Yoshihiro Fukagawa

Yoshihiro Fukagawa

출생 : 1976-09-09,

프로필 사진

Yoshihiro Fukagawa

참여 작품

벚꽃 같은 나의 연인
Director
사진작가 지망생 하루토와 남들보다 몇십 배 빠르게 늙는 난치병에 걸린 미사키 사이에 덧없이 흘러간 사랑 이야기. 벚꽃처럼 짧게 피고 졌지만 소중했던 두 사람의 사랑. 하루토의 필름에 새겨진 미사키의 미소는, 벚꽃이 지고 아무리 시간이 흘러도 그의 가슴 속엔 영원히 살아 있을 것이다.
닥터 데스의 유산: 블랙 파일
Director
A series of suspicious death cases take place. All the victims were terminal patients. Detective Hayato Inukai (Gou Ayano) and Detective Asuka Takachiho (Keiko Kitagawa) investigate the case. Through their investigation, they learn of a person known as "Dr. Death." He performs euthanasia by request. Meanwhile, Detective Hayato Inukai’s daughter Sayaka requests the help of Dr. Death. Sayaka suffers from a severe kidney disease.
Four Women Living in That House
Director
A mother, daughter and two of their friends live in an old Western-style house in Suginami. As secrets are revealed, they face challenges together.
해피 해피 레스토랑
Director
바다가 보이는 목장에서 가족과 함께 수제 치즈를 만드는 와타루. 자연과 더불어 식재료를 생산하는 일에 자부심을 지닌 마을 친구들과 함께여서 하루하루가 즐겁다. 와타루와 친구들은 더 많은 사람들과 먹는 기쁨을 나누기 위해 아름다운 바다가 보이는 절벽 위, 자신들이 키운 농작물을 재료로 한 레스토랑 오픈을 준비한다. 하지만 아버지처럼 따르던 치즈 스승 오타니가 갑작스럽게 세상을 떠나자 와타루는 큰 슬픔에 빠지는데…
The Letters
Director
The hero is the the younger brother of the criminal suffers discrimination and prejudice of the people surrounding him, he will draw carefully through the brother's letter exchanged in the movie, the path of his own his family. ~~ Adapted from the novel “Letters” by Higashino Keiko.
사쿠라다 리셋 후편
Writer
평온하던 사쿠라다 시 곳곳에서 “능력폭주사건”이 발생하게 된다. 사쿠라다의 능력자를 제어하는 관리국 대책실 실장인 우라치 마사무네는 ‘말소 계획’을 실행, 마을에서 능력을 소멸시켜 버린다. 이후, 사쿠라다에서 능력이 있었다는 기억을 가진 사람은 이 세계에서 아사이 케이 단 한 명이 되고 말았다. 케이는 자신의 과거와 마주하며 처음으로 사쿠라다 마을을 나가게 되는데. 능력자의 마을 “사쿠라다”에서 성스러운 재생을... 장대한 청춘 미스터리가 드디어 마침표를 찍는다!
사쿠라다 리셋 후편
Director
평온하던 사쿠라다 시 곳곳에서 “능력폭주사건”이 발생하게 된다. 사쿠라다의 능력자를 제어하는 관리국 대책실 실장인 우라치 마사무네는 ‘말소 계획’을 실행, 마을에서 능력을 소멸시켜 버린다. 이후, 사쿠라다에서 능력이 있었다는 기억을 가진 사람은 이 세계에서 아사이 케이 단 한 명이 되고 말았다. 케이는 자신의 과거와 마주하며 처음으로 사쿠라다 마을을 나가게 되는데. 능력자의 마을 “사쿠라다”에서 성스러운 재생을... 장대한 청춘 미스터리가 드디어 마침표를 찍는다!
