Yasuhiro Yoshiura

Yasuhiro Yoshiura

출생 : 1980-04-03, Hokkaido, Japan

약력

Yasuhiro Yoshiura is a Japanese writer and director of animated short films. Born in 1980 in Hokkaido, and raised in Fukuoka, he graduated from Kyushu University's Faculty of Design (formerly Kyushu Institute of Design) in 2003. He moved to Tokyo following the release of his critically acclaimed film Pale Cocoon in 2006. Yoshiura's production company is called Studio Rikka. He often also provides the voice of a minor character in his works.

프로필 사진

Yasuhiro Yoshiura

참여 작품

아이의 노랫소리를 들려줘
Storyboard Artist
운동도, 공부도 잘하고 노래는 조금 많이 좋아하는 완벽한 전학생 ‘시온’은… 사실 테스트 중인 AI 로봇이다. 정체를 들키지 않으면 테스트는 성공! 모니터 기간은 단 5일! 남다른 친화력으로 금세 인싸로 거듭난 ‘시온’은 교내 AI들과도 수상한(?) 우정을 나누며 학교생활에 적응한다. 한편, 같은 반 외톨이 소녀 ‘사토미’는 눈만 마주치면 “행복해?”라고 묻는 ‘시온‘이 사실은 엄마가 수 년간 연구해온 AI라는 것을 알게 된다. 유별난 AI ‘시온’의 정체를 알게 된 친구들이 하나 둘 늘어나고, 눈덩이처럼 불어나는 사건들을 남몰래 수습하던 ‘사토미’는 ‘시온’이 숨기고 있던 상상도 못했던 비밀을 발견하는데…
아이의 노랫소리를 들려줘
Screenplay
운동도, 공부도 잘하고 노래는 조금 많이 좋아하는 완벽한 전학생 ‘시온’은… 사실 테스트 중인 AI 로봇이다. 정체를 들키지 않으면 테스트는 성공! 모니터 기간은 단 5일! 남다른 친화력으로 금세 인싸로 거듭난 ‘시온’은 교내 AI들과도 수상한(?) 우정을 나누며 학교생활에 적응한다. 한편, 같은 반 외톨이 소녀 ‘사토미’는 눈만 마주치면 “행복해?”라고 묻는 ‘시온‘이 사실은 엄마가 수 년간 연구해온 AI라는 것을 알게 된다. 유별난 AI ‘시온’의 정체를 알게 된 친구들이 하나 둘 늘어나고, 눈덩이처럼 불어나는 사건들을 남몰래 수습하던 ‘사토미’는 ‘시온’이 숨기고 있던 상상도 못했던 비밀을 발견하는데…
아이의 노랫소리를 들려줘
Director
운동도, 공부도 잘하고 노래는 조금 많이 좋아하는 완벽한 전학생 ‘시온’은… 사실 테스트 중인 AI 로봇이다. 정체를 들키지 않으면 테스트는 성공! 모니터 기간은 단 5일! 남다른 친화력으로 금세 인싸로 거듭난 ‘시온’은 교내 AI들과도 수상한(?) 우정을 나누며 학교생활에 적응한다. 한편, 같은 반 외톨이 소녀 ‘사토미’는 눈만 마주치면 “행복해?”라고 묻는 ‘시온‘이 사실은 엄마가 수 년간 연구해온 AI라는 것을 알게 된다. 유별난 AI ‘시온’의 정체를 알게 된 친구들이 하나 둘 늘어나고, 눈덩이처럼 불어나는 사건들을 남몰래 수습하던 ‘사토미’는 ‘시온’이 숨기고 있던 상상도 못했던 비밀을 발견하는데…
Mobile Police Patlabor Reboot
Screenplay
“Mobile Police Patlabor Reboot” is a part of the “Patlabor” franchise that showcases multiple anime, live-action, manga, light novel, and video game adaptations.
Mobile Police Patlabor Reboot
Writer
“Mobile Police Patlabor Reboot” is a part of the “Patlabor” franchise that showcases multiple anime, live-action, manga, light novel, and video game adaptations.
