Lisandro Alonso

Lisandro Alonso

출생 : 1975-06-02, Buenos Aires, Argentina

약력

Lisandro Alonso is an Argentine film director and screenwriter. In a style that blends the traditions of documentary and narrative film, Alonso focuses on solitary individuals as a lens through which to explore loneliness. Alonso has directed five feature-length films, all of which premiered at the Cannes Film Festival, and two short films. These films have been shown in cinemas, film libraries, international film festivals, and museums. His feature film Jauja (2014) won a FIPRESCI Prize at the 67th annual Cannes Film Festival. In 2014, the Film Society of Lincoln Center named Alonso as its Filmmaker in Residence.

프로필 사진

Lisandro Alonso
Lisandro Alonso

참여 작품

The Future Ahead
Producer
From first love to first divorce, Romina and Flor experience different stages of their lives together, in Argentinian director Constanza Novick's exploration of friendship between women.
The Future Ahead
Executive Producer
From first love to first divorce, Romina and Flor experience different stages of their lives together, in Argentinian director Constanza Novick's exploration of friendship between women.
도원경
Writer
소위‘ 사막의 정복’으로 불리는 원주민 학살이 자행되던 19세기 말 아르헨티나의 오지 파타고니아에 덴마크 장교 군나르가 딸 잉게보그와 부임해 온다. 남자들만이 가득한 공간에서 잉게보그는 젊은 군인과 사랑에 빠져 함께 달아나고, 군나르는 두 사람을 찾기 위해 적진으로의 홀로 여정을 떠난다. 군나르의 외로운 추적이 계속 되면서 영화는 과거도 미래도 그 어떤 흔적과 의미를 갖지 못하는 독특한 공간으로 우리를 안내한다. 남미 아트하우스 영화의 최전방에 선 리산드로 알론조의 신작 은 처음으로 그가 전문배우와 작업한, 일견 비교적 가장 관습적 서사의 틀을 따르고 있는 듯하다. 하지만 서사와 장르적 관습, 그리고 할리우드 웨스턴을 통해 익숙한 황량한 풍경은 알론조의 세계 안에서 또 다른 의미를 부여받으며, 현실과 상념, 현재와 과거가 기이하게 공존하는 공간이 된다. 최근 출연작의 반경을 넓히고 있는 비고 모텐슨의 변화된 행보도 주목할 만하다. 칸영화제 주목할만한시선 국제비평가상을 수상했다. (박진형_2014년 제19회 부산국제영화제)
도원경
Director
소위‘ 사막의 정복’으로 불리는 원주민 학살이 자행되던 19세기 말 아르헨티나의 오지 파타고니아에 덴마크 장교 군나르가 딸 잉게보그와 부임해 온다. 남자들만이 가득한 공간에서 잉게보그는 젊은 군인과 사랑에 빠져 함께 달아나고, 군나르는 두 사람을 찾기 위해 적진으로의 홀로 여정을 떠난다. 군나르의 외로운 추적이 계속 되면서 영화는 과거도 미래도 그 어떤 흔적과 의미를 갖지 못하는 독특한 공간으로 우리를 안내한다. 남미 아트하우스 영화의 최전방에 선 리산드로 알론조의 신작 은 처음으로 그가 전문배우와 작업한, 일견 비교적 가장 관습적 서사의 틀을 따르고 있는 듯하다. 하지만 서사와 장르적 관습, 그리고 할리우드 웨스턴을 통해 익숙한 황량한 풍경은 알론조의 세계 안에서 또 다른 의미를 부여받으며, 현실과 상념, 현재와 과거가 기이하게 공존하는 공간이 된다. 최근 출연작의 반경을 넓히고 있는 비고 모텐슨의 변화된 행보도 주목할 만하다. 칸영화제 주목할만한시선 국제비평가상을 수상했다. (박진형_2014년 제19회 부산국제영화제)
Untitled (Letter to Serra)
Director
Lisandro Alonso returns to La Pampa, to the same locations of Freedom, to shoot his Carta para Serra (or Sin título), with a camera that seems to float among the vegetation. He has the company of Misael Saavedra, and yet instead of looking back (or making a tribute to his actors, because that was the subject in Fantasma) this movie seeks to be a prologue for his next one.
Lechuza
Director
Lisandro Alonso creates a face-to-face encounter with the wild in the beguiling and enigmatic, a moment observed in a seemingly floating abyss.
Cinematic Correspondences: Albert Serra – Lisandro Alonso
Self