파옥
Director
One late night in June 1942, Sakuma Seitaro dangles from the frame of a skylight in an isolation cell in Akita Prison. He forces open the glass window and breaks out of jail. This crime even reaches the ears of Urata Susumu, the chief warden of Kosuge Prison in Tokyo. Urata had been in charge of those sentenced to life in the prison until last year. Although Sakuma is a dangerous person who had also broken out of jail in Aomori, he submits to Urata who is the only person who had treated him kindly in the past. However, three months after escaping from jail, Sakuma shows up at Urata’s house. He has come to complain about the inhumane Akita prison officers. But he is locked up again after Urata notifies the police during an unguarded moment. A year later, Sakuma is sent to Abashiri Prison and Urata is also ordered to transfer as the prison’s chief warden.
사쿠라다 리셋 전편
Writer
“슬픔”과 “후회”를 없애기 위해 우리들은 과거를 다시 시작한다. 주민의 절반이 특수한 능력을 가진 마을 “사쿠라다”. 주민들의 힘은 마을의 공적 기관 “관리국”에 의해 신중히 감시 제어되고 있다. 아사이 케이는 「기억유지」능력을 가진 고등학생이고 케이의 친구, 하루키 미소라는 세계를 최대 3일 전까지 되돌리는 「리셋」능력을 가지고 있다. 「리셋」을 하면 하루키는 자신의 기억도 전부 잊게 되지만, 케이의 「기억」은 절대로 「리셋」되지 않아 두 사람이 함께 능력을 쓰면 세계를 최대 3일 전까지 다시 시작할 수 있다. 하지만 그런 케이와 하루키에게도 돌이킬 수 없는 “과거”가 있었다. 그것은 2년 전, 「리셋」의 영향으로 죽은 동급생, 소마 스미레에 관한 것이었는데. '소마 스미레의 재생'을 둘러싼 비밀과 관리국과의 마찰은 케이의 운명을 바꾸어 버린다.
사쿠라다 리셋 전편
Director
“슬픔”과 “후회”를 없애기 위해 우리들은 과거를 다시 시작한다. 주민의 절반이 특수한 능력을 가진 마을 “사쿠라다”. 주민들의 힘은 마을의 공적 기관 “관리국”에 의해 신중히 감시 제어되고 있다. 아사이 케이는 「기억유지」능력을 가진 고등학생이고 케이의 친구, 하루키 미소라는 세계를 최대 3일 전까지 되돌리는 「리셋」능력을 가지고 있다. 「리셋」을 하면 하루키는 자신의 기억도 전부 잊게 되지만, 케이의 「기억」은 절대로 「리셋」되지 않아 두 사람이 함께 능력을 쓰면 세계를 최대 3일 전까지 다시 시작할 수 있다. 하지만 그런 케이와 하루키에게도 돌이킬 수 없는 “과거”가 있었다. 그것은 2년 전, 「리셋」의 영향으로 죽은 동급생, 소마 스미레에 관한 것이었는데. '소마 스미레의 재생'을 둘러싼 비밀과 관리국과의 마찰은 케이의 운명을 바꾸어 버린다.
