Paesaggio con figure (1983)

장르 : 드라마

상영시간 : 1시간 10분

연출 : Silvio Soldini
각본 : Silvio Soldini

시놉시스

A man leaves suddenly. Two men chase him. A woman in black and white. The landscape – the one outside and the one inside of the characters – takes over. Landscape of images and words.

출연진

Anni Amati
Anni Amati
Carla Chiarelli
Carla Chiarelli
Vanni Corbellini
Vanni Corbellini
Mario Sala
Mario Sala

제작진

Silvio Soldini
Silvio Soldini
Director
Luca Bigazzi
Luca Bigazzi
Director of Photography
Silvio Soldini
Silvio Soldini
Story
Luca Bigazzi
Luca Bigazzi
Story
Anni Amati
Anni Amati
Story
Carlo Bella
Carlo Bella
Story
Michele Bonelli
Michele Bonelli
Editor
Matteo Di Guida
Matteo Di Guida
Music
Silvio Soldini
Silvio Soldini
Screenplay
Emanuele Soldini
Emanuele Soldini
Assistant Camera
Anthy Stoppelli
Anthy Stoppelli
Production Manager

비슷한 영화

위플래쉬
최고의 드러머가 되기 위해서라면 무엇이든 할 각오가 되어있는 음악대학 신입생 앤드류는 아무도 없는 지하실에서 혼자 드럼을 연습하던 중 우연한 기회로 누구든지 성공으로 이끄는 최고의 실력자이지만, 또한 동시에 최악의 폭군인 플렛처 교수에게 발탁되어 그의 밴드에 들어가게 된다. 설레는 마음으로 참가한 첫 연습에서, 그는 플렛처 교수의 진짜 얼굴을 마주치게 된다. 폭언과 학대 속에 좌절과 성취를 동시에 안겨주는 플렛처의 지독한 교육방식은 천재가 되길 갈망하는 앤드류의 집착을 끌어내며 그를 점점 광기로 몰아넣는데...
카메라를 든 사나이
어깨에 카메라를 짊어지고 도시의 이곳저곳을 돌아다니며 사람들의 일상생활과 다양한 도시의 모습을 촬영하는 카메라맨의 이야기를 다룬 다큐멘터리이다. 지가 베르토프는 이 영화를 '자막·시나리오·세트·배우의 도움 없이 시각적 현상을 전달하는 실험'이라고 불렀다. 그는 이 영화에서 구성주의와 몽타주 편집기법을 결합시켜 사물을 입체적으로 보여주는 한편 혁명 이후 민중들의 삶을 활기차고 낙관적으로 묘사하였다.
Cadáver Exquisito
Five Frames and one fine evening we went to tell a story
Two filmmakers are going to brief a story to an actor for an upcoming film.
Final Impact
A former kick-boxing world champion discovers a young fighter, and believes together they can win back the world crown.
Gay Zombie
A sexually confused zombie seeks therapy and adventures through West Hollywood.
American Kickboxer
Kickboxing champion B.J. is jailed for an accidental murder thanks to the testimony of his arch-nemesis Denard. A year later, B.J. is released and then challenged by Denard for $100,000. Will B.J. accept and get even with Denard?
Marie from the Bay of Angels
A random montage of disturbing images tell a story about one summer in the lives of two teenagers who somehow find love within each other, Orso and Marie. After they realize this, they run off to a hidden island off the coast of France where they can not be bothered until Orso's hunger for danger and crime become too much for him, forcing him to return to his normal life...
The Spice of Life
A series of vignettes, in which Noel-Noel appears as the moderator, lecturer, commentator and leading actor, that examine the bores and pests of everyday life much like Pete Smith and Robert Benchley had done for years in American short subjects. Among those are the Practical Joker who will do anything for a laugh; the Party Entertainer who never stops singing; the Talkative Neigbor who forgets the time; the noisy neighbors who dance the tango all night; and women drivers, people who telephone at meal time, the friend you never saw before and amatuer medical experts. Much use of trick photography, montages, puppets and animation along with some adult Gallic wit and gentle satire.
Don Cherry 17
