Joyce King
약력
Joyce King (full name Kathryn Joyce King) worked as script supervisor, but also occasionally as stunt double and small part actress, on small and large Hollywood productions from 1957 to the late 1990s. Her first job was as script supervisor for Burt Topper on his debut low-budget film "Hell Squad", which was released in 1958, and her last was as script supervisor for a 1997 episode of the TV series "JAG".
There's a long interview with her in Brian Albright's 2008 book "Wild Beyond Belief!: Interviews with Exploitation Filmmakers of the 1960s and 1970s" (searchable on Google Books).
Script Supervisor
미래, 인류와 기계의 전쟁은 계속 되는 가운데 스카이넷은 인류 저항군 사령관 존 코너를 없애기 위해 액체 금속형 로봇인 T-1000(로버트 패트릭)을 과거의 어린 존 코너에게로 보낸다. 형태의 변신과 자가 치유까지 가능한 T-1000에 대항하고 존 코너를 지키기 위해 인류 저항군은 T-101(아놀드 슈왈제네거)을 과거로 급파한다. 미래의 인류 운명을 쥔 어린 존 코너, 그를 구해내지 않으면 인류의 미래는 없다. 반드시 제거해야 하는 스카이넷의 T-1000은 거침없이 존 코너 일행을 위협하며 숨가쁜 추격을 시작하는데...
Script Supervisor
개념 예술을 하는 앤은 어느날 저녁 집으로 돌아오는 길에 우연히 마피아의 살인 현장을 목격한다. 마피아의 추격을 피해 경찰에 신고했지만 마피아는 앤의 집을 알아내고 앤을 죽이려 했으나, 애인 밥만 살해하고, 앤을 죽이는데 실패한다. 자신을 죽이려 하는 사람이 경찰서에까지 와 있는 것을 본 앤은 변장을 하고 다른 도시로 간다. 한편 마피아는 앤을 없애기 위해 실력있는 전문살인 청부업자 마일로를 고용한다. 앤에 대한 모든 것을 연구한 마일로는 광고 회사에서 앤을 찾아내지만 놓치고 만다. 앤은 뉴멕시코의 시골 마을로 숨지만 다시 마일로에게 들킨다. 인정사정없는 냉혹한 살인자 마일로는 앤을 쫓아가는 긴박한 상황 속에서 이 남자의 마음엔 예기치 않게도 그녀에 대한 사랑이 싹튼다. 결국 마일로는 앤을 죽이지 않고 납치한다. 앤은 처음엔 살기위해 마일로가 시키는대로 했으나 점차 마일로에 대한 사랑을 느끼기 시작한다.
Script Supervisor
Paul Reubens stars as Pee-wee Herman in his second full-length film about a farmer who joins the circus after a storm drops a big tent in his front yard. Pee-wee, along with an outlandish cast of animals and circus performers, puts on the best show ever.
Script Supervisor
1950년대말, 캘리포니아에 있는 한 고등학교. 대니 주코(Danny Zuko: 존 트라볼타 분)와 샌디 올슨(Sandy Olsen: 올리비아 뉴튼 존 분)은 여름 방학 때 해변에서 우연히 알게 된 사이로 바캉스 시즌이 끝나자 두 사람은 기약없이 작별하지만 대니가 다니는 고등학교에 샌디가 전학해 오면서 뜻밖의 재회가 이루어진다. 내심 기뻤던 대니지만 학교의 서클인 티버즈의 리더인 그가 어느 특정한 여자에게 가까이 하면 친구들의 빈촉을 살까봐 이러지도 저러지도 못한다. 이런 대니의 마음을 모른는 샌디는 오해를 해 스포츠에 만능인 톰과 친하게 지낸다. 이에 쇼크를 받은 대니는 샌디에게 용서를 빌어 가까스로 샌디의 마음을 되돌려 놓는다. 바야흐로 학교의 최대 행사인 댄스 파티가 열리자 대니와 샌디는 한조가 되어 출전, 결승전까지 진출하지만 티버즈의 라이벌인 스코피언스의 리더인 차차의 방해로 우승을 놓친다. 화가 난 샌디에게 야외 극장에서 대니는 자기의 반지를 빼주며 샌디의 마음을 바꾸지만 샌디의 몸을 강요한게 그녀를 더 토라지게 만들고 말았다. 드디어 티버즈와 숙적인 스콜피온스 간에 카레이스로 결판을 내는 날이다. '선더로드 경주'라는 이름의 이 시합에서 차차는 비겁한 수단으로 골탕을 먹이지만 이를 잘 피해 대니가 이기는데 이를 가슴조이며 지켜보던 샌디는 대니의 품에 안긴다. 이윽고 고등학교 졸업식이 왔다. 졸업 파티가 성대하게 벌어지고 정장을 하고 머리에다 그리이스를 발라 의젓해진 대니와 샌디는 빨간 승용차를 타고 다정하게 교문을 나선다. 축하무드가 절정을 이루며 뒤를 따르는 동창생들.
Member of The Delights
This is the story loosely based on Cleveland disc jockey Alan Freed, who introduced rock'n'roll to teenage American radio audiences in the 1950s. Freed was a source of great controversy: criticized by conservatives for corrupting youth with the "devil's music"; hated by racists for promoting African American music for white consumption; persecuted by law enforcement officials and finally brought down by the "payola" scandals.
