Yoshishige Yoshida

Yoshishige Yoshida

출생 : 1933-02-16, Fukui, Japan

사망 : 2022-12-08

약력

From Wikipedia, the free encyclopedia Yoshishige Yoshida (吉田 喜重 Yoshida Yoshishige), also known as Kijū Yoshida, is a Japanese film director and screenwriter. Graduating from Tokyo University, Yoshida entered the Shōchiku studio in 1955 and debuted as a director in 1960 with Rokudenashi. He was a central member of what came to be called the "Shōchiku Nouvelle Vague" along with Nagisa Oshima and Masahiro Shinoda, and his works have been studied under the larger rubric of the Japanese New Wave. Like many of his New Wave cohorts, he felt restricted under the studio system and left Shōchiku in 1964 to start his own production company where he directed such films as Eros + Massacre. He has directed more than 20 films between 1960 and 2004. He has also written a number of philosophical books about his work and the cinema, including an award-winning study of Yasujirō Ozu.

프로필 사진

Yoshishige Yoshida

참여 작품

Kijû Yoshida: What Is a Filmmaker?
Self
An overview of the life and work of legendary Japanese filmmaker Kijû Yoshida, a notable figure of the Japanese New Wave.
Yoshida …or: The Explosion of the Story
Self
A documentary about Yoshishige (Kijû) Yoshida's creative process for his most significant film, the 1969 avantgarde tour-de-force Eros + Massacre (1969).
Welcome to São Paulo
Director
All the feature is given prestige to by the narration in Caetano Veloso's voice, that also signs one of the segments of the project. São Paulo is the largest city of the Southern Hemisphere, with an incessant dynamics of cultural mixtures, with immigrants of all the world and migrants of all parts of Brazil. The gathering of these peculiarities are seen through the 13 film directors's sensibilities and their segments.
거울의 여자들
Producer
가와세 아이는 24년 전에 사라졌던 자신의 딸 미와의 소식을 듣는다. 기억을 잃어버린 딸이 다른 이름으로 살고 있었으며 최근 아동 유괴범으로 경찰에 체포당했다는 것이다. 큰 혼란에 빠진 아이는 서둘러 딸을 만나지만 두 사람이 진짜 모녀란 것을 확신할 수 없다. 그리고 아이의 눈에 깨진 거울이 들어온다. 그녀의 집에 있는 것과 똑같이 깨진 거울을 보며 아이는 과거를 떠올린다.
거울의 여자들
Editor
가와세 아이는 24년 전에 사라졌던 자신의 딸 미와의 소식을 듣는다. 기억을 잃어버린 딸이 다른 이름으로 살고 있었으며 최근 아동 유괴범으로 경찰에 체포당했다는 것이다. 큰 혼란에 빠진 아이는 서둘러 딸을 만나지만 두 사람이 진짜 모녀란 것을 확신할 수 없다. 그리고 아이의 눈에 깨진 거울이 들어온다. 그녀의 집에 있는 것과 똑같이 깨진 거울을 보며 아이는 과거를 떠올린다.
거울의 여자들
Screenplay
가와세 아이는 24년 전에 사라졌던 자신의 딸 미와의 소식을 듣는다. 기억을 잃어버린 딸이 다른 이름으로 살고 있었으며 최근 아동 유괴범으로 경찰에 체포당했다는 것이다. 큰 혼란에 빠진 아이는 서둘러 딸을 만나지만 두 사람이 진짜 모녀란 것을 확신할 수 없다. 그리고 아이의 눈에 깨진 거울이 들어온다. 그녀의 집에 있는 것과 똑같이 깨진 거울을 보며 아이는 과거를 떠올린다.
거울의 여자들
Director
가와세 아이는 24년 전에 사라졌던 자신의 딸 미와의 소식을 듣는다. 기억을 잃어버린 딸이 다른 이름으로 살고 있었으며 최근 아동 유괴범으로 경찰에 체포당했다는 것이다. 큰 혼란에 빠진 아이는 서둘러 딸을 만나지만 두 사람이 진짜 모녀란 것을 확신할 수 없다. 그리고 아이의 눈에 깨진 거울이 들어온다. 그녀의 집에 있는 것과 똑같이 깨진 거울을 보며 아이는 과거를 떠올린다.
