Makoto Hayashi
청각 장애를 가진 권투 선수 케이코는 복싱클럽 관장과 코치의 도움 덕분에 프로 복싱계에 성공적으로 데뷔하고 승리를 이어간다. 매일 강도 높은 훈련을 묵묵히 반복하는 케이코, 하지만 복싱이 가진 폭력성에 익숙해지는 것은 아직까지 큰 숙제다. 경기 중 코치의 사인을 듣지 못하는 것도 어려움으로 작용하면서 계속 복싱 선수로 활동해도 될까 의구심이 생긴다. 엎친 데 덮친 격으로 훈련 받던 복싱 클럽이 문을 닫게 되고 관장의 건강 또한 심각하게 악화되는데 … 케이코는 다음 경기를 성공적으로 마칠 수 있을까?
Based on a true story - a true love story of a man and his wife who are at the mercy of fate, but wish to be reunited for 11 years. With thoughts of his wife and his fellows, Yamamoto Hatao never gave up hoping that he'd return home despite hopeless circumstances.
Sayaka, a high school student, kills herself but the reason behind her suicide is unknown. She appeared to have led a normal life with her family. Her mother Rumiko seemed to have raised Sayaka with love and care. In reality, that does not seem to be the case. When the mother and daughter recall the same incidents that took place in the past, they tell very different stories.
A story of finding a place to root yourself when life’s obstacles have dispirited you. Chang-su, a former equestrian athlete for the South Korean national team, was forced to give up on his dream early. He finds himself working at a quarry in the rural town of Minawa in western Japan, where he lives with Minami and her infant daughter. Yamabuki, a teenage girl, begins to stage silent protests that blossom into community action, much to the dismay of her policeman father. The quiet surface of this rural town is gradually peeled off to reveal frustration and loneliness that, once given a voice, begin to connect people.
Towards the end of WWII, the Navy gave the Kyoto University's physics lab the secret of a bomb that makes use of nuclear fission energy. While doing research to save Japan, the researchers there wonder if they should promote the development of weapons as scientists. Research enthusiast Ishimura Osamu tries to experiment purely but is at the mercy of the time period. His brother, Hiroyuki, also has to face the truth of the war. Asakura Setsu wants only to talk about the future. A story based on historical facts about youth during the tragedy of war.
Five loosely connected storylines concerning the secrets and lies, the fears and tears, and the puerile potty jokes that punctuate the characters' daily (and in one eerie case, nightly) encounters.
Mishima
도쿄에 사는 중산층 부부 사토코와 키요카즈는 입양으로 만난 아들 아사토와 함께 행복한 나날을 보내고 있다. 어느 날 걸려 온 행복하던 일상을 뒤흔드는 의문의 전화 한 통. “제 아이를 돌려주셨으면 해요.” 자신을 아사토의 친모 히카리라 주장하는 낯선 여성이 등장하는데…
Theater Critic
고교 친구와 설립한 극단 '오로카'에서 각본과 연출을 맡고 있는 나가타(야마자키 켄토). 그러나 작품은 매번 혹평을 받았고, 극단은 해체 상태에 있다. 어느 날 나가타는 길에서 우연히, 배우의 꿈을 안고 도쿄로 온 대학생 사키(마츠오카 마유)를 만난다. 연극이 삶의 전부라 인생이 서툴기만 한 나가타에게, '지금까지 어떻게 살아왔니?'라며 따뜻하게 웃어주는 사키. 둘은 어느 새 사랑에 빠지고...
Shinji Naito
2011년 3월 11일 오후 2시 46분, 동일본 대지진이 발생한다. 후쿠시마 원자력 발전소 제1발전소는 위험한 상황에 빠진다. 원전 안에 남아, 사고를 수습한 후쿠시마 출신의 작업원들은 해외 언론 매체들에 의해 '후쿠시마의 50인(Fukushima 50)'이라고 불렸다. 그 안에서 과연 무슨 일이 일어나고 있었던 것일까? 진실은 무엇일까? 동일본 궤멸이라는 위기가 다가오는 와중에도 고뇌에 찬 결단을 내려야 했던 그들은 과연 무슨 생각을 하고 있었을까?
마을에서 외톨이 취급을 받는 다케시는 중고 물건을 고쳐 되파는 일로 생계를 꾸리며 어머니를 모시고 산다. 어느 날, 마을 근처의 논 한가운데 있는 Y자 모양의 교차로에서 초등학교 학생 아이카가 유괴되는 사건이 발생한다. 아이카의 친구 츠구미는 아이카가 납치되기 불과 몇 분 전까지 함께 있었기 때문에 너무 괴롭고 힘든 입장이다. 12년 후 츠구미는 고등학교를 졸업하고 일을 시작한다. 어느 날 그녀는 마을 축제에서 다케시를 만나서 그의 힘겹고 어려운 처지를 공감하게 된다. 축제가 열린 날, 과거의 그 교차로에서 한 소녀가 실종되고 마을 사람들은 다케시를 의심한다. 절망에 빠진 다케시는 마을로 돌아가 사람들의 접근을 막으려고 집에 불을 지른다. 일 년 후 도쿄에 살고 있는 츠구미는 마을 축제 준비를 도우려고 고향에 돌아와 교차로 너머 고령의 주민들이 사는 지역에 거주하는 홀아비 양봉업자 젠지로를 만나서 마을에 활력을 불어넣을 계획을 세우지만 실패하고, 결과적으로 젠지로는 마을 사람들로부터 배척당한다. 젠지로는 점점 커져만 가는 고립감으로 인해 결국 끔찍한 범죄의 막다른 골목에 도달한다.
