Alejo Moguillansky

Alejo Moguillansky

출생 : , Buenos Aires, Argentina

프로필 사진

Alejo Moguillansky

참여 작품

트렌케 라우켄
Editor
한 여자가 사라진다. 두 남자가 그녀를 찾아 길을 나선다. 둘 다 그녀를 사랑한다.
Clorindo Testa
Color Grading
Is this film about Clorindo Testa or not? Is it about the life of the director, about the life of his father, about the life of his country, or is it just one of those biographical films that proliferate at film festivals in which the narrator spends his time recounting family anecdotes and pulling old photos out of a box? This small, microscopic adventure, whose subtitle, stolen from the Savoyard Xavier de Maistre, could well be Voyage autour de mon père, navigates between these threats and others even worse.
Clementina
Everyone is locked up, but Clementina and the man she's quarantined with won't stop working. We know little about him, and even less about her: we just see over and over again her mysterious face, which seems to defy everything.
중세 시대의 삶
Director of Photography
봉쇄 기간의 코미디? 어쩌면 그럴지도. 봉쇄 조치에 놓인 소녀와 가족의 초상? 그렇게 보인다. 봉쇄 기간에 촬영된 베케트식 부조리 뮤지컬? 정확히 그렇다.
중세 시대의 삶
Sound
봉쇄 기간의 코미디? 어쩌면 그럴지도. 봉쇄 조치에 놓인 소녀와 가족의 초상? 그렇게 보인다. 봉쇄 기간에 촬영된 베케트식 부조리 뮤지컬? 정확히 그렇다.
중세 시대의 삶
Alejo Moguillansky
봉쇄 기간의 코미디? 어쩌면 그럴지도. 봉쇄 조치에 놓인 소녀와 가족의 초상? 그렇게 보인다. 봉쇄 기간에 촬영된 베케트식 부조리 뮤지컬? 정확히 그렇다.
중세 시대의 삶
Producer
봉쇄 기간의 코미디? 어쩌면 그럴지도. 봉쇄 조치에 놓인 소녀와 가족의 초상? 그렇게 보인다. 봉쇄 기간에 촬영된 베케트식 부조리 뮤지컬? 정확히 그렇다.
중세 시대의 삶
Editor
봉쇄 기간의 코미디? 어쩌면 그럴지도. 봉쇄 조치에 놓인 소녀와 가족의 초상? 그렇게 보인다. 봉쇄 기간에 촬영된 베케트식 부조리 뮤지컬? 정확히 그렇다.
중세 시대의 삶
Writer
봉쇄 기간의 코미디? 어쩌면 그럴지도. 봉쇄 조치에 놓인 소녀와 가족의 초상? 그렇게 보인다. 봉쇄 기간에 촬영된 베케트식 부조리 뮤지컬? 정확히 그렇다.
중세 시대의 삶
Director
봉쇄 기간의 코미디? 어쩌면 그럴지도. 봉쇄 조치에 놓인 소녀와 가족의 초상? 그렇게 보인다. 봉쇄 기간에 촬영된 베케트식 부조리 뮤지컬? 정확히 그렇다.
Dear Antonioni
Editor
Garbiñe Ortega, artistic director of Punto de Vista, devised the creation of a collective audiovisual project with the collaboration of the filmmaker Matías Piñeiro in which several filmmakers will make a filmed letter addressed to another filmmaker in the history of cinema that they did not know personally and that he was as far away as possible from his own cinema. Thus was born Las cartas que no fueron también son
Dear Antonioni
Director
Garbiñe Ortega, artistic director of Punto de Vista, devised the creation of a collective audiovisual project with the collaboration of the filmmaker Matías Piñeiro in which several filmmakers will make a filmed letter addressed to another filmmaker in the history of cinema that they did not know personally and that he was as far away as possible from his own cinema. Thus was born Las cartas que no fueron también son
La noche submarina
Editor
La noche submarina
(voice)
La noche submarina
Writer
La noche submarina
Director
Lejano Interior
Editor
A "cinematic object" by Mariano Llinás, divided into 9 chapters, based on the poetry of Henri Michaux.
The Poets Visit Juana Bignozzi
Editor
A poet dies and another one, younger, feels an obligation to promote her work. She is joined by a team of women filmmakers. The film begins with this unusual triangle but, interestingly, it grows into something more complex and subtle than a traditional research project.