뤼미에르와 친구들
Director
1995년 영화탄생 1백주년을 기념하기 위해 제작한 작품으로서 현재 활동중인 유명 감독들이 뤼미에르가 촬영했던 카메라를 들고 찍은 50초 분량의 단편영화 39편과 감독들의 인터뷰, 촬영장면 등이 함께 들어간 극영화 겸 다큐멘터리. 테오 앙겔로풀로스, 코스타 가브라스, 피터 그리너웨이, 압바스 키아로스타미, 스파 이크 리, 데이비드린치, 빔 벤더스, 마틴 스콜세지등 39명의 유명 감독들이 참가했다.
Dreams of Tokyo, Dreams of Cinema
Editor
A documentary about cinematographer Gabriel Veyre's adventures introducing cinema to Japan and South America. Veyre was a traveling cameraman for the Lumiere Co. He declared cinema dead only 2 years after it's inception after he saw a villager jerk a woman's head to face the camera when he was filming a small group of them.
Dreams of Tokyo, Dreams of Cinema
Writer
A documentary about cinematographer Gabriel Veyre's adventures introducing cinema to Japan and South America. Veyre was a traveling cameraman for the Lumiere Co. He declared cinema dead only 2 years after it's inception after he saw a villager jerk a woman's head to face the camera when he was filming a small group of them.
Dreams of Tokyo, Dreams of Cinema
Narrator (voice)
A documentary about cinematographer Gabriel Veyre's adventures introducing cinema to Japan and South America. Veyre was a traveling cameraman for the Lumiere Co. He declared cinema dead only 2 years after it's inception after he saw a villager jerk a woman's head to face the camera when he was filming a small group of them.
Dreams of Tokyo, Dreams of Cinema
Director
A documentary about cinematographer Gabriel Veyre's adventures introducing cinema to Japan and South America. Veyre was a traveling cameraman for the Lumiere Co. He declared cinema dead only 2 years after it's inception after he saw a villager jerk a woman's head to face the camera when he was filming a small group of them.
The Cinema of Ozu According to Kiju Yoshida
Writer
Yoshida grew close to Ozu Yasujiro during his time at Shochiku, where he was able to observe the legendary master at work. Although Yoshida and his generation outspokenly rejected the values of Ozu, Kurosawa and the older humanist filmmakers, over the years Yoshida found himself increasingly drawn back to Ozu’s films, fascinated by their unique rigor, formal language and delicate balance between comedy and tragedy. For Japanese television, Yoshida adapted his own text into a four part documentary, which he also condensed into the one hour version.
The Cinema of Ozu According to Kiju Yoshida
Director
Yoshida grew close to Ozu Yasujiro during his time at Shochiku, where he was able to observe the legendary master at work. Although Yoshida and his generation outspokenly rejected the values of Ozu, Kurosawa and the older humanist filmmakers, over the years Yoshida found himself increasingly drawn back to Ozu’s films, fascinated by their unique rigor, formal language and delicate balance between comedy and tragedy. For Japanese television, Yoshida adapted his own text into a four part documentary, which he also condensed into the one hour version.
The Cinema of Ozu According to Kiju Yoshida
Self
Yoshida grew close to Ozu Yasujiro during his time at Shochiku, where he was able to observe the legendary master at work. Although Yoshida and his generation outspokenly rejected the values of Ozu, Kurosawa and the older humanist filmmakers, over the years Yoshida found himself increasingly drawn back to Ozu’s films, fascinated by their unique rigor, formal language and delicate balance between comedy and tragedy. For Japanese television, Yoshida adapted his own text into a four part documentary, which he also condensed into the one hour version.
폭풍의 언덕
Writer
Young Kinu Yamabe is drawn to low-born Onimaru, who is vital and charismatic, but viewed by his father as a demon. After her first period, Kinu suffers the fate of any women born near the Sacred Mountain: she must leave the Mountain and serve as a priestess.
폭풍의 언덕
Director
Young Kinu Yamabe is drawn to low-born Onimaru, who is vital and charismatic, but viewed by his father as a demon. After her first period, Kinu suffers the fate of any women born near the Sacred Mountain: she must leave the Mountain and serve as a priestess.
인간의 약속
Screenplay
An old woman has died and her widower with dementia confesses to killing her. After this, the story goes back in time to show the events leading up to her death.
인간의 약속
Director
An old woman has died and her widower with dementia confesses to killing her. After this, the story goes back in time to show the events leading up to her death.
