Sweet Jam (2001)
장르 : 드라마, 코미디, 가족, 음악
상영시간 : 1시간 32분
연출 : Marzieh Boroomand
시놉시스
The doors of the jam produced by a company do not open. In order for them to be able to sell their jam, they reward the one who can open the jam. All the people try to open the door of the jam.
An original portrayal of a small Czech village where – as the locals put it – an UFO has landed in the form of a kilometre-long silverish factory: a Korean Hyundai automobile plant. The village, hitherto famous mostly for its sauerkraut and the “Radegast” beer was thus turned into an industrial zone – the largest greenfield investment project in the Czech Republic’s history. Nonetheless, for a long time many farmers resisted selling the land upon which the factory was now standing. Eventually, they all succumbed under the pressure from the neighbours, and even the anonymous death threats. The filmmakers returned to Nošovice two years after the dramatic property buyouts, at the time when the factory has just started churning out cheap cars. Combining the perspectives of seven characters, they have composed a portrayal of a place suddenly changed beyond recognition that is playful and chilling at the same time: a politically engaged absurd flick about a field that yields cars.
A team of journalists investigate how human trafficking and child labor in the Ivory Coast fuels the worldwide chocolate industry. The crew interview both proponents and opponents of these alleged practices, and use hidden camera techniques to delve into the gritty world of cocoa plantations.
중국 셴양의 티엑시 공업지구. 이곳은 일제점령기에 생겨나 해방 후 빠른 속도로 성장하기 시작했으나 1990년대에 이르면서 하나 둘씩 문을 닫는다. 한때 100만 명이 넘는 노동자가 일하던 티엑시의 쇠퇴와 이 곳 주민들의 삶을 그린 이 작품은 중국 다큐멘터리 역사에 새로운 획을 그었다. 감독은 철거명령이 내려진 도시에 6밀리 카메라 하나만을 들고 2년여 동안 촬영하는 열정을 보였다.
Charles Duchemin, a well-known gourmet and publisher of a famous restaurant guide, is waging a war against fast food entrepreneur Tri- catel to save the French art of cooking. After having agreed to appear on a talk show to show his skills in naming food and wine by taste, he is confronted with two disasters: his son wants to become a clown rather than a restaurant tester and he, the famous Charles Duchemin, has lost his taste!
1950년대 지방의 경영 대학을 졸업한 노빌 번즈가 직장을 구하기 위해 이리저리 돌아다니다가 허드서커사의 우편물을 분류하고 정리하는 직업을 갖게 된다. 이 허드서커사의 회장 워링 허드서커가 어느날 본사 44층에 있는 중역회의실에서 중역들이 보고 있는 가운데 아무 이유 없이 뛰어내려 자살을 한다. 이때 머스버그 이사는 회사를 장악하기 위하여 여러 가지 음모를 꾸미는데, 이는 즉 회사의 주가를 폭락시킨 후 그것을 헐값에 다시 사들여 회사를 장악한다는 계획이다.
이를 위해서 어리석은 회장이 필요하게 되는데 그때 회장으로 발탁된 사람이 바로 노빌 번즈이다. 번즈가 실수만 하기를 바라는 이사는 번즈가 폭락하는 주가를 붙들기 위한 새로운 상품, 즉 훌라후프를 만들어 팔자고 제안하자 이사는 이것이야말로 주가를 더 폭락시키는 좋은 아이디어라 생각하고 그것을 추진한다. 그러나 그 훌라후프가 우연한 기회에 전국적으로 인기가 폭발하게 되고, 심지어 대통령까지 이 훌라후프라는 놀이기구에 빠져들게 된다.