Who's the hardest hitter in the NHL? Who's The Best Goalie of all time? On Don Cherry 17 The Best of the Best, Grapes gives his opinion on these questions and more. Along with the best goals, saves, bloopers and hits from the 50's to today, Don Cherry 17 The Best of the Best looks back at some of the NHL's best playoff goals and 7th game overtime winning goals. Don Cherry 17 The Best of the Best is loaded with over 70 minutes of non stop action with many rare highlights available to the public for the first time. No hockey fan should be without Don Cherry 17, The Best of the Best.
Penthesilea: Queen of the Amazons
Penthesilea, the first of six films made by Laura Mulvey and Peter Wollen, traverses thousands of years to look at the image of the Amazonian woman in myth. It asks, among other questions, is the Amazonian woman a rare strong female image or is she a figure derived from male phantasy? The film explores the complexities of such questions, but does not seek any concrete answers.
Histoire(s) du Cinéma 1a: All the (Hi)stories
A very personal look at the history of cinema directed, written and edited by Jean-Luc Godard in his Swiss residence in Rolle for ten years (1988-98); a monumental collage, constructed from film fragments, texts and quotations, photos and paintings, music and sound, and diverse readings; a critical, beautiful and melancholic vision of cinematographic art.
Histoire(s) du Cinéma 2a: Only Cinema
998년에 총 4부 8편(각 장은 A와 B, 두 편씩으로 구성되어 있다)이 완성된 의 출발점은 대략 1978년 몬트리올에서 고다르가 한 연속 강의에까지 거슬러 올라간다. 이 강의 중 일부를 수록한 책 >에서 고다르는 ‘참된’ 영화의 역사란 일러스트레이션이 삽입된 텍스트들이 아니라 이미지와 사운드들로 이루어져야 한다고 썼다. 는 고다르가 자신의 이런 생각에 따라 실제 영화 속 이미지와 사운드의 조각들을 몽타주해 서술한 고다르판 영화의 역사이다. 고다르가 쓴 이 영화의 역사는 우리가 보통의 영화사 서적들에서 볼 수 있는 것과 같은 연대기적인 역사의 기록은 아니다. 오히려 그는 자신이 고고학적이거나 생물학적이라고 부르는 방식을 통해 20세기의 영화에 대한 단선적인 역사가 아닌 복수의 역사를 이야기한다. 미국의 저명한 영화 평론가 조나단 로젠봄은 프로젝트의 원대함이란 측면에서 고다르의 를 제임스 조이스의 에 비견할 만한 것이라고 말한다. 고다르의 이 프로젝트는, 거의 17년의 집필 기간을 소요한 조이스의 작품에 맞먹을 에너지를 들여 만들어진 것이기도 하지만 무엇보다도 영화를 통해 지각되는 20세기를 다룬다는 점에서도 언어를 통해 이해되는 인류의 역사에 관심을 갖는 조이스의 작품에 견줄 수 있다는 것이다. 고다르가 써낸 이 영화의 역사가, 후에 20세기 영화사를 돌이켜볼 때 그 역사를 통틀어 최고의 사건 가운데 하나로 꼽힐 것임은 분명한 일이다.
Histoire(s) du Cinéma 1b: A Single (Hi)story
A very personal look at the history of cinema directed, written and edited by Jean-Luc Godard in his Swiss residence in Rolle for ten years (1988-98); a monumental collage, constructed from film fragments, texts and quotations, photos and paintings, music and sound, and diverse readings; a critical, beautiful and melancholic vision of cinematographic art.
Thlípsi
A man who is paranoid and deluded by his own conspiracies that someone out there is after him must come to terms with the root of his suffering.
Verrückt
Procedurally-generated frames slowly expand in density to visually explore the mind of a psychopathic, narcissistic teenager, up until the demise of the subject.
Lifetime of Comedy
Compilation of comedy sketches from the comedy kings Buster Keaton, Charlie Chaplin, Danny Kaye & Bing Crosby.
All this Roughness
An unnamed passer-by is forced to trace a circular route inside an abandoned tram station, facing loss and time. The broken walls act as a channel, transmitting fragmentary, blurred and analogical memories. 
영화의 역사 : 치명적 아름다움
역사를 표현하는 영화의 힘과 더불어 성과 죽음의 이미지를 그린다.