잡지사 기자 계조는 약혼녀 정녀를 홍콩에 남겨두고 사이공으로 출장을 간다. 취재를 하던 중 우연히 사이공정부의 관리이자 통역을 하는 원홍의 아름다움에 매료된 그는 그녀의 지갑을 주운 일로 가까워진다. 그러나 며칠 간의 취재를 마치고 재회를 약속하며 떠난 길이 지옥으로 변한다. 아무것도 모르는 채 반정부 데모를 하던 학생들 틈에 있다가 체포되어 5년을 선고받고 정치범 수용소에 들어간다. 계조는 탈출을 시도하는 중국군 특공대들과 의기투합하고, 적십자일로 수용소를 드나드는 원호의 도움으로 다함께 탈출을 시도하고...
Village Mayor
홍콩경찰의 강력계 민완 형사 묘경사는 무기 밀매 거래가 있다는 정보를 듣고 급습한 현장에서 시체에 안겨있는 네살짜리 계집아이를 발견한다. 카카라는 이름의 귀여운 계집애를 피살자 이월하의 집으로 데려다 주러간 묘경사는 카카의 이모인 이설하를 알게 되어 무기 밀매와 관련된 이월하를 조사하는 동안 가까워진다. 카카는 이월하와 봉제 수출업을 하는 홍사장 사이에서 태어났다. 그러나 홍사장이 기혼자였기 때문에 카카는 사생아로 입적된 상태다. 묘경사는 홍사장의 위장 봉제업을 끈질기게 파헤쳐 그가 사실은 무기를 밀매매하고 있었다는 사실을 밝혀낸다.이에 격분한 홍사장은 여러번 묘경사를 처치하려 하지만 번번히 실패를 거듭한다. 묘경사는 계속 홍사장을 추적하다 상관의 압력으로 16년간의 형사직을 그만두게 된다. 결국 사건은 해결되어 홍사장이 체포되지만 묘경사에게 원한을 품은 부하가 끝까지 묘경사를 추적, 이설하의 집을 습격하는데...
Presenter
옥봉은 불량 소녀지만 마약 조직의 로버트를 목숨보다 더 사랑한다. 로버트는 그녀의 맹목적인 사랑을 이용하여 조직의 두목과 간부, 형까지 죽여서 교도소 들어가 있는 위니를 죽이라고 한다. 교도소에 들어온 옥봉은 로버트를 위해 위니를 찾는다. 그러던 중 교도소내의 우두머리 히맨과 충돌,위기에 몰린 그녀를 한 죄수가 구해준다. 옥봉은 그녀와 가까와지고, 우연히 그녀가 위니임을 알게 되지만, 너무 친해져 그녀에게 칼을 겨눌 수 없어 괴로워 한다. 아편을 하던 아버지 때문에 창녀가 되었던 위니는 마약 조직을 탐사하려고 깡패로 가장하고 있던 용을 만나 행복을 맛본다. 그러나 용의 신분이 탄로나 비참하게 죽자, 조직의 두목과 간부들을 살해함으로써 복수한 것이다. 위니의 사정을 안 옥봉은 차라리 자신이 죽기를 결심하고 교도소를 나선다. 줄기차게 내리는 비속으로 달려오던 로버트의 차는 옥봉을 발견하고도 그대로 그녀를 들이받고 다시 비속으로 사라진다.
Producer
옥봉은 불량 소녀지만 마약 조직의 로버트를 목숨보다 더 사랑한다. 로버트는 그녀의 맹목적인 사랑을 이용하여 조직의 두목과 간부, 형까지 죽여서 교도소 들어가 있는 위니를 죽이라고 한다. 교도소에 들어온 옥봉은 로버트를 위해 위니를 찾는다. 그러던 중 교도소내의 우두머리 히맨과 충돌,위기에 몰린 그녀를 한 죄수가 구해준다. 옥봉은 그녀와 가까와지고, 우연히 그녀가 위니임을 알게 되지만, 너무 친해져 그녀에게 칼을 겨눌 수 없어 괴로워 한다. 아편을 하던 아버지 때문에 창녀가 되었던 위니는 마약 조직을 탐사하려고 깡패로 가장하고 있던 용을 만나 행복을 맛본다. 그러나 용의 신분이 탄로나 비참하게 죽자, 조직의 두목과 간부들을 살해함으로써 복수한 것이다. 위니의 사정을 안 옥봉은 차라리 자신이 죽기를 결심하고 교도소를 나선다. 줄기차게 내리는 비속으로 달려오던 로버트의 차는 옥봉을 발견하고도 그대로 그녀를 들이받고 다시 비속으로 사라진다.
