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티격태격 말을 받으로 고속도로 위를 달리고 있는 프랭크(Frank: 데니스 레리 분)와 로즈(Roz: 산드라 블록 분)에게선 불안한 들뜸이 느껴진다. 수백만달러의 그림과는 어떤 관계도 없어보이는 이들의 차 뒷자석에는 유명한 화가의 작품인 듯한 미술품이 무관심하게 놓여져있다. 잠시 후, 아니나 다를까 그 불안의 정체를 밝혀줄득한 경찰차가 등장하고 연인의 당황한 모습은 심상치 않은 사건이 시작되고 있음을 보여준다. 아슬아슬하게 경찰을 따돌리고 아름다운 자연으로 둘러싸인 마을로 들어오게 된 로즈와 프랭크, 그들이 도착한 곳은 4백만달러에 달하는 마티스의 그림을 팔아먹기 위한 중간상을 만나기 위한 장소이다. 빈집을 찾아내 손쉽게 거처를 잡은 프랭크와 로즈. 프랭크가 일을 맡긴 사촌 베노(Beano: 웨인 롭슨 분)와의 연락을 시도하는 사이 로즈는 화려한 저택들이 즐비한 뉴잉글랜드의 꿈같은 풍경에 마음을 사로잡힌다. 늘, 보다 안정적인 삶을 바래온 로즈의 현실에 대한 불안이 싹트면서 이들의 사랑은 위기에 봉착한다. 설상가상으로, 흔들리는 로즈의 마음을 유혹하는 이웃집 남자의 등장으로 갈등은 점점 심해지고, FBI의 추적에 그림의 값어치를 알게된 베노일당의 추적까지 더해져 프랭크와 로즈는 불리한 게임의 주인공이 되어간다. 그림의 거래날이 다가오면서 프랭크와 로즈의 갈등은 극에 달하고 추적자들의 그물망에 갇히게 되지만. 귀여운 외도로 사랑을 확인하려는 로즈의 한바탕 소동과 돌아선 연인을 되찾으려는 프랭크의 애틋한 사랑찾기 게임이 시작되면서, 영화는 꼬이고 엉키는 정신없는 반전으로 귀여운 도둑을 보호한다.
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테크놀로지가 정점에 이른 지구는 컴퓨터 네트워크의 기습적 침투로 붕괴 위기에 직면해있다. 컴퓨터가 인간의 사고와 감정을 대신해주며 추억까지 소프트웨어로 팔고 사는 시대다. 더구나 인류는 모든 전자기기가 방사하는 전자파에 의해 문명병, 죽음에 이르는 병인 NAS(New Nerve Attention Syndrome: 신경감퇴증)에 시달리고 있다. 실리콘 칩 메모리 확장 장치를 뇌에 이식해 놓은 조니(Johnny Mnemonic: 키에누 리브스 분)는 비밀정보를 입력한 후 의뢰인에게 전달하는 스페셜리스트이다. 그는 이 프로그램을 장치하기 위해 자신의 어린 시절 기억을 송두리째 지워버렸다. 하지만 조니는 머릿속의 칩을 제거하고 잃어버린 기억을 되찾으려 한다. 인간으로 되돌아가고자. 그러기 위해선 비싼 대가를 지불해야 한다. 그 돈을 마련하기 위해 조니는 위험한 마지막 거래를 떠맡는다. 세계에서 3번째로 규모가 큰 제약기업인 파마콤 소속 과학자 두명이 회사에서 빼낸 NAS 치료방법이 담긴 귀중한 데이터를 전달하는 것이다. 그러나 입력된 데이터는 조니의 용량을 훨씬 초과하는 것으로 최대한 빨리 다운로드 하지않으면 그는 곧 죽게 되는데...
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Squanto is a high-born Indian warrior from a tribe on the Atlantic coast of North America which devotes its life to hunting and rivalry with a neighboring tribe. Everything changes forever after a ship arrives from England, prospecting the region's commercial potential for the rich Sir George, who uses all his wealth and influence only for ever greater profit. When it returns, several Indians find themselves captives on board, including Squanto. The arrogant Christians consider themselves utterly superior to the 'heathen savages' and treat them as brutally as they do beasts. Squanto fights a bear in a circus, not understanding how men can be so cruel to that creature either, and manages a spectacular escape, but where must he go? He finds shelter and help in a rural monastery, where it takes his protector some effort to prevent the others considering the unknown as diabolical. In time sir George's men come looking for him most brutally...
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In the 1930s, Agaguk lives his traditional Inuit life. But one day, there is a murder in the tribe and Agaguk becomes a suspect. Soon he becomes persecuted by Henderson, a mean mountie, and he must flee through the cold winter of Northern Quebec.
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Ginny Grainger, a young mother, rediscovers the joy and beauty of Christmas, thanks to the unshakable faith of her six-year-old daughter Abbie and Gideon, Ginny's very own guardian angel.