3 Beautiful Lies
Director
선생님과 길고양이
Director
아내와 사별 후 슬픔에 빠진 교장 선생님 앞에 마을 사람들의 사랑을 듬뿍 받는 길고양이가 나타난다. 교장 선생님은 길고양이를 볼때마다 고양이를 애지중지했던 아내가 떠올라 마음이 아프다. 어느 날, 길고양이를 매몰차게 쫓아낸 후 실종됐다는 소식을 들은 그는 마을 사람들과 열심히 고양이를 찾아 다닌다. 교장 선생님은 고양이를 찾으며 마음속으로 조금씩 아내와의 아름다운 이별을 준비하는데…
트와일라잇 사사라 사야
Screenplay
그 누구도 웃긴 적 없는 만담꾼 ‘유타로’는 자신의 만담에 웃어주는 단 한명의 관객 ‘사야’를 사랑하게 되고, 그녀와 결혼에 성공해 아기 ‘유스케’를 얻게 된다. 행복만을 눈앞에 둔 ‘유타로’는 교통사고를 당해 죽음을 맞게 되고, ‘사야’를 두고 절대로 죽을 수 없다고 생각한 그의 영혼은 ‘사야’의 곁을 머물게 된다. 한편, 아기와 홀로 남은 ‘사야’는 돌아가신 이모의 집이 있는 ‘사사라’에 정착하게 되고, 무료한 삶을 살던 ‘사사라’ 주민들과 하나 둘 친밀해진다. 자신을 볼 수 있는 사람에게 단 한번만 빙의할 수 있다는 것을 알게 된 ‘유타로’의 영혼은 마을 사람들의 몸을 빌려 ‘사야’에게 못다한 말들을 전하게 되는데…
트와일라잇 사사라 사야
Director
그 누구도 웃긴 적 없는 만담꾼 ‘유타로’는 자신의 만담에 웃어주는 단 한명의 관객 ‘사야’를 사랑하게 되고, 그녀와 결혼에 성공해 아기 ‘유스케’를 얻게 된다. 행복만을 눈앞에 둔 ‘유타로’는 교통사고를 당해 죽음을 맞게 되고, ‘사야’를 두고 절대로 죽을 수 없다고 생각한 그의 영혼은 ‘사야’의 곁을 머물게 된다. 한편, 아기와 홀로 남은 ‘사야’는 돌아가신 이모의 집이 있는 ‘사사라’에 정착하게 되고, 무료한 삶을 살던 ‘사사라’ 주민들과 하나 둘 친밀해진다. 자신을 볼 수 있는 사람에게 단 한번만 빙의할 수 있다는 것을 알게 된 ‘유타로’의 영혼은 마을 사람들의 몸을 빌려 ‘사야’에게 못다한 말들을 전하게 되는데…
신의 카르테 2
Director
Dr. Ichito works at Honjo Hospital. His longtime friend Dr. Tatsuya Shindo, who comes from Tokyo, begins working at Honjo Hospital. In their university days, Tatsuya was referred to as "the conscience of the medical school". Ichito notices a difference in Tatsuya now, as he leaves work on time. Then, Ichito's senior colleague Dr. Nukita collapses.
Don't Lose Heart
Screenplay
Depicts the life of best-selling Japanese poet Toyo Shibata. Toyo Shibata first began writing poems at the age of 92 and published her first collection of poems "Kujikenaide" (″Don't lose heart″) in 2009, which sold over 1.5 million copies.
Don't Lose Heart
Director
Depicts the life of best-selling Japanese poet Toyo Shibata. Toyo Shibata first began writing poems at the age of 92 and published her first collection of poems "Kujikenaide" (″Don't lose heart″) in 2009, which sold over 1.5 million copies.
걸
Director
"Girls" follows four beautiful women and depicts the troubles found in their love lives and work place. Yukiko Takigawa (Karina) works at a big advertising firm and has a good looking boyfriend. Seiko Takeda is married and has no children. She works at a large real estate company. Yoko Kosaka is a single woman working at a historic stationary company. Takako Hirai is a single mother who works for a car manufacturer.
신의 카르테
Director
Dr. Ichito Kuriharai (Sho Sakurai) works at a clinic in Nagano Prefecture. He rarely has any free time due to the clinic's shortage of doctors and the constant influx of patients. Ichito even sometimes diagnoses patients out of his area of speciality and sometimes goes days without sleeping. He hopes to work at a major hospital where he can get more free time to spend with his wife Haruna (Aoi Miyazaki) and also specialize in his field of study. However, Ichito is also reluctant to add to shortage of doctors at the clinic and break his relationships with the patients. One day, Dr. Ichito Kuriharai clears out the belongings of a terminal cancer patient who passed away. During this time, he discovers a letter made out to him thanking him for the care he provided to her, even though he could not cure her sickness. Dr. Ichito Kuriharai then has a revelation about the medical chart he keeps in his hand - filled with personal observations and concerns ...