안락사, 인공지능과 완전히 통제된 교육, 디지털 유산과 알 권리, 환경오염, 전쟁을 비롯해 이미 우리의 이야기일 수도, 혹은 우리의 이야기가 될 수도 있는 세상! 고레에다 히로카즈 감독 & 신예 5인 감독이 함께 만든 냉철하지만 그 안에 따뜻함이 숨어있는 다섯 개의 시선에 관한 이야기
Shoji Segawa was a quiet and inconspicuous boy, but, for the first time, he is recognized by people after winning the National Middle School Shogi Tournament. At the age of 26, his dream of becoming a professional shogi player collapses due to an age restriction. After he quits playing shogi, he becomes desperate. With the support of his peers, including Yuya Suzuki, and his love of shogi, Shoji Segawa begins to play shogi again. A miracle happens to him.
Kentaro
패전국 일본의 감옥에서도, 피투성이 전장에서도, 그는 외톨이였다. 단 하나의 충성, 단 하나의 의리, 단 하나의 사랑을 간직한 이방인. 그의 외로운 싸움이 시작된다.
Obayashi
만담 콤비 '스파크스'로 데뷔했지만 빛 보지 못하고 있던 토쿠나가 아타미의 불꽃축제에서 선배 개그맨 카미야와 만나게 되고, 그의 기발한 만담 세계에 끌려 제자로 삼아달라고 한다. 그런 토쿠나가에게 카미야는 한 가지 제안을 하게 되는데...
Keiichi Asada
Twenty years have passed since the sudden disappearance of Amy, who was the femme fatale in her film studies group. Something that Naoko said triggers emotions that were frozen in time for the group's members, who see each other for the first time after a long absence: Asada Iida,Naoko,Okamoto,Miho,Goto and Kizuka.
Toyohisa Shimazu
서기 1600년 10월 21일. 긴 혼란을 거듭한 전국 시대에 종지부를 찍고 그 후의 일본 통치자를 결정 지을 대전투가 세키가하라에서 일어난다. 도요토미 히데요시의 충신으로서 서군(西軍)을 이끌었던 이시다 미츠나리와 권력에 불타올라 천하를 쥐기 위한 동군(東軍)의 도쿠가와 이에야스! 다양한 권모술수가 소용돌이치며 야망이 격돌하는 두 세력 간의 치열한 대결이 시작되는데... 누가 일본의 통치권을 거머쥘 것인가? 전국시대를 마감하는 사상 최대의 결전이었던 세키가하라 대전투가 지금 펼쳐진다!
Michiya Kakizawa
A depressed ex-boxer (Yosuke Kubozuka) self-medicating for the injuries that ended his career finds a stray cat that brightens his day, but she is snatched up by a comical grungy mechanic (Kenji Furuya). Calling each other by the competing names they gave the cat, Maru and Lily, the odd pair is abruptly sucked into a political conspiracy with Saeko (Yui Ichikawa) and her son at the center. Witnessing another injustice in which the economic and social elite prey on the vulnerable, the two strays set off on the road to redemption, or at least peaceful cat ownership. (Fun fact: in addition to acting together in Alley Cat, Yosuke Kubozuka and Kenji “KJ” Furuya released the single “Soul Ship” in 2017. Kubozuka performs as Manji Line and Furuya in the band Dragon Ash.) -JAPAN CUTS: Festival of New Japanese Film
Detective Sakurai
평범한 가정 주부 '사와'와 고등학교 교사 '기타노' 금기된 사랑을 시작하고, 잔인하게 끝난다. 3년 후 우연히 다시 마주하게 된 두 사람은 다시 한번 사랑의 홍역을 선택하게 된다.
Tatsuo Haru (young)
With their hair salon business now on track, longtime couple Sakura and Makoto mull over inviting Sakura's estranged father to their upcoming wedding.
'뮤지엄'은 비오는 날에 개구리 마스크를 쓰고 범행을 벌이는 개구리 남자의 연속 엽기 살인을 그린 심리 스릴러물인데 극장판의 개봉에 앞서 연쇄살인범 개구리 남자의 또 다른 이야기를 드라마화하여 영화와는 다른 캐스팅, 다른 스토리로 먼저 선보인다.
