아크나텐 (2019)
장르 : 음악, 역사
상영시간 : 2시간 52분
연출 : Phelim McDermott, Gary Halvorson
시놉시스
필립 글래스의 오페라 "사티아그라하" 프로덕션으로 엄청난 성공을 기록한 연출가 펠림 맥더모트가 글래스의 새 프로덕션 "아크나텐"으로 메트에 돌아왔다. 지휘자 카렌 카멘세크는 이번 작품으로 메트에 데뷔했다. 타이틀 롤인 이집트의 파라오 아크나텐 역은 앤서니 로트 코스탄초가 맡았다. 그는 오래 된 신들에 대한 숭배를 그만두고 새로운 종교를 믿으라고 백성들을 부추긴다. 아크나텐의 아내가 되는 네페르티티 역은 즈나이 브리지스가 노래하며, 디젤라 라루스도티르는 아크나텐의 어머니 치에 역을 맡았다. 간디니 저글링 컴퍼니가 음악과 완벽하게 일치하는 신체 움직임으로 관객에게 대단한 시각적 즐거움을 제공한다. 이 "아크나텐"의 프로덕션은 원래 LA오페라에서 제작한 것으로, 잉글리시 내셔널 오페라에서 초연되어 2017년에 올리비에 어워드의 ‘베스트 뉴 오페라 프로덕션 상’을 수상했다.
필립 글래스의 오페라 "사티아그라하" 프로덕션으로 엄청난 성공을 기록한 연출가 펠림 맥더모트가 글래스의 새 프로덕션 "아크나텐"으로 메트에 돌아왔다. 지휘자 카렌 카멘세크는 이번 작품으로 메트에 데뷔했다. 타이틀 롤인 이집트의 파라오 아크나텐 역은 앤서니 로트 코스탄초가 맡았다. 그는 오래 된 신들에 대한 숭배를 그만두고 새로운 종교를 믿으라고 백성들을 부추긴다. 아크나텐의 아내가 되는 네페르티티 역은 즈나이 브리지스가 노래하며, 디젤라 라루스도티르는 아크나텐의 어머니 치에 역을 맡았다. 간디니 저글링 컴퍼니가 음악과 완벽하게 일치하는 신체 움직임으로 관객에게 대단한 시각적 즐거움을 제공한다. 이 "아크나텐"의 프로덕션은 원래 LA오페라에서 제작한 것으로, 잉글리시 내셔널 오페라에서 초연되어 2017년에 올리비에 어워드의 ‘베스트 뉴 오페라 프로덕션 상’을 수상했다.
Star soprano Anna Netrebko scored a triumph in Laurent Pelly’s acclaimed 2012 production, singing the title heroine for the first time at the Met. Manon’s story—from innocent country girl to celebrated courtesan to destitute prisoner—is one of the great tragic tales in literature and music, and this performance brings out all of its colors, as seen through Massenet’s masterful score, from the comedic beginning to the heart-wrenching finale. Piotr Bezcala is des Grieux, Manon’s lover, who decides to become a priest when she leaves him, but ultimately is reunited with her, only to lose her again. Paulo Szot sings Lescaut, and Fabio Luisi conducts the Met Orchestra and Chorus.
Mary Barrett is an aspiring opera singer who is taken under the wings of a famous operatic maestro, Guilio Monterverdi. After spending endless working hours together and arguing, their relationship develops into love. But, jealousy and misunderstandings prevent Mary and Guilio from acknowledging their true feelings.
In its most ambitious effort yet to bring the joy and artistry of opera to audiences everywhere during the Met’s closure, the company presented an unprecedented virtual At-Home Gala, featuring more than 40 leading artists performing in a live stream from their homes all around the world.
중국 베이징의 전설 시대, 극은 북경 성벽 앞 광장에서 한 관리가 등장해 율령을 반포하며 시작한다. 투란도트 공주와 혼인하려면 수수께끼를 풀어야하고, 실패하면 참수된다는 내용의 이 울령으로 말미암아 많은 남자들이 수수께끼에 도전하게 되는데...
The pain of unrequited love is portrayed unforgettably by two of today’s greatest stars. Renée Fleming is musically and dramatically radiant as the shy Tatiana, who falls in love with the worldly Onegin, played with devastating charisma by Dmitri Hvorostovsky. Their mesmerizing vocalism and chemistry explode in one of opera’s most heartbreaking final scenes. With Valery Gergiev on the podium conducting Tchaikovsky’s passionate score, this performance is one for the ages.
이집트와 에티오피아 간의 전쟁에서 라다메스가 승리하여 돌아오지만 그와 동시에 아이다의 아버지인 에티오피아 왕도 포로로 잡혀온다. 이집트 왕은 승리의 주인공인 라다메스에게 암네리스 공주와 결혼하여 왕위를 물려받으라고 하고 아이다를 사랑하는 라다메스는 갈등한다. 아이다는 포로로 잡혀온 아버지로부터 이집트군대의 기밀을 캐라는 말을 듣고 조국과 사랑 사이에서 주저하는데...
David Alden’s elegant 2012 production moves Verdi’s thrilling drama to a timeless setting inspired by film noir. Marcelo Álvarez is Gustavo III, the Swedish king in love with Amelia (Sondra Radvanovsky), the wife of his best friend and counselor, Count Anckarström (Dmitri Hvorostovsky). When Anckarström joins a conspiracy to murder the king, tragedy ensues. Stephanie Blythe is the fortuneteller Madame Ulrica Arvidsson and Kathleen Kim sings the page Oscar. Met Principal Conductor Fabio Luisi is on the podium.
