David Michôd
출생 : 1972-11-30, Sydney, Australia
약력
David Michôd ([Mish-oh]; born 30 November 1972 in Sydney) is an Australian film director, screenwriter and producer.
He is best known for directing his first feature film, the critically acclaimed crime drama Animal Kingdom (2010), which got an Academy Award nomination for best supporting actress Jacki Weaver. His follow-up was the dystopian drama The Rover (2014) with Guy Pearce and Robert Pattinson, War Machine (2017) with Brad Pitt and The King (2019) with Timothée Chalamet.
Screenplay
His first girlfriend was hit by a car. His second girlfriend fell off a cliff. His wife has come prepared.
Screenplay
잉글랜드 왕의 후계자가 될 생각은 조금도 없는 방탕한 왕자, 할. 그는 왕궁을 등진 채 민중들과 어울려 지내고 있다. 하지만 아버지가 돌아가신 후 장남인 그는 헨리 5세로 즉위하고, 그동안 그토록 피하고 싶었던 삶을 살 수밖에 없다. 왕궁 내 정치와 혼란, 아버지가 남긴 전쟁을 이끌어가야 하는 젊은 왕. 뿐만 아니라 그는 가장 친한 친구이자 멘토였지만 이제는 늙은 알코올중독자가 되어버린 기사 존 폴스타프를 포함해, 과거의 삶과 관련된 감정들로 괴로워한다.
Producer
잉글랜드 왕의 후계자가 될 생각은 조금도 없는 방탕한 왕자, 할. 그는 왕궁을 등진 채 민중들과 어울려 지내고 있다. 하지만 아버지가 돌아가신 후 장남인 그는 헨리 5세로 즉위하고, 그동안 그토록 피하고 싶었던 삶을 살 수밖에 없다. 왕궁 내 정치와 혼란, 아버지가 남긴 전쟁을 이끌어가야 하는 젊은 왕. 뿐만 아니라 그는 가장 친한 친구이자 멘토였지만 이제는 늙은 알코올중독자가 되어버린 기사 존 폴스타프를 포함해, 과거의 삶과 관련된 감정들로 괴로워한다.
Director
잉글랜드 왕의 후계자가 될 생각은 조금도 없는 방탕한 왕자, 할. 그는 왕궁을 등진 채 민중들과 어울려 지내고 있다. 하지만 아버지가 돌아가신 후 장남인 그는 헨리 5세로 즉위하고, 그동안 그토록 피하고 싶었던 삶을 살 수밖에 없다. 왕궁 내 정치와 혼란, 아버지가 남긴 전쟁을 이끌어가야 하는 젊은 왕. 뿐만 아니라 그는 가장 친한 친구이자 멘토였지만 이제는 늙은 알코올중독자가 되어버린 기사 존 폴스타프를 포함해, 과거의 삶과 관련된 감정들로 괴로워한다.
Screenplay
귀청을 찢는 폭발음과 총성이 난무하는 전쟁터. 아비규환의 현장에서 미군에게 승전보를 안겨줄 단 한 사람, 절대적인 명성의 맥 크리스탈 4성 장군이 아프가니스탄으로 파견된다. 그의 임무는 이 잔혹한 전쟁을 승리로 이끄는 것. 하지만 신경 써야 할 것은 그뿐만이 아닌 것 같다. 연합 부대에서 끊임없이 이어지는 까다로운 요구, 격렬한 정치 전쟁으로 바람 잘 날 없는 워싱턴, 호시탐탐 기삿거리를 노리는 하이에나 같은 언론들까지. 그를 둘러싼 외부 요인들은 아프가니스탄 전쟁 승리를 점점 불가능하게 만드는데…
Director
귀청을 찢는 폭발음과 총성이 난무하는 전쟁터. 아비규환의 현장에서 미군에게 승전보를 안겨줄 단 한 사람, 절대적인 명성의 맥 크리스탈 4성 장군이 아프가니스탄으로 파견된다. 그의 임무는 이 잔혹한 전쟁을 승리로 이끄는 것. 하지만 신경 써야 할 것은 그뿐만이 아닌 것 같다. 연합 부대에서 끊임없이 이어지는 까다로운 요구, 격렬한 정치 전쟁으로 바람 잘 날 없는 워싱턴, 호시탐탐 기삿거리를 노리는 하이에나 같은 언론들까지. 그를 둘러싼 외부 요인들은 아프가니스탄 전쟁 승리를 점점 불가능하게 만드는데…
Self
Behind the scenes look at David Michôd's 2014 film 'The Rover'.