Yukio Yanagida
베를린영화제 감독상을 수상할 정도로 한때는 잘 나갔지만 B급 성인영화 감독으로 전락한 주인공 ‘신지’(이타오 이츠지). 더 이상 작품이 없어 무력한 하루하루를 보낼 수밖에 없는 ‘신지’의 비통함은 커져만 가고, 꺾여버린 그의 현실은 도무지 나아질 기미가 보이질 않는다. 한편 ‘신지’의 고독한 매력은 주변 여성들을 묘하게 자극하고, ‘신지’는 그녀들과 관계하며 위안을 얻고자 하는데… 애잔한 짐노페디의 선율을 따라 흘러가는 그의 일주일은 해피엔딩으로 끝날 수 있을까?
Ashida
'64 사건'으로 불리는 1989년 아동유괴살인사건이 미제로 남은 지 14년이 지난 어느 날, 그와 흡사한 또 다른 아동유괴사건이 발생한다. 백화점에서 가장 큰 여행가방에 2억원을 넣어 특정 장소로 가져오라는 범인의 요구는 과거의 '64 사건'과 너무나 유사한 형태를 띠고 있다. 유괴사건이 발생했음에도 경찰 내부에서는 단순한 모방범죄라며 사건의 언론 공개를 꺼려하고 사건의 자세한 정보가 경찰 홍보실 공보관 '미카미'에게조차 알려지지 않는 가운데, 사건의 정보를 입수한 기자협회는 유괴사건 피해자의 실명을 내놓으라며 '미카미'를 압박해 오는데... 모두가 그토록 숨기려 했던, 그 날의 진실이 밝혀진다!
타이라와 쇼타 형제는 부모가 떠난 후 작은 항구마을 미츠하마에서 단둘이 살고 있다. 또래와 싸움을 일삼던 타이라는 큰 패배 후 마을을 떠나 지역의 대도시 마츠야마에서 싸울 상대를 찾아다닌다. 타이라에게 흥미를 느낀 유야는 그에게 접근해 폭력적인 게임을 제안한다. [제42회 서울독립영화제]
Ashida
‘쇼와 64년(1989년)’ 전대미문의 아동 유괴 살인사건이 발생한다. 하지만 사건은 제대로 수사되지 못한 채 14년이 흐른다. 공소시효를 1년 남긴 어느 날, 새로 취임한 경찰청장은 자신의 업적을 남기고자 ’64 사건’의 재수사를 지시한다. 청장은 보여주기식 재수사를 위해 ’64 사건’의 유족을 방문하려 하고, 경찰 공보관 ‘미카미’는 유족을 찾아 설득해 보지만 딸을 잃은 고통 속에 살아가던 소녀의 아버지는 청장의 방문을 허락하지 않는다. 그의 허락을 구하기 위해 사건을 파헤치던 미카미는 당시 사건을 수사했던 경찰들을 만나면서 그들이 무언가 숨기고 있음을 직감하고 사건의 진실을 추적하기 시작하는데… 모두가 그토록 숨기려 했던, 그 날의 진실이 밝혀진다!
Daiki's Part-time Co-worker
대인기 스타 배우 시라키 렌고가 갑자기 죽었다. 첫 발견자는 어린 시절부터 친구였던 카와타로 다이키. 렌고에게는 무슨 일이 일어났던 걸까? 동요하는 다이키를 6통의 유서를 손에 넣는다. 렌고의 짧은 인생을 담은 전기를 발표한 다이키는 일약 스타덤에 올라 동경하던 스타의 지위를 손에 넣는다. 첫 캐치볼, 노래, 소꿉친구 사리, 첫사랑... 언제나 함께였지만, 언제나 렌고가 한발 먼저 앞서 있었다. 빛나는 청춘의 추억과 렌고를 잃은 상실감에 허우적거리면서도 그 죽음으로 주어진 거짓 명성에 시달리는 다이키는 점차 자기 자신을 잃게 된다. 렌고는 왜 죽음을 선택했을까? 누가 그를 죽음으로 몰아넣었을까? 렌고의 그림자를 쫓는 다이키가 찾아낸 '렌고의 죽음의 진상'이란? 연예계의 거짓말과 현실을 현역 아이돌 카토 시게아키가 그린 문제작, 핑크와 그레이. 영화가 시작되고 62분 후의 충격. 핑크에서 그레이로 세상이 달라지면서 당신은 마음을 빼앗길 것이다.
A short omnibus created by four young creators on the theme of "drawing the people of Ichii who use a certain station where a cat lives".
Kenta Sakamoto
Shigeo Katsuura once led the yakuza that dominated the town of Kiya. Due to an accident, he lost both his arms and legs. 5 years later, to make a living, he goes to debtors' homes and collects money from the debtors.