The exhibition 'The Complete Letters' features epistolary works defined by cinematographic creation. This is an experimental communication format used between pairs of film directors. Although each director is situated in a location geographically distant from that of their partner, they are united by their willingness to share ideas and reflections on all that motivates their work. Within this space of freedom, the directors featured in the exhibition examine their affinities and differences, within an environment of mutual respect and simultaneity of interests and with notable formal variants established in each of the correspondences.
Cinematic Correspondences: Albert Serra – Lisandro Alonso
Director
The exhibition 'The Complete Letters' features epistolary works defined by cinematographic creation. This is an experimental communication format used between pairs of film directors. Although each director is situated in a location geographically distant from that of their partner, they are united by their willingness to share ideas and reflections on all that motivates their work. Within this space of freedom, the directors featured in the exhibition examine their affinities and differences, within an environment of mutual respect and simultaneity of interests and with notable formal variants established in each of the correspondences.
리버풀
Producer
개인적인 여정을 고요하게 담은 영화. 배가 아르헨티나 최남단 지점에 정박하자, 선원인 패럴은 어머니의 생사를 확인하려고 20년만에 고향을 방문한다. 패럴은 술을 마시면서 시간을 보내다 집에 도착한다. 하지만 20년 만에 돌아온 집에서 노환으로 누운 어머니를 만나는 기쁨도 잠시, 패럴은 예상치도 못했던 가족의 비밀을 알게 된다.????리산드로 알론소 감독은 전통적인 관찰 방식으로 패럴의 무심함을 관찰한다. 카메라가 담은 패럴의 삶은 지루하고, 그는 남겨두고 온 사람들에 대해 무還?求? 아르헨티나의 설원을 익스트림 롱샷으로 담은 장면에서 패럴의 침묵과 느릿한 걸음걸이는 영화의 차가운 기운과 어울린다. 시종일관 정적으로 움직이는 카메라는 패럴의 삶뿐만 아니라 우리의 삶이 더 나아갈 곳이 없다는 것을 보여준다. 서서히 비극을 전개하면서, 패럴이 고뇌하는 순간마다 미세한 감정을 잡아내는 연출력이 돋보이는 작품이다.
리버풀
Writer
개인적인 여정을 고요하게 담은 영화. 배가 아르헨티나 최남단 지점에 정박하자, 선원인 패럴은 어머니의 생사를 확인하려고 20년만에 고향을 방문한다. 패럴은 술을 마시면서 시간을 보내다 집에 도착한다. 하지만 20년 만에 돌아온 집에서 노환으로 누운 어머니를 만나는 기쁨도 잠시, 패럴은 예상치도 못했던 가족의 비밀을 알게 된다.????리산드로 알론소 감독은 전통적인 관찰 방식으로 패럴의 무심함을 관찰한다. 카메라가 담은 패럴의 삶은 지루하고, 그는 남겨두고 온 사람들에 대해 무還?求? 아르헨티나의 설원을 익스트림 롱샷으로 담은 장면에서 패럴의 침묵과 느릿한 걸음걸이는 영화의 차가운 기운과 어울린다. 시종일관 정적으로 움직이는 카메라는 패럴의 삶뿐만 아니라 우리의 삶이 더 나아갈 곳이 없다는 것을 보여준다. 서서히 비극을 전개하면서, 패럴이 고뇌하는 순간마다 미세한 감정을 잡아내는 연출력이 돋보이는 작품이다.
리버풀
Director
개인적인 여정을 고요하게 담은 영화. 배가 아르헨티나 최남단 지점에 정박하자, 선원인 패럴은 어머니의 생사를 확인하려고 20년만에 고향을 방문한다. 패럴은 술을 마시면서 시간을 보내다 집에 도착한다. 하지만 20년 만에 돌아온 집에서 노환으로 누운 어머니를 만나는 기쁨도 잠시, 패럴은 예상치도 못했던 가족의 비밀을 알게 된다.????리산드로 알론소 감독은 전통적인 관찰 방식으로 패럴의 무심함을 관찰한다. 카메라가 담은 패럴의 삶은 지루하고, 그는 남겨두고 온 사람들에 대해 무還?求? 아르헨티나의 설원을 익스트림 롱샷으로 담은 장면에서 패럴의 침묵과 느릿한 걸음걸이는 영화의 차가운 기운과 어울린다. 시종일관 정적으로 움직이는 카메라는 패럴의 삶뿐만 아니라 우리의 삶이 더 나아갈 곳이 없다는 것을 보여준다. 서서히 비극을 전개하면서, 패럴이 고뇌하는 순간마다 미세한 감정을 잡아내는 연출력이 돋보이는 작품이다.
Fantasma
Producer
A solitary man's only pastime is to go to a movie theatre, the Teatro San Martín, on Corrientes Avenue in Buenos Aires. There he exorcises his ghosts.
Fantasma
Editor
A solitary man's only pastime is to go to a movie theatre, the Teatro San Martín, on Corrientes Avenue in Buenos Aires. There he exorcises his ghosts.