양과자점 코안도르
Screenplay
과거 전설적인 파티쉐였지만 8년 전 사고로 인해 더 이상 케이크를 만들 수 없게 된 토무라(에구치 요스케)는 평론가와 제과전문학교의 강사로 일하고 있다. 어느 날 친구인 요리코가 운영하고 있는 도쿄의 인기 양과자점 파티쉐리 코안도르에 들른 토무라는 파티쉐를 꿈꾸는 남자친구를 찾아 카고시마에서 상경한 나츠메(아오이 유우)와 우연히 마주친다. 코안도르에서 일하고 있다던 남자친구가 이미 오래 전에 그만뒀다는 이야기에 충격을 받은 나츠메는 그를 찾기 전까지는 고향으로 돌아가지 않기로 결심하고 코안도르의 견습생으로 일하기 시작하는데...
양과자점 코안도르
Director
과거 전설적인 파티쉐였지만 8년 전 사고로 인해 더 이상 케이크를 만들 수 없게 된 토무라(에구치 요스케)는 평론가와 제과전문학교의 강사로 일하고 있다. 어느 날 친구인 요리코가 운영하고 있는 도쿄의 인기 양과자점 파티쉐리 코안도르에 들른 토무라는 파티쉐를 꿈꾸는 남자친구를 찾아 카고시마에서 상경한 나츠메(아오이 유우)와 우연히 마주친다. 코안도르에서 일하고 있다던 남자친구가 이미 오래 전에 그만뒀다는 이야기에 충격을 받은 나츠메는 그를 찾기 전까지는 고향으로 돌아가지 않기로 결심하고 코안도르의 견습생으로 일하기 시작하는데...
백야행
Director
어느 날, 버려진 건물에서 등이 흉기에 찔려 사망한 남성의 시체가 발견된다. 그 사건을 조사하던 사사가키 형사는 피해자의 아들 키리하라 료지와 용의자의 딸 니시모토 유키호로부터 왠지 모를 이상한 감정을 느낀다. 하지만 사건은 용의자들의 사망으로 종결되고 사사가키는 찜찜함과 갑갑함을 남긴 채 홀로 사건 수사를 이어나간다. 그리고 세월이 흘러, 료지는 종적을 감추고 유키호는 친척 집에 입양되어 요조숙녀로 성장한다. 그러나 유키호의 주변에서는 범인을 알 수 없는 끔찍한 사건들이 연이어 일어난다. 지옥 속에서 만난 두 어린 영혼에게 그날 벌어진 사건의 진상은 무엇일까? 불행한 과거를 딛고 사회에서 성공한 소녀와 그런 소녀를 위하여 지금도 깜깜한 어둠 속에서 손을 더럽히는 소년. 그리고 오랜 시간을 들여 그들의 진실에 다가가는 한 애틋한 부정애를 품은 형사의 이야기.
반쪽 달이 떠오르는 하늘
Director
동명소설을 원작으로 한 작품으로 병원에서 만난 주인공 소년소녀가 엮어가는 순수한 사랑이야기를 중심으로 삶이 얼마 남지 않은 주인공과 그 주변인물들의 일상적인 모습을 보여준다.
일본소녀들이 원하는 것
Director
점성술에 중독된 여고생, 여자 역할이 싫증난 여배우, 브래지어가 필요한 남자, 날마다 자살을 꿈꾸는 귀여운 소녀 이들이 벌이는 오해유발 코메디
Dear My Love
Director
Too shy to speak out the word of appreciation, too busy to show that you care... Many excuses lie between each and every couple, when they look back the distance created during the long years in which they took each other for granted... Love Letters sent from husbands to wives and from wives to husbands, quietly voice their unspoken appreciation for each other over the years that they have shared. The original idea comes from the postcard project "Love Letters at Sixty" which has brought a wave of sympathy to the precious emotions shared by many married couples.
Peeping Tom
Director
Two holes appear suddenly on the walls of a cheap apartment where a piddling fiction writer, Makiguri, lives. What he wrote fiercely after that was his own death.