Un día de caza
Editor
The grass men - That's my duck! - Silence, Dvorak! -Kill that fly - Eat grass - Walkie Talkies - Fly fishing - The fan episode - Tourists under the bridge - The boat has a life of its own! - An American Anthem - The Canoe Ride Some blond idiots - Photo! - Hit the partner - Buckets falling from the sky! - Hunting in the mountains - The car has spasms - A flying umbrella! - Kicks in the butt - The top of the mountain - Tire throwing - The car goes alone! To catch a wheel - The river - A Cordovan quartet - Conservative throw - The water wells - Combat with umbrella - Trap with towel - Hip break - Gomerazos - Some children in the river - Drowning Kill the partner - A heron in the waterfall - Cross the river - He's a man of grass! - A shotgun for a deck chair - Shoot your neighbor - Aaaahhhh !!! - The last laugh - Dying, reviving and dying forever on the mountain
Un día de caza
Director
The grass men - That's my duck! - Silence, Dvorak! -Kill that fly - Eat grass - Walkie Talkies - Fly fishing - The fan episode - Tourists under the bridge - The boat has a life of its own! - An American Anthem - The Canoe Ride Some blond idiots - Photo! - Hit the partner - Buckets falling from the sky! - Hunting in the mountains - The car has spasms - A flying umbrella! - Kicks in the butt - The top of the mountain - Tire throwing - The car goes alone! To catch a wheel - The river - A Cordovan quartet - Conservative throw - The water wells - Combat with umbrella - Trap with towel - Hip break - Gomerazos - Some children in the river - Drowning Kill the partner - A heron in the waterfall - Cross the river - He's a man of grass! - A shotgun for a deck chair - Shoot your neighbor - Aaaahhhh !!! - The last laugh - Dying, reviving and dying forever on the mountain
For the Money
A miserable Argentine troupe of actors, dancers, musicians, filmmakers and a girl embark on a theatre tour to some country, probably in Latin America.
For the Money
Editor
A miserable Argentine troupe of actors, dancers, musicians, filmmakers and a girl embark on a theatre tour to some country, probably in Latin America.
For the Money
Screenplay
A miserable Argentine troupe of actors, dancers, musicians, filmmakers and a girl embark on a theatre tour to some country, probably in Latin America.
For the Money
Director
A miserable Argentine troupe of actors, dancers, musicians, filmmakers and a girl embark on a theatre tour to some country, probably in Latin America.
Diario de el loro y  el cisne
Writer
This film, Diario de el Loro y el Cisne, is one of the results of this process of writing directly over the images and sounds. It is made entirely from discarded material from the film Loro y el Cisne. I'm not entirely sure of the result. The only thing I can say about it is that it's extremely sincere.
Diario de el loro y  el cisne
Editor
This film, Diario de el Loro y el Cisne, is one of the results of this process of writing directly over the images and sounds. It is made entirely from discarded material from the film Loro y el Cisne. I'm not entirely sure of the result. The only thing I can say about it is that it's extremely sincere.
Diario de el loro y  el cisne
Director
This film, Diario de el Loro y el Cisne, is one of the results of this process of writing directly over the images and sounds. It is made entirely from discarded material from the film Loro y el Cisne. I'm not entirely sure of the result. The only thing I can say about it is that it's extremely sincere.
라 플로르
Editor
마리아노 이나스가 10년에 걸쳐 만든 역작으로, 무려 13시간이 넘는 시간 동안 여섯 개의 이야기가 이어진다. 각각의 이야기는 B급 영화에서 로맨스, 미스터리에서 스파이 스릴러, 또는 실험 영화 등 다양한 장르로 옮아간다. 그리고 모든 이야기에서 각기 다른 모습으로 등장하는 네 명의 여배우가 서사의 중심에 있으며, 이들의 흥미로운 행보는 진정한 자아를 향해 나아간다.
Ai Weiwei en Buenos Aires
Editor
The documentary registers with detail this first visit to Argentina. It's a meditation on the artistic and conceptual processes that Ai Weiwei needs to think of his art. The images dialogue between the director and his instagram, revealing an intimate side, close to the people.
Ai Weiwei en Buenos Aires
Director
The documentary registers with detail this first visit to Argentina. It's a meditation on the artistic and conceptual processes that Ai Weiwei needs to think of his art. The images dialogue between the director and his instagram, revealing an intimate side, close to the people.
Orione
Editor
Ale was a thief and the police shot him in a raid after he was betrayed. A puzzle of visual and testimonial elements takes us deep into this unsolved story. Based on a particular event, 
Orione faces us with situations we would rather not see.

