Phelim McDermott

Phelim McDermott

프로필 사진

Phelim McDermott

참여 작품

The Metropolitan Opera: The Hours
Stage Director
Renée Fleming makes her highly anticipated return to the Met in the world-premiere production of Pulitzer Prize–winning composer Kevin Puts’s The Hours, adapted from Michael Cunningham’s acclaimed novel. Inspired by Virginia Woolf’s Mrs. Dalloway and made a household name by the Oscar-winning 2002 film version starring Meryl Streep, Julianne Moore, and Nicole Kidman, the powerful story follows three women from different eras who each grapple with their inner demons and their roles in society. The exciting premiere radiates with star power, with Kelli O’Hara and Joyce DiDonato joining Fleming as the opera’s trio of heroines. Phelim McDermott directs this compelling drama, with Met Music Director Yannick Nézet-Séguin on the podium to conduct Puts’s poignant and powerful score.
아크나텐
Director
필립 글래스의 오페라 "사티아그라하" 프로덕션으로 엄청난 성공을 기록한 연출가 펠림 맥더모트가 글래스의 새 프로덕션 "아크나텐"으로 메트에 돌아왔다. 지휘자 카렌 카멘세크는 이번 작품으로 메트에 데뷔했다. 타이틀 롤인 이집트의 파라오 아크나텐 역은 앤서니 로트 코스탄초가 맡았다. 그는 오래 된 신들에 대한 숭배를 그만두고 새로운 종교를 믿으라고 백성들을 부추긴다. 아크나텐의 아내가 되는 네페르티티 역은 즈나이 브리지스가 노래하며, 디젤라 라루스도티르는 아크나텐의 어머니 치에 역을 맡았다. 간디니 저글링 컴퍼니가 음악과 완벽하게 일치하는 신체 움직임으로 관객에게 대단한 시각적 즐거움을 제공한다. 이 "아크나텐"의 프로덕션은 원래 LA오페라에서 제작한 것으로, 잉글리시 내셔널 오페라에서 초연되어 2017년에 올리비에 어워드의 ‘베스트 뉴 오페라 프로덕션 상’을 수상했다.
아크나텐
Production Design
필립 글래스의 오페라 "사티아그라하" 프로덕션으로 엄청난 성공을 기록한 연출가 펠림 맥더모트가 글래스의 새 프로덕션 "아크나텐"으로 메트에 돌아왔다. 지휘자 카렌 카멘세크는 이번 작품으로 메트에 데뷔했다. 타이틀 롤인 이집트의 파라오 아크나텐 역은 앤서니 로트 코스탄초가 맡았다. 그는 오래 된 신들에 대한 숭배를 그만두고 새로운 종교를 믿으라고 백성들을 부추긴다. 아크나텐의 아내가 되는 네페르티티 역은 즈나이 브리지스가 노래하며, 디젤라 라루스도티르는 아크나텐의 어머니 치에 역을 맡았다. 간디니 저글링 컴퍼니가 음악과 완벽하게 일치하는 신체 움직임으로 관객에게 대단한 시각적 즐거움을 제공한다. 이 "아크나텐"의 프로덕션은 원래 LA오페라에서 제작한 것으로, 잉글리시 내셔널 오페라에서 초연되어 2017년에 올리비에 어워드의 ‘베스트 뉴 오페라 프로덕션 상’을 수상했다.
Aida: Grand Théâtre de Genève
Director
British director Phelim McDermott offers the audience a new take on the culture of the people of Ancient Egypt in Aida, one that allows us also to question the world in which we live. This new perspective entails a number of bold creative choices that do not make use of the traditional staging imagery associated with Aida. Aida’s command to Radames — “Ritorna vincitor!” — comes at a price. The triumphal march of the victorious Egyptians is a procession for the coffins of the heroes fallen in battle, the chorus are their grieving kinsfolk. McDermott’s staging resonates keenly with the images of so many civilian and military funerals that crowd our newsfeeds. Here is a triumphal march that does not seek to hide the true, lethal and disastrous nature of war, whatever side you are on.
Glass: The Perfect American
Director
The last days of the American icon Walt Disney form a powerful and poignant subject for Philip Glass's latest opera, which was filmed at its first performances in Madrid in January 2013.
The Enchanted Island, a Baroque pastiche
Director
A contemporary take on the 17th-century genre of the pastiche, this delightful Baroque fantasy brings together some of the greatest arias and ensembles by Handel, Vivaldi, Rameau, Purcell, and other composers with a new English libretto by Jeremy Sams, inspired by Shakespeare’s The Tempest and A Midsummer Night’s Dream. The all-star cast is headed by David Daniels as Prospero, Joyce DiDonato as Sycorax, Danielle de Niese as Ariel, Luca Pisaroni as Caliban, and the legendary Plácido Domingo as Neptune. Early music specialist William Christie conducts this dazzling world-premiere production, designed and directed by Phelim McDermott and Julian Crouch.
Philip Glass: Satyagraha
