Pavel Juráček
출생 : 1935-08-02, Príbram, Czechoslovakia [now Czech Republic]
사망 : 1989-05-20
약력
Pavel Juráček was a Czech screenwriter and film director who studied at FAMU. Although not as famous as Miloš Forman or Jiří Menzel, he was an exponent of the Czech New Wave as well. He worked at Prague Barrandov Studios; however after his satirical movie Case for a Rookie Hangman (1970) was shelved, his movie career came to an end.
Self
An epic exploration of the Czechoslovak New Wave cinema of the 1960s and 70s, structured around a series of conversations with one of its most acclaimed exponents - Closely Observed Trains director Jiří Menzel.
Writer
A Czech director wrestles with problems personal and political during the Prague spring of 1968.
Creative Producer
In post-WWII Communist Czechoslovakia, several characters considered bourgeois are sentenced to work in a junkyard for rehabilitation. Among them is a young man who pines for a female convict.
Story
Third movie of the famous Czech adventure trilogy: Osada Havranů Na veliké rece Volání rodu
Story
Second movie of the famous Czech adventure trilogy: Osada Havranů Na veliké rece Volání rodu
Story
First movie of the famous Czech adventure trilogy: Osada Havranů Na veliké rece Volání rodu
Screenplay
Kinoautomat was the world's first interactive movie, conceived by Radúz Činčera for the Czechoslovak Pavilion at Expo '67 in Montreal. At nine points during the film the action stops, and a moderator appears on stage to ask the audience to choose between two scenes; following an audience vote, the chosen scene is played.
Story
Kinoautomat was the world's first interactive movie, conceived by Radúz Činčera for the Czechoslovak Pavilion at Expo '67 in Montreal. At nine points during the film the action stops, and a moderator appears on stage to ask the audience to choose between two scenes; following an audience vote, the chosen scene is played.
Creative Producer
The female employees of the poultry-processing factory find relief from their monotonous work in chatting about weddings and marriages. The very young Zdena (Marta Vancurová), too, dreams about a white veil and an entourage of bridesmaids. On her return home from work, she runs into a peculiar man on an abandoned road who pertinaciously offers to read her palm for a few crowns to buy soup. His augury is rather usual - wealth and poverty, suffering and happiness. Then however, he declares that Zdena must marry exactly on 3 November of that year otherwise she will be unhappy.
Creative Producer
평범한 생활을 하던 에바는 남편에 대한 싫증으로 비밀에 싸인 남자 로버트의 유혹을 받아들여 여행을 떠난다. 그녀는 여행 중에 왜 많은 사람들이 불행한 관계에서 벗어나지 못한 채 살아가는지 이해하려고 한다. 영화는 우화적인 이야기와 시각적 콜라주의 실험적이고 과감한 결합을 보여주며 남자와 여자의 끝없는 싸움을 그려낸다. 동시에 남자와 여자가 삶을 공유하면서 결혼에 대한 진실까지 함께 받아들일 수 있는지 질문한다. 1970년 칸영화제 경쟁 부문 상영.
Creative Producer
조나단 스위프트의 『걸리버 여행기』와 카프카의 세계가 뒤섞인 독특한 조합의 영화. 우연히 자동차 사고를 당한 걸리버가 이상한 나라들을 여행하면서 마케타와 사랑을 나누고 모험을 겪게 된다. 온전한 카프카 영화는 아니지만 카프카적 상상력을 독특하게 변형한 친숙하면서도 낯선 영화. (2013년 제14회 전주국제영화제)
Screenplay
조나단 스위프트의 『걸리버 여행기』와 카프카의 세계가 뒤섞인 독특한 조합의 영화. 우연히 자동차 사고를 당한 걸리버가 이상한 나라들을 여행하면서 마케타와 사랑을 나누고 모험을 겪게 된다. 온전한 카프카 영화는 아니지만 카프카적 상상력을 독특하게 변형한 친숙하면서도 낯선 영화. (2013년 제14회 전주국제영화제)
Director
조나단 스위프트의 『걸리버 여행기』와 카프카의 세계가 뒤섞인 독특한 조합의 영화. 우연히 자동차 사고를 당한 걸리버가 이상한 나라들을 여행하면서 마케타와 사랑을 나누고 모험을 겪게 된다. 온전한 카프카 영화는 아니지만 카프카적 상상력을 독특하게 변형한 친숙하면서도 낯선 영화. (2013년 제14회 전주국제영화제)
Creative Producer
Diane is married to an architect in this situation comedy. The two met in Czechoslovakia before marrying and moving to France. He becomes extremely jealous when he suspects her of having a lesbian affair with a ballet dancer. His incessant questions and insane jealousy make Diane resentful to the point she considers pushing him off a cliff.