성냥팔이 소녀
Editor
독일 음악가 헬무트 라헨만은 안데르센의 동화 『성냥팔이 소녀』를 직접 각색한 오페라를 무대에 올리기 위해 부에노스아이레스에 오지만, 오케스트라단은 파업 중이다. 그럼에도 라헨만은 공연 준비를 강행한다. 다큐멘터리와 픽션을 오가며 불안정한 긴장감을 자아낸다. 비극적 결말을 맞는 안데르센의 동화와 역시 비극적인 운명을 가진 당나귀의 이야기(로베르 브레송의 영화 "당나귀 발타자르")가 교차하며 삶의 모순되고 비극적인 근원에 다가간다.
성냥팔이 소녀
Screenplay
독일 음악가 헬무트 라헨만은 안데르센의 동화 『성냥팔이 소녀』를 직접 각색한 오페라를 무대에 올리기 위해 부에노스아이레스에 오지만, 오케스트라단은 파업 중이다. 그럼에도 라헨만은 공연 준비를 강행한다. 다큐멘터리와 픽션을 오가며 불안정한 긴장감을 자아낸다. 비극적 결말을 맞는 안데르센의 동화와 역시 비극적인 운명을 가진 당나귀의 이야기(로베르 브레송의 영화 "당나귀 발타자르")가 교차하며 삶의 모순되고 비극적인 근원에 다가간다.
성냥팔이 소녀
Director
독일 음악가 헬무트 라헨만은 안데르센의 동화 『성냥팔이 소녀』를 직접 각색한 오페라를 무대에 올리기 위해 부에노스아이레스에 오지만, 오케스트라단은 파업 중이다. 그럼에도 라헨만은 공연 준비를 강행한다. 다큐멘터리와 픽션을 오가며 불안정한 긴장감을 자아낸다. 비극적 결말을 맞는 안데르센의 동화와 역시 비극적인 운명을 가진 당나귀의 이야기(로베르 브레송의 영화 "당나귀 발타자르")가 교차하며 삶의 모순되고 비극적인 근원에 다가간다.
The Waves
Cinematography
Alfonso is exhausted after working and goes to the beach. He goes into the water and starts this fantastic journey through his different vacations in life, meeting old girlfriends, childhood friends, his daughter and his loneliness.
The Night
Production Coordinator
Martin moves around Buenos Aires at night, picking up guys, going to clubs, scoring drugs and having sex. Sometimes he’s paying and sometimes his trans sex-worker friend or another woman takes him along for a threesome.
Santiago's Theorem
Himself
In 1969 Argentine filmmaker Hugo Santiago directed Invasión, his opera prima, written by Jorge Luis Borges and Adolfo Bioy Casares, and later settled in France. This film documents his return to Buenos Aires in 2013 to shoot his latest film, Le ciel du centaure.

Diseño de Sonido para Cine en Argentina
Alejo Moguillansky
Sound Design for Cinema in Argentina, by famous Sound Designers
더 골드 버그
Editor
배우 라파엘은 파라과이 역사학자에게서 황금 유물이 숨겨진 위치가 기록된 지도를 손에 넣는다. 라파엘은 동료들과 함께 황금을 찾으려 하는데, 함께 영화를 만드는 친구들은 이미 다른 영화의 촬영을 앞두고 있다. 라파엘과 동료들은 자살한 스웨덴 작가 빅토리아 베네딕트손에 대한 영화를 만들려던 제작자들을 설득해 촬영지를 바꾸기로 한다. 이들은 촬영 도중에도 황금을 찾으려는 노력을 게을리하지 않는다. 에드거 앨런 포의 단편 『황금 풍뎅이』를 각색한 작품으로, 황금을 향한 집착은 흥미진진하면서도 씁쓸한 여정으로 이어진다.
더 골드 버그
배우 라파엘은 파라과이 역사학자에게서 황금 유물이 숨겨진 위치가 기록된 지도를 손에 넣는다. 라파엘은 동료들과 함께 황금을 찾으려 하는데, 함께 영화를 만드는 친구들은 이미 다른 영화의 촬영을 앞두고 있다. 라파엘과 동료들은 자살한 스웨덴 작가 빅토리아 베네딕트손에 대한 영화를 만들려던 제작자들을 설득해 촬영지를 바꾸기로 한다. 이들은 촬영 도중에도 황금을 찾으려는 노력을 게을리하지 않는다. 에드거 앨런 포의 단편 『황금 풍뎅이』를 각색한 작품으로, 황금을 향한 집착은 흥미진진하면서도 씁쓸한 여정으로 이어진다.
