/pEokL8UbQlvhFTB3OezpgkZTsvk.jpg

Leaving Beginnings Behind (2021)

장르 : 다큐멘터리

상영시간 : 1시간 37분

연출 : Linda Kallistová Jablonská
각본 : Linda Kallistová Jablonská

시놉시스

In her most recent film, Linda Kallistová Jablonská observes three girls growing up in a residential facility in Počátky, Czech Republic, over the course of ten years. She explores their dreams about liberty, the reality they must face as well as their ideas about their own future families. The sequel to her first longitudinal documentary about Adéla, Denisa and Pavla captures the rocky road to independence after leaving the facility, their reconciliation with the past, job search, new relationships, small joys and big disappointments. Not only does the director draw an empathic portrait of three young girls with no-one to rely on but themselves; she also explores the ways in which public institutions form young people’s attitudes to life.

출연진

제작진

Linda Kallistová Jablonská
Linda Kallistová Jablonská
Director
Linda Kallistová Jablonská
Linda Kallistová Jablonská
Screenplay
Linda Kallistová Jablonská
Linda Kallistová Jablonská
Idea
David Cysař
David Cysař
Director of Photography
Petr Šoltys
Petr Šoltys
Sound
Jakub Hejna
Jakub Hejna
Editor
Marek Doubrava
Marek Doubrava
Original Music Composer