Cinématon
N°789
Cinématon is a 156-hour long experimental film by French director Gérard Courant. It was the longest film ever released until 2011. Composed over 36 years from 1978 until 2006, it consists of a series of over 2,821 silent vignettes (cinématons), each 3 minutes and 25 seconds long, of various celebrities, artists, journalists and friends of the director, each doing whatever they want for the allotted time. Subjects of the film include directors Barbet Schroeder, Nagisa Oshima, Volker Schlöndorff, Ken Loach, Benjamin Cuq, Youssef Chahine, Wim Wenders, Joseph Losey, Jean-Luc Godard, Samuel Fuller and Terry Gilliam, chess grandmaster Joël Lautier, and actors Roberto Benigni, Stéphane Audran, Julie Delpy and Lesley Chatterley. Gilliam is featured eating a 100-franc note, while Fuller smokes a cigar. Courant's favourite subject was a 7-month-old baby. The film was screened in its then-entirety in Avignon in November 2009 and was screened in Redondo Beach, CA on April 9, 2010.
The Story of Big 1: Sadaharu Oh
Director
A Documentary on the Japanese baseball player Sadaharu Oh
계엄령
Producer
한 젊은 남자가 유력 재계 인사를 살해한 뒤 스스로 목숨을 끊는 사건이 벌어진다. 사건 이후 남자의 여동생은 오빠의 유언을 따라 기타 잇키 교수의 집을 찾아간다. 그는 일본 사회의 근본적인 변화를 주장하는 기타 교수의 주장에 큰 영향을 받았던 것이다. 1936년 실제로 일어났던 2.26 쿠데타를 기타 잇키의 시점으로 재구성한 작품으로 요시다 기주의 정치적 관점을 엿볼 수 있다.
계엄령
Director
한 젊은 남자가 유력 재계 인사를 살해한 뒤 스스로 목숨을 끊는 사건이 벌어진다. 사건 이후 남자의 여동생은 오빠의 유언을 따라 기타 잇키 교수의 집을 찾아간다. 그는 일본 사회의 근본적인 변화를 주장하는 기타 교수의 주장에 큰 영향을 받았던 것이다. 1936년 실제로 일어났던 2.26 쿠데타를 기타 잇키의 시점으로 재구성한 작품으로 요시다 기주의 정치적 관점을 엿볼 수 있다.
Confessions Among Actresses
Producer
In this intricately layered Japanese film, the nature of actresses and what they gain from acting is explored. The lives of three actresses are laid bare, and scenes from their lives are woven in and out of interviews with each of them. Each of them has experienced a traumatic event which contributes to their particular enjoyment of becoming someone else in dramatic roles.
Confessions Among Actresses
Screenplay
In this intricately layered Japanese film, the nature of actresses and what they gain from acting is explored. The lives of three actresses are laid bare, and scenes from their lives are woven in and out of interviews with each of them. Each of them has experienced a traumatic event which contributes to their particular enjoyment of becoming someone else in dramatic roles.
Confessions Among Actresses
Director
In this intricately layered Japanese film, the nature of actresses and what they gain from acting is explored. The lives of three actresses are laid bare, and scenes from their lives are woven in and out of interviews with each of them. Each of them has experienced a traumatic event which contributes to their particular enjoyment of becoming someone else in dramatic roles.
연옥 에로이카
Producer
엔지니어의 아내가 길잃은 10대를 집으로 데려온다. 남편은 아이에게 아버지인냥 굴지만 곧 자신의 젊은 시절을 떠올리며 시간과 공간, 환상과 현실이 뒤섞이기 시작한다.
연옥 에로이카
Director
엔지니어의 아내가 길잃은 10대를 집으로 데려온다. 남편은 아이에게 아버지인냥 굴지만 곧 자신의 젊은 시절을 떠올리며 시간과 공간, 환상과 현실이 뒤섞이기 시작한다.
에로스 + 학살
Executive Producer
Two interwoven stories. The first is a biography of anarchist Sakae Osugi which follows his relationship with three women in the 1920s. The second centers on two 1960s students researching Osugi's theories.
에로스 + 학살
Writer
Two interwoven stories. The first is a biography of anarchist Sakae Osugi which follows his relationship with three women in the 1920s. The second centers on two 1960s students researching Osugi's theories.