더 골드 버그
Writer
배우 라파엘은 파라과이 역사학자에게서 황금 유물이 숨겨진 위치가 기록된 지도를 손에 넣는다. 라파엘은 동료들과 함께 황금을 찾으려 하는데, 함께 영화를 만드는 친구들은 이미 다른 영화의 촬영을 앞두고 있다. 라파엘과 동료들은 자살한 스웨덴 작가 빅토리아 베네딕트손에 대한 영화를 만들려던 제작자들을 설득해 촬영지를 바꾸기로 한다. 이들은 촬영 도중에도 황금을 찾으려는 노력을 게을리하지 않는다. 에드거 앨런 포의 단편 『황금 풍뎅이』를 각색한 작품으로, 황금을 향한 집착은 흥미진진하면서도 씁쓸한 여정으로 이어진다.
더 골드 버그
Director
배우 라파엘은 파라과이 역사학자에게서 황금 유물이 숨겨진 위치가 기록된 지도를 손에 넣는다. 라파엘은 동료들과 함께 황금을 찾으려 하는데, 함께 영화를 만드는 친구들은 이미 다른 영화의 촬영을 앞두고 있다. 라파엘과 동료들은 자살한 스웨덴 작가 빅토리아 베네딕트손에 대한 영화를 만들려던 제작자들을 설득해 촬영지를 바꾸기로 한다. 이들은 촬영 도중에도 황금을 찾으려는 노력을 게을리하지 않는다. 에드거 앨런 포의 단편 『황금 풍뎅이』를 각색한 작품으로, 황금을 향한 집착은 흥미진진하면서도 씁쓸한 여정으로 이어진다.
The Parrot and the Swan
Editor
Loro, a sound recordist, meets Luciana, a dancer, and falls in love whit her. When she quits their ballet production and leaves, Loro looks for her in San Francisco, Argentina.
The Parrot and the Swan
Writer
Loro, a sound recordist, meets Luciana, a dancer, and falls in love whit her. When she quits their ballet production and leaves, Loro looks for her in San Francisco, Argentina.
The Parrot and the Swan
Director
Loro, a sound recordist, meets Luciana, a dancer, and falls in love whit her. When she quits their ballet production and leaves, Loro looks for her in San Francisco, Argentina.
Viola
Cliente 3
Several actresses get caught up in a web of romantic intrigue while performing in a production of Shakespeare's "Twelfth Night."
Viola
Editor
Several actresses get caught up in a web of romantic intrigue while performing in a production of Shakespeare's "Twelfth Night."
Abduction and death
Editor
Argentina, the 70’s. One morning, several armed young men, dressed in military uniform, kidnap a Senior Army General and hide him in a modest cottage. There, without the hostage’s awareness of either the reason for his imprisonment or the people who planned it, the young kidnappers subject him to summary trial. In subsequent days, the military man will respond to an interrogation as severe as precise, that will lay bare the tense contradiction between two political and moral ideologies so incompatible that destruction surely awaits one of the opposite fields. The ending unveils a new chapter of a contemporary drama.
Rosalinda
Editor
A group of actors retire to an island in Tigre to rehearse William Shakespeare’s As You Like It and suddenly Luisa, who is playing Rosalinda, makes a bad decision.
Ostende
Editor
Waiting alone for her boyfriend at a hotel, a woman starts paying attention to the mysterious behavior of some guests.
Tres fábulas de Villa Ocampo
Director
A fugitive, a fetishist and a detective walk through a mansion built in the 19th century on the banks of the River Plate. Within its walls, there are resonances, portraits of illustrious or unknown people, books, souvenirs, furniture from different periods and styles. At the heart of this secret order is a woman who has been portrayed throughout her life by painters of the Belle Epoque, by neoclassical sculptors, by avant-garde photographers. To reconstruct the history of these women, each of the visitors will create a fable, in which the essential names of the 20th-century culture are intertwined. Among the visitor to Victoria Ocampo's mansion we can mention the architect Le Corbusier, the composer Igor Stravinsky, the writers Graham Greene, Aldous Huxley, Waldo Frank, Albert Camus... You will also hear the whisper of two young writers cementing what will be a bond that will last for decades: Adolfo Bioy Casares and Jorge Luis Borges...
카스트로
Editor
카스트로는 직장을 구하기 위해 애인과 함께 도시로 떠난다. 그런데 의문의 남자들이 카스트로의 행방을 쫓는다. 거기다 카스트로와 거의 헤어지다시피 한 아내까지 그를 뒤쫓기 시작한다. 카스트로는 자신을 뒤쫓는 자들을 피해 도시의 거리를 달리고 또 달린다. 작가 새뮤얼 베케트의 1938년작 『머피』에서 영감을 얻었다고 한다. 긴장을 늦출 수 없는 도심 추격전은 우스꽝스러우면서도 신선한 혼돈에 빠지기도 한다.