Screenplay
Screenplay
The television adaptation of Jaroslav Hašek's satirical short story.
Director
The television adaptation of Jaroslav Hašek's satirical short story.
Director
Screenplay
세계 대전이 있은 지 수년이 지난 후 문명세계는 멸망했다 자연은 시간이 지나자 회복하여 맑은 공기와 무수한 동물들의 낙원을 만들었지만 인류의 문명은 망가진 채로 방치되었다 전쟁 전 세상을 기억하는 늙은 여인은 전쟁 후 새롭게 태어난 소녀들과 함께 사라져버린 '남자'라는 생명체를 찾고 있다
늙은 여인은 아이들에게 생존에 필요한 지식을 알려주지만 문명 없는 세상에서 소녀들은 소녀가 아닌 야만에 길들여진 생명체일 뿐이다 그러던 어느 날 소녀들은 들판의 젖소를 사냥하다 늙은 남자를 만나게 된다 늙은 남자는 늙은 여자와 소녀들을 자신의 거처인 오존호텔로 안내한다
Story
세계 대전이 있은 지 수년이 지난 후 문명세계는 멸망했다 자연은 시간이 지나자 회복하여 맑은 공기와 무수한 동물들의 낙원을 만들었지만 인류의 문명은 망가진 채로 방치되었다 전쟁 전 세상을 기억하는 늙은 여인은 전쟁 후 새롭게 태어난 소녀들과 함께 사라져버린 '남자'라는 생명체를 찾고 있다
늙은 여인은 아이들에게 생존에 필요한 지식을 알려주지만 문명 없는 세상에서 소녀들은 소녀가 아닌 야만에 길들여진 생명체일 뿐이다 그러던 어느 날 소녀들은 들판의 젖소를 사냥하다 늙은 남자를 만나게 된다 늙은 남자는 늙은 여자와 소녀들을 자신의 거처인 오존호텔로 안내한다
Story
마리라는 똑같은 이름을 가진 두 소녀는 세상이 썩었다고 생각한 나머지 일탈 행위를 즐기며 자신들만의 삶을 영위하려 한다. 그러나 자신들의 생각이 틀렸다는 결론에 도달한 두 소녀는 어떤 선택을 내린다.
관습을 깨뜨리는 몽타주와 이미지의 왜곡 등 다양한 영화 장치를 통해 무정부주의적 유머를 선사하는 베라 히틸로바의 초기 대표작.
Self
Documentary about the film academy in Prague and the Czech Film in 1965.
Screenplay
Jurácek's feature debut is shot in two parts. In the first, a corporal accompanies a new recruit with a sore Achilles tendon for his physical, and all the girls or young women they see are played by the same actress (Ruzickova). In the longer second segment, shot with the help of the Czechoslovakia army, the soldiers pass the time during basic training and maneuvers by talking about girls.
Story
Jurácek's feature debut is shot in two parts. In the first, a corporal accompanies a new recruit with a sore Achilles tendon for his physical, and all the girls or young women they see are played by the same actress (Ruzickova). In the longer second segment, shot with the help of the Czechoslovakia army, the soldiers pass the time during basic training and maneuvers by talking about girls.
Director
Jurácek's feature debut is shot in two parts. In the first, a corporal accompanies a new recruit with a sore Achilles tendon for his physical, and all the girls or young women they see are played by the same actress (Ruzickova). In the longer second segment, shot with the help of the Czechoslovakia army, the soldiers pass the time during basic training and maneuvers by talking about girls.
Screenplay
클라라는 예술학교 조교 클리마의 집으로 거처를 옮겨 함께 생활하고 있다. 어느 날 그녀는 클리마 앞으로 온 편지를 발견하는데, 거기엔 연구자 자투레츠키가 19세기 체코 화가 미콜라시 알레시에 대해 쓴 자신의 논문을 평가해달라는 청이 담겨 있다. 논문이 실린 원고를 찾지 못한 클리마는 적당히 얼버무린 답장을 써서 보내지만 제대로 된 평가를 듣기 위한 자투레츠키의 집념은 생각 이상이다. 집요하게 쫓아다니는 자투레츠키를 떼어내기 위해 클리마는 그가 클라라를 추행했다고 거짓 소문을 낸다. 하지만 이는 클리마를 더 큰 수렁에 빠트릴 뿐이다.