Peeping Tom
Screenplay
Two holes appear suddenly on the walls of a cheap apartment where a piddling fiction writer, Makiguri, lives. What he wrote fiercely after that was his own death.
Gymnasium Baby
Screenplay
Jun, the ace in his swimming team, lost against his rival, Naoki, at the summer college tournament. But since then there is a special feeling between them...
Classmates
Screenplay
A romance occurs via email, between Jun Shibahara, the ace in his swimming team, and an ill girl.
Gymnasium Baby
Director
Jun, the ace in his swimming team, lost against his rival, Naoki, at the summer college tournament. But since then there is a special feeling between them...
Classmates
Director
A romance occurs via email, between Jun Shibahara, the ace in his swimming team, and an ill girl.
「アイランドタイムズ」メイキング
Making of Island Times
Island Times
Editor
Fifteen-year-old Masaharu (Yanagisawa Daisuke) lives on the small island of Aogashima, which has a population of 197. On the island, life is simple and facilities are spare. As there are no high schools on the island, Masaharu, in his final year of junior high, will be leaving for Tokyo after he graduates. He is the editor of Blue Island Times, the local newspaper he started with a friend, who has hit on hard times in Tokyo. One day, Yuki (Naka Riisa) transfers from the city to his island school, and Masaharu is immediately smitten. As the two grow closer, Masaharu discovers his new friend's secret...
Island Times
Writer
Fifteen-year-old Masaharu (Yanagisawa Daisuke) lives on the small island of Aogashima, which has a population of 197. On the island, life is simple and facilities are spare. As there are no high schools on the island, Masaharu, in his final year of junior high, will be leaving for Tokyo after he graduates. He is the editor of Blue Island Times, the local newspaper he started with a friend, who has hit on hard times in Tokyo. One day, Yuki (Naka Riisa) transfers from the city to his island school, and Masaharu is immediately smitten. As the two grow closer, Masaharu discovers his new friend's secret...
Island Times
Director
Fifteen-year-old Masaharu (Yanagisawa Daisuke) lives on the small island of Aogashima, which has a population of 197. On the island, life is simple and facilities are spare. As there are no high schools on the island, Masaharu, in his final year of junior high, will be leaving for Tokyo after he graduates. He is the editor of Blue Island Times, the local newspaper he started with a friend, who has hit on hard times in Tokyo. One day, Yuki (Naka Riisa) transfers from the city to his island school, and Masaharu is immediately smitten. As the two grow closer, Masaharu discovers his new friend's secret...
Wolf Girl
Director
When a new, smart and sweet Tokyo girl, Rumiko, starts at a rural elementary school, Akira finds himself smitten, like every other male pupil. Newcomer's popularity is contrasted with the less-tolerant treatment of scruffy Hideko, who, thanks to the arrival of a carnival freak-show in town, is nicknamed the Wolf Girl. Teachers and parents snootily consider the carny off-limits, but Akira is determined to find out whether Hideko really is a wolf girl.
Movie box-ing
Director
2004 film
GIANT CRYBABY
Editor
Film by Yoshihiro Fukagawa, 1999.
GIANT CRYBABY
Screenplay
Film by Yoshihiro Fukagawa, 1999.
GIANT CRYBABY
Director
Film by Yoshihiro Fukagawa, 1999.
それでも夜明けは訪れて
The pendant has disappeared, the shadow has disappeared. What will disappear next? The protagonist feels less and less alive every day. Even though she is a virgin, the only way she can think of to confirm her own life is to try a pregnancy test. To put an end to her boredom and pessimism, she leaves a message on her dial Q2 and meets a man. What does she get in exchange for making a man with a voice fetish cum? Despite the stylish pictures with a French taste, the story deepens from ennui to horror. The first half of the film, "the sense of alienation peculiar to a period when one is not young enough to be called a girl, but young enough to be called a woman", becomes "a scary story in the style of modern folklore" at the end.