Mobile Police Patlabor Reboot
Director
“Mobile Police Patlabor Reboot” is a part of the “Patlabor” franchise that showcases multiple anime, live-action, manga, light novel, and video game adaptations.
Bureau of Proto Society
Writer
In the far distant future… Humans are living in the underground shelters under the complete controlled situation. “Why has the world gone to ruin, and what have made humans stay in the shelters?” Every day the members of Bureau of Proto Society debate the cause of the fall of the world from the past documentary videos… probably.
Bureau of Proto Society
Director
In the far distant future… Humans are living in the underground shelters under the complete controlled situation. “Why has the world gone to ruin, and what have made humans stay in the shelters?” Every day the members of Bureau of Proto Society debate the cause of the fall of the world from the past documentary videos… probably.
Power Plant No.33
Layout
A sleeping gigantic electric generation kaiju No.33, so-called Eleki-Magma, which the city relies on its electric power. One day, a mysterious giant robot Proto-Taitan appeared in the sky and destroyed the city! An accumulation of electricity, which lost its way in the body, has finally awakened Eleki-Magma!
Power Plant No.33
Storyboard Artist
A sleeping gigantic electric generation kaiju No.33, so-called Eleki-Magma, which the city relies on its electric power. One day, a mysterious giant robot Proto-Taitan appeared in the sky and destroyed the city! An accumulation of electricity, which lost its way in the body, has finally awakened Eleki-Magma!
Power Plant No.33
Writer
A sleeping gigantic electric generation kaiju No.33, so-called Eleki-Magma, which the city relies on its electric power. One day, a mysterious giant robot Proto-Taitan appeared in the sky and destroyed the city! An accumulation of electricity, which lost its way in the body, has finally awakened Eleki-Magma!
Power Plant No.33
Director
A sleeping gigantic electric generation kaiju No.33, so-called Eleki-Magma, which the city relies on its electric power. One day, a mysterious giant robot Proto-Taitan appeared in the sky and destroyed the city! An accumulation of electricity, which lost its way in the body, has finally awakened Eleki-Magma!
Power Plant No.33
Script
A sleeping gigantic electric generation kaiju No.33, so-called Eleki-Magma, which the city relies on its electric power. One day, a mysterious giant robot Proto-Taitan appeared in the sky and destroyed the city! An accumulation of electricity, which lost its way in the body, has finally awakened Eleki-Magma!
Power Plant No.33
Original Story
A sleeping gigantic electric generation kaiju No.33, so-called Eleki-Magma, which the city relies on its electric power. One day, a mysterious giant robot Proto-Taitan appeared in the sky and destroyed the city! An accumulation of electricity, which lost its way in the body, has finally awakened Eleki-Magma!
Power Plant No.33
Editor
A sleeping gigantic electric generation kaiju No.33, so-called Eleki-Magma, which the city relies on its electric power. One day, a mysterious giant robot Proto-Taitan appeared in the sky and destroyed the city! An accumulation of electricity, which lost its way in the body, has finally awakened Eleki-Magma!
Power Plant No.33
Technical Supervisor
A sleeping gigantic electric generation kaiju No.33, so-called Eleki-Magma, which the city relies on its electric power. One day, a mysterious giant robot Proto-Taitan appeared in the sky and destroyed the city! An accumulation of electricity, which lost its way in the body, has finally awakened Eleki-Magma!