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Back in 1837 in the Northwoods of Canada and beyond, a movement was started among the colonialists to demand the right to own property in the New World. This interesting docudrama follows the tragic outcome of that movement for one of its leaders, the pacifist and nearly beatific Samuel Lount (also the great-great-great uncle of producer Elvira Lount). The orator and journalist William Lyon Mackenzie stoked up the fire among the property-deprived, and a march on Toronto was begun. Lount was convinced to join the rebellion much against his better judgment -- he belonged to the Children of Peace religious sect. Lount's own pacifism meant nothing to the authorities; they executed Lount for treason after crushing the rebellion. R.H. Thomson plays the title role in this low-budget but high-energy effort.
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An advertising firm, desperate to keep an account from a financially-ailing brewery, concocts a macho ad campaign centering on three losers who inadvertently prevent a robbery at a bar.
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중학교 교사인 자니(크리스토퍼 워큰)와 사라(브룩 애덤스)는 별 문제없는 연인 사이. 그런데 데이트를 즐기고 돌아가던 도중에 자니가 불의의 교통사고를 당한다. 치명적인 코마 상태(임사 체험)에 빠진 자니는 이후 5년 간이나 식물인간 신세가 된다. 어느날 소생한 그는 자신에게 초능력이 생겼음을 깨닫는다. 교통사고의 충격은 잠재되어 있던 그의 잠재된 초감각 E.S.P.를 자극하고, 그는 미래를 투시하는 초인적인 능력이 생긴 것. 그때부터 타인의 손을 잡기만 하면, 그 사람의 과거나 또는 미래의 일들을 생생하게 떠올릴 수 있게 된다. 그래서 범죄를 미리 예방하고, 미궁에 빠진 사건을 해결하며 선행을 쌓는다. 하지만 지난 5년간 식물인간으로 지내는 동안, 사랑하던 사라는 그의 곁을 떠난 후다. 그녀는 대통령 후보(마틴 쉰)의 선거운동원이 되었고, 어느날 자니와 우연히 재회한다. 그런데 그녀가 존경하는 대통령 후보의 미래를 투시하자, 자니의 눈에 그가 히틀러보다 더한 전쟁광이 되어 인류의 파멸이 다가오는 것이 비쳐진다. 그때부터 그는 그 후보를 암살하기 위해 계획을 꾸민다.
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록키산의 사냥꾼 존슨(Albert Johnson: 찰스 브론슨 분)은 다 죽어가는 투견을 헐값에 사들인 것이 악연이 되어 투견패들과 총격전을 벌이다가 그 중 한 명을 살해한다. 제보를 받은 카나다 산악 경찰대 소속의 밀른 상사(Sgt. Edgar Millen: 리 마빈 분)는 존슨을 출두시켜 사건의 진위를 밝히려 한다. 그러나 약자에게는 더욱 냉혹한 사회의 생리를 이미 체험한 존슨은 자신이 살인 누명을 벗을 수 없음을 간파하고 탈출을 결심한다. 이로부터 영하 40도씨를 밑도는 험준한 록키 산맥을 가로지르는 장장 48일간의 대추격전이 시작된다. 존슨의 탈출 행각이 집요해질 수록 그의 목에는 거액의 현상금이 붙고, 부하까지 잃게 된 밀른은 추격의 고삐를 죄어 온다. 굶주림과 수면 부족의 기사 상태에서 알라스카 국경에 다다른 존슨. 그는 끈질긴 추적자 밀른을 경외스러움으로 돌아보고, 밀른은 사정거리 안에 들어온 존슨을 향해 총구를 겨눈다.
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Prague - mystical city. It was here in the Middle Ages, alchemists and magicians gathered. Rumor has it that the house of Prague hide secret obtain the philosopher's stone, and complex multi-level labyrinth of underground tunnels and cellars keep many unsolved mysteries and untold treasures. Prague just full of ghosts and phantoms. Let us slightly lift the veil that hides the secrets and little to satisfy your curiosity, get acquainted with some legends of Prague.
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주인공은 부족함 없는 부르주아적 생활을 영위하고 있는 중산 계급 시민이다. 언제나 ‘우리는 행복한 가족’이라 말하고 아내를 포함한 식구들에게 ‘천사’라고 부르는 그는 얼핏 보기에 마음씨 좋고 너그러운 가장으로 보인다. 하지만 곧 그는 편협한 나치 이데올로기에 물들어 유대인에 대한 살인과 밀고를 서슴지 않는 부역자로 변한다. 사람들 앞에서도 스스럼없이 그 생각들을 강요하기도 한다. ‘이 세상은 얼마나 아름다운가’ 혹은 ‘크리스마스는 삶에 있어 가장 행복한 시간’이라고 읊조리는 그에게 그것에 어울리지 않는 것들은 제거돼야 마땅한 것이다. 너무나 평안한 얼굴로 교수형을 집행하기도 하는 그는 이데올로기가 낳은 희생자나 다름없다.
