Fernando Guzzoni

Fernando Guzzoni

출생 : 1983-07-30, Santiago, Chile

약력

Fernando Guzzoni is a film director, screenwriter and producer. In 2008 with only 24 years he released the documentary La Colorina (2008) based on the poet Stella Díaz Varín, supported by the Fondo de Fomento Audiovisual de Chile. With this documentary he won the award for Best Film at the Trieste Film Festival and the award for Best Director at SANFIC. During 2010 Guzzoni was one of the six beneficiaries among 180 applicants for the Cannes Film Festival's Cinefondation Residence, where he obtained an important grant given by the Festival to write the script of his first feature film Carne de perro (2012) in Paris. This film was screened at the San Sebastian International Film Festival and gained international recognition by winning the Kutxa award for best film in the New Directors section among 16 countries. The film received more than 15 international awards. In 2016 he released his third feature film Jesus (2016) which was shown at the Toronto Film Festival and at the San Sebastian Festival's official competition. He won numerous awards including Best Actor at the Turin Film Festival in Italy. He is now developing his third feature film Blanquita.

프로필 사진

Fernando Guzzoni

참여 작품

블랑키타
Screenplay
18살 블랑키타는 사회 지도층과 길거리의 아이들이 관련된 섹스 스캔들의 핵심 증인이다. 사건을 파헤칠수록 블랑키타의 진술은 신빙성을 잃어가고, 실제로 어떤 일이 있었는지조차 의문이 생긴다.
블랑키타
Director
18살 블랑키타는 사회 지도층과 길거리의 아이들이 관련된 섹스 스캔들의 핵심 증인이다. 사건을 파헤칠수록 블랑키타의 진술은 신빙성을 잃어가고, 실제로 어떤 일이 있었는지조차 의문이 생긴다.
Spider
Thanks
Three friends are part of a fascist opposition group in the chaotic Chile of the early 70's and together commit a political crime that changes the history of the country and incidentally involves them in a betrayal that separates them forever.
The Man of the Future
Script Consultant
Michelsen, an older trucker who is lonely and sick, while traveling through Patagonia meets someone on the highway who reminds him of his daughter, whom he has not seen in years.
드라이 마르티나
Man at the Soda machine
한때는 화려한 성생활을 자랑했던 인기 가수. 이젠 성욕도 떨어지고, 한물간 그녀가 기묘한 팬을 따라 칠레로 향한다. 그녀는 뜨거운 욕망을 되살릴 수 있을까?
헤수스
Camera Operator
18살의 헤수스는 엄격하고 다소 애정이 없는 아버지와 칠레 산티아고에서 살고 있다. 헤수스와 그의 친구들은 마약을 하거나, 가벼운 섹스를 하거나, TV를 보면서 무의미하게 시간을 보낼 때도 있지만 케이팝 보이 밴드 공연도 한다. 하지만 그의 일상은 어느 날 저녁 술에 취한 친구들과 젊은 게이를 잔인하게 폭행하고 죽게 내버려 두면서 혼란에 빠진다. 헤수스는 심각한 위기에 빠진다.
헤수스
Writer
18살의 헤수스는 엄격하고 다소 애정이 없는 아버지와 칠레 산티아고에서 살고 있다. 헤수스와 그의 친구들은 마약을 하거나, 가벼운 섹스를 하거나, TV를 보면서 무의미하게 시간을 보낼 때도 있지만 케이팝 보이 밴드 공연도 한다. 하지만 그의 일상은 어느 날 저녁 술에 취한 친구들과 젊은 게이를 잔인하게 폭행하고 죽게 내버려 두면서 혼란에 빠진다. 헤수스는 심각한 위기에 빠진다.
헤수스
Director
18살의 헤수스는 엄격하고 다소 애정이 없는 아버지와 칠레 산티아고에서 살고 있다. 헤수스와 그의 친구들은 마약을 하거나, 가벼운 섹스를 하거나, TV를 보면서 무의미하게 시간을 보낼 때도 있지만 케이팝 보이 밴드 공연도 한다. 하지만 그의 일상은 어느 날 저녁 술에 취한 친구들과 젊은 게이를 잔인하게 폭행하고 죽게 내버려 두면서 혼란에 빠진다. 헤수스는 심각한 위기에 빠진다.
Dog Flesh
Screenplay
Alejandro, a solitary, fragile and unpredictable man is crushed by the hostility of his mysterious past.
Dog Flesh
Director
Alejandro, a solitary, fragile and unpredictable man is crushed by the hostility of his mysterious past.
La colorina
Idea
Portrait of the Chilean poet Stella Díaz Varín (1926 -2006), who was called “La colorina” because of her red hair. Anarchist, communist, agitator, boxer, grandmother, alcoholic — the first punk in history, as it were. Based on accounts of fellow-travelers.
La colorina
Screenplay
Portrait of the Chilean poet Stella Díaz Varín (1926 -2006), who was called “La colorina” because of her red hair. Anarchist, communist, agitator, boxer, grandmother, alcoholic — the first punk in history, as it were. Based on accounts of fellow-travelers.
La colorina
Researcher
Portrait of the Chilean poet Stella Díaz Varín (1926 -2006), who was called “La colorina” because of her red hair. Anarchist, communist, agitator, boxer, grandmother, alcoholic — the first punk in history, as it were. Based on accounts of fellow-travelers.
La colorina
Director
Portrait of the Chilean poet Stella Díaz Varín (1926 -2006), who was called “La colorina” because of her red hair. Anarchist, communist, agitator, boxer, grandmother, alcoholic — the first punk in history, as it were. Based on accounts of fellow-travelers.