소설가의 영화 (2022)
장르 : 드라마
상영시간 : 1시간 32분
연출 : Hong Sang-soo
시놉시스
여소설가가 잠적한 후배의 책방으로 먼 길을 찾아옵니다. 그리고 혼자 타워를 오르고 영화감독 부부를 만나고 공원을 산책하다 여배우를 만나게 되고, 여배우에게 당신과 영화를 만들고 싶다 설득을 합니다. 둘이 분식집에서 뭘 먹고, 다시 찾게 되는 후배의 책방에서 술자리가 깊어지고 여배우는 취해 잠이 드는데…
부모를 모두 저 세상으로 떠나 보내고 어른이 된 아푸는 캘커타의 기찻길 옆에 있는 허름한 하숙집에서 살며 작가로서 이름을 알리기 위해 애쓰고 있다. 그의 친구 풀루는 작은 벵골 마을에서 열리는 누이의 결혼식에 그를 초대하나 신랑감이 정신적 결함이 있다는 사실이 드러나면서 잔치는 엉망이 되며, 만약 신부가 정해진 시간에 결혼하지 않으면 신부는 지독히 치욕적인 입장에 처하게 된다. 아푸는 당황하여 저항도 해보았지만 결국 강제로 그녀와 결혼하게 되고 십 대의 신부를 도시의 오두막으로 데려가며, 모든 불리한 상황에도 불구하고 그들의 결혼생활은 행복한 1년이 지난 후 아파르나는 아기를 출산하러 고향으로 돌아가 그녀가 아기를 낳다 죽었다는 전갈이 온다. 너무나 절망한 아푸는 자기 아들조차 만나려 하지 않고, 5년 후 탄광에서 일하고 있는 아푸를 찾아낸 풀루는 돌아와서 거칠게 자라 다루기 힘들어진 아들을 책임지라고 그를 설득하며, 처음에 아이는 자기가 아빠라고 하는 낯선 사람을 맹렬히 거부하지만 차츰 둘 사이에 조심스러운 신뢰가 자라나고 마침내 아푸는 아들을 어깨에 태우고 도시의 세계로 돌아간다. 사티야지트 레이의 이름과 인도영화를 세계에 알린 '아푸 삼부작'의 완결편이다.
로맨스 소설 작가인 ‘레오’(마리사 파레데스)는 남편 ‘파코’(이마놀 아리아스)를 사랑하지만, ‘파코’는 더 이상 아내를 사랑하지 않는다. 그런 남편의 태도에 속상한 ‘레오’는 친구 ‘베티’(카르메 엘리아스)에게 마음을 털어 놓지만, 얼마 안 가 남편이 진정으로 사랑하는 여인이 그녀의 가장 절친한 친구인 베티라는 사실을 알게 되는데…
단조롭고 평범한 일상의 국세청 직원 헤롤드 크릭. 어느 날, 그는 자신의 머리 안에서 그의 행동 하나하나를 정확히 설명하는 어떤 여자의 목소리를 듣게 된다. 설상가상으로 이 목소리는 그가 곧 죽을 것이라고 말하는 게 아닌가! 이 황당하고 믿기 어려운 현실 앞에 헤롤드는 목소리의 주인공을 찾아 나서기 시작한다. 우여곡절 끝에 찾아낸 그녀는, 주인공을 끝내 죽이는 비극만을 쓰는 소설가 카렌 아이플! 그리고 이번 소설의 주인공이 바로 헤롤드 크릭이었던 것! 과연 그는 이번 소설의 비극적 주인공이 되어야만 하는 것일까?!
Vishwam and Sita, who resist the opposition from their families, elope and marry. The unemployed couple begin a happier married life, but soon land in a sea of perils without a source of income.
A recently widowed writer rents a haunted house in which to write his latest novel and is soon beset by the various ghosts in the house bent on claiming him as their next victim.
John Irving's literary worlds are satirically exaggerated, socially critical, unexpectedly magical. But how do these dazzling, sometimes bizarre, narrative worlds emerge? A unique insight into his writing workshop and a search of the places and people who have become part of his stories.