신참 야쿠자인 ‘카게야마’는 자신의 보스인 ‘카미우라’를 닮는 것이 평생의 목표이다. 비록 야쿠자의 길을 가고 있지만 야쿠자 이외에 일반인에게는 절대 해를 입혀서는 안 된다는 보스의 가르침에 매료된 ‘카게야마’는 마을 주민들에게까지 두터운 신망을 얻을 만큼 정도만을 고집하는 자신의 보스가 자랑스럽기까지 하다. 그러던 어느 날, 보스 앞에 정체를 알 수 없는 자객들이 나타나 그를 잔인하게 공격하고 결국 보스는 죽음 직전에 이른다. 그 때, 뒤 늦게 나타난 카게야마에게 “자신의 피를 받아 야쿠자 뱀파이어의 길을 가라”는 알 수 없는 말을 남기고는 카게야마의 목을 문채 사망한 보스. 그 후 목이 물린 카게야마의 몸에는 알 수 없는 기이한 현상들이 일어나기 시작하는데...
Omura
보스 대신에 총알을 맞고 10년 형을 받은 무나가타파의 부하 타케시가 출소하는 날, 그의 딸은 친구와 제니섬에 놀러간다. 하지만 섬에는 곧 좀비 바이러스가 퍼지고, 갓 출소한 아버지는 딸을 구해야 한다. [제 19회 부천국제판타스틱영화제]
吉村刑警
Set within the fictional city of Mahoro, Keisuke Tada runs a "benriya" - a general problem solver for hire. His assistant is his former high school classmate Haruhiko Gyoten. A big crisis then occurs for them.
선배가 원하는 건 내 몸뿐이잖아요! 난 그저 여자의 몸을 좋아하는 것뿐이야! 젖은 알몸으로 서로에게 기대 앉아 있는 에미코와 히로시. 에미코가 눈물을 흘리자 히로시가 그녀의 어깨를 부드럽게 감싸 안는다. 에미코와 히로시는 고등학교 신문부 동아리 선후배이다. 에미코가 수업에 빠지고 동아리방에서 시간을 보내던 어느 날, 히로시가 에미코에게 키스를 제안한다. “나를 좋아해요?”, “아니 그냥 키스가 하고 싶을 뿐이야” 에미코는 키스를 허락한다. 그날 방과 후, 카페에 마주 앉은 두 사람. 에미코는 그 동안 마음 속에 품고 있는 히로시에 대한 감정을 고백한다. 히로시는 여자의 몸을 좋아하는 것뿐이라며 거절한다. 그날 이후 히로시는 에미코를 피해 다닌다. “너를 보면 자꾸 건드리고 싶어져”, “선배가 원하는 건 내 몸 뿐이잖아요?”, 에미코는 더욱 적극적으로 다가가 그의 섹스 파트너가 된다. 시간이 흘러 어머니의 비난도, 대학 진학도 포기한 에미코는 히로시 곁에 머물기 위해 도쿄로 떠난다. 그렇게 두 사람의 육체적 관계는 지속된다. 사랑을 얻기 위해 몸을 던진 에미코, 몸을 탐하기 위해 그녀를 붙잡고 있는 히로시. 두 사람은 끝까지 서로가 원하는 것을 가질 수 있을까?
초등학교 3학년인 코코는 오사카의 작은 아파트에서 엄마 아빠, 할아버지, 할머니, 세 명의 언니와 함께 살고 있다. 모든 사람들이 화목한 가족을 가진 코코를 부러워하지만, 코코는 그저 완벽하게만 흘러가는 똑같은 생활에 싫증이 난다. 코코가 바라고 원하는 건 오직 하나, 고독한 삶! 일본의 국민 여동생 아시다 마나의 깜찍함이 미소를 자아내는 귀여운 영화.
준고는 쓰나미로 고아가 된 하나를 자신의 집에 들인다. 딸로 입양한 하나는 결국 그의 연인이 된다. 이들의 비밀이 탄로나자 그 동안 살던 홋카이도의 작은 마을을 떠나 아는 사람이 없는 도쿄에서 평화로운 생활을 시작하지만 과거에 알던 사람이 찾아오면서 평화도 끝이 난다.
Father
“그”는 눈에 보이는 모든 사람을 자기 뜻대로 조종하는 초능력, 즉 세상을 손 안에 넣을 수도 있는 막강한 힘을 갖고 있다. 하지만 “그”는 세상의 레이더에 포착되지 않으면서 필요할 때만 은밀히 초능력을 사용하는 은둔자의 삶을 택했다. 이렇듯 우울하고 고독한 삶을 고수하던 “그”의 앞에 조종되지 않는 남자 다나카 슈이치가 나타나면서, 모든 것이 달라진다. 슈이치는 보기엔 평범해 보이지만 뛰어난 자가 치유 능력, 그리고 “그”에게 조종되지 않는 능력을 가지고 있어 “그”의 존재를 위협하게 된다. 자신을 옥죄는 "그"와 맞서 싸우며 슈이치는 자신이 그를 막을 수 있는 유일한 사람이며, 사랑하는 사람들을 지키기 위해 홀로 싸워야 한다는 것을 깨닫게 된다. 과연 둘의 대결은 어떤 충격적인 결과를 낳게 될 것인가?