Fantasma
Writer
A solitary man's only pastime is to go to a movie theatre, the Teatro San Martín, on Corrientes Avenue in Buenos Aires. There he exorcises his ghosts.
Fantasma
Director
A solitary man's only pastime is to go to a movie theatre, the Teatro San Martín, on Corrientes Avenue in Buenos Aires. There he exorcises his ghosts.
Los Muertos
Editor
Vargas, a 54 year old man, gets out of jail in the province of Corrientes, Argentina. Once released, he wants to find his now adult daughter, who lives in a swampy and remote area. A deep mystery surrounds him.
Los Muertos
Screenplay
Vargas, a 54 year old man, gets out of jail in the province of Corrientes, Argentina. Once released, he wants to find his now adult daughter, who lives in a swampy and remote area. A deep mystery surrounds him.
Los Muertos
Director
Vargas, a 54 year old man, gets out of jail in the province of Corrientes, Argentina. Once released, he wants to find his now adult daughter, who lives in a swampy and remote area. A deep mystery surrounds him.
The making of Los Muertos
Editor
Filmed in digital by Juan Manuel Seoane, this documentary explores the shooting of "Los Muertos" by Lisandro Alonso through a montage of raw recordings where no one talks to or explains anything to the camera. Editing by Delfina Castagnino and Lisandro Alonso. (FILMAFFINITY)
El bonaerense
Sound
Zapa is a locksmith in a quiet and little town lost somewhere in the province of Buenos Aires. The work is quite slow, and hours seem to pass slowly. Polaco, the owner of the shop, sends him on a job that consists of opening a safe at an office. The next day, Zapa is imprisoned for being responsible of robbing the place. Ismael, his uncle, a retired policeman, bails him out and sends him to Buenos Aires. Zapa becomes an aspiring officer in the Buenos Aires Police. He gets to his new home city, takes the instructional course, works at a precinct, has a love affair with a teacher and starts to see his life turn into a strange fiction.
La Libertad
Art Direction
A woodcutter goes about his work.
La Libertad
Production Design
A woodcutter goes about his work.
La Libertad
Executive Producer
A woodcutter goes about his work.
La Libertad
Editor
A woodcutter goes about his work.
La Libertad
Writer
A woodcutter goes about his work.
La Libertad
Director
A woodcutter goes about his work.
Sobre la tierra
Assistant Director
A German baroness and her ailing husband arrive at a mansion in the middle of the countryside in Argentina in the decade of the 30s.
Two on the Sidewalk
Producer
Two boys are sitting on the street, drinking alcohol and talking.
Two on the Sidewalk
Writer
Two boys are sitting on the street, drinking alcohol and talking.
Two on the Sidewalk
Director
Two boys are sitting on the street, drinking alcohol and talking.
유레카
Writer
In 1870, four different stories happen in four different places in the world.
유레카
Director
In 1870, four different stories happen in four different places in the world.