비슷한 영화

아일라
1950년 한국전쟁에 파병된 '슐레이만'은 칠흑 같은 어둠 속 홀로 남겨진 5살 소녀를 발견한다. 전쟁과 부모를 잃은 충격 속에 말을 잃은 소녀. '슐레이만'은 소녀에게 터키어로 '달'이라는 뜻의 '아일라'라는 이름을 지어주고 함께 부대로 향한다. 서로에게 무엇과도 바꿀 수 없는 가장 소중한 존재가 된 두 사람. 그러나 행복도 잠시, '슐레이만'은 종전과 함께 고국으로 돌아가라는 명령을 받게 되고, '아일라'를 끝까지 지켜내기 위해 모두의 반대 속에 자신의 선택을 감행하게 되는데···
Color of Love
An African American widow with two kids who has so much love to give, she often fosters children who need a home. She finds out that Peter and Rachel, the white siblings she fostered twice before, fled from their latest foster home.
화이트 올랜더
아스트리드는 자유롭고 아름다운 예술가인 엄마와 함게 사는 평범한 소녀이다. 누구보다 자신만만하고 우아하지만 이기적이며 독선적인 잉그리드. 그러나 아스트리드에게 있어 엄마는 세상에서 가장 아름다운, 여신과도 같은 존재였다. 남자를 믿지 않던 잉그리드가 한 남자를 사랑하게 되면서 그들의 평온한 삶은 망가져 버린다. 결국 살인을 저지른 잉그리드, 그리고 엄마가 체포되는 모습을 그저 바라볼 수 밖에 없는 15살 소녀 아스트리드... 그녀는 이제 혼자 살아가야만 한다. 어린 아스트리드는 정부 보호시설로 보내지게 된다. 첫번째로 가게 된 집에서 아스트리드는 양어머니 스타의 지독한 질투와 감시를 받게 되고 결국은 스타의 오해로 총상을 입고 나오게 된다. 그리고 두번째로 만난 수양어머니 클레어. 아스트리드는 따뜻한 마음씨를 지닌 클레어에게 특별한 애정을 받으며 평온한 생활을 하게 된다. 그러나 잉그리드를 만난 후 자살한 클레어로 인해 또 다른 보호시설로 보내진 아스트리드. 결국 아스트리드는 엄마와의 단절을 결심하게 되는데...
작은 영혼의 쉼터
16살의 소녀 애플(바네사 허진스)은 한번도 편안한 삶을 산 적이 없다. 애플의 엄마는 8살 때 마약사범으로 체포되고 애플은 이유도 모른 채 정신병원에 감금된다. 임시 쉼터와 사회복지사의 집을 전전하던 애플은 매춘과 술로 살아가는 엄마(로사리오 도슨)로부터 도망쳐 무작정 얼굴도 모르는 아빠(브랜든 프레이저)를 찾아간다. 월 가에서 성공한 아빠와 새엄마는 애플의 등장에 당황하고, 설상가상으로 애플은 자신이 임신했다는 것을 알게 된다. 아빠와 새엄마의 수술 권유를 뿌리치며 도망친 애플은 교통사고를 당하고 병원에서 프랭크 맥카시 신부(제임스 얼 존스)를 만난다. 프랭크 신부는 애플을 미혼모들의 쉼터로 안내하고 애플은 그곳에서 생전 처음 가족의 따뜻함을 느끼는데…
숏 텀 12
그레이스와 그녀의 남자친구 메이슨은 문제 청소년을 단기 위탁하는 청소년 보호기관 ‘숏텀 12’의 상담사로 일하고 있다. 그레이스는 상당수가 우울증과 자살충동을 겪는 숏텀 12의 아이들에게 정서적 안정감과 용기를 주려 노력한다. 일터에서는 무한한 애정으로 아이들을 대하는 그레이스지만, 퇴근 후에는 그녀 자신도 과거의 트라우마 때문에 힘든 나날을 보낸다. 그러던 중 숏텀 12에 매우 까다롭고 공격적인 소녀 제이든이 들어오고, 그레이스는 그녀가 자신과 같은 상처를 겪고 있음을 알게 된다. 아버지의 학대로부터 제이든을 구출하기 위해 발벗고 나선 그레이스는 드디어 자신의 내면과 직면할 용기를 얻고, 두 사람은 눈부신 도약을 시작한다.
에이지 아웃
위탁가정을 전전하며 성장한 리치는 18세가 되자 청소년 보호시설에서도 쫓겨난다. 어렵게 구한 막노동 일로 겨우 의식주를 해결해나가는 리치. 하지만 아직 어린 리치를 향한 유혹은 끊임없고, 현실이 힘겨운 리치는 결국 동네 불량배의 꼬임에 넘어가 큰 범죄를 저지르고 마는데...
The Girl
A young Texan mother who loses her child to foster care begins smuggling Mexicans across the border.
My Name Is Emily
Packed off to a foster home after her father is insti­tu­tion­al­ized, a rebellious young Irish girl resolves to bust her dad out of the hospital where he's been confined.
A Long Way Home
A married teenager sets out to find his long-lost brother and sister years after all three had been placed with different families following their abandonment by their migrant worker parents. Luckily, he finds a compassionate social worker who, at first reluctantly, decides to help him cut through the bureaucratic red tape.
10½
Tommy, 10 years old, is well known by Social Services. He is considered a danger to society. Gilles, his guardian at this halfway house, sees potential for redemption in this kid driven by violence.
Bonkers
Bonnie, a nine-year-old single child, is part of a family of three living in the Netherlands. They have a love of elephants, passed on by Bonnie's grandfather's grandfather who worked on a game reserve in Africa, and Bonnie feels that she instinctively does things like an elephant as a result. Her single mother, Lis, is bi-polar and at times spends days on end without even getting out of bed. Then there are other times when she will manically do wild acts, such as impromptu dancing in public. As a result, Bonnie's sturdy and stable grandmother must hold the family together by doing all the cooking, etc. After her grandmother is killed by a car, Bonnie becomes the most responsible family member and struggles with preparing meals and getting her reluctant mother to take her medication. She also must dodge Jorien, a social worker who is attempting to place her in a foster home.
Home Sweet Home
Three postal workers and their dysfunctional families interact over cups of tea and Sunday dinner.
Catimini
Cathy, 6, is taken by a social worker to a foster home in the countryside, where she slowly gets used to the strict rules imposed by her foster mother Réjeanne. Fortunately, her foster father, Reynald, is kind and gentle with the girl and patiently helps her break through her shell. Kayla, 12, is sent to a group home where she gets to know Morgane, a rebellious teenager who’s planning to run away. At about the same time, Manu is released from the system on the day she turns 18, but she finds it difficult to adjust to her solitary existence outside of the system. All four meet up at a reception honoring a foster family with whom they’ve all previously lived.
Foster Child
Thelma, together with her husband Dado and teenage sons Gerald and Yuri, are a poor urban family hired by a local foster care facility to provide temporary home and care to abandoned babies pending the latter's formal adoption.
Leaving Beginnings Behind
In her most recent film, Linda Kallistová Jablonská observes three girls growing up in a residential facility in Počátky, Czech Republic, over the course of ten years. She explores their dreams about liberty, the reality they must face as well as their ideas about their own future families. The sequel to her first longitudinal documentary about Adéla, Denisa and Pavla captures the rocky road to independence after leaving the facility, their reconciliation with the past, job search, new relationships, small joys and big disappointments. Not only does the director draw an empathic portrait of three young girls with no-one to rely on but themselves; she also explores the ways in which public institutions form young people’s attitudes to life.
Boj o děti
Beginnings
ReMoved
A 10-year-old girl navigates her way through the foster care system, after being removed from her home and separated from her younger brother.
Per sempre
Short film about foster care promoted by TWINSET.
Young Americans
On the verge of aging out of foster care, seventeen year old Mercedes Harper needs money and she needs it now. She manipulates Denver Thomas, a former high school classmate (who happens to have a massive crush on her) to help her plan and execute a bank robbery.