에로스 + 학살
Director
Two interwoven stories. The first is a biography of anarchist Sakae Osugi which follows his relationship with three women in the 1920s. The second centers on two 1960s students researching Osugi's theories.
안녕 여름빛
Writer
가와무라 교수는 출장을 겸해 유럽을 여행하고 있다. 리스본의 거리에서 가와무라는 공예품 수입상인 토바 나오코와 우연히 만난다. 함께 길을 걷던 가와무라에게 나오코는 원폭으로 모든 가족을 잃었다는 뜻밖의 이야기를 꺼낸다. 원폭은 나오코에게서 가족, 고향 그리고 여름을 모두 앗아갔다. 둘은 그렇게 헤어졌으나, 가와무라는 파리에서 미국인 남편과 함께 있는 나오코를 우연히 보게 된다. 운명에 이끌리듯 가와무라와 나오코는 점점 더 가까워진다.
안녕 여름빛
Director
가와무라 교수는 출장을 겸해 유럽을 여행하고 있다. 리스본의 거리에서 가와무라는 공예품 수입상인 토바 나오코와 우연히 만난다. 함께 길을 걷던 가와무라에게 나오코는 원폭으로 모든 가족을 잃었다는 뜻밖의 이야기를 꺼낸다. 원폭은 나오코에게서 가족, 고향 그리고 여름을 모두 앗아갔다. 둘은 그렇게 헤어졌으나, 가와무라는 파리에서 미국인 남편과 함께 있는 나오코를 우연히 보게 된다. 운명에 이끌리듯 가와무라와 나오코는 점점 더 가까워진다.
Affair in the Snow
Screenplay
In an isolated mountain resort, a woman gets involved in a love triangle between herself, her volatile lover and her ex-boyfriend, for whom she had platonic feelings.
Affair in the Snow
Director
In an isolated mountain resort, a woman gets involved in a love triangle between herself, her volatile lover and her ex-boyfriend, for whom she had platonic feelings.
불꽃과 여자
Writer
매력적인 여성 다쓰코는 남편인 신고와 어린 아들과 함께 좋은 저택에서 행복해 보이는 삶을 누린다. 그러나 사실 다쓰코는 자신이 낳은 아들의 진짜 아버지가 누구인지 확신을 못 내리고 있으며, 다쓰코 부부의 친구인 사카구치는 자신의 불임을 의심하고 있다. 세 사람은 서로 자신이 가진 고민을 털어놓으며 과거의 일들을 하나씩 떠올린다.
불꽃과 여자
Director
매력적인 여성 다쓰코는 남편인 신고와 어린 아들과 함께 좋은 저택에서 행복해 보이는 삶을 누린다. 그러나 사실 다쓰코는 자신이 낳은 아들의 진짜 아버지가 누구인지 확신을 못 내리고 있으며, 다쓰코 부부의 친구인 사카구치는 자신의 불임을 의심하고 있다. 세 사람은 서로 자신이 가진 고민을 털어놓으며 과거의 일들을 하나씩 떠올린다.
정염
Screenplay
몇 년 전 과거, 남들 몰래 시를 쓰곤 하는 오리코는 젊은 남자와 연애를 하는 어머니 때문에 고민 중이다. 그리고 현재의 오리코는 바람을 피우는 남편과 간신히 결혼 생활을 유지하며 사고로 세상을 떠난 어머니를 종종 떠올린다. 그리고 과거 어머니의 애인이었던 미쓰하루를 찾아가 대화를 나눈다.
정염
Director
몇 년 전 과거, 남들 몰래 시를 쓰곤 하는 오리코는 젊은 남자와 연애를 하는 어머니 때문에 고민 중이다. 그리고 현재의 오리코는 바람을 피우는 남편과 간신히 결혼 생활을 유지하며 사고로 세상을 떠난 어머니를 종종 떠올린다. 그리고 과거 어머니의 애인이었던 미쓰하루를 찾아가 대화를 나눈다.
Woman of the Lake
Writer
A married woman lets her lover take naked pictures of her. The photos end up in possession of a man who starts blackmailing the couple.
Woman of the Lake
Director
A married woman lets her lover take naked pictures of her. The photos end up in possession of a man who starts blackmailing the couple.
물로 쓴 이야기
Screenplay
Struggling with his true emotions, dreams, memories of the past and the reality Shizuo is about to marry, but is torn between his wife-to-be and the love to his mother.