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This historical film by Hynek Bočan touches upon the indecisiveness of the Czech nation, ready to bend the backbone in face of foreign rule. Situating the story at the close of the Thirty Year War enabled the depiction of the misery of the people that affects even an impoverished aristocratic milieu. Rudolf Hrušínský appears here in the role of an indecisive knight, persuaded for a long time and in vain to join the anti-Habsburg movement. The story does not only captivate through the depiction of manifold human characters, intrigues and sycophancy, but also through the circumstances ruling over the devastated farmstead, sunk in mud and crudeness. One of the best films with an updating tendency has come into being here, rightly being named along the such greats as Kladivo na čarodějnice (Witches' Hammer).
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A baleful limping man walks through Prague. He is Asmodeus (Juraj Herz), the fiend of lustfulness, entertaining himself by putting together by magic couples of lovers. He only fails at the swimming pool. Zuzana (Jana Sulcová), the good-looking blonde, ignores the men whom the devil foists off onto her. She loves Honza (Václav Neckár) and the boy shares her feelings. The fiend is annoyed by the couple and tries to provoke a row. He sends heavy rain to force them into a hotel and then warns Zuzana's father by phone, but the young lovers manage to get out in time. Then the obstinate Asmodeus takes Honza in his sleep to the Institute for Emotional Disorders, where he shows him the ugly sides of love - hysteria, voyeurism, fetishism, suicide attempts...
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Middle-aged Antonin and his friends, the major, now retired, and the canon, are in the river, swimming and philosophizing. Then it starts to rain. It just seems to be that sort of summer. Antonin runs the swimming bath with his portly wife Katherine... A man appears with his horse-drawn caravan. He lays a striped pole across the river and walks over. With a handstand and a magic trick, Ernie the Conjuror invites everyone to that evening's performance... Ernie is a tightrope walker of only modest skill, but with a slim and beautiful assistant, Anna. Antonin speaks to her. The two spend the night in the change room by the river, Antonin massaging her feet all night long. Katherine decides to move into the caravan with Ernie. But now the major and even the canon sense Anna's attractiveness...
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The drama offers Arnošt Pánek, chairman of the National Committee, as the protagonist of the story. Pánek is disturbed by news of the arrest of his protégé Kvasil – chairman of a JZD agricultural cooperative in the nearby village of Spádová. He is responsible for the revival of a neglected village, but is now accused of theft, fraud, and – on top of that – the rape of an under-aged girl.
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A worker steals bits and pieces of building materials from work to construct a new home for himself and his girlfriend. When he discovers that she’s having an affair with his boss, he devises one elaborate plot after another to murder the rival, each time with pathetic results.
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A murder in a hospital run by incompetents.
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세계 대전이 있은 지 수년이 지난 후 문명세계는 멸망했다 자연은 시간이 지나자 회복하여 맑은 공기와 무수한 동물들의 낙원을 만들었지만 인류의 문명은 망가진 채로 방치되었다 전쟁 전 세상을 기억하는 늙은 여인은 전쟁 후 새롭게 태어난 소녀들과 함께 사라져버린 '남자'라는 생명체를 찾고 있다
늙은 여인은 아이들에게 생존에 필요한 지식을 알려주지만 문명 없는 세상에서 소녀들은 소녀가 아닌 야만에 길들여진 생명체일 뿐이다 그러던 어느 날 소녀들은 들판의 젖소를 사냥하다 늙은 남자를 만나게 된다 늙은 남자는 늙은 여자와 소녀들을 자신의 거처인 오존호텔로 안내한다
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Even in the "enlightened" 60. years filmmakers like to play spies. In the grand-world environment, Luxury hotel in Karlovy Vary the sophisticated charade unfolds, in which several foreign agents interested in the famous Austrian scientist, the discoverer of the artificial protein. Endangered man fortunately never notice danger around him. His protection was entrusted to the mysterious madame Elizabeth, amongst agents famed as the ' 006, in fact, working for the State security... As a parody, perhaps the movie succeeded, but hardly convincing anyone - and this is despite scriptwriting participation of the renowned Jan Procházka.
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2차 세계대전 말, 독일점령하에 있는 체코의 어느 작은 시골역. 이제 막 연수를 마치고 철도원이 된 22살의 밀로시 흐르마는 부푼 꿈을 안고 역무일을 시작하지만, 이내 차장 마샤의 매력에 홀딱 빠져 오로지 그녀와의 ‘사랑 만들기’에만 골몰하게 된다. 마침 독일의 무기수송열차를 폭파하려는 레지스탕스 활동이 비밀리에 진행되고, 얼떨결에 작전에 참여하게 되는데…
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Juraj Herz adapts Bohumil Hrabal's story about a man who works in a junk shop.
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Oldrich is the runt of his village, beaten by his father, bullied by the other boys. But he has imagination of his side, and a wiry toughness they can’t defeat. The village is in turmoil, because the Nazi occupiers have just retreated and the Red Army is advancing. Oldrich dodges amid the mayhem and panic, taking his share of blows but always managing to stay one step ahead. Beautifully shot and darkly ironic, Karel Kachyna’s forgotten masterpiece jumbles reality, memory and fantasy to capture the intensity and confusion of childhood in a war zone.