Script Supervisor
일군의 컨트리 음악 관련 종사자들이 음악제에 참여하기 위해 컨트리 음악의 도시로 유명한 내쉬빌을 찾는다. 하지만 내쉬빌에서는 차기 대통령 후보 선전이 한창이다. 이와 맞물리면서 컨트리 음악제는 대통령 후보를 알리기 위한 선전 도구로 전락한다.
로버트 올트먼이 이 영화에서 소재 삼고 있는 컨트리 음악은 순수한 미국적 음악과는 거리가 멀다. 바로 추악한 미국의 이면을 보여주는 장치로 사용되는 것이다.
Librarian (uncredited)
오토바이 레이서 선수인 두 친구가 각자 부인과 함께 최신형 캠평카를 타고 여행을 떠난다. 그리고 한 마을에서 악마종교의식이 행해지는 것을 보게되고.. 제물로 산 사람을 바치는 것을 목격한 주인공들이 그들에게서 달아나서, 인근 도시까지 도망쳐 나온 이들은 이를 신고하지만, 주민들의 거짓말에 이들만 바보취급을 당하는데..
Script Supervisor
간호사인 코피는 11살짜리 여동생이 마약으로 인해 정신을 잃자 복수에 나선다. 마약 암매상을 처치하는 것으로 만족하지 못하고, 그녀는 폭력단 두목을 살해하는 일에 착수한다. 의 팸 그리어가 스물 네 살 때 찍은 작품으로 강인하고 도발적인 흑인여성 영웅의 모습을 보여준다. 쿠엔틴 타란티노가 흑인영화의 거장이라 칭송한 잭 힐의 대표작.
Script Supervisor
Scientists Culp and Wallach suspect that there is someone other than their research primates inhabiting their polar station.
Script Supervisor
Harry Walker, a former military pilot, works as a helicopter pilot and traffic reporter for a Salt Lake City radio station. One day while working he observes a bank robbery in progress and the kidnapping of a young woman who worked at the bank. Harry goes into pursuit which leads to an exciting conclusion.
Continuity
Quarry is a mysterious stranger with cult like following of hippies. Rather than showing them peace and love, he has more sinister plans for them as he is a vampire.
Script Supervisor
A young draft dodger helps militant Native Americans in their protest against the government at Wounded Knee.
Script Supervisor
Count Yorga continues to prey on the local community while living by a nearby orphanage. He also intends to take a new wife, while feeding his bevy of female vampires.
Script Supervisor
웨트와 빌리, 장발의 두 젊은이는 미국의 의미를 찾고자 미국을 횡단하는 여행을 시작한다. 그들은 서부 개척 시대에 반항이라도 하듯 거꾸로 동쪽으로 향한다. 마약을 팔아서 여비를 마련하고 가진거라곤 달랑 오토바이 두 대 뿐인 이들의 여행에 계획이란 없다. 여행길에서 이들은 아주 독특한 사람들을 만나게 되는데, 목장 주인과 그의 가족, 히치 하이커와 히피 공동체 사람들, 또 창녀와 남부의 백인 노동자들이 그들이다. 하지만 무엇보다도 눈에 띠는 사람은 바로 변호사이지만 주인공들처럼 정착을 싫어하고 자유롭길 원하는 조지 핸슨이다. 그가 기꺼이 여행에 합류하자 자유를 실천에 옮기는 두 사람에게는 그것을 이론으로 완성시켜주는 이론가를 하나 얻은 셈이었다. 조지는 웨트와 빌리에게 사람들이 그들을 싫어하는 이유는 바로 그들이 누리는 자유 때문이라고 일러준다. 빌리는 그저 자신들의 긴 머리 때문이라고 생각했는데 말이다. 하지만 이런 깨달음을 얻은 그날 밤 그들은 누군지도 모르는 사람들에게 습격을 당하는데...
Continuity
텍사스의 저격 살인범 찰스원을 모델로 한 톰슨은 단정하고 정상적이고 건전한 청년이지만 총기에 매혹되어 있다는 문제가 있다. 그는 자동차 뒤에 작은 무기고를 차려 늘 가지고 다닌다. 카메라를 톰슨의 소규모 전선 뒤에 배치한 이 영화도 바로 그 집착위에서 움직인다.
Woman at Jazz Club
A young sailor falls in love with a mysterious woman performing as a mermaid on the local pier. As they become entwined, he comes to suspect the woman might be a real mermaid who lures men to a watery death during the full moon.
Script Supervisor
A young sailor falls in love with a mysterious woman performing as a mermaid on the local pier. As they become entwined, he comes to suspect the woman might be a real mermaid who lures men to a watery death during the full moon.
Script Supervisor
During World War II, a squad of five American soldiers become lost in Tunisia and are killed one by one in fights with German units. Finally only one man, Private Russo, is left, in the midst of a mine field, together with a German officer, locked in a stalemate. Russo has water, while the German claims to have a map revealing the mine positions. So Russo agrees to swap water for the map, but the German officer tries to double-cross him. This was Burt Topper's debut film, made on 16mm on weekends together with some friends in Indio, California. It was also Wally Campo's debut film, as well as script supervisor Joyce King's.