Producer
황폐해질 대로 황폐해진 모든 것이 붕괴된 호주. 이곳의 사람들은 질서도 희망도 없이 그저 하루하루를 살아갈 뿐이다. 시골 마을에 모든 것을 체념한 듯한 표정의 에릭(가이 피어스)이 상점 안으로 들어온다. 그가 상점에서 목을 축이고 있는 동안, 인근에서 강도행각을 벌이다 순찰 중이던 보안군과 총격전을 벌이고 도주하던 중 사고를 일으킨 무장강도들은 사고로 주행이 불가능해진 자신들의 차량을 버리고 에릭의 차를 절취하여 달아나 버린다. 전 재산과도 같은 차를 도난 당한 에릭은 강도를 잡기 위해 그의 동생을 인질로 잡는데...
Story
황폐해질 대로 황폐해진 모든 것이 붕괴된 호주. 이곳의 사람들은 질서도 희망도 없이 그저 하루하루를 살아갈 뿐이다. 시골 마을에 모든 것을 체념한 듯한 표정의 에릭(가이 피어스)이 상점 안으로 들어온다. 그가 상점에서 목을 축이고 있는 동안, 인근에서 강도행각을 벌이다 순찰 중이던 보안군과 총격전을 벌이고 도주하던 중 사고를 일으킨 무장강도들은 사고로 주행이 불가능해진 자신들의 차량을 버리고 에릭의 차를 절취하여 달아나 버린다. 전 재산과도 같은 차를 도난 당한 에릭은 강도를 잡기 위해 그의 동생을 인질로 잡는데...
Screenplay
황폐해질 대로 황폐해진 모든 것이 붕괴된 호주. 이곳의 사람들은 질서도 희망도 없이 그저 하루하루를 살아갈 뿐이다. 시골 마을에 모든 것을 체념한 듯한 표정의 에릭(가이 피어스)이 상점 안으로 들어온다. 그가 상점에서 목을 축이고 있는 동안, 인근에서 강도행각을 벌이다 순찰 중이던 보안군과 총격전을 벌이고 도주하던 중 사고를 일으킨 무장강도들은 사고로 주행이 불가능해진 자신들의 차량을 버리고 에릭의 차를 절취하여 달아나 버린다. 전 재산과도 같은 차를 도난 당한 에릭은 강도를 잡기 위해 그의 동생을 인질로 잡는데...
Director
황폐해질 대로 황폐해진 모든 것이 붕괴된 호주. 이곳의 사람들은 질서도 희망도 없이 그저 하루하루를 살아갈 뿐이다. 시골 마을에 모든 것을 체념한 듯한 표정의 에릭(가이 피어스)이 상점 안으로 들어온다. 그가 상점에서 목을 축이고 있는 동안, 인근에서 강도행각을 벌이다 순찰 중이던 보안군과 총격전을 벌이고 도주하던 중 사고를 일으킨 무장강도들은 사고로 주행이 불가능해진 자신들의 차량을 버리고 에릭의 차를 절취하여 달아나 버린다. 전 재산과도 같은 차를 도난 당한 에릭은 강도를 잡기 위해 그의 동생을 인질로 잡는데...
Thanks
Its the annual Christmas Eve concert at the Marigold House Assisted Living Facility. All her friends are dying and Florence wants out. When the facility double books two rival Elvis impersonators, Florence takes the opportunity for one last hurrah.
Driver
Its the annual Christmas Eve concert at the Marigold House Assisted Living Facility. All her friends are dying and Florence wants out. When the facility double books two rival Elvis impersonators, Florence takes the opportunity for one last hurrah.
Dead Body
A hungover plane captain wakes up to discover he's done a very bad thing.
Writer
Jack means well, but sometimes good intentions have horrible consequences.