물로 쓴 이야기
Director
Struggling with his true emotions, dreams, memories of the past and the reality Shizuo is about to marry, but is torn between his wife-to-be and the love to his mother.
일본 탈출
Screenplay
도쿄 올림픽을 앞둔 일본. 미국을 동경하는 다쓰오는 작은 클럽에서 허드렛일을 하며 가수의 꿈을 키우지만 현실은 그리 만만하지 않다. 그런데 평소 다쓰오가 형님으로 모시던 다카시가 모종의 계획을 세우자 다쓰오는 자세한 내용도 모른 채 이를 도와준다. 알고 보니 다카시는 금고의 돈을 훔치려는 것이었고, 다쓰오는 어영부영하다 계획에 깊이 연루되고 만다.
일본 탈출
Director
도쿄 올림픽을 앞둔 일본. 미국을 동경하는 다쓰오는 작은 클럽에서 허드렛일을 하며 가수의 꿈을 키우지만 현실은 그리 만만하지 않다. 그런데 평소 다쓰오가 형님으로 모시던 다카시가 모종의 계획을 세우자 다쓰오는 자세한 내용도 모른 채 이를 도와준다. 알고 보니 다카시는 금고의 돈을 훔치려는 것이었고, 다쓰오는 어영부영하다 계획에 깊이 연루되고 만다.
폭풍을 부르는 18인
Screenplay
낮에는 조선소에서 일하고 밤에는 철조망이 쳐진 기숙사에서 지내는 시마자키는 거친 일과 가난한 현실이 불만스럽다. 패싸움 등 하루가 멀다 하고 사건이 발생하는 힘든 일상 속에서 그나마 위로가 되는 것은 이웃에 사는 미코지만 그는 그녀에게도 쉽게 마음을 주지 않는다. 하지만 시간이 흐르며 조금씩 여유를 갖기 시작한 시마자키는 동료들과 짧은 일탈을 시도한다.
폭풍을 부르는 18인
Director
낮에는 조선소에서 일하고 밤에는 철조망이 쳐진 기숙사에서 지내는 시마자키는 거친 일과 가난한 현실이 불만스럽다. 패싸움 등 하루가 멀다 하고 사건이 발생하는 힘든 일상 속에서 그나마 위로가 되는 것은 이웃에 사는 미코지만 그는 그녀에게도 쉽게 마음을 주지 않는다. 하지만 시간이 흐르며 조금씩 여유를 갖기 시작한 시마자키는 동료들과 짧은 일탈을 시도한다.
아키츠 온천
Screenplay
오카다 마리코가 직접 기획한 요시다 기주의 초기 대표작. 어느 온천여관을 배경으로 펼쳐지는 남녀의 사랑을 그리면서 물이 지닌 관능성을 빼어나게 보여주고 있다. 세상을 비관하여 자살하려던 청년과 그의 목숨을 구한 여관집 딸이 시간의 흐름을 두고 다시 만나는 순환적인 구조는 알랭 레네나 안토니오니의 영화를 떠올리게 한다. (2014년 한국시네마테크협의회 - 요시다 기주 + 오카다 마리코 특별전) 일본 남부의 한적한 온천의 만난 두 남녀의 17년 간에 걸친 사랑 이야기이다. 아름다운 풍경을 배경으로, 남녀간의 애정이 변하면서 이윽고 비극적 라스트를 향해 흘러가 끝내 죽음을 맞게 되는 과정을 훌륭한 영상미로 승화시켰다. 이 영화의 여주인공 오까다 마리꼬는 이 작품이 100회 출연 기념작일만큼 당시 인기 여배우였는데,신인감독인 요시다 요시시게를 지명하여 이 영화에 출연했다. 2년 뒤 두사람은 결혼했고,그녀는 남편이 된 요시다 감독의 작품에 다수 출연했다.