Screenplay
1625년 체코 중부 모라비아 지방의 겁 많은 주인공은 기나긴 전쟁을 위해 황제의 군대에 강제 징집되고 그곳에서 만난 노인 병사와 친구가 된다. 그들은 우연히 적군의 마차를 발견하고 전쟁에서 집으로 돌아가기 위해 온갖 노력을 기울이지만 다시 잡혀 성안에 갇히게 되고 그들은 서로 목숨을 건 결정을 내려야만 한다. 16세기 뒤러의 목판화를 연상시키는 카렐 제만 특유의 도안, 만화적 기법, 몽타주, 특수효과등과 풍자적인 슬랩스틱적 코미디 요소를 결합하여 제만의 작품들 중에서도 더욱더 특이한 비주얼로 사랑 받는 작품이다. 17세기 독일을 무대로 신교파와 구교파 사이에 벌어진 '30년 전쟁'을 배경으로 주인공 일행이 겪는 모험담을 담아내었으며 체코 지방의 가장 사랑 받는 역사적 모험 영화 중 하나로 손꼽히는 작품이다.
Screenplay
카프카의 이미지를 활용한 이 단편은 「성」과 「소송」의 한 대목들을 빌려와 주인공의 억압적인 상황들을 그려낸다. 감독은 잘 짜인 스토리로 표현하기 보다는, 주인공들이 겪는 이상한 상황들을 연속적으로 제시한다. 1963년의 체코에서 제작된 이 작품은 억압적인 사회상을 은유적으로 깔고 있기도 하다. (14회 전주국제영화제)
Story
카프카의 이미지를 활용한 이 단편은 「성」과 「소송」의 한 대목들을 빌려와 주인공의 억압적인 상황들을 그려낸다. 감독은 잘 짜인 스토리로 표현하기 보다는, 주인공들이 겪는 이상한 상황들을 연속적으로 제시한다. 1963년의 체코에서 제작된 이 작품은 억압적인 사회상을 은유적으로 깔고 있기도 하다. (14회 전주국제영화제)
Director
카프카의 이미지를 활용한 이 단편은 「성」과 「소송」의 한 대목들을 빌려와 주인공의 억압적인 상황들을 그려낸다. 감독은 잘 짜인 스토리로 표현하기 보다는, 주인공들이 겪는 이상한 상황들을 연속적으로 제시한다. 1963년의 체코에서 제작된 이 작품은 억압적인 사회상을 은유적으로 깔고 있기도 하다. (14회 전주국제영화제)
Screenplay
Story
The year is 2163. Starship Ikaria XB 1 embarks on a mission deep into space in search of alien life. During their perilous journey the crew confront the effects of a malignant dark star, the destructive legacy of the 20th century and, ultimately, the limits of their own sanity.
Screenplay
The year is 2163. Starship Ikaria XB 1 embarks on a mission deep into space in search of alien life. During their perilous journey the crew confront the effects of a malignant dark star, the destructive legacy of the 20th century and, ultimately, the limits of their own sanity.
Idea
A character from a musical film falls into the real world in this short, predating similar films by Woody Allen (The Purple Rose of Cairo) and Wojciech Marczewski (Escape from the 'Liberty' Cinema).
Writer
A character from a musical film falls into the real world in this short, predating similar films by Woody Allen (The Purple Rose of Cairo) and Wojciech Marczewski (Escape from the 'Liberty' Cinema).
Story
마르타는 주목받는 젊은 모델이다. 영화는 마르타의 바쁜 작업 과정과 일상의 활기찬 생활을 기록하는 한편, 그 사이에 종종 찾아오는 마르타의 무표정을 가만히 포착한다. 한 인물에 대한 다큐멘터리적 접근이 돋보이는 베라 히틸로바의 초기 단편.
Dialogue
Jan Schmidt and Pavel Juráček turn their attention to the problem of Czechoslovakia's unloved cars in this whimsical documentary short.