아르모니
Compositing Artist
사람은 누구나 자신만의 세계를 가지고 있다. 34명의 학생이 떠드는 2학년 1반의 교실 안에도, 수많은 세계가 있다. 요시다나 와타나베와 함께 어제밤의 만화영화 이야기를 뜨겁게 나누는 것이, 나-혼죠 아키오의 세계다. 즐겁고, 마음 편하다. 하지만, 사실은 언제나 생각하고 있다. 교실 저편에 화려하게 아이들에게 둘러싸여 웃고 있는, 마키나 쥬리의 세계를. 어느날, 나는 그녀의 세계를 접하게 된다. 말처럼 간단한 것은 아니지만…
아르모니
Editor
사람은 누구나 자신만의 세계를 가지고 있다. 34명의 학생이 떠드는 2학년 1반의 교실 안에도, 수많은 세계가 있다. 요시다나 와타나베와 함께 어제밤의 만화영화 이야기를 뜨겁게 나누는 것이, 나-혼죠 아키오의 세계다. 즐겁고, 마음 편하다. 하지만, 사실은 언제나 생각하고 있다. 교실 저편에 화려하게 아이들에게 둘러싸여 웃고 있는, 마키나 쥬리의 세계를. 어느날, 나는 그녀의 세계를 접하게 된다. 말처럼 간단한 것은 아니지만…
아르모니
Screenplay
사람은 누구나 자신만의 세계를 가지고 있다. 34명의 학생이 떠드는 2학년 1반의 교실 안에도, 수많은 세계가 있다. 요시다나 와타나베와 함께 어제밤의 만화영화 이야기를 뜨겁게 나누는 것이, 나-혼죠 아키오의 세계다. 즐겁고, 마음 편하다. 하지만, 사실은 언제나 생각하고 있다. 교실 저편에 화려하게 아이들에게 둘러싸여 웃고 있는, 마키나 쥬리의 세계를. 어느날, 나는 그녀의 세계를 접하게 된다. 말처럼 간단한 것은 아니지만…
아르모니
Director
사람은 누구나 자신만의 세계를 가지고 있다. 34명의 학생이 떠드는 2학년 1반의 교실 안에도, 수많은 세계가 있다. 요시다나 와타나베와 함께 어제밤의 만화영화 이야기를 뜨겁게 나누는 것이, 나-혼죠 아키오의 세계다. 즐겁고, 마음 편하다. 하지만, 사실은 언제나 생각하고 있다. 교실 저편에 화려하게 아이들에게 둘러싸여 웃고 있는, 마키나 쥬리의 세계를. 어느날, 나는 그녀의 세계를 접하게 된다. 말처럼 간단한 것은 아니지만…
거꾸로 된 파테마
Editor
하늘과 땅이 맞닿은 두 개의 세계… 봉인되었던 비밀의 문이 열린다! 멀지 않은 미래. 끝없이 이어진 터널로 가득한 지하세계에 살고 있는 ‘파테마’는 족장의 딸이자 호기심 많은 14살 소녀이다. 보지 못했던 세계를 경험하고 싶은 ‘파테마’는 어느 날 접근금지지역을 탐사하던 중 공중에 떠다니는 작은 물체들과 이상한 빛으로 가득 차 있는 공간을 발견한다. 그 곳을 살피던 ‘파테마’는 천정에 서 있는 누군가에 놀라 터널 아래로 떨어지면서 중력이 반대로 되어 있는 또 다른 지상세계로 나오게 된다. ‘파테마’는 지상세계에 살고 있던 소년 ‘에이지’와 마주치게 되고, 묘한 공감을 느끼면서 곧 친해진다. 한편, ‘에이지’가 살고 있는 지상세계를 독재하고 있는 ‘이자무라’의 일당은 지하세계에서 온 ‘파테마’를 쫓고, ‘파테마’와 ‘에이지’는 그를 피해 달아나던 중 두 개의 세계에 얽힌 놀라운 비밀과 맞닥뜨리게 되는데…
거꾸로 된 파테마
Writer
하늘과 땅이 맞닿은 두 개의 세계… 봉인되었던 비밀의 문이 열린다! 멀지 않은 미래. 끝없이 이어진 터널로 가득한 지하세계에 살고 있는 ‘파테마’는 족장의 딸이자 호기심 많은 14살 소녀이다. 보지 못했던 세계를 경험하고 싶은 ‘파테마’는 어느 날 접근금지지역을 탐사하던 중 공중에 떠다니는 작은 물체들과 이상한 빛으로 가득 차 있는 공간을 발견한다. 그 곳을 살피던 ‘파테마’는 천정에 서 있는 누군가에 놀라 터널 아래로 떨어지면서 중력이 반대로 되어 있는 또 다른 지상세계로 나오게 된다. ‘파테마’는 지상세계에 살고 있던 소년 ‘에이지’와 마주치게 되고, 묘한 공감을 느끼면서 곧 친해진다. 한편, ‘에이지’가 살고 있는 지상세계를 독재하고 있는 ‘이자무라’의 일당은 지하세계에서 온 ‘파테마’를 쫓고, ‘파테마’와 ‘에이지’는 그를 피해 달아나던 중 두 개의 세계에 얽힌 놀라운 비밀과 맞닥뜨리게 되는데…
거꾸로 된 파테마
Director
