Eiko Takamatsu

Eiko Takamatsu

출생 : 1893-07-02, Tokyo, Tokyo Prefecture, Japan

사망 : 1957-10-04

프로필 사진

Eiko Takamatsu

참여 작품

두꺼운 벽의 방
2차 대전 당시 범죄를 저지른 군인들을 수감 중인 감옥. 이곳에는 다양한 사연을 가진 죄수들이 미군들의 감시 속에서 끔찍한 하루를 보내고 있다. 이들의 꿈은 언젠가 이곳을 나가는 것뿐이다.
Farewell to Dream
A coming-of-age story portrayed as the loss of all youthful illusions. Sixteen-year-old Yoichi dreams of becoming a sailor. His parents are fishmongers, and Yoichi lives together with them and his four siblings in cramped living conditions. His beloved younger sister is given to a wealthy, childless uncle; his best friend moves away; the girl he fell in love with from afar is with someone else: little by little, Yoichi loses all the people that are important to him.
The Dawn of Judo
Sincere Heart
A young student falls into a hopeless romantic attraction to a sick girl, whom he can only see from afar.
카르멘 사랑에 빠지다
오랜 스트리퍼 친구인 아케미와 아사쿠사의 스트리퍼 카르멘은 아버지가 없는 아이를 부잣집 문 앞에 버리고 온다. 그러나 그 부잣집 가족은 이제 막 파리에서 돌아온 아방가르드 화가 아들의 전 애인이 복수를 위해 자신의 아이를 문 앞에 버리고 간 것이라고 오해한다. 그 부잣집 아들은 카르멘에게 누드 모델을 서줄 것을 부탁하고 카르멘은 그와 사랑에 빠지는데...
その夜の妻
Hiroo Ikeda movie
Boyhood
When a family has to relocate due to the war, they are ostracized by their new community.
카르멘 고향에 돌아오다
소와 말들이 뛰노는 평화롭고 한적한 산골 마을. 어릴 적 가출을 한 뒤 도쿄에서 스트립퍼로 일하고 있는 카르멘이란 예명의 오킨이 자칭 금의환향을 하겠다는 편지를 보내왔다. 오킨은 자신의 직업을 '정말로' 예술이라고 믿고 있는, 머리가 약간 모자라는 여자다. 오킨의 언니는 그 편지를 들고 가서 아버지께 보이며 오킨의 금의환향(?)을 허락해 줄 것을 부탁하지만 아버지의 반응은 냉담하다. 결국 남편과 상의를 한 끝에, '일본은 문화국가'임을, 그래서 응당 예술가는 어떤 일이 있어도 대우해 주어야 한다고 굳게 믿고 있는 교장 선생에게 아버지를 설득시켜 줄 것을 부탁한다. 우여곡절 끝에 귀향을 허락 받은 오킨. 산골 마을에서는 꿈도 꾸지 못할 파격적인 모습으로 금의환향을 하게 되고, 그런 오킨과 그 동료 마야의 모습은 순박한 산골 마을 사람에게 일대 파문을 일으키며 갖가지 해프닝이 벌이지게 된다. 한편, 돈이 되는 일이라면 물불을 가리지 않는 탐욕스러운 사업가인 마르쥬는 마을 사람들을 상대로 한 오킨의 스트립쇼를 계획하게 되는데...
Wedding Ring
A jewelry store president begins to fall for the doctor treating her husband's illness.
바람 속의 암탉
Tsune
전쟁 직후의 일본 사회를 배경으로 여인의 수난을 그린 작품. 미조구치 겐지의 <밤의 여인들>에서 창부 역할을 훌륭히 소화해 낸 인기 여배우 다나카 기누요가 호연했다. 전작인 <셋방살이의 기록>이 도시 인정물의 연장선상의 희극적인 작품이었다면, <바람속의 암탉>은 패전 후의 생활고와 가혹한 현실을 다룬 작품으로 가족간의 갈등을 주로 다루었던 오즈의 작품 세계에서 전후 일본사회에서 겪는 여성의 수난을 다루었다는 점에서 특기할 만한 작품이다. 전후 일본의 동떨어진 비현실적인 묘사로 동시대의 비평가들로부터 비판의 대상이 되기도 했던 작품이지만, 오즈의 후기 영화미학으로 가는 과도기적인 작품이다. 전쟁은 끝났지만 전쟁에 나간 남편 슈이치는 돌아오지 않고 소식도 없다. 남편 없이 어렵게 가정을 꾸려가던 도키코는 아이의 병원비를 벌기 위해 몸을 판다. 그러던 중 슈이치가 집으로 돌아오고, 아내는 남편에게 매춘 사실을 고백하는데..
Temptation
A young lawyer falls in love with the daughter of his former professor, whom he's hired to tutor his children.
불사조
Old housekeeper
A Japanese war widow recalls her love affair with her deceased husband.
안조가의 무도회
제2차 세계대전에서 일본이 패전한 후, 부와 명예를 누려왔던 안조가(家)는 그동안의 삶의 방식은 물론 저택마저 포기해야 하는 상황에 이른다. 안조가의 저택에서 마지막 무도회가 열리는 날, 새로운 삶을 찾아야 하는 가족은 서로 갈등을 겪는다.
셋방살이의 기록
Tome
1947년 패전 후 오즈가 만든 첫 작품으로, 류 치슈와 이다 조코의 호연이 돋보이는 작품. 동시대 감독들이 전쟁 체제에 대한 비판이나 반성 등을 그린 작품을 양산해내던 당시에도 전쟁 전과 마찬가지로 오즈가 선택한 첫 제재는 ‘인정’이었다. 전후 일본 사회에 대한 귀중한 다큐멘터리와 같은 이 작품은 오즈 특유의 정적인 영상 속에 인간적이면서도 감동적인 삶의 메시지를 전해 주고 있다. 도쿄의 한 거리에서 잡화상을 운영하는 다네에게 길 잃은 아이 고헤이가 억지로 맡겨진다. 사람에 대한 정과 사랑에 무심했던 다네는 고헤이를 부랑아 취급하며 귀찮은 존재로 여기지만, 소년에 얽힌 여러 일들을 겪으면서 차츰 사랑을 깨달아 간다. 그러던 중 아이를 찾는 친부모가 그녀 앞에 나타나고, 다네는 아이를 보내야만 하는 처지에 놓이게 된다.
