Marcello Girosi
출생 : 1902-03-17, Naples, Italy
사망 : 1965-01-09
Producer
It's the story of a day spent by Dino, separated by his wife, who sees his son Robertino after five years. Dino has not contributed anything in life and to win the affection of his son, invents a story about his past. At the end of the day however, he will succeed in establishing a positive relationship with his son and telling the truth about himself.
Producer
A European princess jeopardizes her crown when she falls for an American millionaire.
Producer
Nineteenth century Wyoming: the wild West. Mild-mannered Tom Healy has a two-wagon theater troupe hounded by creditors because Angela, his leading lady and the object of his affection, constantly buys clothes. In Cheyenne, they meet with applause, so they hope to stay awhile: the theater owner likes Angela, and she keeps him on a string. She's also the object of the attentions of Mabry, a gunslinger who's owed money by the richest man in Bonanza.
Producer
A young G.I. falls in love with a kept woman on a train to New York.
Producer
An aging widower fights family disapproval when he falls in love with a gangster's widow.
Producer
A beautiful, wealthy widow leaves New York to find herself a husband in the Italian village in which she was born. After many tries she...chooses the village blacksmith.
Executive Producer
Stylish, sophisticated and absolutely broke, Dino and Maria pursue a romance until they realize neither of them has any money, which forces the gold diggers to turn their attention to a wealthy widower and his daughter. A compulsive gambler who owes several anxious investors a small fortune, Dino has trouble cutting his losses, no matter how bad the losing streak.
Story
Stylish, sophisticated and absolutely broke, Dino and Maria pursue a romance until they realize neither of them has any money, which forces the gold diggers to turn their attention to a wealthy widower and his daughter. A compulsive gambler who owes several anxious investors a small fortune, Dino has trouble cutting his losses, no matter how bad the losing streak.
Associate Producer
집없는 소시민이 한 밤 중에 무허가 블럭 집을 짓는 데 아침이면 무허가 집이라 경찰이 헐러 온다. 그러나 한 가지 예외 규종이 있었다. 지붕을 얹은 집은 그대로 인정해 주는 것이었다. 그러니 이 부분이 급할 수 밖에 없었다. 그때 경찰관 한 사람이 현장에 나타난다. 지붕을 채 올리기 전이었기 때문에 영락없이 헐릴 수 밖에 없는 처지가 된 것이다. 그러나 그 경찰관은 이 부부와 벽만 세워진 집을 쓱 보더니 "음 지붕이 있군 그래"하면서 가버리는 것이었다.
Executive Producer
Back to his hometown, a former marshal finds his house occupied by a young woman working as a fishwife.
Story
Back to his hometown, a former marshal finds his house occupied by a young woman working as a fishwife.
Producer
Agnese has many men who woo her and live with her cousin Cesira, who has the opposite problem with men and wishes she would also have men woo her.
Executive Producer
The relationships between a veteran marshal, his bride-to-be, a rookie and his fiancée are severely tested when the young carabiniere is temporarily sent to a distant town.
Executive Producer
Tribute to Naples, where director De Sica spent his first years, this is a collection of six Napolitean episodes : a clown exploited by a gangster ; an inconstant pizza seller (Sofia) loosing her husband's ring ; the funeral of a dead child ; the gambler Count Prospero B. defeated by a kid ; the unexpected and unusual wedding of Teresa, a prostitute ; the "professor" Ersilio Micci, a "wisdom seller".
Executive Producer
When a veteran marshal is sent to a small town, he quickly falls for two women: a midwife and an earthy young woman nicknamed "Frisky".
Associate Producer
An American woman tries to break off her relationship with her Italian lover at Rome's Stazione Termini train station. This is Vittorio De Sica's original 89-minute "Terminal Station" which was released first in April 1953 as "Stazione Termini," the Italian title of Cesare Zavattini's story. A year later in May 1954, Columbia Pictures released a different version with the alternative title "Indiscretion of an American Wife" which producer David O. Selznick had re-edited and cut to a shortened 64 minutes, dramatically altering characterization by removing its establishing shots and neorealist touches.
Associate Producer
로마의 언니 집에 갔던 미국 부인 메리(Mary Forbes: 제니퍼 존스 분)는 관광 통역을 맡은 조반니(Giovanni Doria: 몽고메리 클리프트 분)라는 청년을 사랑하게 된다. 다혈질의 조반니도 매리를 소개받자 한 눈에 반해버린다.그러나 메리는 발육이 늦은 딸과 8년을 같이 생활해 온 남편을 잊을 수가 없다. 남편은 자신이 건사해주지 않으면 자기 양말하나도 제대로 찾아신지 못하는 그런 사람이었다. 조반니와의 로마에서 보낸 짧은 만남이 꿈같은 시간이었다면 메리가 돌아가야할 곳은 현실이다. 현실은 때로는 지겹고 누추한 곳이지만 꿈은 꿈일 뿐이다. 메리는 자신과 함께 이탈리아에서 눌러 살 것을 간청하는 조반니에게 우리가 헤어질 수 밖에 없는 것은 거역할 수 밖에 없는 우리의 운명이라고 단호하게 말한다. 절망감에 휩싸인 조반니는 자신의 감정을 추수리지 못해 메리의 뺨을 때리고 그곳을 떠난다. 역 밖으로 나온 조반니는 한 동안 망설이다 다시 역 구내로 들어온다. 그리고 후회를 하고 메리를 찾아나선다. 가까스로 메리를 찾은 조반니. 두 연인은 사람들의 눈을 피해 빈 객차 안으로 뛰어든다. 그리고 격정적인 입맞춤을 나눈다. 그런데 그만 공안원에게 발각되어 풍기문란 혐의로 역구내 파출소로 연행된다. 메리는 파출소장에게 8시 30분 파리행 열차를 타지 못하면 자신의 인생은 끝장이라고 통사정을 한다. 취조 결과 파출소장은 이 여자에게 가정이 있고 또 조반니와 이별하기 위해 다음번 파리행 열차를 타고 싶어하는 것을 알고 그녀를 훈방한다. 8시 25분 드디어 메리는 기차에 오르고 덜커덕 차가 움직인다. 움직이는 열차를 향해 조반니가 뛰어간다. 하지만 점점 멀어지는 기차와 메리의 모습. 조반니는 넘어지고 만다. 눈물을 글썽이는 메리. 지나가던 사람이 다치지 않았느냐고 묻자 조반니는 "괜찮아요 상처는 없어요"라고 대답한다.
First Assistant Director
이레네는 아들을 잃고 자책감에 빠진다. 그러다 신문사에서 일하는 사회주의자 사촌 안드레아와 만나며 정신적인 교감을 나누고, 그의 권유로 빈민촌 아이들을 돕기 시작한다. 이레네의 변화를 지켜보던 가족들은 그녀를 정신병원에 보내고, 다시 풍족한 가정으로 돌아오길 권유한다.