Tsujii
미국이 관여하고 있는 일본 내 비밀자금을 둘러싼 음모를 다루는 영화
Sato Keichi
High school student Takumi lives with his two mothers in a beautiful house in Tokyo. Moving into a house across the street is Sora and her two fathers. One day Takumi and Sora begin a quest to seek answers long hidden and silent in their unconventional families. Takumi sets out to determine the identity of his father, and Sora devises a plan to integrate herself fully into her family. The ordeals of these households stretch the traditional notions of family, convention and tradition.
Matsuoi and his wife Tsuya moved to Oshima City because of her unpredictable character. Even though Tsuya continues to have affairs, Matsuoi loves her and is a devoted husband. Tsuya is then diagnosed with a cancer and later goes into a coma. Matsuoi then thinks of his wife's lovers. Matsui goes to those men and informs them of Tatsuya's condition. The other women in the lives of those men are shocked and begin to re-examine their views of their men.
Bon
어느 날 저녁, 마흔이 다 되어가는 배우 하지 씨는 자신의 죽음을 꿈꾼다. 이 꿈은 아마도 막다른 골목에 와 있는 최근 감정의 결과일 것이다. 하지 씨의 일은 막막하고, 건강은 좋지 않으며, 아내와도 헤어졌다. 한 영화 제작자는 이런 하지 씨를 두고 볼 수가 없어서 게 영화 주인공 역할을 제안하지만, 하지 씨는 그의 말을 진지하게 받아들이지 않는다. 한동안 만나지 못했던 고등학교 친구 본이 갑자기 유령처럼 나타난다. 그는 하지를 데리러 와서는 친구 결혼식에 데려가려고 한다. 하지는 도쿄를 탈출하기 위한 한 방법으로 본과 함께 수년 만에 처음으로 고향으로 돌아온다.
Katsumi Matsunaga
그 학교, 그 교실에는 누구에게도 말해선 안 되는 비밀이 있다. 그 비밀을 파헤치려는 소년의 미스터리한 이야기
같은 학교의 교사 커플 우카와와 미치요. 그 둘 앞에 어느 날 미치요의 고등학교 후배 토사와가 나타난다. 항상 관계를 자기 멋대로 주도하려 하는 미치요에게 부담을 느끼던 우카와는 토사와의 자유분방한 매력에 이끌리기 시작하고, 금새 가까운 사이로 발전한다. 미치요가 토사와가 근무하는 병원을 찾아와 자신과 토사와의 교제사실을 밝히고, 그 날 밤 우카와는 토사와의 집을 찾아간다. 토사와는 우카와에게 이별을 고하지만, 이미 자석처럼 이끌린 둘은 결국 함께 밤을 지낸다.
There's a young couple, Haruka and Kenji. One day, Haruka gets disappointed in Kenji, and runs away with their son, Takuya. They forward to Kenji's friend, Mitsuru's house. Yet, Haruka asks her mother, Kiyoko to take care of Takuya, and starts her job hunting, since she can't get along with Mitsuru. On the other hand, there is another young couple, Takuma and Kana. Even though, they look happily married for two years, Takuma hides a secret from Kana. One day, Takuma's co-worker, Akita comes to Takuma's house. Akita suddenly tells one secret to Kana while Takuma is not around. Shocked Kana attempts to reveal the secret on Takuma's way home.
This drama depicts the turbulent daily life of the heroine, who works in the family's tofu shop, and her father and daughter.
Yoshimura
도쿄에서 통근 거리에 위치한 주택 지구 ‘마호로 시’. 도시도 시골도 아닌 이 마을의 역 앞에 혼자서 심부름센터를 운영하는 다다. 손님의 의뢰로 잡다한 일을 대행 해주는 그야말로 ‘뭐든지 하는 곳’으로, 오늘도 치와와를 며칠 동안 맡아 달라는 부탁을 받는다. 그런데 이 치와와가 도망가고 만다. 발견한 사람은 중학교 동창 교텐으로 학창 시절에는 이야기했던 적도 없었건만 괜히 친한 척 하며 다다의 사무소 겸 집에 눌러 앉아 버린다. 영화는 이혼 경험을 가진 다다와 어딘가 제멋대로이면서 수상한 교텐이 콤비를 이뤄, 심부름센터를 통해 의뢰인의 인생에 얽혀가는 모습을 보여준다. ‘누군가를 위해 필요한 것’을 하게 된 두 사람. 때로는 야쿠자를 상대로 위험한 일을 당하기도 한다. 원작은 베스트셀러 시리즈로, ‘마호로’는 좋은 곳이라는 의미. 감독 오오모리 타츠시의 (2005), (2010) 에 이은 3번째 작품. 인기 배우 에이타와 마츠다 류헤이가 각각 다다와 교텐으로 출연했다.
Hiroshi Hagiya
어느 겨울, 작은 항구 도시 카이탄의 조선소가 축소되면서 평범한 사람들의 일상에 잔물결이 지기 시작한다. 하코다테의 청명한 겨울 풍경과 카세료, 고바야시 카오루의 감칠맛 나는 연기가 인상적이다.