아키츠 온천
Director
오카다 마리코가 직접 기획한 요시다 기주의 초기 대표작. 어느 온천여관을 배경으로 펼쳐지는 남녀의 사랑을 그리면서 물이 지닌 관능성을 빼어나게 보여주고 있다. 세상을 비관하여 자살하려던 청년과 그의 목숨을 구한 여관집 딸이 시간의 흐름을 두고 다시 만나는 순환적인 구조는 알랭 레네나 안토니오니의 영화를 떠올리게 한다. (2014년 한국시네마테크협의회 - 요시다 기주 + 오카다 마리코 특별전) 일본 남부의 한적한 온천의 만난 두 남녀의 17년 간에 걸친 사랑 이야기이다. 아름다운 풍경을 배경으로, 남녀간의 애정이 변하면서 이윽고 비극적 라스트를 향해 흘러가 끝내 죽음을 맞게 되는 과정을 훌륭한 영상미로 승화시켰다. 이 영화의 여주인공 오까다 마리꼬는 이 작품이 100회 출연 기념작일만큼 당시 인기 여배우였는데,신인감독인 요시다 요시시게를 지명하여 이 영화에 출연했다. 2년 뒤 두사람은 결혼했고,그녀는 남편이 된 요시다 감독의 작품에 다수 출연했다.
Immortal Love
Assistant Director
The year is 1932, and a woman, whose tenant-farmer fiancé is fighting in China, is raped by the landowner's son, who has returned from the war with a crippling injury, and then forced into marriage with him. In four more chapters, presented over three decades, their children undertake their own searches for love, while the parents try to make each other as miserable as possible.
달콤한 밤
Screenplay
An opportunistic department store clerk gets involved with three women and attempts to manipulate them so he can move up the social ladder.
달콤한 밤
Director
An opportunistic department store clerk gets involved with three women and attempts to manipulate them so he can move up the social ladder.
피가 마른다
Screenplay
회사의 집단 해고에 반대해 공개적으로 권총 자살을 시도한 기구치는 사회의 뜨거운 관심을 받는다. 이에 편승해 광고 기획자 노나카는 기구치를 생명보험 광고의 모델로 기용하려 하고, 이를 위해 평소 알고 지내던 파파라치에게 협조를 구하지만 자살을 팔 수 없다는 이유로 거부당한다. 하지만 노나카는 결국 광고를 밀어붙이고, 결국 기구치의 얼굴이 빌딩에 내걸린다.
피가 마른다
Director
회사의 집단 해고에 반대해 공개적으로 권총 자살을 시도한 기구치는 사회의 뜨거운 관심을 받는다. 이에 편승해 광고 기획자 노나카는 기구치를 생명보험 광고의 모델로 기용하려 하고, 이를 위해 평소 알고 지내던 파파라치에게 협조를 구하지만 자살을 팔 수 없다는 이유로 거부당한다. 하지만 노나카는 결국 광고를 밀어붙이고, 결국 기구치의 얼굴이 빌딩에 내걸린다.
쓸모없는 녀석
Screenplay
쇼치쿠 누벨바그의 또 다른 총아였던 요시다 기주의 데뷔작. 삶을 지루하고 무력하게 느끼는 청년들이 범죄행각을 통해 탈출구를 찾으려 한다는 내용. 당시 유행하던 태양족 영화의 분위기를 그대로 담고 있지만, 좀더 차갑고 날렵한 면이 돋보인다. 흔히 요시다 기주의 최초 걸작은 , 가장 진보적으로 실험한 작품은 이 꼽히는데, 이 영화에선 누벨바그에 대한 영향력을 한껏 자인하고 있다. 특히, 요시다 기주는 고다르의 의 마지막 장면을 영화의 엔딩에서 되풀이하며 일종의 헌사를 바친다. 은 이 시기 태양족 영화 중에서는 다소 차가운 쪽에 속하는 듯하다.
쓸모없는 녀석
Director
쇼치쿠 누벨바그의 또 다른 총아였던 요시다 기주의 데뷔작. 삶을 지루하고 무력하게 느끼는 청년들이 범죄행각을 통해 탈출구를 찾으려 한다는 내용. 당시 유행하던 태양족 영화의 분위기를 그대로 담고 있지만, 좀더 차갑고 날렵한 면이 돋보인다. 흔히 요시다 기주의 최초 걸작은 , 가장 진보적으로 실험한 작품은 이 꼽히는데, 이 영화에선 누벨바그에 대한 영향력을 한껏 자인하고 있다. 특히, 요시다 기주는 고다르의 의 마지막 장면을 영화의 엔딩에서 되풀이하며 일종의 헌사를 바친다. 은 이 시기 태양족 영화 중에서는 다소 차가운 쪽에 속하는 듯하다.