Yiu's dad
평생을 바른 생활 사나이로 살아오던 '노가요'(양가휘)는 아버지를 때린 이들과 싸우다 과실치사로 감옥에 들어간다. 정직하고 진지한 성격의 노가요는 동료 수감자들 사이에서 모난 돌이 정 맞듯 모함 당하는데, 능청스러운 성격의 '아정'(주윤발)은 그런 노가요를 외면하지 못하고 그를 도와주고 보호해준다. 아정의 도움으로 감옥 안에서 적응해 나가지만 천성이 정직한 노가요는 계속해서 다른 파벌의 수장인 '대미'와 잦은 충돌을 일으키게 되고, 대미의 모함으로 다른 파벌과 오해가 생겨 위기를 맞는다. 궁지에 몰린 노가요는 결국 대미와의 큰 싸움이 일으키고 대미는 다른 감옥으로 옮겨진다. 그 이후 노가요는 아정의 도움으로 감옥 안에서의 생활을 완전히 적응해 하루하루를 보낸다. 하지만 1년 후 그들과 큰 싸움을 벌였던 파벌의 수장인 '대미'가 다시 돌아오고 교도관 마저 합세해 다시 노가요와 아정을 위험에 빠트리는데...
Uncle Chan
암흑가에서 성장한 송자호는 경찰의 길을 걷는 동생 아걸 때문에 손을 씻으려 한다. 그러나 음모에 휘말려 감옥에 들어가고, 친구 소마는 그의 복수를 하다가 총에 맞아 한 쪽 다리를 저는 불구가 된다. 수 년의 세월이 흘러 출소 후 홍콩으로 와 새 생활을 시작한 자호는 옛 부하인 아성 밑에서 자동차 세차나 하고 푼돈을 받고 있는 소마를 발견하게 된다. 지하 주차장에서 찬 도시락을 먹는 소마와 눈물 겨운 재회를 하는 자호. 소마는 의리를 저버리고 지금의 암흑가 보스가 된 아성으로부터 과거의 영광을 되찾자고 제안한다. 하지만 송자호는 자신들의 시대가 끝났음을 선언하고 갱생의 길을 걷는데...
Hong Kong drama film.
Blind musician
A Death Pass is an outstanding crime drama spiced with a touch of ‘Jane Bond'. A sequel to the police story Girl Detective 001 (1966), director Chor Yuen and scriptwriter Szeto On retain the undercover plot but turn the film into more of an atmospheric mystery, in which a series of murders are committed after the victims are served with a provocative Death Pass. Connie Chan Po-chu stays truth to the ‘Jane Bond' persona of a virginal action woman, exuding tender charm and steely professionalism all at once. Under Chor's able direction, Szeto's complicated story is executed with style and vigour, culminating in a climatic dramatic plot twist, realised beautifully by the performance of veteran actor Leung Sing-por.
Uncle Ying
Industrialist Tam Kar-cheung knowingly puts the lives of his workers at risk so as to line his pocket with insurance payments. The chivalrous Bus Money gets into fisticuffs with Tam's chauffeur, Tam Biu, who bears a grudge against the assailant. When Money catches wind of Kar-cheung's vicious plot to set fire to a squatter area to clear the path for a property development project, she moves in and watches vigilantly for signs of arson. Soon, she saves Ah-hau, Biu's girlfriend and a young victim of drug rape, from her suicidal attempt by drowning. Money pursues fragments of clues which lead her to the victim's boss, Taipan Cheung who sucks up to his master Kar-cheung by drawing his prey to her trap. Money then organises squatter residences into fire brigade to guard against arson attacks and exposes Kar-cheung's evil. Realising he has been exploited for his blind loyalty, Biu teams up with Money to dispense justice.