Det. Fujita
In a small rural town, a brother and sister goes missing and there's also a serial killer case involving woman as the victims. Mayu Misono (Aya Omasa) is a sophomore high school student in the town. She is called "Ma-chang". When Mayu Misono was young, she was also kidnapped and locked up. Since that time she has been traumatized and has become indifferent to everything around her. One day, in front Mayu's mansion, her childhood friend Mii-kun (Shota Sometani), who was kidnapped with Mayu, suddenly appears. Ma-chang hugs Mii-kun. Up until now, she has waited for Mii-kun. Mayu has lived in the mansion alone, until a week ago, when she kidnapped two elementary school aged kids and has kept them locked in her mansion. To hide Mayu's crime, the four of them will live together in the mansion. The truth of what happened 10 years ago becomes slowly revealed. The reason Mi-kun tries to protect Mayu, even puts his life at risk, all connects to an unexpected real criminal.
Asao Gantaro
Ayako (Akazawa), a housewife who spends her days nursing her father-in-law and taking care of her husband, bumps into her former lover Keisuke (Ueda Koichi), who is now married and has became a cleaner. When Ayako was a junior high school student fourteen years ago, she was involved in a forbidden love affair with Keisuke who had been a teacher at the time.
Akio's Brother
세상에서 외치는 충격 실화!
차가운 이성을 깨부수는 뜨거운 잔혹 본능!
작은 열대어 상점을 운영하는 샤모토는 반항적인 딸과 두번째 부인과 함께 가정을 이루고 살아가고 있다. 친모에 대한 그리움이 두번째 부인과 자신을 향해 반항심으로 표출되는 딸 그리고 자신의 현실에 만족하지 못하는 듯한 부인. 이 어긋난 가정 속에서 샤모토는 겨우 하루하루를 버텨나가고 있는 와중에 거대 열대어 체인점을 운영하는 무라타가 샤모토에게 접근한다. 돈과 자신의 과욕을 위해서라면 살인, 배신등은 아무런 문제가 되지 않는 무라타의 본능은 샤모토의 잔혹 본능을 서서히 깨우기 시작하는데…
Sannokai Thug
일본 관동지방의 최대폭력조직 산노우회 소속인 이케모토는 본부로부터 무라세 조직과의 친밀한 관계를 지적받고 부하인 오오토모를 이용하여 무라세 조직을 처리하기로 한다. 오오토모 조직의 함정에 걸려든 무라세 조직은 2명의 조직원을 잃고, 두목인 무라세마저 큰 상처를 입은 채 조직의 사업장을 이케모토 조직에게 넘기고 은퇴한다. 오오토모 조직은 무라세 조직의 사업장을 인수해가는 한편 카지노 영업을 시작하지만, 이케모토의 방해로 생각만큼 수익을 올리지 못하게 된다. 설상가상으로 오오토모는 이케모토에 의해 산노우회로부터 파문을 당하게 되고, 모든 것을 잃은 오오토모는 이케모토에게 복수하기로 하는데...
요시다 슈이치의 동명 소설을 영화화한 작품으로, ‘사람 사이의 관계의 단절’을 이야기하는 영화. 료스케와 나오키, 고토미, 미라이 등 네 명의 젊은이들은 한 아파트에서 두 개의 방을 나눠 쓰며 함께 살고 있다. 이들의 일상적인 생활은 아주 친한 친구 사이와 별반 다를 바 없다. 어느 날, 남창인 18살의 사토루가 이들의 사이에 끼어 든다.
Teppei
아파트 단지에서 거주하는 전업주부 ‘키요카’는 가정에는 관심 없는 남편 때문에 외로움을 느끼며 살아간다. 그러던 어느 날, 정수기 영업사원 ‘텟페이’를 만나 운명 같은 사랑을 느끼게 되고, 넘어설 수 없는 선을 넘어버리고 마는데…
Kobori
코바야시 타키지의 동명 원작소설을 영화화한 작품. 게를 잡아 가공해서 통조림으로 생산해내는 해공선에서 벌어지는 노동력 착취에 분노한 노동자들의 투쟁을 그린 영화.
The third volume of the appointed drama starring Jun Murakami. It was a short run that was enlivening'Tokyo Mahouya'with his friends, but his friends were killed by the strategy of Yamaryu Gumi Wakato Iwagami. Meanwhile, Ginya Yabuki returns to Kabukicho and begins to struggle again to obtain his utopia.
Kenjo Ogasawara
Kageko, a teacher in a small mountain village with a thriving Japanese paper industry, is visited by a former student, who proposes a plan to manufacture counterfeit money. She initially refuses, but eventually decides to join the project for the sake of the poor children in the village and her own mentally handicapped child.