패스트푸드를 좋아하세요? 비만인가요? 영화 는 패스트푸드, 비만인 소비자와 다국적기업간의 관계를 파헤치고, 학교 급식, 건강의 기준, 다이어트, 중독에 대한 공포를 보여준다. 감독 모건 스펄록은 촬영이 진행되는 한달 내내 맥도날드 제품만을 먹으며 자신을 실험대상으로 사용하고, 의사, 요리사, 청소년, 체육교사, 변호사등과의 인터뷰를 통해, 패스트푸드를 애호하는 미국인들이 합법적, 재정적, 물리적으로 치루는 대가가 무엇인지 찾아간다. (2004년 제9회 부산국제영화제)
지루한 하루하루를 보내는 실직 회계사인 모건 설리번(제레미 노덤 분)은 불행한 삶의 탈출구를 찾던 중 다국적 하이테크 기업 ‘디지콥’의 산업 스파이가 된다. 첫 임무 수행을 위해 위조 아이디를 부여받은 모건은 다른 사람이 된다는 것에 희열을 느낀다. 다양한 무역회의에 스파이로 파견되면서 본격적인 임무를 수행하게 된다. 5,700초 동안의 기억이 지배하는 또 다른 세계! 경력이 쌓여 갈수록 자신감마저 생겨난 모건은 정체불명의 아름다운 여인 리타(루시 리우 분)를 만나게 된다. 그녀는 ‘디지콥’에서 하는 스파이 활동들은 세뇌용 약을 통해 자아를 잃게 만드는 계략이라는 충격적인 사실을 알려준다. 자아를 잃은 진짜 스파이의 대량 생산이라는 이 거대 음모의 희생양이 된 것. 모든 것이 혼란스러운 모건은 아무 것도 믿을 수 없다. 늘 괴롭히던 두통은 극에 달해 현실과 꿈의 경계마저 모호해진다. 이 악몽 같은 상황에서 벗어나야 한다!! 죽음의 위협을 느낀 모건에게 리타는 ‘썬웨이’사의 스파이가 되면 구해 준다고 약속한다. 이중스파이가 된 모건! 이제 생존은 그의 행동과 마음에 달려있다, 모건은 도대체 어디서부터 이 음모에 말려들게 된 것일까? 서서히 전혀 새로운 모습의 또 다른 진실의 실체가 들어나고...
America! Built on a better pill. Karly Hert has spent the last ten years selling drugs. Legally, that is. Karly is a pharmaceutical sales representative. She sells pills to doctors. She makes lots of money. She has a company car. She has a nice fat expense account. But there's a growing pit in Karly's stomach. Something isn't right behind the scenes at big pharma. Based on the director's decade working directly for the industry.
보컬 조시, 드러머 멜로디, 베이시스트 발레리로 구성된 푸시캣 클럽. 록스타를 꿈꾸는 세 사람은 우연히 매니저 와이엇의 눈에 띄어 거대 음반사와 계약을 맺는다. 곧 바로 음반을 발표한 푸시캣은 음반사의 대대적인 물량 공세를 등에 엎고 빌보드 차트 정상을 차지한다. 그러던 어느날 와이엇이 찾아와서 CD에 메시지를 넣어 리믹스하자고 제안하자 조시는 이를 허락한다. 이후 항상 헤드폰을 끼고 CD를 듣던 조시가 독불장군처럼 행동하자 멜로디와 발레리는 충격을 받고, 푸시캣 멤버의 팀워크에 금이가기 시작하는데....
맥도날드는 레스토랑에 공장시스템을 적용하여 한 직원에게 한 가지 일만 시켜 급여를 줄인다. 무서운 성장 속도로 소고기, 감자, 돼지고기, 닭고기, 토마토, 양상추, 사과 등의 최대 수요자가 된다. 이는 식품회사의 급속성장 초래해 1970년대에는 5개의 식품회사가 소고기 시장의 25%를 차지했다. 그러나 지금은 4개의 식품회사가 소고기 시장의 80%를 차지하고 있다. 돼지고기 시장도 상황은 마찬가지이다. 이제는 패스트푸드를 먹지 않더라도 이러한 시스템에서 생산된 고기를 먹고 있다. 50년 전보다 절반의 시간으로 키워지고 도살되는 닭들. 그러나 성장촉진제(항생제)를 먹여 크기는 2배 더 커져 뼈와 장기가 급속한 성장으로 인해 몸을 가누질 못하는 실정이다. 비위생적인 집단사육과 병든 닭도 가리지 않고 상품화하고 있다.