'Agent Number Two' Lee Kwok-wai of the resistance troops Red Rattlesnake sets off for Guangzhou to assist Agent Number One in rescuing their comrade Pang Yau-lan from the puppet army. Lee approaches his former lover Lam Ying-tsi, the mistress and trusted aide of the puppet commander Wong Tai-wai, who has fallen prey to the lip service of the beautiful and smart songstress Pak Lai. Following the vandalism of the arsenal, Pak is quick to point the finger of blame at a spy at work. Lam combs their home for clues and finds Lee's recording devices. Furnishing Lee with misleading information, Lam has Lee and associates arrested. Pak appears to their rescue, revealing herself as Agent Number One. The dauntless spy sabotages the enemy's ammunition and communication network, captures the commander before joining her comrades to celebrate a successful withdrawal. (Synopsis based on audiovisual materials)
Dai Pau Sing
Bus Money dons various disguises on public buses to protect the defenceless from the bullies and receives heroic praise. Money meets Tai Ngau, a righteous journalist, when they bear witness to the callous response of Manager Mo to the death of his servant Ah-kwai. Tai writes to redress grievances of the deceased. When visiting the family of orphans, he chances on his kindred spirit giving the eldest daughter Ah-yin a gift of gold. Money exploits the weakness of Mo and her connection with his son Sze-fu to swindle a fortune out of the lewd man for the benefits of the fatherless children. Her rage grows learning that Mo's friend Fong Hak-sang has pulled off a lucrative fraud on returned overseas Chinese and forces Ah-yin to pledge herself in paying off her father's debts. Money, who has all kinds of tricks up her sleeve, teams up with Tai and gives Mo and Fong their comeuppance before setting off on her next mission.
Chairman
The creative person torn between ideals and reality is one of Chor Yuen's favourite characters in his 1960s films. Another favourite subject is the rose, not only featured in the title of several films but is also the name of the production company he formed with his future wife, Nam Hung, who also stars in most of its productions. Rose in Tears is in fact the company's inaugural project. The story features two painters, one famous and the other struggling but both infatuated with the same delicate rose of a woman, negotiating their ways through art, commerce and love. With this heart-tugging story, Chor finds a vehicle for his baroque impulses, relishing in lavish images and over-the-top emotions.
Lee Shing
Yim Tai-hung stages a diamond heist but one of his men slips away with a diamond necklace. Sustaining a fatal wound, the betrayer gives the necklace to his friend Chow Ping at Rose Apartment before he expires. Chow calls her cousin Wu Nga for help. But Wu, Wong Ang and Heung At come too late. She however manages to reveal the whereabouts of the necklace at her last breath. The trio is framed for the murder but is later acquitted. Striving to crack the case, Wong infiltrates the apartment at night and uncovers the necklace, which is then used to lure the real culprit out. But her plan is foiled by a young and reckless Wu who falls into Yim's trap. Luckily Wong and Heung deliver the hostage to safety while the police arrest Yim's accomplices and kill the ringleader in the ensuing shootout.
Assistant Director
Ah Wing
Ah Hing is made pregnant by her master Fan Chun-kit. Fan soon leaves for his studies overseas while Ah Hing suffers gross prosecution and is reduced to becoming a prostitute. In a momentary slip of a struggle, Ah Hing commits manslaughter. Now a qualified lawyer, Fan acquits Ah Hing of the charge, and intends to marry her to redeem his negligence in the past. Ah Hing, however, is determined to pursue an independent life.
Starring Tak-Hing Kwan as Wong Fei-Hung
Ah Cheun
A prodigal son is married to a woman his mother dislikes. The wife is then expelled from the family circle and forced to become independent.