Hana Maria Pravda

출생 : 1916-01-29, Prague, Czechoslovakia

사망 : 2008-05-22

참여 작품

사랑의 용기
Babysitter
독일어를 모국어처럼 유창하게 구사하는 미모의 처녀 린다는 얼음처럼 차거운 사나이 리랜드의 비서로 일하게 된다. 눈치빠른 린다는 리랜드가 회사 중역을 가장한 첩보요원임을 알게 되고, 두사람은 연인 관계로 발전한다. 진주만 기습을 계기로 미국이 본격적으로 전쟁에 개입하게 되자 리랜드는 원래의 신분인 국방부 대령으로 돌아가 해외 첩보공작을 맡는다. 독일에서 비밀 신무기가 개발되고 있다는 정보가 입수되고, 그 비밀 공장 위치를 추적하던 요원이 살해되자, 린다는 반대하는 리랜드를 설득, 스파이의 기본 훈련도 받지 않은 채 독일에 투입된다. 비밀무기 개발 책임자 디트리히 장군집의 보모로 들어간 린다는 연합군이 애타게 기다리던 비밀무기에 대한 정보를 마이크로 필름에 담아서 도망쳐 나오지만 믿었던 독일처녀 마그레트의 배신으로 총에 맞아 부상당한다. 리랜드는 독일장교로 위장하고 베를린으로 침투하여 린다를 찾아내고 스위스로 데리고 나간다. 스위스 국경에서 독일군 검문에 걸려 총격전을 벌리면서 린다를 안고 탈출하던 리랜드는 적의 총에 맞아 쓰러지면서도 스위스 국경을 넘는데 성공한다.
Border
Old Lady in Cafe
Czechoslovakia, 1952. For some, life under the post-war Stalinist regime is hardly worth living and although the escape route to the West is almost suicide, the rewards - prosperity, political freedom, even luxury - make it a risk worth taking.
데스 위시 3
Mrs Kaprov
74분서의 강력 담당 주임인 스트라이커는, 옛 친구 찰리의 참살건으로 억울하게 체포된 코시의 과거 선행을 알게 되어, 악의 소탕 지원을 약속받고 석방한다. 찰리의 친구였던 베네트로부터 최근 뉴욕의 무정부상태의 혼란을 듣게 된 커시는 깡패 두명을 사살한 것을 개시로 악의 세력을 향해 선전포고를 한다. 커시에게 스트라이커의 불법체포를 고발하라고 권고하던 변호사 케드린이, 악당 프레이커 일행에게 살해당하자, 커시는 악당들과 정면대결을 준비한다. 커시 및 경찰과의 대결을 위해 전국 각지에서 지원 병력을 모은 프레이커와의 일대결전 끝에 커시를 위시로 한 정의의 세력은 마침내 승리를 거두는데...
Czech Mate
Mrs. Pircek
Vicky's ex-husband, John, invites her on a trip to communist Prague. First John disappears, then her passport. Vicky finds herself alone and penniless in Prague and becomes a tragic pawn caught in a web of espionage and murder.
공포의 드라큐라
Innkeeper's Wife
중세기 귀족으로 그 동료들에 의해 악마, 궁인, 정치가, 연금술사, 기사라는 뜻으로 불리웠으며 강한 힘의 소유자로 신체적인 죽음을 초월할 수 있다고 알려진 드라큐라는 헝가리에 있는 본인의 성을 매입하러 온 젊은 영국인 변호사를 감금시키고 그 약혼녀 친구인 루시 집 근처에 저택을 구입, 밤에 루시가 밖으로 나오도록 하여 흡혈귀로 만든다. 루시의 약혼자 아더는 의사 헬싱으로부터 흡혈귀에 대해 설명을 듣는다. 헬싱은 흡혈귀가 되어 아더를 유인하는 루시를 쫓아 죽이고, 드라큐라는 이의 복수로 변호사 애인 미나를 흡혈귀로 만들고 도망친다.
캐시의 실종
Madame Lassal
버밍엄 출신인 두 영국 간호사 여성인 제인과 캐시는 프랑스 시골로 자전거 여행을 떠난다. 하지만 두 사람은 서로 갈등을 빚고 제인은 좀 더 쉬려는 캐시를 놔두고 떠나버린다. 이후 풀어진 제인은 캐시를 찾으러 가지만 캐시는 사라진 상태. 제인은 폴이란 남자한테서 불길한 얘기를 듣는데...
The Kremlin Letter
Mrs. Kazar
When an unauthorized letter is sent to Moscow alleging the U.S. government's willingness to help Russia attack China, former naval officer Charles Rone and his team are sent to retrieve it. They go undercover, successfully reaching out to Erika Kosnov, the wife of a former agent, now married to the head of Russia's secret police. Their plans are interrupted, however, when their Moscow hideout is raided by a cunning politician.
Before Winter Comes
Beata
Comedy set in a refugee camp in occupied Austria after World War II. A shrewd multi-lingual interpreter who mediates between Russian and British military brass enters into a friendly rivalry with British Major Giles Burnside, who is in charge of assigning the displaced persons into either the American or Russian zones.
Nikola Shuhai
At the end of the First World War, Nikola Shuhai and his friend from the army desert. On the way home, to the village of Kolochava, they both find refuge with baby Jaga. Jaga mixes them a drink to protect them from the deadly bullets. The bachelors must promise to marry her daughters in exchange for a drink, or they will be punished. Nikola finds his home village in poverty. He stands against the powerful and the rich, and they turn the gendarmes against him. Nikola hides from them in the woods, where he will remain even after the end of the war, because nothing has changed for the villagers. Out of poverty and hopelessness, other men join Nikola and together they raid the wealthy. Nikola distributes the obtained booty to the poor and needy, who see him as their protector and hero.
Studentská máma
Dáša Kučerová
První políbení
Marijka the Unfaithful
“The Carpathians are medieval!” one character bellows, and this tale of the tree-chopper Petro, his faithless wife Marijka, and various scheming businessmen and foremen does little to disprove the assertion. Interestingly filmed with a nonprofessional cast recruited from the region, Faithless Marijka may have a neorealist conceit, but its direction is utterly futuristic, filled with the lightning-fast montage techniques and low-angle camera of the Soviet avant-garde (along with its invigorating agitprop).