Sound
Two women are in love with the same man. After his death, some kind of friendship comes into being.
Sound
Elderly Aleksandra visits her Russian soldier grandson, Denis, at the Chechen war front, providing comfort as she tours his army. All the while, Denis ponders the reason for her unexpected appearance.
Sound
어느 영화 감독이 한순간 마술처럼 18세기 초의 상트페테르부르크의 에르미타주 궁으로 가게 된다. 어느 누구도 감독을 보지 못하지만, 오로지 검은 옷을 입은 남자만이 감독을 본다. 검은 옷의 남자는 19세기에서 온 프랑스 외교관이였다. 감독과 외교관은 격동의 러시아 한가운데에서 놀라운 역사의 현장을 목격한다.
Producer
This intimately narrated journey from Russia to Rotterdam, via rail, road and Finnish ferry, is a melancholy meditation on divinity, time and place in art, purpose (or its lack) and the loneliness of the soul. Passing through misty snowscapes, half-glimpsed cities and the icy night sea-swell.
Executive Producer
Unfolding over two days in 1924, the film depicts the dying Lenin, world revolutionary and father of the USSR, now powerless and isolated at his Gorki estate. Cared for by his wife, Nadezhda Krupskaia, sister Maniasha, his German doctor and several attendants, Lenin raves about his diminishing faculties, discusses the deaths of great figures (including Marx), rides a car to a picnic in a meadow and ponders his historic legacy.
Producer
A documentary portrait of Miho Shimao, widow of renowned Japanese writer Toshio Shimao.
Sound
19세기 러시아의 숲 속, 불치병으로 고통을 겪고 있는 어머니와 그녀의 아들이 별장에서 살아간다. 어머니는 걷는 것도, 먹는 것도 힘이 들 정도로 허약하지만 아들은 어릴적 어머니가 자신에게 했던 것처럼 어머니를 돌본다.어느 날 밤, 어머니와 아들은 같은 꿈을 꾸게 되고, 아들은 어머니를 모시고 산책길에 나선다. 거기서 아들은 어머니에게 오래 전의 엽서들을 읽어 드리고, 그녀를 우리 아가라고 부르며 어머니가 고통에서 벗어나도록 따스하게 위로한다. 그리고 그들은 예전의 즐거웠던 시간들을 추억한다. 그들이 이미 알고 있는, 곧 다가올 이별의 충격을 완화시켜보려는 듯.
Sound Designer
남루한 행색의 청년 라스콜리니코프는 페테르부르크의 뒷골목을 정처 없이 걸어다니며 만나는 사람들마다 최근 사망한 한 여성을 아느냐고 묻는다. 그러는 사이 청년은 자신도 모르는 사이 낯선 세계로 들어간다. 푸시킨, 고골, 도스토예프스키 등 러시아 문학의 모티브가 도드라지는 작품으로 "세컨드 서클"(1990), "돌"(1992)에 이은 “삶과 죽음에 관한 3부작”의 마지막 작품.
Sound Recordist
A man tries to come to terms with his father's death and to deal with the mundane details of his burial in a society cut off from spirituality.
Sound Editor
소쿠로프의 ‘엘레지 연작’ 중 한 편으로서, 소쿠로프의 동료이자 가장 존경하는 감독인 안드레이 타르코프스키에 대한 다큐멘터리이다. 감독은 타르코프스키의 무덤과 그가 살았던 집 등을 찾아가며 타르코프스키가 영화사와 러시아의 문화에 남긴 귀중한 유산들을 천천히 짚어본다.
Sound
The action in this lavishly produced film takes place at an oddly ark-shaped mansion during World War I, and in spirit (although not in story) it reflects the play which inspired it, the ferociously antiwar Heartbreak House by George Bernard Shaw. A large group of family and friends have gathered at this country house to dance, drink, and converse. Their conversation, in particular, is adorned with erudite literary references and quotations. Despite their apparent refinement, their preoccupations are simple: sex and violence. Disquieting images break the tranquility of the vacationers' inappropriate idyll: some of these include documentary footage of starving African children, images (both real and re-enacted) of George Bernard Shaw going about his daily life, and a corpse coming to life on an autopsy table, only to cheapen that miracle by scolding a group of women. The music used in the film ironically points to its disturbing message and is uniformly anachronistic.