Mystery writer Marian Carstairs is hard at work trying to finish her latest novel. Her three children meanwhile are entertaining themselves by trying to solve a murder in their own neighborhood. In between gathering clues, the kids play matchmaker by trying to fix up their widowed mom with the handsome detective investigating the case.
Hopeless romantics and best friends Boyet and Martha cope with difficult relationships with their respective partners. As Boyet tries to tame his confusing boyfriend, Dom, who sometimes says he's straight, Martha deals with the frustrations of her long-standing relationship with Steve.
A book publisher finds his business floundering, which prompts his socially ambitious wife to desert him for a society millionaire, leaving him with their young son. The publisher's fortunes improve dramatically, however, when a best-selling romance novelist decides to publish her new book with his firm. In the meantime, his ex-wife has married the millionaire, and she and her new mother-in-law come up with a plan to sue her ex-husband for custody of the boy.
A man and two women are trying their luck in the red room in the countryside. The older (but therefore not wiser) Fred, freshly divorced as a kisser who still desires his ex, meets the self-confident Lucy, who feels called to explore the soul of men in her novels. She lives with her intimate friend Sibil in a Vorpommern house in the countryside. Fred decides to move from Berlin to the two women and try a ménage-à-trois. They get to know each other and themselves.
작가 데이비드 립스키(제시 아이젠버그)는 인터뷰로 인연을 맺었던 유명 작가 데이비드 포스터 월리스(제이슨 시겔)의 자살 소식을 듣고는 과거를 떠올린다. 12년 전, ‘롤링 스톤’의 기자로 취직한 립스키는 월리스의 책에 깊은 감명을 받고 그의 북투어를 동행 취재하기로 결정한다. 이후 월리스를 찾아간 립스키는 그의 동의 아래 대화를 녹취하기로 한다. 작가라는 공통점을 가진 립스키와 월리스는 일상적인 대화를 비롯해 각자의 삶의 가치를 이야기하며 서로를 알아간다. 다음 날, 마지막 북투어가 열릴 미네아폴리스로 향하면서도 서로에 관해 진솔한 대화를 이어간다. 이후 립스키는 월리스의 친구 벳시(미키 섬너)와 줄리(마미 검머)를 만나 즐거운 시간을 보낸다. 그런데 월리스는 립스키가 자신의 연인이었던 벳시에게 수작을 건다고 오해하고, 이로 인해 둘이 충돌하고 마는데... 1996년 데이비드 립스키는 촉망 받는 소설가 데이비드 포스터 월리스를 5일에 걸쳐 인터뷰했음에도 그들의 내밀하고 우정 어린 대화를 결국 공개하지 않는다. 이 작품은 월리스의 자살 이후 출간된 립스키의 회고록을 바탕으로 한다. (2016년 제17회 전주국제영화제)
Nakata, an author, resides utilizing the painful memory regarding the death of his partner, whoever life had been cut short a few many years earlier. Ended up being it a crash or ended up being it suicide? Doubt persists. In order to escape his guilty Nakata, conscience gives up on marriage and fatherhood. Hence freed, he embarks on an obsessive intimate records and jeorney his activities in a book, "The Dark Room". A philisophical essay on sexuality, reproduction and the fate of mankind.
Terrified of giving voice to the darkness of her subconscious mind, Mary Shelley locks into a dangerous battle with her own ‘inner monster’ as she struggles to write her seminal science fiction novel, ‘Frankenstein’.
Film adaptation of Anton Chekhov's story of life in rural Russia during the latter part of the 19th century.
Vincent is recovering from a nervous breakdown in a seaside village on the Costa Brava. He enters into an affair with nightclub owner Jenny, but their relationship changes when she falls for alcoholic author Pascal Regnier, who is struggling to resume his writing career. Vincent eventually returns home, leaving Jenny to stay on with Pascal and his young son Daniel.
A mediocre pulp novelist is approached by a stranger claiming to be a serial killer with a proposition to chronicle his crimes.
Scenes of the childhood of a girl, living in a small Brazilian town.
A multi-dimensional interface between a comic book artist, a novelist, and a film director. Each lives in a separate reality but authors a story about one of the others.
A society novelist brings a brash young chorus girl home in order to study her for inspiration for his new novel. His family is distraught, but soon her behavior has forever altered their snobbish ways.