Thanks
낮에는 평범한 직장인이지만 밤에는 정의의 슈퍼히어로가 되어 활약하는 그리프. 어느 날 그 앞에 나타난 엉뚱하고 사랑스런 여자 멜로디와 사랑에 빠지고, 완벽했던 그리프의 이중생활에 균열이 오기 시작한다. 현실에 직면하게 된 그리프, 이제 멜로디는 자신과 그리프를 위해 그리고 그들의 사랑을 지키기 위해 놀라운 결심을 하게 되는데…
Reporter
엄마가 약물남용으로 세상을 떠나자 열일곱 소년 조쉬 J 코디(제임스 프레체빌)는 멜버른에 살고 있는 할머니 스머프(재키 위버)의 집으로 옮겨와 생활하게 된다. 함께 생활하게 된 할머니와 삼촌들은 약물 판매와 절도 등 범죄를 업으로 하는 범죄 가족. 살아남기 위해 J는 그들의 범죄에 동참한다. 형사 네이던 (가이 피어스)은 J를 경찰의 보호 아래 두려고 하지만 부패 경찰, 잇속만 챙기는 변호사들 사이에서의 상황도 어렵기만 하다. 가족과 경찰의 갈등이 고조되고 조쉬는 동물의 왕국과도 같은 이곳에서 살아남기 위해서는 누구의 도움도 없이 혼자서 살아남아야 한다는 결론을 내린다.
Screenplay
엄마가 약물남용으로 세상을 떠나자 열일곱 소년 조쉬 J 코디(제임스 프레체빌)는 멜버른에 살고 있는 할머니 스머프(재키 위버)의 집으로 옮겨와 생활하게 된다. 함께 생활하게 된 할머니와 삼촌들은 약물 판매와 절도 등 범죄를 업으로 하는 범죄 가족. 살아남기 위해 J는 그들의 범죄에 동참한다. 형사 네이던 (가이 피어스)은 J를 경찰의 보호 아래 두려고 하지만 부패 경찰, 잇속만 챙기는 변호사들 사이에서의 상황도 어렵기만 하다. 가족과 경찰의 갈등이 고조되고 조쉬는 동물의 왕국과도 같은 이곳에서 살아남기 위해서는 누구의 도움도 없이 혼자서 살아남아야 한다는 결론을 내린다.
Director
엄마가 약물남용으로 세상을 떠나자 열일곱 소년 조쉬 J 코디(제임스 프레체빌)는 멜버른에 살고 있는 할머니 스머프(재키 위버)의 집으로 옮겨와 생활하게 된다. 함께 생활하게 된 할머니와 삼촌들은 약물 판매와 절도 등 범죄를 업으로 하는 범죄 가족. 살아남기 위해 J는 그들의 범죄에 동참한다. 형사 네이던 (가이 피어스)은 J를 경찰의 보호 아래 두려고 하지만 부패 경찰, 잇속만 챙기는 변호사들 사이에서의 상황도 어렵기만 하다. 가족과 경찰의 갈등이 고조되고 조쉬는 동물의 왕국과도 같은 이곳에서 살아남기 위해서는 누구의 도움도 없이 혼자서 살아남아야 한다는 결론을 내린다.
Writer
TJ는 교통사고로 어머니를 잃고 낙심한 아버지, 할머니와 함께 절망 속에 살고 있다. 학교에서는 괴롭힘까지 당하고 있는 처지. TJ는 어머니와의 추억이 깃든 파손된 자동차를 폐차장에서 되찾으려 하지만 쉽지 않다. 그런 그들 앞에 장발의 시끄러운 메탈 청년 히셔가 그들 앞에 나타난다. 종잡을 수 없고 때로는 난폭하기까지 한 그는 자기 집인 양 속옷만 입고 TV를 보고 차고를 점거하며 시끄럽게 기타를 쳐 댄다. 그렇게 자리잡은 히셔는 그만의 독특함으로 그들을 휘저으면서 속에 갇혀 있던 마음들을 풀어나가기 시작하는데...
Interviewer
Behind the scenes production footage and interview of cast and crew of 2008 film The Square, with particular emphasis on the style and difficulties arose during the shooting and the experience of cast and crew during the making of film.
Director
Behind the scenes production footage and interview of cast and crew of 2008 film The Square, with particular emphasis on the style and difficulties arose during the shooting and the experience of cast and crew during the making of film.