Production Design
Following the success of his first foray into opera, Einstein on the Beach, revolutionary American composer and musician Philip Glass soon turned to another great figure of the 20th century for inspiration. Set to lines from the Hindu Bhagavad Gita, Satyagraha depicts scenes from the life of Gandhi as he developed his philosophy of non-violent resistance in South Africa between 1896 and 1913. The opera became the second installment of Glass’s Portrait Trilogy, focused on innovators from across history. Satyagraha arrived at the Met during the 2007–08 season, when director Phelim McDermott made his debut with a production that employed everyday materials like newspaper and corrugated tin to create towering puppets and striking tableaus. In 2011, his staging returned, this time recorded live in HD. In this performance, tenor Richard Croft gives a moving performance as Gandhi, leading a remarkable ensemble cast conducted by Dante Anzolini.
Philip Glass: Satyagraha
Director
Following the success of his first foray into opera, Einstein on the Beach, revolutionary American composer and musician Philip Glass soon turned to another great figure of the 20th century for inspiration. Set to lines from the Hindu Bhagavad Gita, Satyagraha depicts scenes from the life of Gandhi as he developed his philosophy of non-violent resistance in South Africa between 1896 and 1913. The opera became the second installment of Glass’s Portrait Trilogy, focused on innovators from across history. Satyagraha arrived at the Met during the 2007–08 season, when director Phelim McDermott made his debut with a production that employed everyday materials like newspaper and corrugated tin to create towering puppets and striking tableaus. In 2011, his staging returned, this time recorded live in HD. In this performance, tenor Richard Croft gives a moving performance as Gandhi, leading a remarkable ensemble cast conducted by Dante Anzolini.
Home Road Movies
Narrator (voice)
A sweet reminiscence about a family of four children and their RAF-veteran dad, who knows the timetable of every bus in London, but realizes his large family needs a car. He buys a Peugeot station wagon - license plate GFP831E, and the family sets off for annual holidays exploring every corner of Europe - "adopting local customs but never forgetting who won the war." The narrator is one of the children who, as he ages, sees things he missed as a lad - the car no rocket, dad no speedster. As the years wear on, and the car sits in the driveway, dad keeps it ready for the next great summer holiday.
베이비 오브 메이콘
The First Tutor
17세기, '메이콘(Macon)'이란 가상의 도시. 불임이 전염병처럼 창궐하는 이 곳에 사람들이 한 노파의 산고를 지켜보기 위해 대극장에 몰려든다. 무대 위에선 흉측한 모습의 늙은 여자가 진통을 하고 있고, 관중은 상상 임신이나 기형아가 나올 것이라는 독설을 퍼붓는다. 13번째의 진통만에 세상에 나온 아기는 뜻밖에 건강하고 아름답다. 그들은 이제 그를 '베이비 오브 메이콘(Baby Of Macon)'이라 부른다. 노파의 딸(The Daughter: 줄리아 오몬드 분), 즉 아기의 누나는 자신의 어머니를 지하에 가두고 자기가 대신 엄마 행세를 하며 부와 권력을 얻으려 한다. 덧붙여 자신의 처녀성을 만인에게 확인시키며 아기의 주가를 높이려 한다. 그리고 그녀는 파티장에서 주교 아들(The Bishop's Son: 랄프 피네스 분)을 마구간으로 유혹한다. 둘의 관계가 시작될 무렵 바람이 불고 찬란한 빛이 들어오는 가운데 마구간 문을 열고 들어오는 아기. 남자는 죽고 그녀의 성모 마리아 가면은 벗겨진다. 크게 노한 주교(The Bishop: 필립 스톤 분)는 그녀를 죽이고 싶어하지만, 이 도시에서는 처녀에겐 사형을 내릴 수 없다는 법이 있다. 주교와 귀족들은 머리를 맞대고 궁리를 하기 시작한다. 결국 그녀에겐 '죽을 때까지 병사들에게 성적인 봉사를 하라'는 형벌이 내려진다. 커튼 뒤로 흘러나오는 병사의 거친 숨소리와 처녀의 외딘 비명. 그녀는 208번째의 강간에서 죽고 만다. 한편, 교회 안에서는 낙찰이 시작된다. '베이비 오브 메이콘'의 피는 5만 크라운. 교회는 더욱 악랄한 수법으로 아기를 이용해 돈을 벌어들인다. 이미 숨결이 끊긴 아기. 교회 안에서는 기이하고도 장엄한 장례식이 열린다.
Robin Hood
Jester
The Swashbuckling legend of Robin Hood unfolds in the 12th century when the mighty Normans ruled England with an iron fist.