Yabuki Ginya and a short run who jumped out of the Sanryu group and became stubborn in order to stick to their own goodwill. As they disappear and those who are fascinated by the darkness expose their desires, an organization called "Tokyo Mahouya" that raises funds through its own route emerges. A short run that suddenly appeared in front of Shibamon, who remained alone and rebuilt the group. Guided by Ginya's will, he will build "Tokyo Mahouya" with his compatriots who carry a sad fate, and will survive Kabukicho again. However, the monsters who nest in the darkness cannot leave the route where huge wealth sleeps... Toru Minegishi, the real last appearance. Praying Meifu...
A drama presented by Jun Murakami. Shimon and Short Run, who started walking on the road of the yakuza in Tokyo, were waiting for Yabuki Ginya. Ginya, who grew up together in his hometown, stabbed a local yakuza and entered the juvenile training school because of Tsuruoka, who he admired as a man. He entrusts his sister Ryoko, who is the only relative, to his friends... In Kabukicho, Shinjuku, the men meet again, and the legend of the demons who nest on a sad night begins here!!
어느 날 형체를 알아볼 수 없는 남자의 시신이 발견된다. 사망자가 토가시 신지임이 판명되자, 그의 행적을 조사한 우츠미 형사는 사건의 강력한 용의자로 전처 야스코를 지목한다. 하지만 그녀의 완벽한 알리바이에 수사의 한계에 부딪힌 우츠미는 천재 탐정 갈릴레오라 불리는 물리학자 유카와 교수를 찾아가 도움을 요청한다. 사건의 전말을 확인한 유카와는 용의자의 옆집에 사는 남자가 대학시절 유일하게 수학 천재로 인정했던 동창 이시가미란 사실에 그가 야스코의 뒤에서 알리바이를 조작하고 있음을 직감한다.
Momotaro and Hidemaro are 1st-years at Otokojuku, a private boys school where true men are made. Momotaro, proficient in academics and martial arts becomes good friends with Hidemaro an underachieving weakling. Omito Date, former student leader, plans his revenge against his former school. Now leader of an evil army from rival Kanto Gogakuren school he fully intends on taking over Otokojuku.
A young, depressed man is trying to move on with his life after his girlfriend's bizarre death. One day, a mysterious woman notices him at work and convinces his coworkers to introduce him to her.
Sanae is a thirteen-year-old girl who lives with her mother and six-year-old sister. She has not recently been able to be open with her fisherman grandfather. Sanae is awoken by the sound of hard rain one night. As she dozes, the rain changes into the flow of the river and she finds herself lying in a fishing boat when she opens her eyes. She hears, from far away, the strains of a harmonica which her grandpa loves... Next morning Sanae is informed that her grandfather has passed away. Frictions are revealed between Sanae and those around her. In her confused state, she runs out of the house leaving for the river where her grandpa's boat is moored...
휴대 전화 SO903i로부터 이사오 감독이 영감을 받아 탄생한 환타지. CM으로 제작된 단편을, 완전판으로 제작되었다. 초등 학생의 텐코(후지모토 나미)는, 언니의 초콜릿(타케우치 유코)이 이야기해 주는, 여행지에서 만난 「이상한 이야기」를 듣는 것을 정말 좋아했다. 어느 여름날, 초콜릿은 녹듯이 세상을 떠난다. 7년의 세월이 지나, 재수생이 된 텐코(오오츠카 치히로)는, 초콜릿의 한 때의 보이프렌드 지단(와다 사토시)을 만나, 옛날 이야기라고 생각한 언니의 이야기가 사실이었던 것을 알게 된다 (okggabang@naver.com)
黑田明
공항 건설 계획 때문에 갈등이 빚어지고 있는 작은 마을. 아버지들은 적대관계에 놓여 있지만 료스케와 코헤이는 절친한 친구 사이다. 언덕 위에서 UFO를 기다리는 소녀 히하루의 꿈을 공유하게 되는 세 친구. 하지만 분쟁은 그들의 우정을 시험에 들게 한다.
Hayami
A mysterious female spy is recruited to infiltrate the Japanese underworld and gather evidence for a clandestine secretive branch of the Tokyo Police Department.
Mizoguchi
In the near future of a Japan, the ancient 'Act of Vengeance' is revived and professional executioners are permitted to kill criminals by the requests from their victims. People who are to be executed are notified of the execution time and date in advance and they are allowed to have their own guard.
Sakai's Happiness is a humorous and bittersweet portrayal of an ordinary family dealing with the challenges of everyday life.
A Himalayan legend of a love struggling against the inevitability of death, an astonishing tale spanning from the early 19th century mountain existence, to hectic, bustling modern day Tokyo.
Two Japanese friends accidentally kill their boss and dump his remains in Black Fuji, a mountain/landfill hybrid. This leads to poor results when the chemicals of the landfill mix with the corpse (and many other corpses) to give rise to a zombie infestation in Tokyo.