In his new production, Robert Carsen places the action at the end of the Habsburg Empire, underscoring the opera’s subtext of class and conflict against a rich backdrop of gilt and red damask
All the throbbing eroticism—and ultimate heartbreak—of Puccini’s youthful score is unleashed by James Levine and his top-flight cast. Plácido Domingo is Des Grieux, the handsome, headstrong young aristocrat who falls head over heels for the enticing, impetuous Manon Lescaut (Renata Scotto). Manon returns his love, but her obsession with luxury ruins them both. Gian Carlo Menotti’s opulent production, with sets and costumes by Desmond Heeley, superbly captures the colorful world of 18th century France.
“왜 나갈 수 없다는 거죠? 이해가 안 돼요. 무엇이 방에서 그들을 붙들고 있는 거죠?” 한정된 공간에 갇힌 사람들이 생사가 오가는 과정에서 인간의 본능을 표출한다. 협력과 반목이 나타나고 하고 싶은 것을 하지 못하는 인간의 내면 발견한다. 점점 보이지 않는 세계에 대한 상상과 탐구 속으로 빠져들어 가는데...
Anna Netrebko as the beautiful and wealthy Adina leads the cast in Barlett Sher’s production of Donizetti’s charming comedy, first seen on Opening Night of the Met’s 2012–13 season. Matthew Polenzani is Nemorino, the poor but good-hearted country boy who wins her love—with the help of the magic “elixir” sold by the quack Dulcamara, played by Ambrogio Maestri. Mariusz Kwiecien is the swaggering Sergeant Belcore and Maurizio Benini conducts.
17세기 초기, 티롤의 한 마을에서 벌어진 처녀를 둘러싼 사랑과 음모를 다룬 작품. 루이자는 백작의 아들이지만 평범한 청년으로 위장한 로돌포를 사랑한다. 여기에 아들을 부유한 미망인과 결혼시키려는 백작, 그리고 루이자를 탐하는 그의 비서관 부름이 개입하게 된다. 루이자는 백작에게 체포되어 죽음의 위험에 빠진 아버지를 구하고자 로돌포가 아니라 부름을 사랑한다는 거짓 고백을 담은 편지를 쓴다. 이로 인해 루이자는 로돌포의 오해를 사게 되고 여러 사람의 죽음을 초래하게 되는데...
This deliciously dark take on the beloved Brothers Grimm fairy tale, appealing to audiences of all ages, was part of the Met’s popular English-language holiday series. Alice Coote and Christine Schäfer star as the famous siblings lost in the woods, who battle the ravenous Witch—a zany portrayal by tenor Philip Langridge—while the Met orchestra, under the baton of Vladimir Jurowski, glories in the rich, folk-inspired score.
This excellent Deutsche Grammophon Blu-ray DVD was made during a Metropolitan Opera company performance of “La Fanciulla del West” in December 2010. The performance marked the centenary of the world premiere of the opera at the old Metropolitan Opera in 1910 with Caruso as Ramirrez or Dick Johnson, Emmy Destinn as Minnie, Pasquale Amato as Jack Rance and Arturo Toscanini as the conductor. Puccini helped in the production of the opera and was present in the audience on the night of the premiere.
The legendary Plácido Domingo brings another new baritone role to the Met under the baton of his longtime collaborator James Levine. Liudmyla Monastyrska is Abigaille, the warrior woman determined to rule empires, and Jamie Barton is the heroic Fenena. Dmitri Belosselskiy is the stentorian voice of the oppressed Hebrew people.
Acclaimed artist William Kentridge directed and designed this visually dazzling Met premiere production of Shostakovich’s satirical opera, adapted from the classic short story by Nikolai Gogol. Baritone Paulo Szot leads the cast as Kovalyov, the hapless bureaucrat whose nose has mysteriously gone missing. Alexander Lewis and Andrey Popov co-star, and Pavel Smelkov conducts.
What happened to Figaro and his friends after the events told in Rossini’s and Mozart’s operas? One possible sequel is told in John Corigliano’s “grand opera buffa” The Ghosts of Versailles—an uproariously funny and deeply moving work inspired by Beaumarchais’s third Figaro play, La Mère Coupable, and commissioned by the Met to celebrate its 100th anniversary. This telecast captures its world premiere run, conducted by James Levine. Håkan Hagegård is Beaumarchais, Figaro’s creator, who is deeply in love with Marie Antoinette (Teresa Stratas in a heart-searing performance) and determined to rewrite history and save her from the guillotine. A young Renée Fleming, at the beginning of her international career, sings the unfaithful Rosina. Gino Quilico is the wily Figaro who tries to take matters in his own hands, and Marilyn Horne stops the show as the exotic entertainer Samira.
19세기 초 스위스의 산골 마을. 전쟁 중인 이 마을에는 프랑스 제 21연대가 주둔하고 있다. 주인공 마리는 이 제 21 연대의 마스코트다. 병사들은 마리를 ‘연대의 딸’ 이라고 부르며 무척 사랑한다. 어릴 때 전쟁터에서 발견되어 연대의 보살핌을 받으며 자라난 마리는 얼마 전 벼랑에서 꽃을 따다가 미끄러져 위험에 처했을 때 한 청년이 구해주었다고 말하며, 자꾸 그 사람 생각이 나서 슬퍼한다. 한편, 병영을 엿보는 스파이로 토니오라는 청년이 체포되어 처형당할 위기에 놓인다. 이 때, 토니오를 발견한 마리는 이 청년이 자신을 구해주었다고 말하며 풀어줄 것을 요청하게 되는데...
It is no wonder that Met audiences have gone wild over Karita Mattila’s sizzling Salome. Indisputably one of the greatest Salomes of our time, Mattila utterly incarnates Oscar Wilde’s petulant, willful, and lust-driven heroine. With Strauss’s groundbreaking music magnifying the degenerate atmosphere and building the erotic tension, this is one opera that is as shocking today as it was at its premiere in 1905.