Morning for the Osone Family
Old domestic servant
A Japanese family weathers much hardship after their military uncle comes to live with them during WWII.
A Certain Woman
Pretty Oshige is deceived by her first love. After this, she lives a hard lifestyle, working at a number of jobs. Her only pleasure is her nephew, who eventually becomes a merchant marine. When Oshige meets her old love ten years later, she is able to forgive him and even thank him for the path her life has taken.
Nobuko
A spirited young teacher challenges the conservative school employing her with liberal thinking and teaching methods.
Weeds with flowers
Weed with Flowers
Spring Thunder
Eiko is an innocent young lady born into a wealthy family with nothing to offer. She was good at singing, and lived her life playing around with her cronies, organizing music concerts and so on. However, things change when her father's business fails and she was suddenly thrown out into the world without any foundation. Eiko has no one to support her after she loses her social status, and her only tutor, Shinnosuke (Natsukawa Daijiro) was the only one who was sincere. Eiko is a stickler for using everything she can get her hands on, and she quickly moves into Shinnosuke's house.
Family Diary
Matsuya
Two childhood friends go their own ways but meet again some years later after they have both married. They get re-acquainted, meet each others’ families, and all is well. Then the disagreements start...
Hotaru no hikari
Approaching their graduation ceremony, Saegusa, Sanae, and their classmates go on an overnight trip to Hakone with their teacher Ms. Kawahara, who will soon leave school. They thank her doing so and go on their respective paths, ending soon their student life.
So Goes My Love
Shigeo is an aspiring writer living with his girl friend Minako and hoping for success and a better tomorrow every day. Both live on what Minako earns from working in a café. Shigeo is not happy with the situation and neither is his family who do not approve of Minako. Especially his uncle tries to convince him to leave Minako, even using his influence behind the scenes. Things start to change when Shigeo's sister pays the young couple a visit, being the first member of Shigeo's family to actually get to know Minako in person.
외아들
Jokou
<동경은 좋은 곳>이라는 무성영화를 개작한 오즈의 첫 발성영화. 오즈는 아들과 어머니라는 비유적 수단을 통해 일본의 산업화, 근대화로 인해 야기된 가족 문제를 심도 깊게 포착해내고 있다. 시골의 면직공장에서 일하며 근근이 생활을 연명하는 츠네는 사랑스러운 외아들 료스케의 진학을 위해 많은 희생을 감수한다. 세월이 흘러 료스케는 도쿄에서 대학을 졸업하지만, 불경기로 인해 야학 교사로 밖에는 활동하지 못한다. 아들의 출세를 굳게 믿고 있던 츠네는 아들을 만나기 위해 부푼 마음을 안고 도쿄로 상경하지만, 장성한 료스케의 삶은 어머니의 기대와는 사뭇 다른 상태다.
아리가토 상
아리가토 씨는 젊고 친절한 버스 운전사로, 그가 모는 버스는 가난한 해안가 마을에서 산을 넘어 도시로 향한다. 그는 좁은 길에서 길을 비켜주는 주민들에게 언제나 ‘고맙습니다’라는 인사를 전한다. 딸을 대처로 보내려는 걱정 많은 어머니와 그 딸, 아리가토 씨에게 추파를 던지는 여인 등 오늘도 다양한 승객들이 아리가토 씨의 버스에 오른다.
Yukinojō henge, Kanketsu-hen
dir: Teinosuke Kinugasa
An Actor's Revenge
Namiji's nanny