카스트로
Writer
카스트로는 직장을 구하기 위해 애인과 함께 도시로 떠난다. 그런데 의문의 남자들이 카스트로의 행방을 쫓는다. 거기다 카스트로와 거의 헤어지다시피 한 아내까지 그를 뒤쫓기 시작한다. 카스트로는 자신을 뒤쫓는 자들을 피해 도시의 거리를 달리고 또 달린다. 작가 새뮤얼 베케트의 1938년작 『머피』에서 영감을 얻었다고 한다. 긴장을 늦출 수 없는 도심 추격전은 우스꽝스러우면서도 신선한 혼돈에 빠지기도 한다.
카스트로
Director
카스트로는 직장을 구하기 위해 애인과 함께 도시로 떠난다. 그런데 의문의 남자들이 카스트로의 행방을 쫓는다. 거기다 카스트로와 거의 헤어지다시피 한 아내까지 그를 뒤쫓기 시작한다. 카스트로는 자신을 뒤쫓는 자들을 피해 도시의 거리를 달리고 또 달린다. 작가 새뮤얼 베케트의 1938년작 『머피』에서 영감을 얻었다고 한다. 긴장을 늦출 수 없는 도심 추격전은 우스꽝스러우면서도 신선한 혼돈에 빠지기도 한다.
기묘한 이야기들
Singer's Husband (cut)
남자 X가 살인 장면을 목격한다. 현장에 다가간 X는 예상 밖의 일을 저지른 후 황급히 자리를 떠난다. 남자 Z는 새 일자리를 구한다. 20년이나 일했다는 전 직원이 썼던 차를 정리하던 Z는 이해할 수 없는 암호로 가득한 공책을 발견한다. 수로 개발을 두고 의견이 분분하자 팍토로비치는 남자 H를 고용한다. 남자 H는 이유도 모른 채 강을 따라가며 교각이나 기둥의 사진을 찍어야만 한다. 정체불명의 세 인물을 중심으로 한 세 줄기의 이상야릇한 이야기가 펼쳐지며, 모든 이야기는 마치 책을 읽어 주는 듯한 내레이션을 통해 전해진다.
기묘한 이야기들
Color Grading
남자 X가 살인 장면을 목격한다. 현장에 다가간 X는 예상 밖의 일을 저지른 후 황급히 자리를 떠난다. 남자 Z는 새 일자리를 구한다. 20년이나 일했다는 전 직원이 썼던 차를 정리하던 Z는 이해할 수 없는 암호로 가득한 공책을 발견한다. 수로 개발을 두고 의견이 분분하자 팍토로비치는 남자 H를 고용한다. 남자 H는 이유도 모른 채 강을 따라가며 교각이나 기둥의 사진을 찍어야만 한다. 정체불명의 세 인물을 중심으로 한 세 줄기의 이상야릇한 이야기가 펼쳐지며, 모든 이야기는 마치 책을 읽어 주는 듯한 내레이션을 통해 전해진다.
기묘한 이야기들
Editor
남자 X가 살인 장면을 목격한다. 현장에 다가간 X는 예상 밖의 일을 저지른 후 황급히 자리를 떠난다. 남자 Z는 새 일자리를 구한다. 20년이나 일했다는 전 직원이 썼던 차를 정리하던 Z는 이해할 수 없는 암호로 가득한 공책을 발견한다. 수로 개발을 두고 의견이 분분하자 팍토로비치는 남자 H를 고용한다. 남자 H는 이유도 모른 채 강을 따라가며 교각이나 기둥의 사진을 찍어야만 한다. 정체불명의 세 인물을 중심으로 한 세 줄기의 이상야릇한 이야기가 펼쳐지며, 모든 이야기는 마치 책을 읽어 주는 듯한 내레이션을 통해 전해진다.
Aquilea: Nueve pequeños films sobre 'Invasión'
Director
The Stolen Man
Editor
A young Argentinian woman who works as a museum guide uses her passion - reading - as a means of expression to channel the emotional and working lives of those around her.
About Buenos Aires
Editor
Eleven young film-makers got together to collaborate in this atypical project. Atypical not only because of its technical specs, but because of its narrative structure. There are several scenes with only the city in common, and more as a conceptual presence at that than as a precise geography. None of those scenes contains a single "story": Each one of them is part of a larger situation that we cannot see, as though the beginning and end of each "story" had to be filled in by the audience.
La prisionera
Writer
Two women fall in love with the same man.
La prisionera
Director
Two women fall in love with the same man.