저명한 사진가 에드워드 버틴스키의 생애와 작품을 다룬 다큐멘터리. 영화는 중국에서 벌어지고 있는 거대한 산업혁명의 현장과 그 결과를 촬영하기 위해 여행을 떠난 버틴스키를 뒤쫓는다. 여느 댐의 50배가 넘는 규모로 백만 명의 주민들을 이주시키며 세워지는 산샤 댐, 1킬로미터가 넘게 이어지는 공장 작업장, 숨막히는 규모의 상하이 재건 등이 담긴다.
Bastien, an ambitious young production assistant, catches the attention of Jean-Louis, a producer of high regard, and is granted a shot at his own television show.
King Corn is a fun and crusading journey into the digestive tract of our fast food nation where one ultra-industrial, pesticide-laden, heavily-subsidized commodity dominates the food pyramid from top to bottom – corn. Fueled by curiosity and a dash of naiveté, two college buddies return to their ancestral home of Greene, Iowa to figure out how a modest kernel conquered America. With the help of some real farmers, oodles of fertilizer and government aide, and some genetically modified seeds, the friends manage to grow one acre of corn. Along the way, they unlock the hilarious absurdities and scary but hidden truths about America’s modern food system in this engrossing and eye-opening documentary.
Juan “Accidentes” Dominguez is on his biggest case ever. On behalf of twelve Nicaraguan banana workers he is tackling Dole Food in a ground-breaking legal battle for their use of a banned pesticide that was known by the company to cause sterility. Can he beat the giant, or will the corporation get away with it?
Obesity rates in the United States have reached epidemic proportions in recent years. Killer at Large shows how little is being done and more importantly, what can be done to reverse it. Killer at Large also explores the human element of the problem with portions of the film that follow a 12-year old girl who has a controversial liposuction procedure to fix her weight gain and a number of others suffering from obesity, including filmmaker Neil Labute.
Grierson set out to make "propaganda," and this film--with it's voice-over proclaiming the great value of the British industrial worker, without a hint of ambiguity or doubt--fits that category well. The authoritatarian narrator feels out-of-date and unsophisticated, but the footage is well shot and interesting, and the transparency of the propaganda aspect is almost a reflief at a time when so many films have hidden agendas.
“Showrunners” is the first ever feature length documentary film to explore the fascinating world of US television showrunners and the creative forces aligned around them. These are the people responsible for creating, writing and overseeing every element of production on one of the United State’s biggest exports – television drama and comedy series. Often described as the most complex job in the entertainment business, a showrunner is the chief writer / producer on a TV series and, in most instances, the show’s creator. Battling daily between art and commerce, showrunners manage every aspect of a TV show’s development and production: creative, financial and logistical.
From the Sea to the Land Beyond is a film about the British coast made from 100 years of our film heritage stored in the British Film Institute collection, edited by Penny Woolcock with a soundtrack by British Sea Power
For most of the world, consumption has been the unquestioned duty of every individual. Then garbage activist Annie Leonard brought her two-hour lecture to Free Range who helped her turn it into a 20-minute animated revolution. Shown in thousands of classrooms, endlessly blasted by Fox News, viewed more than 10 million times, The Store of Stuff finally opens the door to a serious cultural dialog about the costs of consumption.
The main events unfold in the train. The acceptance committee from Moscow, revealing deficiencies in the constructed bakery, did not sign the act of its delivery. But the fate of not only many people associated with the construction, but also the life of the town as a whole depends on this. Lyonya Shindin — a conscientious and decent man — is trying by all means and by any means to change the decision of the commission...