American Hot Wax (1978)
1959. New York City. The battleground was Rock and Roll. It was the beginning of an era. You shoulda been there.
장르 : 드라마, 역사, 음악
상영시간 : 1시간 31분
연출 : Floyd Mutrux
각본 : John Kaye
시놉시스
This is the story loosely based on Cleveland disc jockey Alan Freed, who introduced rock'n'roll to teenage American radio audiences in the 1950s. Freed was a source of great controversy: criticized by conservatives for corrupting youth with the "devil's music"; hated by racists for promoting African American music for white consumption; persecuted by law enforcement officials and finally brought down by the "payola" scandals.
트럭을 몰던 무명가수 엘비스가 그를 한 눈에 알아 본 스타메이커 ‘톰 파커’를 만나 단 하나의 전설이 되기까지 전 세계를 뜨겁게 달군 음악과 무대, 그보다 더 뜨거웠던 삶을 그린 이야기.
수려한 말발과 쿨한 캐릭터 하나로 삼류 갱스터에서 할리우드 영화 제작자로 변신, 대박신화를 이룬 칠리 팔머(존 트라볼타)는 최근 영화판에 염증을 느껴 전업을 심각히 고려 중 이다. 이때, 갱스터랩, 러시아 마피아들이 판치는 거친 뮤직 비즈니스에 관한 영화를 제작하자는 제안을 하던 친구 토미(제임스 우드)가 황당하게도 대머리 킬러에게 살해당하는 사건이 발생하고, 이로 인해 엄청난 빚더미를 상속받은 친구의 섹시한 미망인 이디(우마 서먼)를 만나 그녀의 뮤직 비즈니스에 동참을 제안한다. 칠리의 첫 번째 목표는 잘못된 전속계약으로 몇 년째 클럽을 전전하고 있는 실력파 무명가수 린다 문의 스타만들기! 그러나 그녀의 매니져인 짝퉁 힙합맨 라지(빈스 본)와 무비스타를 꿈꾸는 보디가드 엘리엇(더락)이 사사건건 협박과 폭행을 일삼고 게다가 이디에게 목숨을 담보한 빚 독촉을 해대는 조폭급 프로듀서 신 러셀(세드릭 더 엔터테이너) 출연으로 일은 점점 꼬여만간다. 게다가 토미의 살해현장을 목격한 칠리를 제거하려는 러시아 마피아들까지 개입되면서 칠리와 이디 커플의 뮤직 비즈니스 성공에 점점 먹구름이 끼어가는데……
미국에선 ZERO, 남아공에선 HERO?! 팝 역사상 가장 신비로운 가수, ‘슈가맨’의 놀라운 이야기! ● 본고장 미국: 음반 판매 6장, 아무도 알아주지 않는 비운의 가수! ● 반대편 남아공: 밀리언셀러 히트가수, ‘엘비스’보다 유명한 슈퍼스타! 70년대 초, 우연히 남아공으로 흘러 들어온 ‘슈가맨’의 앨범은
수십 년간 가장 큰 사랑을 받으며 최고의 히트를 기록한다. 하지만 ‘슈가맨’은 단 두 장의 앨범만 남기고 사라져버린 신비의 가수! 전설의 ‘슈가맨’을 둘러싸고 갖가지 소문만 무성한 가운데, 두 명의 열성 팬이 진실을 밝히고자 그의 흔적을 찾기 시작한다. 그러나 단서라고는 오직 그의 노래 가사뿐! 기발한 추적 끝에 ‘슈가맨’에 대한 수수께끼를 풀었다고 생각한 순간, 그들은 상상하지도 못했던 놀라운 사실과 마주하게 되는데...! 지금부터 ‘슈가맨’의 리얼 기적이 시작됩니다!
1990년대 영국의 브릿팝 전성기에 A&R (아티스트 앤 레퍼토리)들은 서로 경쟁하며 실력 있는 뮤지션을 영입하여 히트 앨범을 먼저 만들어 남보다 높은 자리에 오르려고 한다. 유명 음반 회사에서 A&R로 일하는 스티븐 스텔폭스(니콜라스 홀트) 역시 헤드 A&R이 되기 위해 수단과 방법을 가리지 않는다. 그런데 자신보다 못한 스티븐의 친구 로저(제임스 코든)가 헤드 A&R이 되자 울분을 참지 못한 스티븐은 로저를 살해하고 만다. 아무렇지 않게 회사에서 일을 하던 스티븐에게 어느 날 우드 햄이라는 형사가 찾아오고 비서 레베카까지 점점 스티븐의 목을 조여오는데....
The history of American popular music runs parallel with the history of a Russian Jewish immigrant family, with each male descendant possessing different musical abilities.
Teenage musicians travel to England's Spike Island in the hope of attending an outdoor performance by their favorite band, the Stone Roses.
Supermensch는 LA에서 대학을 졸업 한 후 우연히 음악 감독직에 합류 한 Shep Gordon과 할리우드 내부자의 놀라운 경력을 기록하고 Janis Joplin, Jim Morrison 및 Jimi Hendrix와 친분을 쌓습니다. Shep는 Pink Floyd, Luther Vandross, Teddy Pendergrass, Alice Cooper와 같은 록 스타를 관리했으며 이후 Emeril Lagasse와 같은 요리사를 관리하여 TV의 유명 요리사 시대를 열었습니다.