An onnagata (female impersonator) of a Kabuki troupe avenges his parents' deaths. Remade in 1963 as Yukinojô Henge.
Him, Her, and the Boys
Tokochibi's Mother
A Japanese film
Kid Commotion
Kodakara Sodo (The Treasure That Is Children) is a 1935 black and white Japanese silent film with benshi accompaniment directed by Torajiro Saito. This is a rare example of a silent Japanese slapstick film that has survived to this day.
The Groom Talks in His Sleep
Bridegroom's mother
This pair of gentle yet witty and inventive comedies from the director of The Neighbour's Wife and Mine typify both the formal experimentation of early Japanese sound cinema and the social milieux that Shochiku tended to depict. 'Virtually plotless, and feeling more like comic sketches than fully developed stories,' writes Arthur Nolletti, Jr, 'these light comedies, or farces, take a wholly trivial matter (often a socially embarrassing situation) and use it as a springboard for a succession of gags.' Much of the films' distinction comes from the wit of Gosho's direction, the imaginative use of the new sound technology and the charm of the acting, particularly of the heroines (Kinuyo Tanaka in Bride; Hiroko Kawasaki in Groom). Yet in both films, Gosho finds room for some shrewd observation of character and environment, subtly exploring the values and assumptions of the suburban petit bourgeoisie.
Love
Heinosuke Gosho evokes in this film the family conflicts engendered by the eternal problem of a father who projects his professional desires on the life of his son. The sister Machiko is the essential link that will allow everyone to apologize to each other and achieve reconciliation
Island Girl
Japanese silent film.
The Dancing Girl of Izu
Otatsu, the mother
"The Dancing Girl of Izu" tells of the story between a young male student who is touring the Izu Peninsula and a family of traveling dancers he meets there, including their youngest girl. The student finds the naïve girl attractive even though he eventually has to part with the family after spending memorable time together.
Seven Seas: Chastity Chapter
Part two of Shimizu's major silent Seven Seas, a family drama of the intertwining fates of the rich, decadent Yagibashis and the far less prosperous Sone family.
Parent
A Japanese short film, the earliest extant film of the great director Hiroshi Shimizu
Fighting Friends
Ogen
The remaining fragments of an early Ozu film. It is the simple story of two friends who live together in a poor tenement and who share about everything in life (food, hopes, work...). Everything goes well until they gallantly rescue a young (and pretty) woman injured in a road accident. Since the lady has nowhere to go, the two good-hearted friends invite her to their home. She soon becomes their housemaid and they soon begin to seek her favors. Alas, she falls for a young student she has met in the neighborhood, much to the two friends' dismay.
Riku no ôja
Dreams of Youth
Proprietress of the rooming house
Lost silent film
The Village Bride