João Atala

출생 : , Rio de Janeiro, Brazil

참여 작품

Jaguar Man
Director of Photography
Two moments in the life of Pedro. First in 1997, he lives with his family in Rio de Janeiro and works at Gás do Brasil, a company that is undergoing a tough restructuring process, with layoffs and early retirements. Soon, privatization will come. In the second moment, two years later, Pedro lives retired in his hometown Barbosa, in the company of his childhood memories, his dog and his girlfriend. By interweaving these two moments in time, we put ourselves in Pedro's skin and experience his fears and delights.
메두사
Director of Photography
브라질에 사는 스물한 살 마리아나가 속한 세상은 완벽한 여성상을 강요한다. 마리아나와 친구들은 온갖 유혹을 물리치기 위한 방편으로 주변 모두를 통제하려 한다. 마리아나 무리는 가면을 쓰고 밤거리로 나가 일탈한 여성들을 흠씬 패서 교훈을 일깨운다. 그러다 비명을 지르고 싶은 충동이 그 어느 때보다 커지는 날이 찾아온다. (제23회 전주국제영화제)
Atravessa a Vida
Cinematography
While a group of high school seniors from an impoverished area of Brazil prepare for an exam that can change the course of their lives, a journey of anxiety and personal drama unfolds before the camera.
Corpo Aberto
Writer
위기의 민주주의: 룰라에서 탄핵까지
Editor
민주주의가 위기에 처한 시대, 그 위험을 경고하는 다큐멘터리. 《엘레나(Elena)》를 연출했던 페트라 코스타 감독은 정치적 사건들과 개인적 경험을 바탕으로 브라질 역사에서 가장 극적인 시기를 돌아본다. 감독은 이제껏 볼 수 없었던 내밀한 기록들을 바탕으로 전 대통령인 지우마 호세프와 룰라 다시우바 등 주요 정치 지도자들의 성장과 퇴장을 다루는 데 그치지 않는다. 감독 자신의 가족이 얽힌 정치와 업계의 과거사를 가감 없이 조명하면서 대립과 갈등만 남은 양극화된 사회를 깊이 있는 시선으로 응시한다.
위기의 민주주의: 룰라에서 탄핵까지
Director of Photography
민주주의가 위기에 처한 시대, 그 위험을 경고하는 다큐멘터리. 《엘레나(Elena)》를 연출했던 페트라 코스타 감독은 정치적 사건들과 개인적 경험을 바탕으로 브라질 역사에서 가장 극적인 시기를 돌아본다. 감독은 이제껏 볼 수 없었던 내밀한 기록들을 바탕으로 전 대통령인 지우마 호세프와 룰라 다시우바 등 주요 정치 지도자들의 성장과 퇴장을 다루는 데 그치지 않는다. 감독 자신의 가족이 얽힌 정치와 업계의 과거사를 가감 없이 조명하면서 대립과 갈등만 남은 양극화된 사회를 깊이 있는 시선으로 응시한다.
Copacabana - Auschwitz
Director of Photography
A retiree attempts to describe his routine as a resident of Copacabana, but the memories of his imprisonment in the Auschwitz Concentration Camp invade his narrative.
Adeus à Carne
Director of Photography
Valentina
Cinematography
As a young archivist labours on the reassembly of a long-lost film print, her emotional life spirals into a tumultuous state that is mirrored in the degradation of the frames she so painstakingly works upon.
킬 미 플리즈
Director of Photography
Barra da Tijuca, West Side Zone of Rio de Janeiro. A wave of murderers plague the area. What starts off as a morbid curiosity for the local youth, slowly begins to spoil away at their lives. Among them is Bia, a 15-year-old girl. After an encounter with death, she will do anything to make sure she is alive.
A Morte Diária
Director of Photography
The end of that land. The end of that time.
I Do
Director of Photography
Junior prepares a big surprise to ask his boyfriend to marry him, but not everything goes as planned.
The Living Dead
Cinematography
Rio de Janeiro, May, 2012. João waits for Bia in front of the women’s restroom. However, she mysteriously disappears. Now, he doesn’t know if she died, was raptured or just fell in love with somebody else.
Chantal Akerman, From Here
Director of Photography
Invented by the post-New Wave, the exercise is well-known: put a filmmaker in the frame, make him talk about his career, evoke his admirations, rummage in his methods, and add words to silences, spoken images to seen images. It’s always very instructive. As is the case here too. Chantal Akerman, passing through South America, talks about herself for an hour, and it’s fascinating. Even if her recalling of the relationship between the cinema and time makes up only a few rare minutes.
Handball
Director of Photography
Bia is a teenager just like the others: she's into rock, handball and blood.