Guy Davidi

출생 : 1978-07-09,

참여 작품

이노센스
Director of Photography
전쟁이라는 살상 행위를 합리화하기 위해서는 도덕적 당위성이 필요하다. 이스라엘의 모든 남성과 여성은 만 18세가 되면 병역의무가 부과된다. 무력 동원의 명분을 얻기 위해 유대인으로서 핍박받은 역사, 중동의 지정학적 상황, ‘하나님의 의로움을 드러낸다’는 종교적 신앙까지 이용된다. 이 과정에서 의문을 품고, 정신적 고통에 괴로워하며, 종내 죽음에 이르는 수많은 젊은이들의 목소리는 외면된다. 병역 거부가 터부시되는 사회에서 군 복무 중 목숨을 끊은 외로운 아이들이 겪은 내적 갈등과 외적 압박을 섬세하게 묘사한다.
이노센스
Writer
전쟁이라는 살상 행위를 합리화하기 위해서는 도덕적 당위성이 필요하다. 이스라엘의 모든 남성과 여성은 만 18세가 되면 병역의무가 부과된다. 무력 동원의 명분을 얻기 위해 유대인으로서 핍박받은 역사, 중동의 지정학적 상황, ‘하나님의 의로움을 드러낸다’는 종교적 신앙까지 이용된다. 이 과정에서 의문을 품고, 정신적 고통에 괴로워하며, 종내 죽음에 이르는 수많은 젊은이들의 목소리는 외면된다. 병역 거부가 터부시되는 사회에서 군 복무 중 목숨을 끊은 외로운 아이들이 겪은 내적 갈등과 외적 압박을 섬세하게 묘사한다.
이노센스
Editor
전쟁이라는 살상 행위를 합리화하기 위해서는 도덕적 당위성이 필요하다. 이스라엘의 모든 남성과 여성은 만 18세가 되면 병역의무가 부과된다. 무력 동원의 명분을 얻기 위해 유대인으로서 핍박받은 역사, 중동의 지정학적 상황, ‘하나님의 의로움을 드러낸다’는 종교적 신앙까지 이용된다. 이 과정에서 의문을 품고, 정신적 고통에 괴로워하며, 종내 죽음에 이르는 수많은 젊은이들의 목소리는 외면된다. 병역 거부가 터부시되는 사회에서 군 복무 중 목숨을 끊은 외로운 아이들이 겪은 내적 갈등과 외적 압박을 섬세하게 묘사한다.
이노센스
Director
전쟁이라는 살상 행위를 합리화하기 위해서는 도덕적 당위성이 필요하다. 이스라엘의 모든 남성과 여성은 만 18세가 되면 병역의무가 부과된다. 무력 동원의 명분을 얻기 위해 유대인으로서 핍박받은 역사, 중동의 지정학적 상황, ‘하나님의 의로움을 드러낸다’는 종교적 신앙까지 이용된다. 이 과정에서 의문을 품고, 정신적 고통에 괴로워하며, 종내 죽음에 이르는 수많은 젊은이들의 목소리는 외면된다. 병역 거부가 터부시되는 사회에서 군 복무 중 목숨을 끊은 외로운 아이들이 겪은 내적 갈등과 외적 압박을 섬세하게 묘사한다.
Mixed Feelings
Director
A documentary functioning as a character study of Amir Orian.
Five Broken Cameras
Director
Five broken cameras – and each one has a powerful tale to tell. Embedded in the bullet-ridden remains of digital technology is the story of Emad Burnat, a farmer from the Palestinian village of Bil’in, which famously chose nonviolent resistance when the Israeli army encroached upon its land to make room for Jewish colonists. Emad buys his first camera in 2005 to document the birth of his fourth son, Gibreel. Over the course of the film, he becomes the peaceful archivist of an escalating struggle as olive trees are bulldozed, lives are lost, and a wall is built to segregate burgeoning Israeli settlements.
Keywords
Editor
For more than 20 years, the journalist Gideon Levy brought horror stories from the occupied territories to Israeli readers. A play writer reads his article and writes a play, a theater director adapts it to the stage, actors play in it to the audience, which are now able to encounter on stage the not so distant horrible reality. A mediated encounter. And now, accessible for you, a film... 'Keywords' exists in times where info is a product. It casts doubt on the capability of Media and Arts to fulfill the role they once filled: actual contact between people.
Keywords
Director of Photography
For more than 20 years, the journalist Gideon Levy brought horror stories from the occupied territories to Israeli readers. A play writer reads his article and writes a play, a theater director adapts it to the stage, actors play in it to the audience, which are now able to encounter on stage the not so distant horrible reality. A mediated encounter. And now, accessible for you, a film... 'Keywords' exists in times where info is a product. It casts doubt on the capability of Media and Arts to fulfill the role they once filled: actual contact between people.
Keywords
Director
For more than 20 years, the journalist Gideon Levy brought horror stories from the occupied territories to Israeli readers. A play writer reads his article and writes a play, a theater director adapts it to the stage, actors play in it to the audience, which are now able to encounter on stage the not so distant horrible reality. A mediated encounter. And now, accessible for you, a film... 'Keywords' exists in times where info is a product. It casts doubt on the capability of Media and Arts to fulfill the role they once filled: actual contact between people.