하늘과 땅이 맞닿은 두 개의 세계… 봉인되었던 비밀의 문이 열린다! 멀지 않은 미래. 끝없이 이어진 터널로 가득한 지하세계에 살고 있는 ‘파테마’는 족장의 딸이자 호기심 많은 14살 소녀이다. 보지 못했던 세계를 경험하고 싶은 ‘파테마’는 어느 날 접근금지지역을 탐사하던 중 공중에 떠다니는 작은 물체들과 이상한 빛으로 가득 차 있는 공간을 발견한다. 그 곳을 살피던 ‘파테마’는 천정에 서 있는 누군가에 놀라 터널 아래로 떨어지면서 중력이 반대로 되어 있는 또 다른 지상세계로 나오게 된다. ‘파테마’는 지상세계에 살고 있던 소년 ‘에이지’와 마주치게 되고, 묘한 공감을 느끼면서 곧 친해진다. 한편, ‘에이지’가 살고 있는 지상세계를 독재하고 있는 ‘이자무라’의 일당은 지하세계에서 온 ‘파테마’를 쫓고, ‘파테마’와 ‘에이지’는 그를 피해 달아나던 중 두 개의 세계에 얽힌 놀라운 비밀과 맞닥뜨리게 되는데…
이브의 시간
Screenplay
미래의 일본. 고등학생인 리쿠오는 인조인간들을 좀 성능이 좋은 기계쯤으로 여기며 자라왔다. 어느 날 그는 인조인간 가정부에게서 이상한 행동을 발견하고 그가 지금까지 알고 있었던 세계에 대해 근본적인 의문을 품게 된다.
이브의 시간
Director
미래의 일본. 고등학생인 리쿠오는 인조인간들을 좀 성능이 좋은 기계쯤으로 여기며 자라왔다. 어느 날 그는 인조인간 가정부에게서 이상한 행동을 발견하고 그가 지금까지 알고 있었던 세계에 대해 근본적인 의문을 품게 된다.
Pale Cocoon
Producer
In the far future when the continuity of the history has been lost, humans live in an ever more deteriorating completely artificial and enclosed world. The sea and the sky have disappeared, and the only window to "living" scenery exists in the records from the past, excavated in the relic.The Bureau of Record Excavation is an organization responsible for this task. Ura works for the 92nd office of the bureau. He is absorbed by the restoration of various records and fascinated by world of the past. Riko keeps a little distance to watch him, but averts her eyes from the records, believing that sometimes people just want things to stay the same.Everyone in this world knows that to know the past means to know the misery of this world, the present reality. But one day, Ura restores a strange video...
Pale Cocoon
Writer
In the far future when the continuity of the history has been lost, humans live in an ever more deteriorating completely artificial and enclosed world. The sea and the sky have disappeared, and the only window to "living" scenery exists in the records from the past, excavated in the relic.The Bureau of Record Excavation is an organization responsible for this task. Ura works for the 92nd office of the bureau. He is absorbed by the restoration of various records and fascinated by world of the past. Riko keeps a little distance to watch him, but averts her eyes from the records, believing that sometimes people just want things to stay the same.Everyone in this world knows that to know the past means to know the misery of this world, the present reality. But one day, Ura restores a strange video...