Thanks
공사장 감독 인 레이몬드는 칼라라는 여인과 지속적인 불륜을 맺으며 지내는데 어느날 칼라는 남편이 부정한 돈을 감추는 것을 보게 되고 레이에게 그 돈을 훔쳐 달아나자고 제안을 한다. 레이는 거절하지만 결국 여자의 제안을 받아 들이고 이들은 하나 둘 계획을 짜기 시작하는데 다음 날 레이는 실행에 옮길 계획을 심부름꾼에게 칼라의 남편 집을 불 태워 달라고 요청하고 이를 심부름꾼은 다음날 저녁 칼라와 남편이 집에 없는 걸 확인하고 집을 불 태워 버리지만 집 안에는 칼라의 남편 어머니가 빠져 나오지 못하고 숨지고 마는 불상사가 생기면서 일은 걷잡을 수 없이 더욱 더 수렁의 길로 빠져들고 마는데 ...
Detective #1
After making wrong choices, Dale has found himself on a dark path: one of violence and crime. Earmarked to commit a murder, he is already dispassionate to his cause... but a collision with his romantic past sparks a deeper questioning.
Writer
Harry really wants a rabbit. Harry's Dad really wants his wife back. And somehow in the middle of all this wanting, they both seem to have forgotten that they already have each other.
Director
Harry really wants a rabbit. Harry's Dad really wants his wife back. And somehow in the middle of all this wanting, they both seem to have forgotten that they already have each other.
Screenplay
Michôd and Peedom's hour-long documentary recounts the tale of Andrew McAuley, an Australian adventurer who, in 2006, launched a quest to become the first person to paddle a kayak across the treacherous Tasman Sea, one of the loneliest and toughest stretches of water in the world.
Writer
Ah, young love. The air seems clearer. The sun seems brighter. There's a spring in the step. Too bad about the zombie apocalypse.
Director
Michôd and Peedom's hour-long documentary recounts the tale of Andrew McAuley, an Australian adventurer who, in 2006, launched a quest to become the first person to paddle a kayak across the treacherous Tasman Sea, one of the loneliest and toughest stretches of water in the world.
Writer
A young man tries to make things right again in his relationship after he and his girlfriend get in a fight.
Hit Driver
A young man tries to make things right again in his relationship after he and his girlfriend get in a fight.
Narrator / Lounge
In Crossbow the spoiler is right in front of you, there in the title. A crossbow is an anachronistic device and does not, at least in my mind, lend itself well to analogy or metaphor. In spite, or, more accurately, precisely because this ominous title hangs over the very start of viewing, the short film remarkably sustains a growing dread throughout its languid narration and slow-moving, though arresting visuals; maximizing its force not through the promise of surprise but through the inevitability of its conclusion.
Writer
In Crossbow the spoiler is right in front of you, there in the title. A crossbow is an anachronistic device and does not, at least in my mind, lend itself well to analogy or metaphor. In spite, or, more accurately, precisely because this ominous title hangs over the very start of viewing, the short film remarkably sustains a growing dread throughout its languid narration and slow-moving, though arresting visuals; maximizing its force not through the promise of surprise but through the inevitability of its conclusion.
Director
In Crossbow the spoiler is right in front of you, there in the title. A crossbow is an anachronistic device and does not, at least in my mind, lend itself well to analogy or metaphor. In spite, or, more accurately, precisely because this ominous title hangs over the very start of viewing, the short film remarkably sustains a growing dread throughout its languid narration and slow-moving, though arresting visuals; maximizing its force not through the promise of surprise but through the inevitability of its conclusion.
Writer
Ezra White is a lawyer whose business and family, on paper, look perfect. But today is the worst day of his life.
Director
Ezra White is a lawyer whose business and family, on paper, look perfect. But today is the worst day of his life.
Writer
With 4 weeks and a budget of $5,000 IF Media approached filmmaker Nash Edgerton and Blue-Tongue Films to produce video insert material for the 2005 Lexus Inside Film Awards. Edgerton agreed. But wanted the $5,000 in cash.
Himself
With 4 weeks and a budget of $5,000 IF Media approached filmmaker Nash Edgerton and Blue-Tongue Films to produce video insert material for the 2005 Lexus Inside Film Awards. Edgerton agreed. But wanted the $5,000 in cash.
Story
The problems of two unlucky beach bar operators starts when they find stolen loot that they really should have left alone.
Writer
The problems of two unlucky beach bar operators starts when they find stolen loot that they really should have left alone.
Director
The problems of two unlucky beach bar operators starts when they find stolen loot that they really should have left alone.