of their son. He surrenders himself to the police and then walks at Nives' side in the funeral procession.
한 가족의 사랑 방식을 옵니버스 형식으로 풀어 놓았다. 각각의 사랑 방식이 모두 다르고 견해 또한 따르지만 바탕에 흐르는 진실과 외로움의 공통분모는 영화 전반에 걸쳐 따스한 사랑을 끊임없이 내 뿜는다. 막내 존(안젤리나 졸리 분)은 인생의 모든 것을 댄스와 비교하며 매일 나이트에서 댄스의 미학에 빠진다. 키어(라이언 필립 분)은 존의 친골서 함께 댄스 이야기를 하며 입담을 나누면서 서로에게 조금씩 끌리기 시작한다. 폴(숀 코넬리 분)과 한나는 40년이 된 오랜 부부이다. 자식들은 이미 다들 자리를 잡았지만 각자의 결혼생활에는 많은 이야기 거리가 있어 보인다. 메레딧 은 연극 감독으로 뛰어난 창조력을 인정받고 있으며 트랜은 건축가로 겉으로는 아주 좋은 관계를 유지한 것처럼 보이지만 이들의 마음은 뭔가 허전함이 보여지는데...
1895년 뉴욕에서는 폐병이 유행하였고, 피터의 아버지는 병으로 입국이 금지되자 갓 태어난 피터라도 살리기 위해 강물에 띄어 뉴욕으로 보낸다. 고아가 된 피터는 솜즈의 밑에서 뉴욕 뒷골목의 도둑으로 성장하는데, 사실 솜즈는 사람들의 행복을 방해하는 악마였다. 어느 날 솜즈의 타깃이 되어버린 피터는 조직에서 나와 도망치고 어떤 저택으로 숨어든다. 그 저택에는 병들어 죽어가는 비버리라는 여인이 살고 있었는데, 도둑질을 하러 들어간 피터는 자신에게 차를 대접하는 비버리와 사랑에 빠지게 된다.
2092년 죽음을 눈앞에 둔 118살 '니모'는 한 기자와의 인터뷰를 통해 인생의 첫 번째 선택을 떠올린다. 9살의 '니모'가 이혼하게 된 부모님 중 한 명을 선택하게 된 것. 그 선택을 시작으로 '니모'는 각기 다른 아홉 가지 인생을 살게 된다. 어머니를 선택한 15살의 ‘니모’는 새아버지의 딸 '안나'와 깊은 사랑에 빠지지만 어른들의 거센 반대에 부딪히고, 아버지를 선택한 15살의 '니모'는 또 다른 소녀 '앨리스'와 '진'을 만나며 첫사랑의 아픔을 겪는다. 그리고 34살의 니모는 헤어진 '안나'를 찾으러 다니는 수영장 관리인, '앨리스'와 결혼한 다큐멘터리 진행자, '진'과 결혼한 성공한 사업가로 각각 다른 인생을 살아간다. 이야기를 마친 118살 '니모'는 무엇이 진짜 인생이었는지, 무엇이 더 행복한 인생이었는지를 묻는다.