Shogo, the arrogant and condescending star of a popular call-in radio-show must temporarily broadcast out of Studio 6, a creepy and dilapidated booth abandoned since its last DJ committed suicide several years ago. Suddenly, Shogo begins receiving disturbing calls, the voice on the line whispers "Liar" over and over. Is the joke on him, has someone discovered the truth about his sinister past, or has the curse of Studio 6 been unleashed again? In this Booth, all sins will be atoned for.
Adult video store clerk, Issa, feels like a total loser after losing his job and being dumped by his girlfriend. He is blessed by a stroke of luck when his invention, a curry package squeezing tool, suddenly gains immense popularity. Not only does his invention attract buyers and money, it even attracts unwanted attention from the Yakuza.
Maezono
시바사키 고등학교에선 문화제 준비가 한창이다. 고교생활 마지막을 장식할 문화제에 참가하기 위해 연습 중이던 밴드는 멤버들의 부상과 탈퇴 등으로 해체의 위기를 맞는다. 남은 멤버만으로 연주할 곡을 찾던 이들은 우연히 전설적 밴드 '블루하트'의 '린다 린다'라는 곡을 듣게 되는데... '바로 이거다!' 다급히 보컬을 찾던 중 마침 이들 앞을 지나가던 한국에서 온 교환학생 송에게 보컬을 제안한다. 아직 일본어가 미숙한 송은 계속 고개만 끄덕이다가 얼떨결에 밴드 보컬을 떠맡게 된다. 송의 노래실력을 처음 알게 된 밴드 멤버들... '이거 너무하네.' 그래도 학창시절 마지막 문화제를 포기할 수 없는 이들, 밴드 연습을 하며 국적을 뛰어넘는 우정을 쌓아 나가는데...
Gas Station Clerk
A young couple go on the run after the murder of his mother.
When a television producer visits the home of a brother and sister to interview them for his series on paranormal phenomena, what first appears to be a simple case of psychopathology turns into a full-blown epidemic of demonic manifestation. To his horror he realizes that he is not only a witness to the blossoming insanity, filming each scream and horrific expression, but that he and his technology have been intricately tied to the cause and conduit of its spread…
A woman as the main character, love and friendship, and one of the
In a rural village, there lives a man named Zoroku, with his sister, Haruko. All is well until one day, Zoroku becomes infected with a bizarre disease that blisters his skin and deforms his body. Fearing the reactions of the townspeople, his parents lock him in the house. Unfortunately, the village chief sees him, and soon, Zoroku and Haruko are mistreated by everyone in the village. Unable to watch Haruko suffer any longer, the parents decide to end Zoroku's misery themselves. Haruko tries to save her brother, and they leave home, but what comes afterward?
I (Ken MItsuishi), documentary video maker, saw a guy named YUDA (Kazuma Honda) in middle of Tokyo. I was curious about Yuda and begun following him around, but one day he disappeared with my video camera. A couple months later, a lady name Michi Nakamura (Yukiko Okamoto) came to my office. She had the strap of my video camera that Yuda stole from me, and said she saw the address that was on the strap, so she came here. I asked her about Yuda, and she told me that he was dead. Right after she left my office, she was hit by a car, I visited her in hospital and she begins to tell me about the mysterious story of her and Yuda.
Nishiyama
영화감독 지망생 나카자와와 천상 '여자'인 그의 여자친구 마키, 그리고 나카자와의 소꿉친구 케이토는 교토의 대학원에 다니게 된 마사미치의 이사를 축하하기 위해 교토로 향한다. 그 날 밤, 8명의 친구들은 모처럼 기분좋게 취해, 마키는 니시야마의 머리를 엉망으로 자르고 , 케이토는 가와치에게 집적대는 등 제멋대로 소동이 벌어진다. 그리고 그동안 말로하지 못했던 마음속 생각들을 조금씩 밖으로 나오기 시작하는데...
모든 남자들이 바가지머리를 하고 살아가는 작은 시골마을. 바가지 머리에 대단한 자부심을 갖고 살아 가는 이 마을 유일무이한 이발관 주인 요시노 아줌마. 아무런 불만 없이 잘 살아가던 이들에게 일생일대 반란(?)의 바람이 일기 시작한다. 그것은 바로 갈색의 찰랑이는 머리를 하고 당도한 전학생!! 모든 여학생의 관심이 전학생에게 몰리자 촌스러운 바가지머리 때문이라고 생각한 남자 아이들은 자신들의 헤어스타일에 의문을 품고 바가지머리에서 벗어나기 위한 작전에 돌입한다. 아이들의 반란이 태동하면서 전학생에게 더욱 조여오는 바가지 머리의 압박. 더는 피할 곳도 숨을 곳도 없다. 과연 그들의 반란은 성공 할 수 있을까? 그리고 그들이 진정 원하는 것은 무엇일까?
Each time Lulu is heartbroken small stones come out of her body. The doctor diagnosed Lulu with Kidney stone. She collected the stones in memories of love.
The family of 20-year-old Ohta is celebrating his birthday in a restaurant. What was supposed to be a happy familiar reunion turns into a big mess.