Pale Cocoon
Coworker
In the far future when the continuity of the history has been lost, humans live in an ever more deteriorating completely artificial and enclosed world. The sea and the sky have disappeared, and the only window to "living" scenery exists in the records from the past, excavated in the relic.The Bureau of Record Excavation is an organization responsible for this task. Ura works for the 92nd office of the bureau. He is absorbed by the restoration of various records and fascinated by world of the past. Riko keeps a little distance to watch him, but averts her eyes from the records, believing that sometimes people just want things to stay the same.Everyone in this world knows that to know the past means to know the misery of this world, the present reality. But one day, Ura restores a strange video...
Pale Cocoon
Director
In the far future when the continuity of the history has been lost, humans live in an ever more deteriorating completely artificial and enclosed world. The sea and the sky have disappeared, and the only window to "living" scenery exists in the records from the past, excavated in the relic.The Bureau of Record Excavation is an organization responsible for this task. Ura works for the 92nd office of the bureau. He is absorbed by the restoration of various records and fascinated by world of the past. Riko keeps a little distance to watch him, but averts her eyes from the records, believing that sometimes people just want things to stay the same.Everyone in this world knows that to know the past means to know the misery of this world, the present reality. But one day, Ura restores a strange video...
Aquatic Language
Screenplay
Several people are spending their evening in a café. Two gossiping girls, two debating men, a bookworm and a boy, who just broke up with his girlfriend. The café's waitress starts a chat with him, persuading him to take a look at certain easel, while other customers begin to notice unusual things.
Aquatic Language
Writer
Several people are spending their evening in a café. Two gossiping girls, two debating men, a bookworm and a boy, who just broke up with his girlfriend. The café's waitress starts a chat with him, persuading him to take a look at certain easel, while other customers begin to notice unusual things.
Aquatic Language
Dame Otoko (Voice)
Several people are spending their evening in a café. Two gossiping girls, two debating men, a bookworm and a boy, who just broke up with his girlfriend. The café's waitress starts a chat with him, persuading him to take a look at certain easel, while other customers begin to notice unusual things.
Aquatic Language
Director
Several people are spending their evening in a café. Two gossiping girls, two debating men, a bookworm and a boy, who just broke up with his girlfriend. The café's waitress starts a chat with him, persuading him to take a look at certain easel, while other customers begin to notice unusual things.
Kikumana
Messenger (voice)
This work "Kikumana" is an animation of a girl called Kikumana who acts like in a stage performance, the role defeated by such an ill circumstance though she tries to find herself. The primal aim is to get the audience feeling a strange atmosphere spread from this work. The image has a pictorial atmosphere and a documentary touch at the same time. Unrealistic phenomena take place there.
Kikumana
Writer
This work "Kikumana" is an animation of a girl called Kikumana who acts like in a stage performance, the role defeated by such an ill circumstance though she tries to find herself. The primal aim is to get the audience feeling a strange atmosphere spread from this work. The image has a pictorial atmosphere and a documentary touch at the same time. Unrealistic phenomena take place there.
Kikumana
Screenplay
This work "Kikumana" is an animation of a girl called Kikumana who acts like in a stage performance, the role defeated by such an ill circumstance though she tries to find herself. The primal aim is to get the audience feeling a strange atmosphere spread from this work. The image has a pictorial atmosphere and a documentary touch at the same time. Unrealistic phenomena take place there.
Kikumana
Director
This work "Kikumana" is an animation of a girl called Kikumana who acts like in a stage performance, the role defeated by such an ill circumstance though she tries to find herself. The primal aim is to get the audience feeling a strange atmosphere spread from this work. The image has a pictorial atmosphere and a documentary touch at the same time. Unrealistic phenomena take place there.
I Am a Machine - Noisy Birth
Screenplay
A music video from Yoshiura Yasuhiro, done in year 2000. Music is done by Shibata Yuki.
I Am a Machine - Noisy Birth
Writer
A music video from Yoshiura Yasuhiro, done in year 2000. Music is done by Shibata Yuki.
I Am a Machine - Noisy Birth
Director
A music video from Yoshiura Yasuhiro, done in year 2000. Music is done by Shibata Yuki.