(구글번역)
'펑크 브라더스(Funk Brothers)'의 음악에 관해 담았다.
A successful music producer quits the industry and exiles himself in upstate New York, but the solitude he seeks is shattered when his estranged son and the pop star he's created come looking for answers.
프랭키는 트럭을 타고 이곳저곳을 떠돌며 집시처럼 살아가는 여자다. 음악하는 사람들과 어울리며 파티를 즐기고 항상 술에 취한 상태로 지내는 프랭키는 감정이 망가져 위태로워 보이기까지 한다. 레브는 리무진 운전사다. 술취한 사람을 상대로 하는 일에 지쳐 있지만 음악 프로듀서를 꿈꾸는 과묵한 남자다. 과거의 상처로 정신이 병든 두 사람은 서로에게 끌려 함께 살기로 하지만 두 사람에게 다가오는 미래는 그들의 마음처럼 병들어가기만 한다. 사랑하는 두 사람의 결합의 다양한 면모를 비춘 드라마 영화.
The remarkable story of the legendary Motown Records is told through exclusive interviews with the label’s visionary founder, Berry Gordy, and many of its superstar artists and creative figures, as well as rare performances and behind-the-scenes footage unearthed from Motown’s vaults and Gordy’s personal archives.
A 17-year-old boy becomes friends with Billy Magic, the radio DJ he idolizes, and eventually slips into the payola and corruption of the entertainment world.
An improvised comedy, shot over five days by Shane Meadows, devised with and starring Paddy Considine. Rock roadie and failed musician, Le Donk has lived, loved and learned. Along the way he's lost a girlfriend but he has found a new sidekick in up-and-coming rap prodigy Scor-zay-zee. With Meadows' fly-on-the-wall crew in tow, Donk sets out to make Scor-zay-zee a star...
Though several actors portray Elvis Presley at different stages of his life, this documentary is comprised mostly of actual performance footage and interviews with Elvis, his fans and those close to him. This biographical docu-drama features rare footage of Elvis and dramatically recreated scenes from Elvis' life.
The record label Death Row Records has, since its creation in 1993, been synonymous with the American hip-hop climate. Formed by ex-bodyguard Suge Knight, the label has released seminal rap albums from luminaries including Dr. Dre, Snoop Doggy Dogg, and the famous hip-hop martyr Tupac Shakur. WELCOME TO DEATH ROW is a fascinating, well-researched documentary which explores the history of this intriguing and incredibly significant company.
하비 와인스타인의 미투 사건이 논쟁을 일으킬 즈음, 음악계에 종사했던 한 여성이 다시 세상 앞으로 나선다. 흑인 액티비즘을 상징하는 힙합과, 힙합 음악을 대표하는 데프잼 레코드를 이끌며 대부로 불린 러셀 시몬스가 놀랍게도 사건 당사자다. 또한 폭력의 희생자는 유명 정치인의 딸이자 음악계에서 실력을 알렸던 드류 딕슨이다.
In the mid-1990s reports emerged that Prince had fallen into dispute with his record company. Having signed what was ostensibly a new, 100 million dollar contract just a couple of years before, Prince was now demanding - not unreasonably to most commentators - control of his masters and the freedom to release what he wanted when he wanted. After a bitter war of words, during which the star scrawled Slave across his cheek whenever he appeared in public and routinely dissed his label, the parties finally settled and Prince henceforth was free to take full control of his music and the way it was sold to consumers. Prince approached this task with devastating foresight as he routinely created new marketing concepts which, with time, became the norm across the music world.
An Honest and hilarious look at the music industry through the eyes of an all girl rock band.
This is the story loosely based on Cleveland disc jockey Alan Freed, who introduced rock'n'roll to teenage American radio audiences in the 1950s. Freed was a source of great controversy: criticized by conservatives for corrupting youth with the "devil's music"; hated by racists for promoting African American music for white consumption; persecuted by law enforcement officials and finally brought down by the "payola" scandals.
Guerilla filmmaker Brendan Toller unleashes I NEED THAT RECORD! THE DEATH (OR POSSIBLE SURVIVAL) OF THE INDEPENDENT RECORD STORE, "an elegy for a vanishing subculture...a lively, bittersweet film that examines - with caustic humor, brutal candor, and, ultimately, great affection - why roughly 3,000 indie record stores have closed across the nation over the past decade," (Johnathan Perry, Boston Globe). A tour-de-force tale of greed, media consolidation, homogenized radio, big box stores, downloading, and technological shifts in the music industry told through candid interviews, crestfallen record store owners, startling statistics, and eye-popping animation. Fat cats or our favorite record stores? You decide. Featuring- IAN MACKAYE, NOAM CHOMSKY, MIKE WATT, THURSTON MOORE, LENNY KAYE (Patti Smith), CHRIS FRANTZ (Talking Heads), GLENN BRANCA, PATTERSON HOOD (Drive By Truckers), PAT CARNEY (Black Keys) , LEGS MCNEIL, BOB GRUEN, BP HELIUM, and many indie record stores across the U.S.